Toon posts:

upgraden of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej tweakerts!

Ik zit hier met een klein dilemma namelijk:

Ik game nu met een 8800GT en dat gaat op zich nog wel goed, maar ik merk dat hij wel een beetje oud begint te worden. Nu zie ik bij Afuture een 4870 1GB staan voor 177 euro, en das niet slecht dacht ik zelf.

Maar ik kan amper reviews of benchmarks vinden waarin deze kaart wordt vergeleken met de 8800GT.
En ik vraag me dus af of het prestatieverschil het wel waard is. 2 van deze kaarten in Crossfire is ook nog een optie, maar dat wordt dan een stuk duurder, en ik blijf een echte Nederlander :P

Aangezien mijn moederbord een Crossfire bord is, wil ik niet graag een Nvidia kaart. Ik zou bijv. altijd nog later er een 4870 bij kunnen gooien mocht ik het te langzaam vinden.

De rest van mijn systeem bestaat uit:
Q6600 @ 3,6GHz
8GB DDR2 800MHz RAM
Gigabyte X48-DS5 crossfire bord
750Watt Corsair voeding (60ampere op 12volt :) )
22" Ilyama 1680x1050

Bij voorbaat dank, elke hulp is welkom!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Maar ik kan amper reviews of benchmarks vinden waarin deze kaart wordt vergeleken met de 8800GT.
Waarmee wordt hij dan wel vergeleken? De 9800GT? Iets anders? Vergelijk dan die kaart eens met je 8800GT. Hint: Een 9800GT is hetzelfde materiaal als een 8800GT met een ander naampje ;)

Let bij het bekijken van reviews ook op de gebruikte drivers. Veel reviews van de HD4870 zijn gemaakt ten tijde van de release van dat apparaat en dat is toch al wel weer een aardige tijd geleden. Verbeteringen hebben de HD48xx serie nog wat vlotter gemaakt dan hij al was. Zelfde geldt overigens voor nVidia kaarten, maar in mindere mate voor zover ik weet, die verbeteren ook de drivers continu natuurlijk.
Pak anders ook eens een recente review erbij, zoals die van de HD4890 serie. Daar wordt dikwijls een HD4870 in meegenomen en ook wel een nVidia kaart om je referentiepunten uit te breiden.

Probeer het dus eens voor jezelf naast elkaar te zetten. Want een videokaart uitzoeken kun je prima zelf, het lijkt alleen moeilijker dan het daadwerkelijk is.
Zie ook **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 19-04-2009 17:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 14:14
Nu zie ik bij Afuture een 4870 1GB staan voor 177 euro, en das niet slecht dacht ik zelf.
Ik zou dan nog 20 euro meer uitgeven en gelijk voor een HD 4890 gaan, deze heeft standaard ook 1GB geheugen en presteert merkbaar beter dan de 4870.
Even bij de benchmarks van Ome Tom kijken ;) Er staat daar nog een selectievakje om andere benchmarks te bekijken (de link gaat naar 3DMark).

[ Voor 8% gewijzigd door Bitage op 19-04-2009 17:48 ]

• KabamAppien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 20:41

KabamAppien

IT Enthousiast

Op deze site kun je videokaarten vergelijken en de benchmarks ervan bekijken.

http://www.hardware.info/...mJbKY8g,bGdkbZiUmJPKYcg/]

[ Voor 5% gewijzigd door KabamAppien op 19-04-2009 22:58 ]

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.