Asrock P4VM890 S478 met PCI-E x16

Pagina: 1
Acties:
  • 972 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
De Asrock P4VM890 is een goedkoop moederbord voor socket 478 met PCI-E x16. Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit moederbord hebben en eventueel gebruikerservaringen willen delen.

Veel mensen zullen misschien denken dat dit nutteloos is en je beter een nieuw systeem kan kopen. Maar dit moederbord kost ongeveer 40 Euro en aangezien AGP kaarten hedendaags een stuk duurder zijn dan de PCI-E varianten is het zo gek nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/5907/prodimg160961moederbordpp4.jpg

Specs: (Asrock site)

General
CPU - Socket 478 for Intel® Pentium® 4 / Celeron® D (Prescott, Northwood, Willamate) processors
- FSB 800/533/400 MHz
- Supports Hyper-Threading Technology
- Supports Untied Overclocking Technology
Chipset - Northbridge: VIA® P4M890
- Southbridge: VIA® VT8237R Plus
Memory - 2 x DDR DIMM slots
- Supports DDR400/333
- Max. capacity: 2GB
BIOS - 4Mb AMI BIOS
- AMI Legal BIOS
- Supports "Plug and Play"
- ACPI 1.1 Compliance Wake Up Events
- Supports jumperfree
- SMBIOS 2.3.1 Support
Audio, Video and Networking
Graphics - Integrated VIA® UniChrome Pro 3D/2D Graphics
- DirectX 7.0 VGA
- Max. shared memory 64MB
Audio - Realtek ALC653 5.1channel AC'97 audio codec
LAN - VIA® PHY VT6103
- Speed: 10/100 Ethernet
- Supports Wake-On-LAN
Expansion / Connectivity
Slots - 3 x PCI slots
- 1 x PCI Express x16 slot
- 1 x AMR slot
Connector - 2 x Serial ATA 1.5 Gb/s connectors, support RAID (RAID 0, RAID 1, and JBOD) and Hot Plug functions
- 2 x ATA133 IDE connectors (support 4 x IDE devices)
- 1 x Floppy connector
- 1 x IR header
- 1 x COM header
- CPU/Chassis FAN connector
- 20 pin ATX power connector
- 4 pin 12V power connector
- CD in header
- AUX in header
- Front panel audio connector
- 2 x USB 2.0 headers (support 4 USB 2.0 ports; 2 of them are shared with USB45 ports on the I/O panel)
Rear Panel I/O ASRock I/O Plus
- 1 x PS/2 Mouse Port
- 1 x PS/2 Keyboard Port
- 1 x VGA Port
- 1 x Parallel Port (ECP/EPP Support)
- 6 x Ready-to-Use USB 2.0 Ports
- 1 x RJ-45 LAN Port
- Audio Jack: Line in / Front Speaker / Microphone
Other Features / Miscellaneous
Hybrid Booster - CPU Frequency Stepless Control
- ASRock U-COP
- Boot Failure Guard (B.F.G.)
Support CD - Drivers, Utilities, AntiVirus Software (Trial Version)
Accessories - Quick Installation Guide, Support CD, I/O Shield
- Floppy/ATA 133 cables
- 1 x SATA data cable (optional)
- 1 x SATA 1 to 1 power cable (optional)
- 1 x COM port bracket
Hardware Monitor - CPU Temperature Sensing
- Chassis Temperature Sensing
- CPU Fan Tachometer
- Chassis Fan Tachometer
- Voltage Monitoring: +12V, +5V, +3.3V, Vcore
Form Factor - Micro ATX Form Factor: 9.6-in x 8.0-in, 24.4 cm x 20.3 cm
OS - Microsoft® Windows® 98SE / ME / 2000 / XP compliant
Certifications - FCC, CE, WHQL

Pricewatch:

Asrock P4VM890

[ Voor 6% gewijzigd door Mastasidaz op 11-04-2007 09:37 ]

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:18

Colan

sucks @ solderen

ik krijg hem hopelijk deze week nog binnen, het lijkt me een goed bord, veel functionaliteit onboard, en dat voor een redelijke prijs, zeker gezien het aanbod van s478 borden momenteel
en ik heb goede ervaringen met Asrock bordjes...

Simplicity is de bom...

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Leuk :) , ik hoop dat je misschien voor mij en andere geintresseerde tweakers zodra je hem binnen hebt een mini review kunt schrijven? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mastasidaz op 12-04-2007 20:21 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:19
Leuk bordje, ben zelf ook best Asrock fan, alleen erg jammer dat er geen dual channel geheugen ondersteuning is.

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
Colan schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:34:
ik krijg hem hopelijk deze week nog binnen, het lijkt me een goed bord, veel functionaliteit onboard, en dat voor een redelijke prijs, zeker gezien het aanbod van s478 borden momenteel
en ik heb goede ervaringen met Asrock bordjes...
Tiens... ik heb een paar maanden geleden nog gezocht naar s478 borden met PCI-E en die bleken (van verschillende merken zelfs) niet meer leverbaar, ik heb zelfs nog gemaild naar Asrock... :?

• Ward Vr
Heeft iemand ervaringen met overclocken via dit mobo ? Omdat Asrock toch niet zo'n goede reputatie heeft qua overclocken ... ?

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Net aangeschaft, misschien nog dit weekend in huis, anders maandag.
We zien wel.
Kon voor een P4 ook niet veel andere S478 bordjes meer kiezen dan 1 type van Asus,
1 type van MSI en deze (en misschien nog een of twee van een ontzettend C-merk).

Helaas alleen geen DualChannel, maar ach verwacht ook geen topsysteem, het is
voor mij inderdaad ook voor 40 (+ nog wat verzendkosten) een poging om nog een
werkbaar stationnetje in elkaar te zetten.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Mujo

Mujo

Nee hè?

En binnen van Cool-prices.nl!

CPU+koeler overgezet, geheugenbankjkes erin, voeding aangesloten en booten die handel.
Meteen werken. 2x wilde hij m'n 2e DDR bankje niet herkennen, dus even wat geheugen
geswapt en m'n Pentium4 kan nog weer een aantal jaartjes mee. Doel is nu alleen nog
een micro-ATX-achtige kast te vinden om het geheel lekker compact te houden.

Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Ward Vr
Mujo schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:04:
En binnen van Cool-prices.nl!...
Al iemand oc-ervaringen ? Ik vraag mij eig gewoon af of je de Vcore zou kunnen verhogen ... :?

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Ward Vr schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:52:
[...]

[...]

Al iemand oc-ervaringen ? Ik vraag mij eig gewoon af of je de Vcore zou kunnen verhogen ... :?
Ik zal even kijken zodra het systeem er omheen gebouwd is, eigenlijk op het moment
midden in een verhuizing.

Op de site van Asrock staat ook dit trouwens:
P4VM890 R2.0

Revisie 2.0. Al even GeGoogled, maar kan geen review of iets dergelijks vinden over wat
het verschil nou zou moeten zijn.

Verwijderd

Hallo mensen!

Ik heb zelf ook dit bord afgelopen vrijdag gekocht omdat mijn MSN bord kapot gegaan is!
ik had nog een Intel Pentium 4 2.8 Ghz liggen en 1 2.4 Ghz 1M/533 en 1 2.4 Ghz 256/533

ik heb de 2.8 er in gestopt en alles draait, alleen ik heb een probleem.

ik heb eerst Windows XP er op geinstalleerd, maar op een een of andere manier slaat mijn PC
helemaal vast, de muis doet het niet meer en toestenbord ook niet meer, dus kei vast, ik dacht dat de temp. te hoog was maar die is gewoon 40 graden van de CPU, ik heb nu Windows Vista Ultimate er op gezet, en die doet presies het het zelfde, slaat ook geheel vast, er is geen bepaalde tijd aan verbonden dat gebeurd gewoon plots.

Wie weet hoe dit komt? de website van Asrock is ook niet helemaal goed, want kan niet veel bekijken daar voor bios updates of iets.

ik zelf denk dat het aan de bios ligt.

Wie heeft dit zelfde probleem?

Groeten,

Mark

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 16:01:
Hallo mensen!

Ik heb zelf ook dit bord afgelopen vrijdag gekocht omdat mijn MSN bord kapot gegaan is!
ik had nog een Intel Pentium 4 2.8 Ghz liggen en 1 2.4 Ghz 1M/533 en 1 2.4 Ghz 256/533

ik heb de 2.8 er in gestopt en alles draait, alleen ik heb een probleem.

ik heb eerst Windows XP er op geinstalleerd, maar op een een of andere manier slaat mijn PC
helemaal vast, de muis doet het niet meer en toestenbord ook niet meer, dus kei vast, ik dacht dat de temp. te hoog was maar die is gewoon 40 graden van de CPU, ik heb nu Windows Vista Ultimate er op gezet, en die doet presies het het zelfde, slaat ook geheel vast, er is geen bepaalde tijd aan verbonden dat gebeurd gewoon plots.

Wie weet hoe dit komt? de website van Asrock is ook niet helemaal goed, want kan niet veel bekijken daar voor bios updates of iets.

ik zelf denk dat het aan de bios ligt.

Wie heeft dit zelfde probleem?

Groeten,

Mark
Hhhmmm , heb dit ook gehad met een msi p965 neo.
Maar daar sloeg het vast na de reboot ( zo na het bestanden kopieren en eventueel hdd formateren).
Dan heb ik eens een andere windows cd in gestopt en die deed het wel , alleen met foutmeldingen.
Wat resulteerde in een hele onstabiele windows ;) .
Dan heb ik de pc , na uren zoeken terug naar de winkel moeten doen . wat ze daar gedaan hebben weet ik niet , maar het systeem werkt nu gewoon :*) .

Maar is je hdd sata (als het moederbord dat ondersteunt) want soms kan je een compatibiliteits (oef , wat een woord 8)7 ) probleem hebben , een vriend van me heeft dat gehad met een asrock bordje.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-05 23:39

M2M

medicijnman

@ ts: het plankje is zeker geen slecht plankje, maar je moet hier geen graphisch geweld 8800 GTX apparatuur in stoppen. Dat is zonde van je 8800 GTX omdat je cpu het niet meer kan trekken. S478 processoren zijn helaas hopeloos veroudert. superPI in 48 seconden... Daarnaast maar 2 geheugenbalkjes, en behoorlijk gelimiteerde uitbreidingsmogelijkheden.

Als je dan toch een pci-e kaart aanschaft, en een nieuw moederbord, koop dan voor een paar euri een nu budget intel / amd processor en bijpassend geheugen / mobo. Ben je net iets meer kwijt, maar behoorlijk wat performance rijker.

-_-

Pagina: 1