Spel gezocht voor LAN - Turnbased empirebuilding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo allen, ik heb jullie hulp nodig :)

Om de zoveel tijd heb ik een LAN met wat vrienden. Zo'n LAN duurt een weekend (vrijdagmiddag tot zondagavond) en meestal spelen we Civilization.
Maar na 10 jaar zijn we dat wel een beetje zat, eigenlijk :P

Nu zoeken we een ander spel om te spelen. Het heeft een aantal eisen.
Zo moet het turnbased of heel langzaam gaan.
Er moet een vorm van empire-/economy-building in zitten.
Het moet mogelijk zijn om militair bezig te kunnen zijn, maar ook mogelijkheid tot turtelen.
Een potje moet een weekend kunnen duren.

De setting maakt niet uit, kan historisch of science fiction zijn, dat boeit niet.

Mogelijke opties die we bedacht hebben:
• (met veel moeite) Medieval Total War 2: Kingdoms met hotseat-over-LAN
• Europa Universalis 3 (of Rome)
• Space Empires 4 of 5
• Civ4: Colonization

Helaas is MTW2 teveel gedoe en zijn de andere 2 spellen eigenlijk nét te ingewikkeld (het moet ook nog een beetje speelbaar zijn na slaaptekort en alcoholnuttiging :+ ).
En Colonization is toch net té Civ :P

Een andere optie die we bedacht hebben was Settlers 2, maar dat is meer voor tussendoor, zo'n potje duurt maar paar uur, natuurlijk.

Hebben jullie nog mogelijke suggesties?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Star Trek : Birth of the Federation

Erg cool spel met multiplayer, vooral omdat de 5 verschillende speelbare factions behoorlijk verschillend zijn (maar toch ook weer op elkaar lijken) en dus ook verschillende speelstijlen verlangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rome Total War is zeker ook geen optie dan?

Of de Anno reeks :) Echt alleen maar gericht op economie en handel en een klein beetje oorlog. Potjes kunnen dagen duren (weet ik uit ervaring) Maar dat is alleen niet turn based, maar het duurt wel even voordat je door de verschillende stadia bent van kolonist tot aristocraat/burger

[ Voor 27% gewijzigd door Notna op 23-04-2009 09:37 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Master or Orion 2 is in een paar uur rond te knokken, een soort Civ Lite in space. Best grappig.
Master of Orion 3 is veel complexer omdat het groter is, een potje duurt minimaal een weekend als je het goed doet en het voldoet aan al je eisen.

Civ Meier's Alpha Centauri, alhoewel antiek, is ook Civ in space en als je Civ wilt spelen in een andere setting is dat misschien ook best geschikt. Ja, het is antiek, maar het is wel lollig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 12:36
inderdaad, met anno kan je echt dagen lang bezig zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Miles Teg schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:33:
Star Trek : Birth of the Federation

Erg cool spel met multiplayer, vooral omdat de 5 verschillende speelbare factions behoorlijk verschillend zijn (maar toch ook weer op elkaar lijken) en dus ook verschillende speelstijlen verlangen.
Ik zal er eens naar kijken :)
Notna schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:34:
Rome Total War is zeker ook geen optie dan?
Nee, helaas, deze heeft geen multiplayer (alleen multiplayer battles)
Anders waren we wel klaar. RTW O+
Of de Anno reeks :) Echt alleen maar gericht op economie en handel en een klein beetje oorlog. Potjes kunnen dagen duren (weet ik uit ervaring) Maar dat is alleen niet turn based
Ook aan gedacht, maar inderdaad, niet turnbased, helaas.
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:34:
Master or Orion 2 is in een paar uur rond te knokken, een soort Civ Lite in space. Best grappig.
Master of Orion 3 is veel complexer omdat het groter is, een potje duurt minimaal een weekend als je het goed doet en het voldoet aan al je eisen.
Master of Orion is inderdaad ook een idee, beetje outdated, maar da's niet erg.
/me noteert
Civ Meier's Alpha Centauri, alhoewel antiek, is ook Civ in space en als je Civ wilt spelen in een andere setting is dat misschien ook best geschikt. Ja, het is antiek, maar het is wel lollig.
AC is inderdaad ook heel leuk. We hebben het wel grijs gespeeld, maar just in case noteer ik die ook even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

supreme commander op een 81 bij 81 KM map met game-enders uitgeschakeld?

maar een serieus alternatief kan ik niet bieden. Mijn langste RTS potjes zitten meestal in Age of Empires 3 (inclusief uitbreidingen) op een gandalfs giant map.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
M2M schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:48:
supreme commander op een 81 bij 81 KM map met game-enders uitgeschakeld?

maar een serieus alternatief kan ik niet bieden. Mijn langste RTS potjes zitten meestal in Age of Empires 3 (inclusief uitbreidingen) op een gandalfs giant map.
Helaas zijn dat dus RTS-games, en niet TBS.
We willen expliciet geen RTS (of de tijd moet heel langzaam gaan, zoals in EU3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al aan " Sins of a Solar Empire " gedacht? Dat is een super RTS-spel, in space. Ook helemaal moddable.

http://www.sinsofasolarempire.com/

edit: Het is alleen geen TBS :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16
Hearts of Iron II

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Daar hebben we ook aan zitten denken, maar is dat niet net zo 'ingewikkeld' als EU3?
Of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:15

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Age of Wonders? Daar kun je turnbased instellen, legertje opbouwen, soort van economie, en volgens mij konden er 16 spelers aan meedoen. Misschien ook Age of Wonders 2, maar daar heb ik geen ervaring mee.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:13:
Al aan " Sins of a Solar Empire " gedacht? Dat is een super RTS-spel, in space. Ook helemaal moddable.

http://www.sinsofasolarempire.com/
edit: Het is alleen geen TBS :+
Nee maar hij gaat wel héél langzaam... Als je je galaxy een "beetje" groot maakt kun je hier je weekend wel mee vullen...
Maar: ik vind het altijd klote dat net als je empire een beetje begint te groeien je tegen de maximale hoeveelheid schepen aanloopt. Mijn vloot is structureel kleiner dan ik wil (maar ik wil dan ook gewoon vloten van 1000+ schepen :P ) en dit kon wel eens remmend werken als je het hele weekend ermee wilt vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Al eens aan Galactic Civilizations 2 gedacht?
Van dezelfde makers als Sins of a solar empire, maar dan een turn based space empire builder, vergelijkbaar met een Civ in space(Galciv II dus)

Ik kan me alleen niet herinneren of er ook een goede multiplayer mode inzit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:37

g0tanks

Moderator CSA
Command & Conquer 3: Kane's Wrath

En dan de global conquest mode. :)

edit: Ik herinnerde me net dat deze mode alleen single player is :/

[ Voor 33% gewijzigd door g0tanks op 24-04-2009 13:02 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Gammro schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:00:
Al eens aan Galactic Civilizations 2 gedacht?
Ja, natuurlijk :)
Ik kan me alleen niet herinneren of er ook een goede multiplayer mode inzit...
Als dat erin zou zitten had ik dit topic niet nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003

The Zep Man

🏴‍☠️

Wel eens aan Freeciv gedacht? ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Anders kan je altijd nog dit gaan doen :+

Wikipedia: Moonbase Commander

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Paar spellen die gelijk door mn hoofd schoten toen ik dit topic zag zijn al genoemd, maar de volgende spellen kan ik je zeker aanraden, ze zijn prima via lan te spelen!
-Star Trek: BOTF: echt een topper, vrij oud, maar erg leuk via lan. Leuk als er een paar bij zijn met een oude PC.
-Hearts of Iron: alleen niet echt turnbased en je blijft altijd afhankelijke van een AI (er zijn meer dan 100 landen geloof ik die allemaal mee doen). ik heb hem nog nooit via lan of internet gespeeld, dus ik kan je niet met zekerheid vertellen of het leuk/goed werkt.
-Master of Orion is wel goed, maar dan zou ik toch voor GalCiv gaan.

Wel zou ik je willen aanraden om iedereen alvast thuis te laten oefenen, want anders snap je van deze spellen aan het begin helemaal niets :)

EDIT: Helemaal vergeten te vermelden dat je misschien ook eens een blik kan werpen op Strategic Command 2. En Axis and Allies natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 24-04-2009 17:36 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 17:58

vanke014

Format C: Y/Y ?

Je zou eens kunnen kijken naar Supreme Ruler 2010/2020 (Battlegoat) heeft ook turn-based mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:16
anandus schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:19:
[...]
Daar hebben we ook aan zitten denken, maar is dat niet net zo 'ingewikkeld' als EU3?
Of valt dat wel mee?
ach, je moet het ff doorhebben
het is minder moeilijk als EU3

en de gameplay is geweldig, het houd je wel een weekend bezig :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
Ik heb een keer een potje Empire Earth (deel 1) van 16 uur gespeeld.
na 16 uur was er van de 8 man FFA now 2 over op een grote map.
Toen zijn we alleen gestopt, het avondeten werd geserveerd, en daarna waren er compo's waar we alle 2 aan mee deden. :P

Het nadeel van dit soort spellen is dat het voor somige mensen al na een uurtje afgelopen kan zijn. en die dan een halve dag moeten wachten voor ze weer mee kunnen doen.
je zou eventueel kunnen afspreken om elkaars main stad / eiland oid niet aan te vallen de eerste x uren.

[ Voor 11% gewijzigd door RocketKoen op 01-05-2009 19:55 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:15
heroes of might and magic is ook turn based, maar als het nu empire building is, dat vraag ik me af :) Maar het is wel leuk om te doen op een Lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ik zou voor Sword Of the Stars gaan, of eventueel homeworld 2 met de complex mod

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 14:47
Rexcore schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:24:
heroes of might and magic is ook turn based, maar als het nu empire building is, dat vraag ik me af :) Maar het is wel leuk om te doen op een Lan.
Was ook het eerste waar ik aan dacht. Je kunt met één of twee potjes gerust een weekend vullen. Persoonlijk vind ik het een fantastisch spel, maar multiplayer vind ik er weinig aan. Ten eerste gaat het gruwelijk langzaam; je bent uiteraard maar een klein deel van de totale speelduur daadwerkelijk aan zet (heel frustrerend als je een paar zetten niks te doen hebt omdat je voor een Capitol spaart o.i.d.). Ten tweede voegt het weinig toe om allianties te vormen, daar je naast het delen van resources en het gezamenlijk verkennen van de map, weinig interactie onderling hebt. Teamwork en communicatie speelt dus niet een heel grote rol, terwijl dat juist een factor kan zijn die het spelen met menselijke deelnemers aanzienlijk leuker kan maken dan met computergestuurde spelers, tenzij de AI uiteraard volslagen krankjorem is, maar dat is in deze reeks niet het geval.

Ik veronschuldig mij bij voorbaat voor het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij nou zo zou boeien is was Anandus gespeeld heeft en hoe het beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Inderdaad, wat heb je gespeeld Anandus?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2024
Probeer is Emperor: Rise of the Middle Kingdom. Zeer vermakelijk citybuilder (uit 2002), alleen niet turnbased. Alleen potjes duren niet eindeloos, hooguit 5 uur of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

Knights and Merchants, echt langzaam spel en ook zeer moeilijk eigenlijk waarbij bouwen realistischer gaat dan normaal. (om één brood te bakken moet eerst een boerderij gebouwd worden waar een boer graankorrels strooit op landbouw dat moet groeien na een tijd, de boer verzamelt het graan, bediende pakt graan en brengt het naar een molen d.m.v wegen, molen maakt er een meelzak van, bediende brengt meelzak naar bakker, bakker maakt er brood van... en dat geldt alleen voor een simpele brood lol..)

-Age of Empires
-Rise of Nations
-Red Alert 2(of 3)
-Populous (oud spel eigenlijk.)
-Heroes of Might and Magic (turnbased zoals eerder uitgelegt.)

Maar mijn voorkeur voor lange games gaat echt uit naar knights and Merchants, het duurt al rond de 2 uur om alleen een fatsoenlijke dorp te krijgen, en wat je waar gaat plaatsen moet ver vooruitgedacht worden anders krijg je een hele warboel.

edit:
-Empire Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

anandus schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:41:
[...]

Master of Orion is inderdaad ook een idee, beetje outdated, maar da's niet erg.
/me noteert
* dion_b raadt het ook ten zeerste aan :P

...maar multilplayer over LAN is zelfs met de laatste patch hopeloos buggy. Af en toe probeer ik het weer eens met m'n vriendin, maar een van de twee spellen crasht om de zoveel beurten. Frustrerend tot en met. Hotseat werkt trouwens wel prima :)

Als je met z'n tweeen bent zou ik trouwens Battle Isle 3 - Shadow of the Emperor aanraden. Nadruk ligt weliswaar op combat, maar je wint alleen als je productie en logistiek op orde hebt. Heb ik nog op Win 3.11 for Workgroups zitten LANnen :P

Maar ik deel de frustratie dat er weinig opties zijn mbt turn-based en LAN, vooral ook omdat dat het enige soort spel is waar m'n vriendin multiplayer mee wil doen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Age of Wonders II, en nog van Hollandse makelijk ook :D

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
Al moet ik zeggen dat ik Age of Wonders I vele malen beter vind. Ik speel hem af en toe nog! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou M.A.X. eens kunnen bekijken. Stokoud inmiddels maargoed, misschien is het wat ;)

http://www.abandonia.com/en/games/964/M.A.X.+-+Mechanized+Assault+and+Exploration.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dooievriend schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 01:55:
Age of Wonders II, en nog van Hollandse makelijk ook :D
Geprobeerd, maar na anderhalve dag eraf gegooid. Interface vond ik ronduit frustrerend en contra-intuitief, en de nadruk lag net iet teveel op RPG voor mijn smaak. M'n vriendin en ik zijn maar na afloop elk Master of Magic (solo) gaan spelen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

VGA Planets, dat kan heel lang duren en is turn based.
Als je het met datafiles op een netwerkschijf speelt moet het te doen zijn als langame.

(ik ken alleen v3, die is wel oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 09:42

Raphaelo

boeiend!!

een wat onbekender spel, maar Imperialism 2 kan je nog proberen. Nadeel is alleen dat de potjes redelijk lang kunnen duren.

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neerio
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-08 13:13

Neerio

bezorgt ook bij regen

knights and merchants ben ik in mijn eentje weleens 13 uur mee zoet geweest. ik denk dat als je het over lan speelt dat je daar wel een weekendje mee kunt vullen

HDD 6320 is LIeeev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:38:
Wat mij nou zo zou boeien is was Anandus gespeeld heeft en hoe het beviel.
Euhm.. nou, de LAN is over 2 weken, maar we zijn er nog steeds niet uit :X
Alpha Centauri is populair onder mijn medeLANners, maar ik vind dat geen fijn spel, ik heb een hekel aan dat soort sci-fi, met psy-gedoe en gaia-theorie enzo.
Misschien een Tonke Dragt-trauma ofzo :P

Verder staat Supreme Commander op het program (geen turnbased, en ook meer voor paar uurtjes 'tussendoor').

Een Total War Campaign zou fijn zijn, maar die patch is er nog niet geloof ik.
Misschien dat we SOTS (met uitbreiding) nog even gaan uittesten en heel misschien SoaSE, maar een medeLANner vindt dat maar niets, dus dat is een iffy.

Overigens hebben we alles wat in dit topic genoemd wordt geprobeerd, maar het is vaak een geval van 'nét niet'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaSE heeft trouwens een uitbreidinkje een tijdje terug gehad. Maar ik snap je medelanner wel. Omdat je beperkte vlootjes kunt bouwen kun je wel 5000 sterren met elk 5d20 planeten nemen, maar je vloot wordt max 12 capships en 500 kleine scheepjes o.i.d. dus dat blijft tobben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Misschien Europa Universalis? Heeft alleszins een multiplayer functie en heeft wat weg van de Total War games.

Edit: die had je zelf al in de startpost vermeld :) en is idd niet een van de meest eenvoudige games.

[ Voor 32% gewijzigd door -AzErTy- op 13-07-2009 20:22 ]

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 16:16
Empire Earth (1) is niet turnbased, maar daar kun je echt verschrikkelijk lang mee bezig zijn als je als start-era de stone-age neemt en met "lage" grondstoffen aantallen start.

Ik heb dit eens op een LAN gespeeld met 4 man, dit potje heeft bij elkaar 17 uur geduurd. De eerste speler lag er na een uurtje of 11/12 pas uit.

Dus mocht je geen echte turnbased kandidaat kan vinden, dan zou ik deze zeker overwegen.

Krijg gelijk zin om zelf weer eens een LAN te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even een update:
Afgelopen weekend de LAN gehad. We zijn er helaas niet uitgekomen, althans voor een deel.

Vrijdag kon ik niet meedoen, de rest heeft toen Alpha Centauri gespeeld.
(Ik vind de setting van AC te esotherisch, heb weinig met dat psy-, transcendance- en gaia-gedoe. Misschien een Tonke Dragt-trauma? :+).

Verder hebben we veel Supreme commander gespeeld, geheel niet in de lijn wat we wilden, maar er was gewoon geen spel wat we óf niet grijs gespeeld hadden, óf waar we het allemaal over eens konden worden.

SOTS was nog de meeste serieuze contender, maar iemand sprak z'n veto erover uit, helaas.
Ik was wel benieuwd naar de uitbreidingen, namelijk (ik ken alleen SOTS-vanilla).

Jammer.
De conclusie was dan ook dat er maar snel een Civ5 of multiplayer-GalCiv moest komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Alert 2 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:45
[message=32325848,noline]
De conclusie was dan ook dat er maar snel een Civ5 of multiplayer-GalCiv moest komen :)
De makers van GalCiv zijn momenteel bezig met Elemental, dit komt als het goed is uit in februari 2010 en die zou je dan eens goed moeten bekijken of het wat is voor jullie. Fantasy empire building.

www.elementalgame.com

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
superpower2. vind het een super spel. maar je moet ervan houden.
Pagina: 1