Hallo allen, ik heb jullie hulp nodig 
Om de zoveel tijd heb ik een LAN met wat vrienden. Zo'n LAN duurt een weekend (vrijdagmiddag tot zondagavond) en meestal spelen we Civilization.
Maar na 10 jaar zijn we dat wel een beetje zat, eigenlijk
Nu zoeken we een ander spel om te spelen. Het heeft een aantal eisen.
Zo moet het turnbased of heel langzaam gaan.
Er moet een vorm van empire-/economy-building in zitten.
Het moet mogelijk zijn om militair bezig te kunnen zijn, maar ook mogelijkheid tot turtelen.
Een potje moet een weekend kunnen duren.
De setting maakt niet uit, kan historisch of science fiction zijn, dat boeit niet.
Mogelijke opties die we bedacht hebben:
• (met veel moeite) Medieval Total War 2: Kingdoms met hotseat-over-LAN
• Europa Universalis 3 (of Rome)
• Space Empires 4 of 5
• Civ4: Colonization
Helaas is MTW2 teveel gedoe en zijn de andere 2 spellen eigenlijk nét te ingewikkeld (het moet ook nog een beetje speelbaar zijn na slaaptekort en alcoholnuttiging
).
En Colonization is toch net té Civ
Een andere optie die we bedacht hebben was Settlers 2, maar dat is meer voor tussendoor, zo'n potje duurt maar paar uur, natuurlijk.
Hebben jullie nog mogelijke suggesties?
Om de zoveel tijd heb ik een LAN met wat vrienden. Zo'n LAN duurt een weekend (vrijdagmiddag tot zondagavond) en meestal spelen we Civilization.
Maar na 10 jaar zijn we dat wel een beetje zat, eigenlijk
Nu zoeken we een ander spel om te spelen. Het heeft een aantal eisen.
Zo moet het turnbased of heel langzaam gaan.
Er moet een vorm van empire-/economy-building in zitten.
Het moet mogelijk zijn om militair bezig te kunnen zijn, maar ook mogelijkheid tot turtelen.
Een potje moet een weekend kunnen duren.
De setting maakt niet uit, kan historisch of science fiction zijn, dat boeit niet.
Mogelijke opties die we bedacht hebben:
• (met veel moeite) Medieval Total War 2: Kingdoms met hotseat-over-LAN
• Europa Universalis 3 (of Rome)
• Space Empires 4 of 5
• Civ4: Colonization
Helaas is MTW2 teveel gedoe en zijn de andere 2 spellen eigenlijk nét te ingewikkeld (het moet ook nog een beetje speelbaar zijn na slaaptekort en alcoholnuttiging
En Colonization is toch net té Civ
Een andere optie die we bedacht hebben was Settlers 2, maar dat is meer voor tussendoor, zo'n potje duurt maar paar uur, natuurlijk.
Hebben jullie nog mogelijke suggesties?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu