Ik stond voor hetzelfde probleem wat disks betreft. Ik heb een Areca controller ook (4 port). Eerst naar Samsung gekeken, want daar had ik goede ervaringen mee, maar teveel raid problemen en de F3 lijkt niet veel beter. Toen naar WD's gekeken. Maxtor is voor mij geen optie vanwege slechte ervaringen. Vervolgens bij Seagate uitgekomen.
Wilde eerst voor die LP's gaan, maar toch maar besloten dat ik 7200rpm wil, dus vorige week de 7200.12's gehaald. 4 stuks in R5. Geen spijt van. Performance is prima (voor mijn 128MB controllertje dan) en ik was geschokt hoe snel ik nu kan rarren en parren tov mn Raid 0 met 2 raptors.
Read is 325MB/s avarage en 8.0ms access. Geen idee of dat goed is, maar voor mij meer dan zat en de performance is constant. Controller is een ARC-1210 128MB.
Nu afwachten of de schijfjes een beetje betrouwbaar zijn.
Wilde eerst voor die LP's gaan, maar toch maar besloten dat ik 7200rpm wil, dus vorige week de 7200.12's gehaald. 4 stuks in R5. Geen spijt van. Performance is prima (voor mijn 128MB controllertje dan) en ik was geschokt hoe snel ik nu kan rarren en parren tov mn Raid 0 met 2 raptors.
Read is 325MB/s avarage en 8.0ms access. Geen idee of dat goed is, maar voor mij meer dan zat en de performance is constant. Controller is een ARC-1210 128MB.
Nu afwachten of de schijfjes een beetje betrouwbaar zijn.