Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 09:59
Gisteren heb ik tijdens een (mislukte) poging om het Vista opstartproces op een PC te herstellen (opgestart vanaf de Vista DVD) een externe USB-harddisk aangekoppeld gehad. Het idee was om te proberen wat data van de ingebouwde harddisk van de PC veilig te stellen op de externe USB-disk. Echter, Vista ging bij zijn poging te herstellen echter (ook?) met de externe disk aan de slag. :( Slecht idee, nadat het herstelproces klaar was melde Vista doodleuk dat er een onherstelbaar probleem met de externe schijf zou zijn (niks over de interne harddisk met de problematische Vista er op). Onzin natuurlijk, het was (is?) gewoon een NTFS schijf met alleen maar data. Ik krijg vanaf nu bij het aankoppelen van deze schijf aan een XP installatie (meerdere geprobeerd) een fijne BSOD (IRQ less then of equal zero). Een Vista installatie kan hem nog wel gewoon gebruiken. Ik kan deze schijf nu dus alleen nog onder Vista gebruiken?!

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Dus het probleem is nu dat je Vista-installatie kapot is
en dat je externe harde schijf alleen maar op Vista werkt ipv ook XP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
De Vista versie op de PC zelf is al hersteld (= opnieuw geïnstalleerd). Het probleem is dat de externe schijf dus niet meer onder XP werkt, voorheen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Doe nog eens foutencontrole, maar nu gewoon op die externe harde schijf :)

[ Voor 5% gewijzigd door filenox op 20-04-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:06
Misschien een stom idee.. maar al geprobeerd de externe schijf opnieuw te formateren? (wel eerst data eraf halen natuurlijk) misschien ziet daarna xp hem ook gewoon weer..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-07 12:34
Dan pomp je toch alle gegevens van die externe schijf naar de (Vista) computer, formatteert hem en zet alles weer terug?! Tien tegen één dat 'ie dan gewoon zijn werk doet op andere (XP-) computers.

[Edit] Spuit zestien dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 20-04-2009 09:08 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Ik zou er in ieder geval niet mee gaan spelen om het alsnog opgelost te krijgen via omwegen, simpelweg data kopiëren (niet knippen en plakken, vriend is zo eens 90GB aan mp3's kwijtgeraakt :) ) en daarna mss eens proberen van te herstellen of simpelweg format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGhi
Ja, misschien is het inderdaad het verstandigst de schijf opnieuw te formatteren. Ik was de weg al ingeslagen om het probleem gericht op te lossen. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar hoe dit kan (NTFS is toch NTFS..) dus als iemand dat toch nog weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Je kan deze eens nakijken, staat veel uitleg + links naar partition recovery software.
OM FAQ
Pagina: 1