Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 00:01
Ik heb iets heel raars. Ik heb zojuist mijn Xbox (de eerste) aangesloten via mijn AVR op mijn televisie.

De kwaliteit is ten eerste zeer slecht, en ten tweede kloppen de kleuren niet.

Zo zijn balken die normaal rood zijn nu bijvoorbeeld blauw, en andere rare combinaties.

Is de Xbox soms zo oud dat de kleuren niet correct worden weergegeven op nieuwe plasma's?

Is iemand bekend met dit probleem en hoe kan ik het oplossen. Ik heb al meerdere tips van het internet gehaald, maar niets mocht baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:05
Is je kabel/connector oké?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ja, want zodra ik hem op mijn oude tv aansluit, is alles weer in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 22:57
Wat voor aansluiting en kabel gebruik je? Waarschijnlijk heb je een RGB kabel in een niet-RGB aansluiting gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Samopsa schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:37:
Wat voor aansluiting en kabel gebruik je? Waarschijnlijk heb je een RGB kabel in een niet-RGB aansluiting gedaan.
Ik weet het wel zeker! ;)

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Edit: Ik gebruik een composiet kabel. Gele kabel gaat in de gele ingang op de AVR.

[ Voor 28% gewijzigd door Ccc op 19-04-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

RGB heeft geen gele kabel? Dat is composiet... :)

RGB gaat enkel over een scartstekker (of in iets andere vorm over component).

Volgens mij mis ik iets :?

[ Voor 10% gewijzigd door Michael Knight op 19-04-2009 19:48 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Aangezien hier boven over foute aansluiting gesproken werd meende ik dat zij met RGB de composiet kabel bedoelden. Ik heb mijn bericht aangepast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ccc schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:51:
Aangezien hier boven over foute aansluiting gesproken werd meende ik dat zij met RGB de composiet kabel bedoelden. Ik heb mijn bericht aangepast. :P
Ok :)

Om eerlijk te zijn... Ja, moderne tv`s geven (de ene meer dan de ander) slechter beeld via composiet dan op de conventionele beeldbuistelevisies.

Mocht je nog veel met de xbox doen, raad ik je echt een RGB-kabel aan... die zul je via internet voor 5-10 euro moeten kunnen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Oke de kwaliteit is dan minder.

Maar dat kleuren compleet anders zijn mag toch niet?

Ik heb het dan over bijvoorbeeld een grasveld wat paars wordt, normaal uiteraard groen is.

En balken die rood horen te zijn nu blauw zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 22:57
Weet je zeker dat je je composiet niet op de component hebt aangesloten? Dan krijg je namelijk dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 23:10
Zoals gezegd is er waarschijnlijk een RGB signaal op een YPbPr (ookwel YUV) aangesloten, of andersom. De andere optie is dat het wel degelijk RGB op RGB is (of YPbPr), maar dat de 3 signalen onderling verkeerd zitten.

/edit
En wat is precies een AVR?

[ Voor 7% gewijzigd door ShittyOldMan op 19-04-2009 20:04 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:05
Audio/video receiver gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

TS, post een een foto van de kabel en het toestel... volgens mij moet alle onduidelijkheid dan over zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Een AVR is inderdaad audio/video receiver.

Om de onduidelijk weg te helpen:
http://saturn.tdimension.ca/hkreceivers/AVR247_back.jpg

Dit is de achterkant van het toestel.

En ik plug op VID2 de kabel in. Dit is de tweede gele van links.
De kabel is gewoon een rca kabel, rood wit geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ccc schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:23:
Wanneer de XBOX via RCA(Cinch) rechtstreeks op de TV is aangesloten werkt het wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ja dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 23:10
En hoe sluit je de receiver aan op de TV? Met welke kabel, en welke TV is het? (en welke ingang?)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Ccc schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:23:
Een AVR is inderdaad audio/video receiver.

Om de onduidelijk weg te helpen:
http://saturn.tdimension.ca/hkreceivers/AVR247_back.jpg

Dit is de achterkant van het toestel.

Loop eens door de gebruiksaanwijzing heen en kijk eens of je aparte instellingen heb voor die in/uit gangen op de AVR, mijn Pioneer moet ook ingesteld worden voor dat soort signalen. In het begin had ik ook zoiets van, wat is dit nu weer maar hun gebruiksaanwijzing was ook niet zo duidelijk, aangezien je per kanaal een soort bron kan aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
ShittyOldMan schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:38:
En hoe sluit je de receiver aan op de TV? Met welke kabel, en welke TV is het? (en welke ingang?)
Ik sluit hem aan via hdmi. Het is een pioneer pdp-lx5090.
Anoniem: 50893 schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:51:
[...]

Loop eens door de gebruiksaanwijzing heen en kijk eens of je aparte instellingen heb voor die in/uit gangen op de AVR, mijn Pioneer moet ook ingesteld worden voor dat soort signalen. In het begin had ik ook zoiets van, wat is dit nu weer maar hun gebruiksaanwijzing was ook niet zo duidelijk, aangezien je per kanaal een soort bron kan aangeven.
Dit heb ik gedaan, maar er staat bij sluit hier uw videospeler, dvd-speler of andere audio video bron op aan.

Ik kan wel dingen instellen voor dat kanaal, maar dan selecteer ik een hele andere bron en dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ccc schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:36:
[...]

Ik sluit hem aan via hdmi. Het is een pioneer pdp-lx5090.

[...]

Dit heb ik gedaan, maar er staat bij sluit hier uw videospeler, dvd-speler of andere audio video bron op aan.

Ik kan wel dingen instellen voor dat kanaal, maar dan selecteer ik een hele andere bron en dat is niet de bedoeling.
Zoals je kunt zien op je eigen geposte plaatje van je receiver moet je, als je gebruik maakt van de composiet of S-VHS connector, wel de monitor out van de composiet/S-VHS naar je TV gebruiken om dat signaal door te geven, dus niet via je receiver doorlussen via HDMI :)

Vandaar dat zowel je HDMI als je composiet/S-VHS beiden een eigen uitgang hebben. Als je het op die manier aansluit dan heb je goed beeld.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Oke dat ga ik vanavond gelijk testen.

Maar hierover staat niets geschreven in de handleiding en vind het wel raar. Waarom zou je 2 uitgangen voor je receiver willen gebruiken op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ccc schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:43:
Oke dat ga ik vanavond gelijk testen.

Maar hierover staat niets geschreven in de handleiding en vind het wel raar. Waarom zou je 2 uitgangen voor je receiver willen gebruiken op je TV.
Geen idee maar bij mijn Pioneer gaf het dezelfde problemen en sinds ik voor iedere groep zijn eigen monitor uitgang heb gebruikt nergens meer last van, RGB/composiet-SVHS/HDMI. Moet ook eerlijk zeggen dat ik het best wel wil weten waarom maar had/heb geen zin om dat eens uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:59
Ik begrijp er weinig van! Je hebt het toch over een xbox360 op een nieuwe plasma?

Het lijkt er mij op dat je niet in HD aan het gamen bent. Je kan alleen in HD gamen over componenten, vga of hdmi.
Met SD heb je inderdaad een heel slecht beeld op een hdtv.

Wat voor plasma tv heb je? Ikzelf heb nogal wat ervaring met xbox360 op plasma (zie mn sig).
Ah, een Pioneer 5090 dus.

Welke resolutie van het inkomend signaal geeft de plasma aan? Dit zie je heel even in beeld verschijnen wanneer je de tv op de goede source zet?

Gamen op een xbox360 op High Definition: (720p/1080i/1080p).

Je in HD gamen met een hd componenten kabel, hd vga kabel of hdmi.

Een xbox360 sluit je bijvoorbeeld aan via een HD componenten kabel. Deze heeft 3 cinch tulpjes die in de tv moeten: rood blauw en groen.
De overgebleven rode en witte voor het stereo geluid gebruik je niet. Ook die gele gebruik je zeker niet, dat is composiet. (alleen voor SD en waardeloze bagger dus)

Hierna sluit je een optische kabel aan en die gaat in de plastic kap van de componentenkabel aan het begin dat vlakbij de xbox zit. De kabel gaat achter het klepje. Het uiteinde doe je in je receiver.

Nu zet je de schuif die aan de zijkant van deze plastic kap zit op HD. Daarna start je de xbox op en check je de resolutie van de xbox via instellingen-display. Deze moet op 720p.
(bij de hdmi versie zet je m op 1080p)

Wanneer je het beeld via de receiver wil laten lopen, moet je instellen wat de receiver moet doen met het audio signaal wat deze binnen krijgt via de componenten, hoe (upscalen of niet) en waardoor (componenten of hdmi) en waar die het geluid dan vandaan moet halen (optical in).

Nogmaals: niet die VID2 input gebruiken! Je gebruikt dus de groen rood blauw van de componenten in (van de tv of van je receiver) en dus de YPbPr componenten in en de optical IN voor het surround sound.
Als je de receiver niets met het beeld laat doen, kan je de xbox net zo goed direkt op de tv aansluiten.

Persoonlijk zou ik meteen een xbox360 met hdmi kopen in jouw geval. Allereerst heb je dan hdmi en kan je deze via hdmi naar je receiver laten lopen met 1080p passthrough (de receiver hoeft dan niets met het beeld te doen en haalt de surround uit de hdmi). Er gaat daarna 1 hdmi kabel naar de tv. (een Pioneer doet namelijk alleen 1080p over hdmi).
Een hdmi kabel koop je voor €10 bij handyman.

Bovendien heb je dan een stiller model xbox met grotere harde schijf, waarna je je games vanaf de harde schijf kan spelen en dat is nog veel stiller!

[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 23-04-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 12:37
Ferry34 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 00:22:
Ik begrijp er weinig van! Je hebt het toch over een xbox360 op een nieuwe plasma?

Het lijkt er mij op dat je niet in HD aan het gamen bent. Je kan alleen in HD gamen over componenten, vga of hdmi.

Heb je wel een HD componentenkabel van de xbox360 direct op je tv aangesloten??

....
Gaat om de 1gen xbox

Verder ben ik het ook met Parabellum eens, dat de pass through niet goed gaat bij de avr en composiet in en hdmi naar tv.
Dat ts toch daar is naar moet kijken composiet aansluiten rechtstreeks naar de tv en dan de R-L audio naar zijn versterker.

[ Voor 22% gewijzigd door FulmeN op 23-04-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ferry34 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 00:22:
*knip*
Heel leuk verhaal heb je getypt, maar de TS heeft het toch echt over de oude orginele 1ste xbox. En dus niet over een Xbox 360. Voor de beste kwaliteit kan de TS een component kabel kopen. Heb je zelfs 720p geloof ik. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Satch op 23-04-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:59
Lekker dan ;)
Ik begreep dat hij het over de eerste xbox360 had, dus zonder de hdmi.

Mocht je gelijk hebben: wat moet je in hemelsnaam met de eerste xbox op een Pioneer 5090?

[ Voor 49% gewijzigd door Ferry34 op 23-04-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:49:
Lekker dan ;)

Mocht je gelijk hebben: wat moet je in hemelsnaam met de eerste xbox op een Pioneer 5090?
Oude goeie games spelen ? ;) Er zijn er genoeg onder "ons" die met een Atari, SNEs etc etc. spelen gewoon om oude momenten te herleven en omdat sommige games nooit gaan vervelen, hoe mooi de graphics tegenwoordig ook mogen zijn :)

Vraag me verder af of triple C al wat verder is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Nou het heeft lang geduurt voordat ik het weer kon testen. Ben niet veel thuis geweest.

Zojuist heb ik het via die aparte monitor out aangesloten en zijn de kleuren wel correct. Blijf het wel slecht vinden dat ik niet via mijn hdmi verbinding de juiste kleuren krijg.

Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik helemaal niks van mijn receiver snap. Het geluid klopt namelijk ook niet

Ik heb dus een Xbox 360 en een Xbox.

Xbox aangesloten via rca en ingesteld op kanaal 1 en Xbox 360 via hdmi en optical(geluid) en ingesteld op kanaal 2.

Ik kwam er zojuist achter dat als ik Kanaal 1 heb geselecteerd, en dus het geluid van mijn gewone xbox hoor, ook het geluid van de 360 hoor. En vica versa.

Dit is toch niet normaal bij een receiver?
Pagina: 1