Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Ik stond voor hetzelfde probleem wat disks betreft. Ik heb een Areca controller ook (4 port). Eerst naar Samsung gekeken, want daar had ik goede ervaringen mee, maar teveel raid problemen en de F3 lijkt niet veel beter. Toen naar WD's gekeken. Maxtor is voor mij geen optie vanwege slechte ervaringen. Vervolgens bij Seagate uitgekomen.
Wilde eerst voor die LP's gaan, maar toch maar besloten dat ik 7200rpm wil, dus vorige week de 7200.12's gehaald. 4 stuks in R5. Geen spijt van. Performance is prima (voor mijn 128MB controllertje dan) en ik was geschokt hoe snel ik nu kan rarren en parren tov mn Raid 0 met 2 raptors.

Read is 325MB/s avarage en 8.0ms access. Geen idee of dat goed is, maar voor mij meer dan zat en de performance is constant. Controller is een ARC-1210 128MB.

Nu afwachten of de schijfjes een beetje betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
misschien moet ik een nieuw topic voor de LSI vs Adaptec controller openen ;)

want "off topic" gaan op mijn eigen topic wil precies niet echt lukken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 17:07
De compatibiliteit met de SamSung F1 serie zit niet zozeer in de RAID controllers, maar meer in de hardeschijven zelf.
Highpoint levert RAID controllers met dezelfde hardware als die van Areca, maar daar zijn nog nooit problemen geweest met de Samsung F1 disken.

Ik kan dus niet anders concluderen dat het in de firmware van de controller en/of de samenwerking controller/disk het probleem zou moeten zijn.

Al zijn er momenteel al ruim een jaar geen problemen meer gemeld met Samsung disken op Areca, dus of iedereen op de hoogte en gebruikt geen Samsungs in RAID, of een iets andere firmware versie van de Samsungs lossen het probleem op? Zie opmerking Boudewijn hier onder..!!

De Areca ARC-1222 is een SAS controller en heeft een snellere processor, zal dus iets beter presteren dan de ARC-1220. Maar Areca adviseert SATA disken op een SATA controller te gebruiken (bv ARC-1220) en SAS Disken op een SAS Controller (bv ARC-1222)

De ARC-1220 mag dan een "oude" controller zijn, Areca heeft wel het geheugen inmiddels vervangen van 128MB naar 256MB. Ook steeds nieuwere firmware versies uitgebracht. Maar qua performance blijft die het nog steeds zeer goed doen ;-)

[ Voor 27% gewijzigd door John2B op 03-12-2009 23:24 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ik heb de meest rare shit met F1's gehad, arrays die kwijtraken enzo. Half jaar geleden nog.
En ja dat icm areca's.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Pagina: 1 2 Laatste