Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Snelle en misschien domme vraag maar:

Ik ben een nieuw i7 systeem aan het bouwen waar ik een 500W voeding voor heb besteld. In deze setup komt geen SLI of iets dergelijks en hij zou het met 500W makkelijk moeten kunnen trekken.

Ik heb echter in mijn huidige kast een 620W voeding zitten die ik ook zou kunnen omruilen met de nieuwe 500 voor ik hem verkoop.

Mijn vraag is nou, wat is handig en slim. Ik heb namelijk ergens gelezen dat het zelfde systeem in idle met een 620W voeding meer uit de muur trekt dan een 500W voeding I.V.M rendement of iets dergelijks.

1. Is dat echt zo?

2. Is dat verschil zodanig dat je het terug ziet op je energie rekening als je computer het grootste gedeelte van de dag aan staat? Dus wat is goedkoper op de lange termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:49

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Over het algemeen is het zo dat het rendement inderdaad lager is naarmate de voeding minder belast wordt.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 21

1) het is de bedoeling dat je zelf op zoek gaat voordat je hier een topic opent. Kom je er niet uit, dan mag je wel degelijk een topic openen, maar geef dan aan waar je gezocht hebt en wat je vond incl links. Een wazige "Ik heb namelijk ergens gelezen dat" hebben we niet veel aan, en klaarblijkelijk heb je niet in bovenvermelde grote topic gekeken. Dan is het voorbarig om een topic te openen.
2) als je al een topic opent dien je volledig te zijn. De opgegeven Wattages van voedingen zijn leuk en wel, maar werkelijke prestatie verschilt er vaak sterk mee. En het rendement (efficiency) van voedingen verschilt ook sterk. Daarom is het noodzakelijk om aan te geven exact welke voedingen et betreft (merk+model). Zonder die info kunnen we niets zinnigs zeggen hierover.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.