Vorige week zijn er ook scheuren gekomen in de top case van mijn MacBook (late 2006), maar er zaten bij mij al scheuren op de bezel van het beeldscherm en onderaan waar de case ophoud bij het scharnier van het beeldscherm. Nou vind ik dat van de bottom case niet zo belangrijk, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin in een kapotte bezel. Wordt deze net als de topcase ook gratis vervangen of niet?
Verwijderd
Ik heb niet lang geleden mijn Macbook uit 2006 laten repareren: nieuwe topcase vanwege de scheuren, nieuwe bottomcase vanwege haarscheurtjes en een nieuwe bezel omdat daar ook een scheur in zat.MPeek schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:28:
Vorige week zijn er ook scheuren gekomen in de top case van mijn MacBook (late 2006), maar er zaten bij mij al scheuren op de bezel van het beeldscherm en onderaan waar de case ophoud bij het scharnier van het beeldscherm. Nou vind ik dat van de bottom case niet zo belangrijk, maar ik heb eigenlijk niet zo'n zin in een kapotte bezel. Wordt deze net als de topcase ook gratis vervangen of niet?
Dat was allemaal zonder kosten, dus ja, dat moet lukken.
Ik kreeg het volgende antwoord van Xando in Enschede:
Moet er wel bijzeggen dat ik hem ~2007 ook al bij de APR in Zwolle heb ingeleverd voor een nieuwe case ivm. vergeling.
En wat betreft wij zijn geen service provider; ik heb Xando Enschede gevonden via: http://www.apple.com/nl/buy/apr/ Lijkt me onzin dus?
Nu vind ik die 40 euro op zich niet zo'n probleem, het is een MacBook uit 2006 maar dan kan het dus ook nog zijn dat ik moet betalen voor de reparatie. AllStar hierboven krijgt een even oude laptop wel gratis vergoed. Typisch gevalletje Apple garantie weerIn bepaalde gevallen wordt de topcase vervangen door een service provider, wij zullen dit moeten bekijken voor wij er zekerheid over kunnen geven.
Wij zijn geen service provider maar je kunt de MacBook wel bij ons inleveren, wij verzorgen transport naar een service provider. Aangezien de MacBook niet bij ons gekocht is, vragen wij een bijdrage van 40 euro voor transport en handling.
En wat betreft wij zijn geen service provider; ik heb Xando Enschede gevonden via: http://www.apple.com/nl/buy/apr/ Lijkt me onzin dus?
[ Voor 15% gewijzigd door Mon op 23-09-2010 18:33 ]
Goed dat ik dit lees: Ben op vakantie in Brazilië (familiebezoek o.a.) en een vriendin van mijn vrouw heeft ook afgebrokkelde randjes op haar MacBook. Ze heeft er een keurige case omheen maar toch staat het niet zo netjes. Denk dat ik haar maar even langs de Mac Reseller stuur in Rio de Janeiro, er zijn er in ieder geval 2 in de buurt van Barra.
Daarnaast valt ze ook nog in de categorie "Nieuwe harde schijf van de zaak" omdat Apple hier een extended repair program voor heeft van 2006-2007 modellen.
Daarnaast valt ze ook nog in de categorie "Nieuwe harde schijf van de zaak" omdat Apple hier een extended repair program voor heeft van 2006-2007 modellen.
Ik heb ook een (klein) scheurtje in de bezel (langs het opstaande randje boven het scherm). Ik heb er naar gevraagd maar volgens mijn iCentre viel dat niet onder de regeling.
MPeek schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:28:
Verwijderd
Ga gewoon naar van leliveld services. als je macbook minder dan 3 jaar oud is kan het gewoon onder garantie.
dit is omdat apple zegt dat het gewoon onder repair program valt.
dit is omdat apple zegt dat het gewoon onder repair program valt.
oh die scheurtjes. Bij mijn macbook 1.1 zitten ze er ook (voor de derde keer in). Na dik vier jaar is de garantie volgens mij wel vervallen. En ik heb er gewoon een plakbandje op zitten.
Ook viel mij op, op het conservatorium van amsterdam had bijna iedereen een macbook 13"... dat iedereen er last van had. Waardeloze topcase. Overigens heb ik voor de rest nog nooit een nog goed werkende en een in 1 geheel zijnde laptop, na vier jaar elke dag in een superzware rugzak meenemen, gezien. Buiten mijn eigen laptop dan....
Ook viel mij op, op het conservatorium van amsterdam had bijna iedereen een macbook 13"... dat iedereen er last van had. Waardeloze topcase. Overigens heb ik voor de rest nog nooit een nog goed werkende en een in 1 geheel zijnde laptop, na vier jaar elke dag in een superzware rugzak meenemen, gezien. Buiten mijn eigen laptop dan....
Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?
Ik heb het ook al een tijdje op mijn medio 2008 MB, en heb het tot nu toe opgelost met blanke nagellak en daarna met plakband een poging gedaan. Beiden zijn weinig duurzaam. Morgen maar eens Apple bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn om dit te laten aanpassen want ik stoorde me er niet aan maar nu begin ik op andere plaatsen ook langzaamaan barsten te zien, en daar word ik niet blij van
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Mijn macbook late 2009, begint ook al scheurtjes te krijgen. Erg klein, maar heb nog maar 2 weken garantie.
Plaats:
Andere mensen die daar ook last van hebben met hun late 2009 macbook?
Plaats:
- Op het scharnier van scherm, aan linker en rechterkant.
- Bij mijn magsafe aansluiting
Andere mensen die daar ook last van hebben met hun late 2009 macbook?
net gebeld met iCentre, en het volgende gaf de vriendelijke meneer aan:
Als er geen sprake is van valschade dan valt het als het goed is gewoon onder een quality programma van Apple. Dan zou ik het apparaat langs kunnen brengen bij een vestiging van iCentre en kan het kostenloos vervangen worden. Men zal het onderdeel (de case) bestellen en afhankelijk van hoe lang dat duurt kan ik de notebook meenemen en later brengen of direct achterlaten.
Ik moet binnenkort maar eens langs bij de iCentre
Als er geen sprake is van valschade dan valt het als het goed is gewoon onder een quality programma van Apple. Dan zou ik het apparaat langs kunnen brengen bij een vestiging van iCentre en kan het kostenloos vervangen worden. Men zal het onderdeel (de case) bestellen en afhankelijk van hoe lang dat duurt kan ik de notebook meenemen en later brengen of direct achterlaten.
Ik moet binnenkort maar eens langs bij de iCentre
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Goed om te horen dat Apple deze service nog altijd levert.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
En nog steeds.. Heb net gebeld voor mijn 2e topcase, en inmiddels een reparatieticketnummer gekregen van Apple. Vandeweek maar even aanbieden bij de lokale macboer.
Mijn mac is van Oktober 2007. Erg netjes dus.
Mijn mac is van Oktober 2007. Erg netjes dus.
Hmm, ik zie net dit topic. Ik heb ook een MB (Early 2009). Ik heb hem wel eens moeten repareren voor schade aan de topcase, maar niet zoiets. Nou zit ik natuurlijk niet de hele dag met m'n MB te gooien ofzo, maar het gebeurt wel eens dat ik hem per ongeluk dichtsmijt, en toch nog nooit dit gehad.
I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets