• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 21:20
Hi,

Ik wou daarstraks mijn bios updaten van mijn P5K PRO, omdat ik wat problemen had met controllers.
Ik gebruikte asus update.
Helaas, nu doet mijn pc niets meer.
Als ik op de powerknop druk, dan brand het power-led en de hd-led even, maar start opnieuw op, en blijft dit doen tot ik de schakelaar uitzet.
Weet iemand huier raad mee?
Is dit opgelost als ik een nieuwe bios chip steek?
Of heb ik een nieuw MOBO nodig?

Thx

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:59
Updaten via Windows is over het algemeen een heel slecht idee. De kans is groot dat er iets mis is gegaan. Wat je nog kunt proberen is een CMOS clear (batterijtje voor een halfuurtje ofzo eruit). Echter denk ik dat het niet meer te verhelpen is. De oplossing is inderdaad een goed geflashed BIOS erin zetten. Er zijn mensen online die dit tegen een kleine vergoeding graag voor je doen (even Google raadplegen). Je kan ook RMA aanvragen, het is maar of je nog garantie hebt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk eens in de handleiding van je moederbord of hij geen BIOS recovery functie heeft. Soms moet je bijvoorbeeld de driver CD in de computer steken waarmee in sommige gevallen een oudere versie teruggezet kan worden.

Maar probeer eerst je BIOS te resetten zoals hierboven gezegd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem PMG FAQ eens door. Daar staan ook al een aantal tips in.
Heeft je P5K een losse bioschip, of is deze vastgesoldeerd? In dat laatste geval wordt het lastig. Bij asusbordjes kun je ook nog proberen de originele drivercd in je pc te stoppen en dan te starten. Ik heb het nog nooit zien werken, maar het zou wel eens kunnen gaan werken.

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 21:20
Maar ik krijg niet eens de mogelijkheid om te booten.
Kan dit dan lukken met de driver cd?
hij start maar 1secondje op

• Nemesish3d
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2023
denwilly schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:43:
Maar ik krijg niet eens de mogelijkheid om te booten.
Kan dit dan lukken met de driver cd?
hij start maar 1secondje op
Heb hetzelfde gehad met mijn gloednieuwe gigabyte AM3 moederbord. Had net nieuwe spullen binnen, windows erop gezet, eerste wat ik deed de bios flashen (uiteraard voor de 4e kern activatie van de phenom II :+ ), en toen wou computer niet meer starten.

Heb toen m'n bios gereset met een jumper en hij liep weer als een trein. Probeer dat eens als je dat nog niet gedaan hebt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij een biosmisflash werkt een biosreset niet. Als de bootblock beschadigt is (of gewoonweg leeg is) dan zal je systeem niet meer starten. Als het systeem gelijk uitvalt dan wordt het lastig.

Heb je nu een losse bioschip of eentje die is vastgesoldeerd, op de foto die ik van het bord zag lijkt het op een socketed ding, in dat geval kun je proberen te hotflashen of een nieuwe bioschip te regelen via Asus of flashbios.org.
Pagina: 1