Beste Tweakers,
Een half jaar geleden een oude maar nog zeer goede Pentium4 gekregen en uitgebreid.
Specificaties:
Moederbord: Asrock P4VM890 ,specs. Asrock P4VM890 S478 met PCI-E x16
Processor: Intel Pentium 4, 3,0 GHz
NIC: Linksyss Wireless 2.4 GHz
Memory: 2 x 512 MB DDR3
Frontier ATX AC 230V, 300 W For Pentium 4
Zelf ingehangen:
HD: WesternDigital WD800, 80 GB
Videokaart: XFX GeForce 9600 GT
Creative SoundBlaster Audigy SE 7.1 Channels, 24-bit
Windows XP SP3
Externe HD: Imation Apollo 25 PHDD-160GB, twee usb aansluitingen nodig.
Korte uitleg oorzaak van het probleem:
Mijn pc stond aan en ik was erop bezig. Toen hoorde ik mijn HD ratelen en wist dus dat ie zich zelf ging afsluiten of herstarten. De pc sloot zich zelf af en startte daarna niet meer op. Ik heb de onderstaande topics geraadpleegd en de stappen uitgevoerd:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
PC gaat spontaan uit
Bij mij gebeurt het volgende:
Als je hem aan zet draaien de fans, na 10 sec. piept het moederbord en na nog eens 14 seconden valt ie uit, maar soms piept het moederbord niet en dan valt ie na enkele seconden stil.
Ik heb verschillende voedingen geprobeerd zonder resultaat. Een zwaardere voeding heb ik nog niet geprobeerd.
Een nieuwe batterij voor het moederbord.
Met het moederbord helemaal 'kaal' met alleen 1 geheugen bank opgestart.
Mogelijk mijn HD gecrasht? Denk het niet, een andere pakt ie ook niet en zover komt ie niet eens met het opstarten. Geen bios, niks. Hij gaat aan en valt weer stil. Is dan misschien mijn processor naar de klote?
Zou een zwaardere voeding helpen? Of is toch het moederbord kapot.
En de laatste keer aanzetten van de pc was een 8 seconden zonder een piep.
Wat is jullie kijk hierop? Bedankt alvast voor de moeite.
Ik wil graag gericht kijken naar welke onderdelen ik het beste kan aanschaffen om hem weer draaiende te krijgen.
Een half jaar geleden een oude maar nog zeer goede Pentium4 gekregen en uitgebreid.
Specificaties:
Moederbord: Asrock P4VM890 ,specs. Asrock P4VM890 S478 met PCI-E x16
Processor: Intel Pentium 4, 3,0 GHz
NIC: Linksyss Wireless 2.4 GHz
Memory: 2 x 512 MB DDR3
Frontier ATX AC 230V, 300 W For Pentium 4
Zelf ingehangen:
HD: WesternDigital WD800, 80 GB
Videokaart: XFX GeForce 9600 GT
Creative SoundBlaster Audigy SE 7.1 Channels, 24-bit
Windows XP SP3
Externe HD: Imation Apollo 25 PHDD-160GB, twee usb aansluitingen nodig.
Korte uitleg oorzaak van het probleem:
Mijn pc stond aan en ik was erop bezig. Toen hoorde ik mijn HD ratelen en wist dus dat ie zich zelf ging afsluiten of herstarten. De pc sloot zich zelf af en startte daarna niet meer op. Ik heb de onderstaande topics geraadpleegd en de stappen uitgevoerd:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
PC gaat spontaan uit
Bij mij gebeurt het volgende:
Als je hem aan zet draaien de fans, na 10 sec. piept het moederbord en na nog eens 14 seconden valt ie uit, maar soms piept het moederbord niet en dan valt ie na enkele seconden stil.
Ik heb verschillende voedingen geprobeerd zonder resultaat. Een zwaardere voeding heb ik nog niet geprobeerd.
Een nieuwe batterij voor het moederbord.
Met het moederbord helemaal 'kaal' met alleen 1 geheugen bank opgestart.
Mogelijk mijn HD gecrasht? Denk het niet, een andere pakt ie ook niet en zover komt ie niet eens met het opstarten. Geen bios, niks. Hij gaat aan en valt weer stil. Is dan misschien mijn processor naar de klote?
Zou een zwaardere voeding helpen? Of is toch het moederbord kapot.
En de laatste keer aanzetten van de pc was een 8 seconden zonder een piep.
Wat is jullie kijk hierop? Bedankt alvast voor de moeite.
Ik wil graag gericht kijken naar welke onderdelen ik het beste kan aanschaffen om hem weer draaiende te krijgen.