[MacBook] Scheuren in de case

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter

"MacBook Cracking Cases"

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/MacBook/CrackBook_close_upcopy.jpg
Waarom dit topic?

Over de hele wereld zijn er gebruikers die kampen met allemaal dezelfde fabricage fouten...
En het zijn allemaal dezelfde problemen, cracking cases, backlight flikkering, gesmolten snoeren, haarlijnen in de bottomcases etc. Moet Apple hier geen gehoor aan geven? Toen Microsoft X360, kampte met problemen, hebben zij de garantie op veel onderdelen verlengt. op de ROD zelfs 3 jaar!
Is Apple nu niet aan de beurt met zijn (oude) MacBook?

Microsoft neemt maatregelen na klachten over Xbox 360
Microsoft's $1 Billion Xbox 360 Recall Problems Caused By Chip Cheapness

Mijn doel is om ervoor te zorgen dat huidige gebruikers via de Apple website kunnen aangeven dat zij fabriek fouten hebben en dat deze gewoon onder garantie vallen. Het plastic van de upper case is van zo'n dergelijk slecht/verkeert gekozen materiaal dat apple hier een oplossing voor dient te verzinnen. Eenmaal vervangen is er 90% kans dat een gebruiker na loop van tijd weer hetzelfde probleem krijgt.

Hoe nu verder?

• Radar?
• Kassa?

• Apple zelf?
Ik heb zelf geen ervaring met bovenstaande, maar deze middelen zouden wellicht een goede manier zijn om Apple zo ver te krijgen voor een oplossing.

Bel met Apple en er is een goede kans dat je gescheurde case onder coulance kosteloos word gemaakt!

Wat is er gebeurt waarom ik dit topic start

Na de afgelopen weken iets intensiever gebruik te hebben gemaakt van mijn MacBook heb ik nu weer een kapotte case, nu zowel aan de bovenkant van het scherm als weer aan het toetsenbord. Ik ben het gewoon een beetje zat...
Ik vind dat ik van een product waar ik destijds €1200 voor heb betaald wel iets van kwaliteit mag verwachten na ± 3 jaar normaal gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/MacBook/th_Afb0016.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/MacBook/th_Afb0017.jpg
Bovenkant van mijn eigen MacBook, dit kwam ik gister tegen op internet! Herkent iemand anders hetzelfde probleem? Ik doe zelf heel voorzicht altijd met dichtklappen... |:( ;(

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/MacBook/th_Afb0026.jpg Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/MacBook/th_Afb0027.jpg

Bottomcase beginnen weer kleine 'hairlines' te ontstaan...

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/MacBook/th_Afb0019.jpg
En uiteraard, voor de tweede keer een 'gecrackte topcase'... |:( ;(

Vanaf maandag begin ik mijn (late 2006) oude macbook aan Apple aan te bieden voor repair van mijn topcase/case van mijn scherm.

Wat is mijn doel?

• Primair: Apple zo ver krijgen dat zij (minimaal) drie jaar garantie geven op de cracking cases.
• Secundair:
• Belangrijk is dat gebruikers mij wel helpen, zodat ik genoeg informatie heb om er bijvoorbeeld een case van te maken. Met één gebruiker kom je niet ver.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/MacBook/macbookcrackcase.jpg

Meer informatie van andere gebruikers

Case Cracking:

Cracking MacBook Cases in Pictures
Several different types of cracks have been reported : Wiki AppleDefects
Flickr: My MacBook Was Cracked By Itself
Oud topic uit 2006: White macbook crack, anyone else?
Oud topic uit 2006: A 'different' problem with the MacBook casing
Oud topic uit 2007: @ Discussions.Apple.com: Macbook Case Has cracked

Overig:

About AppleDefects.com : De reden waarom de site is opgezet
Handig weetje: Apple Continues Monitoring Discussions
Forum poster reveals Apple might be monitoring posts, user accounts
AppleCares about my cracking macbook
Weblog: Apple macbook problemen - Mijn Tijdlijn
Flickr: Discussing Describe Your Experience My MacBook Was Cracked By Itself

In de media:
Engadget: Revenge of the crackBook

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/MacBook/th_picturedm5.jpg
De doofpot...Of toch een sprankeltje hoop?

Er verdwijnen op flickr steeds meer foto's van mensen met problemen met hun Macbook, wat mij wijst op dat de gebruikers de strijd hebben laten zitten. Ook topics op diverse fora's gaan niet verder dan vorig jaar 2008.

Kiezen (witte) MacBook gebruikers nu massaal voor de nieuwe Alu Macbook?

[...]

Rather than acknowledge the issues, Apple doesn't cover the faulty part and has the user pay for his replacement

Not surprisingly, the White MacBook recently started to show the same symptoms as reported by hundreds of users – case suddenly cracks without any outside intervention, the post reveals on. The blogger stresses that he's been using the old MacBook model in very notebook-friendly environments, yet still experienced the widespread issues.

Bron 10th of November 2008

[...]

Of misschien dan toch.................?????????

Apple addressing cracks on white MacBook casings _/-\o_

Published: Wednesday, April 8, 2009

Apple is privately acknowledging an issue with the enclosure on some of its white 13-inch MacBooks, which in some cases have seen the formation of hairline cracks during normal usage patterns.

The Cupertino-based Mac maker is said to have issued a bulletin to its authorized service providers in March that essentially reverses its stance on replacing the bottom casing of notebooks that may be experiencing these symptoms.

It was reported in November that Apple was refusing to cover repairs for the bottom casing of the notebooks despite its willingness on occasion to address identical problems with the top portion of the casings containing the keyboard and palmrests.

The bulletin to providers reportedly identified four key areas of the case prone to hairline cracking, including the front portion of the case below the palmrests and trackpad, the areas around the I/O ports, the back rear corners, and the back rear ventilation area.

Apple added, however, that other portions of the case could be affected by the cracking issue. For all instances, providers were reportedly asked to inspect the MacBook carefully to determine whether the cracks could be the result of the notebook haven been dropped or other accidental damage caused by the owner.

In the event that providers are unable to identify signs that the user is at fault for the cracks, they're advise to escalate the notebook for coverage by Apple, regardless of whether its 1-year limited warranty has expired.

Bron Wednesday, April 8, 2009
98 Comments

Ik zeg, 'Er is wel degelijk hoop!' *O*
Sinds begin april erkent Apple officieel het probleem met de 'cracking casses', wat ik uit onderstaande online artikelen begrijp worden ook 2006 modellen kosteloos gerepareerd.

PCM Web: Apple erkent haarscheurtjes in witte MacBook
Theinquirer.net: Apple admits cracked Macbooks - Very expensive and perfectly-formed cracks

Succes verhalen

Hier komen gebruikers te staan die hun MacBook bij Apple hebben aangeboden om een nieuwe topcase/bottomcase te ontvangen.

• Underworld (MacBook late 2006)
• Bluedude3410
• .......

Disclaimer

Het idee om dit topic te maken kwam voort uit eigen problemen met mijn MacBook, als je geen problemen hebt met jou macbook of gaat lopen zeuren waarom ik er een hele SP van heb gemaakt houdt je dat maar lekker voor je. Het topic is serieus bedoelt en dient als referentie tot succesverhalen. Hopelijk zijn er mensen die er samen met mij over willen discussiëren.

Met dank aan Dawuss voor zijn headers O-)

[ Voor 222% gewijzigd door Underworld op 13-05-2009 09:07 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
ik vind het nogsteeds schandalig hoe apple hiermee is omgegaan en dat nogsteeds doet.

Het is duidelijk weer een gevolg van een mooi ontwerp die de functionaliteit en degelijkheid tegenwerkt. Maar dat ze het ook niet in een latere revisie fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspers
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
Ik heb met mijn Macbook uiteraard ook last gehad van alle verschillende soorten scheuren. Zo zaten er eerst haarscheuren in de bottomcase en vervolgens een scheur in de topcase. Deze scheuren verschenen precies na 11 maanden voorzichting/normaal gebruik in huis. Beide onderdelen zijn in de garantieperiode door Apple gerepareerd. Na de reparatie (mijn laptop net buiten de garantie) binnen een week een scheur in de bezel. De rand rondom het scherm. Hiervan staat ook een foto in de TS. Helaas wilde A-mac en Apple dit niet onder garantie repareren. Dit omdat het geen bekend probleem was, dit materiaal wel stevig genoeg zou zijn en ze dit nog nooit hadden gezien. Kortom hun conclusie: schade door gebruiker. De kosten voor deze reparatie 150 euro!! Ik heb protest aangetekend richting A-Mac en vervolgens richting Apple maar zij wilde mij absoluut niet tegemoet komen. Als laatste zou ik nog een brief kunnen schrijven naar een afdeling in Ierland. Volgens de Apple medewerker 'dit kan echt helpen ze lezen de brieven echt allemaal'. Daar heb ik dus helemaal geen zin in al dat gezeik. Maar zoals ook richting hun aangegeven is dit mijn eerste en laatste Apple. Zelfs met een goedkope Acer heb je minder gezeur wat een slecht product (afgezien van het besturingssysteem). Vorige week op Ebay voor 8 dollar een bezel gekocht en zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De scheuren in de topcase zelf heb je eigenlijk al twee jaar garantie op ;). Het is zo dat als jij met een MacBook van 1,5 jaar oud oid bij een AASP aankomt met scheuren in de topcase, dat ze je best willen helpen, zonder de (gehele) kosten. Na de twee jaar wordt dit niet meer onder een verlengde garantie/coulance regeling vervangen. Het kan alleen zijn dat je in het tweede jaar wel de arbeidskosten moet betalen.

Bottomcases en bezels vallen niet onder deze regeling. Dit is iets wat echt door de gebruiker en/of het onjuist gebruik komt.

Het topic heeft wat dat betreft al minder bestaansrecht dan de topicstarter aangeeft omdat Apple het probleem wel degelijk (gedeeltelijk) erkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Rox_NL schreef op zondag 19 april 2009 @ 08:52:
De scheuren in de topcase zelf heb je eigenlijk al twee jaar garantie op ;). Het is zo dat als jij met een MacBook van 1,5 jaar oud oid bij een AASP aankomt met scheuren in de topcase, dat ze je best willen helpen, zonder de (gehele) kosten. Na de twee jaar wordt dit niet meer onder een verlengde garantie/coulance regeling vervangen. Het kan alleen zijn dat je in het tweede jaar wel de arbeidskosten moet betalen.

Bottomcases en bezels vallen niet onder deze regeling. Dit is iets wat echt door de gebruiker en/of het onjuist gebruik komt.

Het topic heeft wat dat betreft al minder bestaansrecht dan de topicstarter aangeeft omdat Apple het probleem wel degelijk (gedeeltelijk) erkent.
die bottomcases komen ook voor bij normaal gebruikt.

De behuizing is enorm broos en vatbaar voor scheurtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspers
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01-2021
De conclusie dat scheuren in de bezel door eigen gebruik worden veroorzaakt is alleen gebaseerd op het feit dat hier niet 1000-en foto's van zijn te vinden via google. Het zal dus minder vaak voorkomen maar ik kan garanderen dat het niet door mijn gebruik komt. Of het open doen van de Macbook moet al teveel zijn. Het zijn exact dezelfde scheuren als in de topcase. Die bezel is van hetzelfde materiaal en net zo dun...dus ook daar komen krachten op te staan bij die magneten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

In de topicstart wordt dit vergeleken met de Xbox 360 die gegarandeerd kapot gaat na verloop van tijd. Dit probleem is echter van een ander caliber omdat de primaire functionaliteit van het product wel behouden blijft. Een Macbook met haarscheuren of afgebroken randjes plastic is nog steeds een werkend product, en in de praktijk heb ik ook al mensen gezien die het gewoon accepteren en hem blijven gebruiken.

Ik weet niet hoe vaak dit probleem nu in de praktijk voorkomt, maar het is wel vaak zo dat dit soort dingen op internet enorm lijken te zijn opgeblazen. Ik heb genoeg Macbooks gezien waar na meer dan een jaar nog niks mee aan de hand is, inclusief die van mezelf, maar ook een paar die wel helemaal gescheurd en afgebroken waren en nog steeds werden gebruikt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
daarnaast hoort een laptop wel enigzins ergens tegen te kunnen, en bij normaal gebruik moet er dus niet opeens wat van de behuizing stuk gaan. dat sommigen het accepteren is min of meer hun zaak :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Er verdwijnen op flickr steeds meer foto's van mensen met problemen met hun Macbook, wat mij wijst op dat de gebruikers de strijd hebben laten zitten. Ook topics op diverse fora's gaan niet verder dan vorig jaar 2008
Is het niet waarschijnlijker dat de problemen gewoon in de overgrote meerderheid van de gevallen zijn opgelost? Ik had scheurtjes in de topcase van mijn witte MacBook (sep 2006), na een nieuwe topcase en geen gedragsverandering van mijn kan blijft alles helemaal perfect. Vervelend dat het bij jou terugkomt maar uit minder klachten afleiden dat mensen de strijd hebben opgegeven vind ik niet echt logisch ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Zpottr op 19-04-2009 19:42 . Reden: Mijn laatste alinea was wellicht niet waar voor alle temperaturen :) ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
ik heb dit ook gehad maar is gewoon netjes door Apple vervangen hoor! zelfde als bij een vriend van me...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 22:25
hier nog een die het gehad heeft, afspraak gemaakt en binnen een kwartier zat er een nieuwe topcase op!

Ben wel benieuwd wat de regeling is als het nog een keer gebeurt. Die gast in de winkel zei dat ik een stukje vilt zou kunnen gebruiken ter bescherming, maar dat vind ik echt lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Vandaag heb ik Apple gebeld met mijn problemen. (flikkering in het scherm, kapotte topcase, haarscheurtjes in de bottomcase en kapotte plastic omheining van het beeldscherm.

Het was een bijzonder positief gesprek na een gesprek gehad te hebben met de 1e lijns helpdesk werd ik doorverbonden met de 2e lijns helpdesk. Wat ik al van de 1e lijns begreep dat ze niet moeilijk doen van de vervanging van de topcase (!!!) maar voor de andere zaken werd ik dus doorverbonden. Ik moest foto's opsturen en na aanleiding daarvan zullen ze mij terug bellen *fingers crossed* dus.

Overigens stamt mijn MacBook uit dec. 2006 en heb ik geen Apple care.
Mochten ik mijn MacBook volledig kosteloos mogen laten maken gaat er wel even een bijzonder positief berichtje naar Radar & Kassa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zal binnenkort ook eens langs gaan bij het Apple Center hier in Groningen. Van mijn topcase is een hoekje afgebroken en ik zal eens kijken of ik haarscheurtjes kan vinden.
Waar ik wel last van heb sinds een paar week is het backlight wat flikkert en dan weer feller en dan weer minder fel gaat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een 2e hands witte macbook te gaan kopen, maar nadat ik dit heb gehoord ga ik toch weer effe denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Ja...ik had altijd zoiets van, veel mensen zijn gewoon heel onvoorzichtig met hun spullen. Maar nu het mij zelf overkomen is (nu de tweede keer al). Raad ik het tenzeerste af om een witte MacBook te kopen.
Spaar nog even door voor een zilveren, kost niet veel meer, de kwaliteit die je er terug voor krijgt. Hoop ik dan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Interessant dat ze het probleem erkennen. Ik ga dit weekend eens binnenwippen om te kijken of ik kostenloos een nieuwe bottomcase krijg.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na mijn eerste cracked case een nieuwe gekregen. Deze 13 maanden lang enkel gebruikt met een doek tussen de topcase en het scherm. En toch is de topcase weer gebroken. faal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:20

elmoxx

xx xx xx

Hmm, meer positieve verhalen dan ik verwacht had hier.. Ik zal dit topic is doorsturen naar mijn nichtje, zij heeft op dit moment wat afgebroken randjes.. Mijn macbook ligt alweer 51 dagen (!) bij de reparateur...

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
elmoxx schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:20:
Hmm, meer positieve verhalen dan ik verwacht had hier.. Ik zal dit topic is doorsturen naar mijn nichtje, zij heeft op dit moment wat afgebroken randjes.. Mijn macbook ligt alweer 51 dagen (!) bij de reparateur...
explain ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn macbook opgehaalt van een topcase repair. Viel gewoon onder de garantie geen problemen. Topcases waren in vooraad en ik ben hem maar 1 volle dag kwijtgeweest. Dus over moeilijk doen heb ik geen ervaringen. Natuurlijk wel belachelijk dat dit zommaar gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
Hier had ik een aantal maanden geleden ook last van. Omdat ik al een hele berg andere problemen met de notebook gehad had heb ik toen een brief gestuurd naar Apple. Een paar dagen later belden ze me op dat ik onder andere de topcase kosteloos kon laten vervangen bij een service center.

Op goed vertrouwen hierbij de brief:

http://aegeus.ath.cx/~uruviel/20081020_appleBrief.pdf

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikboot9
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05-2021
Die van mij is van juli 2009. Echt balen als het gebeurt... Ik heb zelf 3 jaar garantie pakket. Goed nieuws dat het in 1 dag kan. Ik was al bang voor het ergste.. Thanks voor de brief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Overigens als je een goede service centre zoekt in de regio Den Bosch of Eindhoven kan je het beste naar St. Oedenrode gaan. Een klein maar fijn bedrijf (ICTeam Zuid) die rap je reparatie kan doorvoeren. Je hoeft namelijk niet je notebook in te leveren maar kan gewoon je notebook langsbrengen als eenmaal de onderdelen binnnen zijn en dan wachten tot het klaar is of de volgende dag ophalen. Erg netjes. Ik bel nu hun ipv. Apple zelf betere service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Geachte,

Ik kan met plezier medelen dat we na het bekijken van de foto's en intern overleg besloten hebben dat we dit voor u kostenloos gaan vervangen.
U kunt uw computer binnenbrengen bij een servicepunt bij u in de buurt en deze zullen vervolgens overgaan tot de reparatie.

Normaal gesproken zullen ze direkt bij het invoeren van uw serienummer kunnen zien dat een uitzondering is aangemaakt en de reparatie doorgevoerd kan worden.

:') :Y

Apple *; Underworld

Restecpa, bija 2,5 jaar oude MacBook, zonder AppleCare en de fabrieksfouten worden kosteloos vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25
Mijn topcase heb ik inmiddels ook al twee keer laten vervangen. Eerste keer was binnen de garantie de tweede keer buiten de garantie. Heb eerst Apple gebeld en het probleem uitgelegd. De medewerker wilde graag dat ik mijn Macbook liet opsturen naar Apple zelf. Hier ging ik niet mee akkoord omdat het mijn enige computer is die ook dagelijks gebruik. Na dit te hebben uitgelegd heeft hij een aanpassing in hun systeem gemaakt waardoor ik mijn laptop bij een Service Provider langs kon brengen. Heb toen een Service Provider (HTR Veenendaal) gevonden die de topcase kon vervangen en waar ik 'm na het maken direct weer mee kon nemen.

Heb nu mijn derde topcase weer een tijdje op zitten (zo'n 5 maanden ofzo) en zie nu alweer de plekken waar het beeldscherm op ligt... Ben er bang voor dat ik over een half jaar weer aan vervanging toe ben. Dit allemaal terwijl ik erg voorzichtig ben met mijn laptop. Na de eerste vervangen ben ik er zelfs nog wat voorzichtiger mee om gegaan... (Macbook niet bij de sluiting vast pakken, maar aan achterkant bij de ventilatie). Echter dit heeft niet geholpen!

Naast bovenstaande drama, ben ik er afgelopen week ook achter gekomen dat er ook scheurtjes zitten rechts en links boven het scherm (daar waar het scherm leunt op de topcaase).

Ben nu van plan om binnenkort een brief te sturen naar Apple, ben namelijk behoorlijk benieuwd wat ze gaan doen als blijkt dat mijn topcase om het jaar kapot gaat. Dit zullen ze niet eeuwig blijven vervangen, wat ik natuurlijk wel ga vragen van ze, mocht deze topcase het ook begeven.

Om deze post af te sluiten wil ik nog wel melden dat ik verder erg tevreden ben over mijn Macbook, zonder deze constructie fout zou het perfect zijn. Ik ben ook erg aan het twijfelen om een Alu Macbook aan te schaffen...Denk echter dat ik er nog even mee wacht tot er weer nieuwe versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
martijn007 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 15:00:
[...]

Om deze post af te sluiten wil ik nog wel melden dat ik verder erg tevreden ben over mijn Macbook, zonder deze constructie fout zou het perfect zijn. Ik ben ook erg aan het twijfelen om een Alu Macbook aan te schaffen...Denk echter dat ik er nog even mee wacht tot er weer nieuwe versies zijn.
@verhaal
Hmm zelfde verhaal als bij mij dus, 'gescheurde beeldscherm rand.'
Ben blij dat ik alles kosteloos mag laten vervangen en dat voor een MacBook van 2,5 jaar.
Ik vraag me af hoe vaak zij de zin, 'alleen bij hoge uitzondering' momenteel gebruiken...

Na deze gescheurde cases krijg ik wel steeds meer het idee, dat als het mogelijk is, je de magneten eruit zou halen, dat dan het hele euvel over zou moeten zijn. Gezien het altijd die plek is waar het scheurt.

Ik ben ook nog steeds zeer blij met mijn MacBook alles loopt soepel (ik doe wel om het jaar een fresh install om dit te behouden trouwens) en de service qua vervangingen is nog altijd top.

Ik hoop na mijn reparatie, tweedehands nog een leuke prijs voor m'n witte macbook te kunnen vangen en van dat geld een Alu MacBook te kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Underworld op 03-05-2009 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal ik mij hier ook maar melden met mijn MacBook/rampgeval. Momenteel is het ding weer in de reparatie, al voor de 3e keer in anderhalf jaar tijd. Al twee keer eerder had ik scheuren bij de topcase en problemen met een flikkerende backlight en haarscheuren bij de bottomcase.

Inmiddels is mijn laptop weer terug in de reparatie (overigens apple care aangeschaft) met scheuren in het plastic rondom het scherm (zoals de topicstarter ook aangeeft), haarscheuren in de bottomcase, een scheur bij het steeltje van het apple logo, een nog steeds flikkerende backlight en aankomende scheuren in de topcase.
Hoor ik vandaag tot mijn verbazing dat scheuren aan de buitenkant van de case niet onder de garantie vallen en dat ik maar gewoon 190 euro moet dokken om dat te laten repareren? Blijkbaar heeft Apple een half jaar geleden besloten dat hierop geen garantie meer werd gegeven, tenminste dit werd mij verteld.

Iemand die hier misschien enige ervaring mee heeft of word mij gewoon een onzin verhaal verteld. Gezien de prijs die ik heb betaald voor deze laptop wil ik wel een mooi en werkend ding en daar is op het moment niet echt sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Card Services Zwolle valt dit niet onder de garantie:
Afbeeldingslocatie: http://xs539.xs.to/xs539/09192/barst689.jpg
Wat denken jullie?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoort gewoon onder de garantie te vallen. Mijn MacBook staat nu ook in de reparatie met oa dit probleem en mij is verteld dat alle cracks ed aan de binnenkant van de laptop onder garantie vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wat betreft de laatste generatie witte Macbooks (die met Nvidea chipset) zijn die cases wél goed/beter? Of is het uberhaupt niet aan te raden om nog een nieuwe witte te kopen (vind ze wel goedkoop nu) en door te sparen voor een alu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:01:
[afbeelding]
Wat denken jullie?.
Heb je ook al eens met Apple zelf gebeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:14

Reacher

oldschool

Ik heb zelf heel veel last van de backlight problemen. Ook heb ik een scheur in mn deksel, maar dat is mn eigenschuld.

Ben al meerdere malen wezen klagen bij de winkel over de backlight, maar er werd niets aangedaan, omdat het buiten garantie is. Het antwoord was: zie apple.com hier staat een oplossing voor dit probleem. Dat was dus het resetten van de notebook. (accu eruit, power voor x seconden inhouden).

Iemand hier bekend mee ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hij heeft het over een SMC Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
Ik heb onlangs bij een Apple reseller kosteloos m'n topcase en omlijsting v/h scherm laten vervangen naar soortgelijke problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:14

Reacher

oldschool

Ja precies, maar dat lost mijn probleem maar ' tijdelijk ' op. Via google kom ik ook zeer veel van dit soort problemen, en nu ook weer vermeld in dit topic.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
[afbeelding]
Wat denken jullie?.
Bij mij is dit kosteloos vervangen. (het gaat hierbij trouwens om de: Bezel, Display, 922-7776)
Ook zit er een nieuwe topcase op.

Dol blij met alles, hij ruikt ook weer helemaal nieuw O+

Ik had ook gemeld dat ik backlight problemen heb maar daar hebben ze niets aan gedaan :S
Misschien vanmiddag nog even langs ... :/

Ik heb eigenlijk nog nooit ergens gelezen wat nou de precieze oorzaak is van deze problemen, slechte kwaliteit word wel vaak gemeld, maar volgens mij komt het ook gewoon door te zware magneten?
Of heeft iemand anders hier een andere verklaring over?

[ Voor 22% gewijzigd door Underworld op 13-05-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn macbook is nu 1,5 oud (november 2007) en vorig jaar juli en december is hij al gerepareerd door apple (eerste keer alleen topcase, 2e keer top en bottomcase en ben hem toen 6 weken kwijtgeweest). De 2e keer gaven ze al aan dat ze niet zeker wisten of hij nog een keer gemaakt zou worden, maar natuurlijk is het weer zover, hij is weer kapot. Rechts (alle 2 de vorige keren ook) in mn topcase en links haarscheurtjes in de bottomcase. Iemand enig idee hoe ze erop zullen gaan reageren?
Ik ben altijd heel erg voorzichtig met mn laptop en zeker nadat ie de eerste keer kapot was. Daarbij zit er altijd een hoes omheen en ik neem hem niet vaak mee in tassen etc (daarbij, het is een laptop, zou in principe toch moeten kunnen). Iemand nog tips hoe je nóg voorzichtiger kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:47:
Mijn macbook is nu 1,5 oud (november 2007) en vorig jaar juli en december is hij al gerepareerd door apple (eerste keer alleen topcase, 2e keer top en bottomcase en ben hem toen 6 weken kwijtgeweest). De 2e keer gaven ze al aan dat ze niet zeker wisten of hij nog een keer gemaakt zou worden, maar natuurlijk is het weer zover, hij is weer kapot. Rechts (alle 2 de vorige keren ook) in mn topcase en links haarscheurtjes in de bottomcase. Iemand enig idee hoe ze erop zullen gaan reageren?
Ik ben altijd heel erg voorzichtig met mn laptop en zeker nadat ie de eerste keer kapot was. Daarbij zit er altijd een hoes omheen en ik neem hem niet vaak mee in tassen etc (daarbij, het is een laptop, zou in principe toch moeten kunnen). Iemand nog tips hoe je nóg voorzichtiger kan doen?
Volgens mij moeten ze hem gewoon accepteren. Apple heeft het probleem toch officieel erkent? Dat het elke keer opnieuw gebeurt is voorzover ik weet hun probleem. Ze lossen het probleem namelijk niet op, maar stellen het weer een tijdje uit.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:09
[afbeelding]
Wat denken jullie?.
Eerst haarscheurtjes in bottomcase gehad, netjes binnen garantie vervangen, na twee dagen kon ik hem weer ophalen bij card services.

Later zelfde scheurtjes gehad als jij, bij xando in Enschede dachten ze dat het wel onder garatie gerepareerd kon worden. Xando heeft afhandeling met card services geregeld. Dit was eerst geen probleem totdat opeens het toch niet onder garantie zou vallen volgens card services. Toen werd mij door xando aangeraden om met apple te bellen, net gesprek met de medewerker gehad waar uit kwam dat het gewoon onder garantie zou vallen, en dat de status van de reparatie ook op "onder garantie" stond.
Geen idee wat er nu mis is gegaan, of het een communicatiefout tussen apple/xando/card services is geweest, of dat je met een telefoontje gewoon veel voor elkaar krijgt bij apple.. Het is iig weer helemaal gerepareerd.
(btw, macbook was late 2007).

Verder studiegenoot van mij, heeft eerste serie macbook, deze had ook dat de polssteunen begonnen te scheuren (ook nog verkleuring ed), scheur begon pas na 1,5 jaar, toen apple gebeld, was geen probleem, zou vervangen worden, daar heeft hij nog een klein jaar overheen laten gaan voordat hij hem werkelijk heengebracht heeft. Was allemaal geen probleem, gewoon onder garantie vervangen.

Gemiddeld genomen heb ik dus wel erg goede ervaring met het afhandelen van deze problemen door apple.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:47
Zelf vandaag ook weer de topcase laten vervangen voor Card in Zwolle, meteen maar weer stickertjes op de touchpad en muisknop geplakt, om te voorkomen dat ze zo vies glad worden als de eerste keer ;). Typt ook wel weer heerlijk zo'n nieuw tobo.

Het gaat om een Q4 2006 Macbook. Na een jaar de eerste splinter uit de topcase en even later een barst bij de schroefjes aan de rechterkant van de behuizing. Na ruim 1,5 jaar beide laten fixen door Card services. Nu dus na een klein jaar weer een splinter uit de topcase en meteen maar weer laten fixen. Jammer dat het zo snel stuk gaat als je hem vaak in je tas hebt met enkel een sleeve, maar wel netjes dat het zonder gezeur weer gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het laten repareren van zwarte Macbooks? Misschien een rare vraag, maar ik weet niet of daar gewoon nog onderdelen voor worden geproduceerd. :?

Heb hem nu ruim 2 jaar, en er begint een haarscheurtje in te komen (ondanks gebruik van doekje). ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:41:
Iemand ervaring met het laten repareren van zwarte Macbooks? Misschien een rare vraag, maar ik weet niet of daar gewoon nog onderdelen voor worden geproduceerd. :?

Heb hem nu ruim 2 jaar, en er begint een haarscheurtje in te komen (ondanks gebruik van doekje). ;(
Moet normaal gezien vervangen kunnen worden, kan misschien wat langer duren dan normaal omdat die onderdelen eventueel niet meteen bij een apple winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
ik heb een haarscheurtje aan de onderkant zitten, net op het hoekje van de inkeping voor het scharnier.
heb nog garantie tot begin juni, binnenkort dus maar eens naar de mac winkel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58
duncanvdlinden schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 21:41:
ik heb een haarscheurtje aan de onderkant zitten, net op het hoekje van de inkeping voor het scharnier.
heb nog garantie tot begin juni, binnenkort dus maar eens naar de mac winkel....
Had ik ook, bottemcase schijnt niet meer onder garantie te vallen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb ook een probleem met de case, op de welbekende plek rechts onder aan het randje. Maar ik heb geen aankoopbewijs/bon meer, is het toch mogelijk om dit via apple kostenloos te laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen,

Ik kom net van het Apple ICenter Almere, ik had de macbook gewoon in doos meegenomen goed gepoetst zo dat die er netjes uitzag (ik ben er sowieso erg zuinig op) en ik werd meteen vriendelijk geholpen door 1 van de medewerkers die mij vertelde dat het hier inderdaad gaat om een wel bekende fabrieksfout die probleemloos door Apple Benelux wordt verholpen/vergoed mits je binnen 2 jaar na aanschaf langskomt volgens mij..

Ook ik ben de bon helaas kwijt maar ze kunnen alles natrekken op serienummer en volgens mij als je gewoon een eerlijke macbook hebt heb je geen bon nodig voor deze grappen..

Dinsdag ochtend breng ik hem langs waarna die rond begin van de middag mee gaat met het transport naar het ICenter XL Uitgeest waar die vervolgens gerepareerd wordt en ik hem terug zou hebben naar 7 tot 13 dagen..

Erg fijn dus, dikke duim voor ICenter Almere!

Succes!

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik kon mooi te tering krijgen van Apple...

1 jaar oude witte macbook, maar scheuren in de bottomcase vallen NIET onder de garantie zeiden ze bij Apple en ja ik heb rechtstreeks contact met ze gehad,!!!!

Scheuren in mijn iPhone --> sorry meneer als je ze kan voelen 8)7 vallen ze niet onder de garantie en nu weer dit met de macbook....

En dan heb ik het niet eens over mijn 4000 !!!! euro kosteren mac pro die gewoon is afgeleverd met een kapotte voeding...

OSX prima maar de hardware is qua contrsuctie niet echt top meer de laatste tijd !!!!

En de "klantenservice" van apple is gewoon ERG K MET P !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:42:
Nou ik kon mooi te tering krijgen van Apple...

1 jaar oude witte macbook, maar scheuren in de bottomcase vallen NIET onder de garantie zeiden ze bij Apple en ja ik heb rechtstreeks contact met ze gehad,!!!!

Scheuren in mijn iPhone --> sorry meneer als je ze kan voelen 8)7 vallen ze niet onder de garantie en nu weer dit met de macbook....

En dan heb ik het niet eens over mijn 4000 !!!! euro kosteren mac pro die gewoon is afgeleverd met een kapotte voeding...

OSX prima maar de hardware is qua contrsuctie niet echt top meer de laatste tijd !!!!

En de "klantenservice" van apple is gewoon ERG K MET P !!!!!
Ach doe toch rustig aan mafkees

Je hebt wss gewoon een kutmedewerker gesproken. Opnieuw bellen of naar een goed APR gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafkees ?

Ik hoor je nog wel als je zelf dit soort geshit krijgt...

En ik heb rechtstreeks met apple gebeld, zelf een casenr gekregen en tot 3 maal toe ben ik gebeld door apple zelf en iedere keer hetzelfde verhaal..

En mijn zaak is macwarehouse hier in rotterdam en ook die krijgen het niet voor elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Houden we het wel netjes? Elkaar uitmaken voor mafkees of mensen uitschelden voor kutmedewerkers draagt niet echt constructief bij aan dit topic. Ik kan begrijpen dat met de klantenservice af en toe behoorlijk frustrerend kan zijn, maar het heeft geen zin om je hier af te reageren. Tel dan eerst tot tien voordat je wat post :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 20:52:
Mafkees ?

Ik hoor je nog wel als je zelf dit soort geshit krijgt...

En ik heb rechtstreeks met apple gebeld, zelf een casenr gekregen en tot 3 maal toe ben ik gebeld door apple zelf en iedere keer hetzelfde verhaal..

En mijn zaak is macwarehouse hier in rotterdam en ook die krijgen het niet voor elkaar...
Als je hun op een goede manier behandeld, behandelen ze jou ook goed, aan de manier van posten heb ik het idee dat je aan de telefoon uit je vel bent gegaan, ik kan me dan voorstellen dat Apple dan zoiets heeft van 'zoek het maar uit'.
Ik mocht mijn bottomcase namelijk nog wel laten vervangen, alleen heb ik het bewust niet laten doen omdat de scheurtjes zo minimaal waren, dat ik het niet de moeite vond. Dit alles heb ik via de telefoon/mail weten te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me wel voorstellen dat het zo overkomt, maar ik kan je verzekeren dat ik pas op het laatste moment een tikje nijdiger ben geworden aan de telefoon maar zeker niet onbeschoft.

Zeker toen ze me vertelden dat het pas sinds kort was dat een scheur in de bottomcase dus niet meer onder de garantie regeling viel. Dat samen met de DOA mac pro en de scheurtjes in iPhone maakten me niet echt vrolijk.

Ben echt wel een apple fan, heb hier heel wat apple spullen staan en zeker de software is prima maar de afwerking van de hardware en zeker hun reactie op eigen fabricage fouten vindt ik persoonlijk beneden peil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:02:
Ben echt wel een apple fan, heb hier heel wat apple spullen staan en zeker de software is prima maar de afwerking van de hardware en zeker hun reactie op eigen fabricage fouten vindt ik persoonlijk beneden peil.
Je bent dan wel een pechvogel. Ik heb zelf 2 maal iPod Touch, een Airport Express, een Apple TV en een 2 iMacs (eentje van mezelf en eentje van m'n vriendin) en ze zijn allemaal perfect. Zeker als je twee portable apparaten hebt die allebei scheurtjes vertonen kan ik me voorstellen dat Apple niet bij iedereen gelooft dat het puur aan de produkten ligt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:00

Skinny

DIRECT!

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 17:15:
Jeroen,

Ik kom net van het Apple ICenter Almere, ik had de macbook gewoon in doos meegenomen goed gepoetst zo dat die er netjes uitzag (ik ben er sowieso erg zuinig op) en ik werd meteen vriendelijk geholpen door 1 van de medewerkers die mij vertelde dat het hier inderdaad gaat om een wel bekende fabrieksfout die probleemloos door Apple Benelux wordt verholpen/vergoed mits je binnen 2 jaar na aanschaf langskomt volgens mij..
Thanks voor deze info. Blijkbaar hebben ze dan toch een nieuwe procedure binnen gekregen oid. Ik was namelijk drie weken geleden ook in Almere en daar dacht de medewerker in eerste instantie dat het zo vervangen kon worden (zoals bij jou), maar bij navraag moest het toch eerst onderzocht, getest worden. Gelukkig heb ik hem toen niet ingeleverd.. kan ik zaterdag het mooi opnieuw proberen :)

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf van plan om een MacBook Air aan te schaffen, ik heb reeds enkele jaren een MacBook Pro en heb gelukkig nog nooit problemen ondervonden wat kwaliteit of afwerking van de hardware betreft.

Maar mijn vrouw heeft een Acer aspire 1501 Lmi en ik moet eerlijk bekennen dat deze laptop na jaren intensief gebruik ook geen enkele beschadiging vertoont. Zijn er mensen die ervaring hebben met de MacBook Air? Ik wil vooral weten of de behuizing tegen een stootje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:17:
Zijn er mensen die ervaring hebben met de MacBook Air? Ik wil vooral weten of de behuizing tegen een stootje kan.
Ik heb hier en daar gelezen dat ie solide is, en aangezien ie van dezelfde materialen als de MBP is gemaakt mag je soortgelijke stevigheid verwachten lijkt me. Als is ie natuurlijk wel wat dunner, maar zolang je 'm niet probeert op te vouwen maakt dat niet zoveel uit denk ik ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Exirion schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:10:
[...]

Je bent dan wel een pechvogel. Ik heb zelf 2 maal iPod Touch, een Airport Express, een Apple TV en een 2 iMacs (eentje van mezelf en eentje van m'n vriendin) en ze zijn allemaal perfect. Zeker als je twee portable apparaten hebt die allebei scheurtjes vertonen kan ik me voorstellen dat Apple niet bij iedereen gelooft dat het puur aan de produkten ligt.
ja maar niet alle apple producten hebben kuren, maar de witte macbook en de iphone zijn berucht om hun behuizings problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Fijn topic deze!

Een opdrachtgever van mij heeft een witte MacBook welke al eerder een nieuwe batterij kreeg onder coulance (batterij deed gewoon helemaal niets, werd kostenloos vervangen omdat deze batterij-serie niet goed was).

Deze MacBook heeft sinds een paar maand geleden een scheur naast het touch pad (voor je het weet heb je een tandenstoker in je pols :o), morgen deze dus maar eens langs de reseller brengen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 17:10
Hier wordt regelmatig gezegd dat de support van Apple niet goed is. Toch heb ik andere ervaringen:

- Ik had een tweede accu gekocht op Marktplaats en deze liep vanzelf leeg -> viel onder de Applecare terwijl ik geen aankoopbon had en ik kreeg kostenllos een nieuwe.
- Scheuren in de topcase, contact gehad met Apple en de topcase is binnen 1 dag vervangen bij AM Bridge in Sittard.
- Enkele maanden na aankoop van mijn Macbook met Applecare een Time Capsule gekocht en contact gehad met Apple of er ook Applecare was voor de Time Capsule. Die was er niet, maar ze hebben de Time Capsule "bijgeschreven" bij de Applecare van de Macbook (dit gebeurt standaart als je ene Time Capsule tegelijk met eem Mac met Applecare koopt, maar bij mij hebben ze het later handmatig gedaan).

Overigens is mij verteld dat de nieuwe topcases een versteviging hebben op de plaatsen die het meeste/snelste scheuren vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:48
Skinny schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:03:
[...]

Thanks voor deze info. Blijkbaar hebben ze dan toch een nieuwe procedure binnen gekregen oid. Ik was namelijk drie weken geleden ook in Almere en daar dacht de medewerker in eerste instantie dat het zo vervangen kon worden (zoals bij jou), maar bij navraag moest het toch eerst onderzocht, getest worden. Gelukkig heb ik hem toen niet ingeleverd.. kan ik zaterdag het mooi opnieuw proberen :)
Bij mij dachten ze in Almere eerst ook dat het vast wel onder coulance gerepareerd zou worden (Maart dit jaar met een Macbook van eind 2007), opgestuurd naar hun servicecenter en ik zou snel van ze horen. Na een paar dagen kreeg ik bericht dat het afgebroken stuk van de case (2e keer op dezelfde plek rechtsonder, wat je al vele malen op foto's ziet) veroorzaakt was door mijzelf, evenals de haarscheurtjes aan de linkerkant (dezelfde beruchte scheurtjes op de foto's).
De kosten zouden 200 euro bedragen om het te vervangen, waarbij mijn eerste reactie was, nou, stuur dan maar terug, moest ik wel nog even 100 euro diagnose kosten gaan betalen (want een afgebroken stuk plastic dat zie je blijkbaar niet met het blote oog :S).
Gelukkig gaf de medewerker daar mij de tip om voor ik de reparatie af zou gaan zeggen eerst nog even met Apple te gaan bellen erover.
Zogezegd zo gedaan, ik even bellen, duidelijk aangegeven dat ik geen Apple Care had en dat het al de tweede keer was dat het afbrak op exact dezelfde plek, de jongen aan de lijn ging het even overleggen en jawel, onder coulance wordt het gerepareerd, ik kreeg een nummer dat ik aan iCenter moest doorgeven en zo gezegd, zo gedaan :), anderhalve week later had ik mijn Macbookje weer :).

Echter nu zie ik alweer linksonder scheurtjes ontstaan en dat terwijl hij nauwelijks gebruikt is de afgelopen paar maanden :(.
Ik vind het erg bedroevend dat een bedrijf dat beweert kwaliteit zo hoog in het vaandel te hebben zulke slechte kwaliteit behuizingen levert, dat de support toch nog goed blijkt te zijn is een tweede maar ik blijf het jammer vinden dat iets zo snel kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor deze problemen bij mijn late 2007 Macbook, heb ik van de week voor de tweede keer contact gehad met Appel voor het aanvragen van een casenummer. De eerste keer dat ik belde was eind 2008, maar ik heb nog geen moment gevonden waarin ik mijn computer een tijd kon missen, en was in de tussentijd mijn casenummer kwijtgeraakt. De medewerker gaf aan dat de scheurtjes in de topcase erkend werden als productiefout. Ze waren volgens haar nog aan het uitzoeken hoe het komt. Er werd wel duidelijk gevraagd of het om de topcase ging en niet een ander deel.
Aan het casenummer wordt een uitzonderingregeling gehangen, en kun je naar de Apple Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
LuukNouwen schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:21:

Overigens is mij verteld dat de nieuwe topcases een versteviging hebben op de plaatsen die het meeste/snelste scheuren vertonen.
Ik heb hier nog nooit iets over gelezen/gehoord, misschien de eerste serie van 2006/2007 dat die beter zijn, maar daarna is naar mijn weten alleen maar dezelfde 'crap', geproduceerd.

Tenzij iemand anders hier een bron over heeft? Ik denk namelijk dat het een goed houdertje van een iCentre is....

Ik zie trouwens nu alweer kleine streepjes ontstaan op mijn topcase en dat na nog geen twee maanden een nieuwe top case te hebben :D
Ik vraag me ook af hoelang ze die topcases blijven vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Twee jaar kreeg ik te horen :( Geen nieuwe top voor mij dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
Wilf schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 02:26:
ik zou als ik jou was nog even met Apple bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:48
Wilf schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 02:26:
Een kennis van mij heeft recentelijk op zijn 3 jaar oude Macbook nog gratis een nieuwe case gekregen (zonder Apple Care)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
Mijn voormalige witte Macbook heeft vorig jaar een nieuwe bottomcase gekregen; er zaten haarscheurtjes in, de bottomcase is onder garantie vervangen.

Wat de topcase betreft: door de volgende oplossing (rubberen stripjes boven de plastic nokjes in het display-bezel) heb ik weten te voorkomen dat die scheuren ontstonden; ik ga er van uit dat de topcase scheurt doordat de plastic randen van die bezel veel te hard en scherp zijn...

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w202/jalumsx/IMG_8431JPG.jpg

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

Topicstarter
jalumsx schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:24:
Mijn voormalige witte Macbook heeft vorig jaar een nieuwe bottomcase gekregen; er zaten haarscheurtjes in, de bottomcase is onder garantie vervangen.

Wat de topcase betreft: door de volgende oplossing (rubberen stripjes boven de plastic nokjes in het display-bezel) heb ik weten te voorkomen dat die scheuren ontstonden; ik ga er van uit dat de topcase scheurt doordat de plastic randen van die bezel veel te hard en scherp zijn...

[afbeelding]
Ik zit hier ook al weken aan te denken dat dit mogelijk wel de oplossing voor het topcase probleem moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:09

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Underworld schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:44:
[...]

Ik zit hier ook al weken aan te denken dat dit mogelijk wel de oplossing voor het topcase probleem moet zijn...
Ziet er ook elegant uit......

Maarja scheurtjes is minder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 11:43
Peentje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:57:
[...]

Ziet er ook elegant uit......
IRL valt het nauwelijks op; en het werkt prima.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sofyan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-08 23:39
Mijn topcase vertoonde na 13 maanden ook scheurtjes. Ik heb toen een vervangende topcase gekregen.
Inmiddels zijn ze weer verschenen en heb ik zonnet gebeld met apple en ik krijg kostenloos alweer een nieuwe.
Mijn macbook dateert van 30 september 2006, das dus al tijdje geleden. Dus voor degene die nog aarzelen gewoon ff bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:08
Ik heb het zelf met goede lijm gerepareerd. Is ok. Geweldige kwaliteit is de MacBook toch niet. Heb er sinds kort ook Windows XP op draaien dat draait waarempel sneller dan OSX. M.a.w., de volgende keer een simpele Windows Notebook i.p.v. een designer notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk net dat ik ook last heb van een scheurtje.. Mijn macbook is vrij nieuw en is eind januari dit jaar aangeschaft. (2GHz dual core, Nvidia Geforce 9400m) Er is verder niks speciaals mee gebeurt, ik ga er verder netjes mee om en is nog nooit gevallen of iets in die trend.

Wat ik de laatste tijd wel heb opgemerkt is dat de case iets is gaan opbollen hij loopt niet meer netjes recht? (zie foto) Ik speel er wel enorm veel world of warcraft op, kan de hitte dit veroorzaakt hebben? Ik zal even wat foto's toevoegen! Kan ik hiervoor langs gaan bij de HTR in Arnhem?

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/6355/img0236x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/8761/img0237v.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 10:40
Me vader zijn macbook vertoont helaas dezelfde problemen paar scheurtjes hier en daar en inderdaad topcase stukje eraf. Me vader heeft hem echter paar maanden terug gekocht 2de hands en helaas geen bon dr bij 8)7 denk niet dat apple dit gratis gaat vervangen zonder bon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
raytje192 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:14:
Me vader zijn macbook vertoont helaas dezelfde problemen paar scheurtjes hier en daar en inderdaad topcase stukje eraf. Me vader heeft hem echter paar maanden terug gekocht 2de hands en helaas geen bon dr bij 8)7 denk niet dat apple dit gratis gaat vervangen zonder bon?
Hier kun je checken hoe oud de laptop is en of ie uberhaupt nog onder garantie valt. Mits dat dus binnen 2 jaar is zou het allemaal niet zo'n groot probleem moeten zijn denk ik (mijn ervaring dan).

https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Laatst online: 14-08 16:39
Hmm, er is hoop!

Ik koop zeer binnenkort een MacBook over uit Late 2007, zonder garantie dus. Er is een 'tandestoker' uit de topcase, is kijken of ik garantie kan krijgen voor een nieuwe topcase! (Dus ook geen (eventuele) gele vlekker meer!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
jalumsx schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:24:

[afbeelding]
De scheurtjes komen niet door de scherpte van dat stukje, maar het komt door de druk wat er op dat kleine stukje staat als hij dichtgeklapt is en vervoerd wordt ! Een stukje rubber helpt het misschien wat meer verdelen, dus het kan helpen maar het het is zéker niet de hoofdoorzaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook kleine haarscheurtjes bottomcase (waar de fan blaast) en een klein stukje dat bij het display is afgebrokkeld.

Als ik de berichten hierzo lees repareert apple dit gewoon in de garantieperiode.

Weet iemand of ik mijn macbook bij elke apple winkel kan aanbieden? Ik heb hem namelijk aan de andere kant van het land gekocht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheurtjes in de bottomcase vallen niet onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Ik heb hier helaas ook last van. Heb een barst rechts onder het toetsenbord precies ter grote van de sluit magneetjes.

Bij YouMac in Eindhoven, waar mijn macbook vandaan komt, deden ze nogal mogelijk. Wachten op technische dienst of ik wellicht aanspraak kon maken op garantie, was ik mijn macbook minstens een week kwijt.
Bij AMBridge in Sittard was het echter geen probleem, heb telefonisch mijn serie nummer doorgegeven, topcase wordt besteld en als ie binnen is kan ik langskomen en wachten terwijl hij vervangen wordt. Zo kan het dus ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
Zo vandaag mijn topcase laten vervangen. Is het gebruikelijk dat ook het toetsenbord en de trackpad worden vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet begrijp, waarom heeft Apple geen alternatieve case laten maken voor de defecte cases ? Als ik het topic zo door lees hebben meerdere gebruikers meerdere malen last hier van gehad. Zelf zou je denken, Apple heeft inmiddels wel een andere case laten maken om dezeflde problemen te voorkomen. OF ze hebben er een paar duizend nog ergens in een schuurtje liggen ofzo :)

Maar goed, eenmaal een dergelijk mankement zou ik wel mee kunnen leven, maar als na vervanging weer hetzelfde probleem ontstaat waarom dan niet een hernieuwde case aanbieden om je gebruikers tevreden te houden ?

@ Topic starter :

Microsoft handelt zelf ook niet alles netjes af dus ik vind dat een verkeerde aanhaling ter vergelijk. Het gaat bij veel fabrikanten, helaas, er op een dergelijke manier aan toe. Net zoals Sony destijds met hun serie's slechte accu's, hoe lang heeft het niet geduurd voor ze eindelijk toegaven dat er een slechte serie was.

Zo ook vind ik de nieuwste ontwikkeling met mobiele telefoons een zorgelijke ontwikkeling. Als je last hebt van corosie op diverse plekken en de vocht indicator geeft daar iets van aan dan heb je gelijk geen garantie. En als ik het forum hier en elders op het internet lees dan word er eerder misbruik van gemaakt door de fabrikanten, garantie afwijzen.

Het word tijd dat de overheid komt met wetswijzigingen die dergelijke praktijken snoeihard afstraffen. Consumentenbond en dergelijke progamma's zijn allemaal wel leuk maar het kan maanden/jaren duren voordat een bedrijf een fout toegeeft. De consument word in dit soort gevallen te weinig beschermd en de overheid kan makkelijker een bedrijf aanapkken, zeker met in achterhoofd houdende dat we TNO hebben die objectief en snel uitsluitsel kunnen geven over eventuele ontwerp fouten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat is inderdaad gebruikelijk. Het is 1 volledig onderdeel namelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
Rox_NL schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:52:
Dat is inderdaad gebruikelijk. Het is 1 volledig onderdeel namelijk :).
Ah oke, wel relaxt in ieder geval. Hij voelt weer als nieuw nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:41
Ik heb een macbook uit September 2007 met ook een barst in de topcase. Vanmiddag gebeld met apple en netjes garantie gekregen. Morgen moet ik hem naar HTR brengen in Veenendaal en dan wordt de case vervangen. Erg nette service wat mij betreft :)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
messi schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:51:
Ik heb een macbook uit September 2007 met ook een barst in de topcase. Vanmiddag gebeld met apple en netjes garantie gekregen. Morgen moet ik hem naar HTR brengen in Veenendaal en dan wordt de case vervangen. Erg nette service wat mij betreft :)
Top! Dan bel ik ook morgen, heb mn macbook uit december 2007 ofzo.

Wat heb je allemaal gezegd?

[ Voor 3% gewijzigd door t1mmy op 06-07-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
t1mmy schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:37:
[...]

Top! Dan bel ik ook morgen, heb mn macbook uit december 2007 ofzo.

Wat heb je allemaal gezegd?
Dat ik een scheur had in de topcase aan de rechterkant van de trackpad (hij vroeg welke kant het was).
Vervolgens vroeg hij om het serienummer en de datum dat ik hem gekocht had (wist ik zo 123 niet) maar hij kon wel opzoeken wanneer het ongeveer was.
Als laatste vroeg hij of ik een apple account had (voornaam + achternaam was genoeg).

Toen ging die man aan de telefoon even overleggen met zijn baas en toen was het goed.

Overigens heb ik wel een iPhone, 2 ipods, powermac, mac mini, nog een mac mini, macbook en macbook pro onder dat account staan, misschien dat dat hielp :P

(ja ik registeer alles, kan altijd nog van pas komen bij dit soort zaken ;))

@hieronder, iets met heel veel zevens, weet niet meer precies :p

[ Voor 3% gewijzigd door messi op 06-07-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Hmm oke, dan zal ik ook even mn iPhone en iPod nano er bij zetten en morgen bellen :) Welk nummer had je gebeld?

Bedankt voor de info anyway!

[ Voor 12% gewijzigd door t1mmy op 06-07-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
messi schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:51:
Doen ze dit daar waar jij bij staat? (heb in het verleden mijn case laten vervangen in Zwolle, daar kon ik erop wachten. Woon nu in Ede, dus Veenendaal komt mij wel goed uit)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
whitehouse schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 07:56:
[...]

Doen ze dit daar waar jij bij staat? (heb in het verleden mijn case laten vervangen in Zwolle, daar kon ik erop wachten. Woon nu in Ede, dus Veenendaal komt mij wel goed uit)
Nee je kan er niet op wachten. alhoewel.. ik heb hem gisteren om 5 uur ingeleverd en vanochtend om 11 uur kreeg ik een belletje dat hij klaar was.

Verwijderd

Heel mooi dat er mensen succesverhalen hebben te melden maar welke mensen hebben alleen problemen met de bottomcase (dus de buitenkanten van de MacBook).
Dat de topcase altijd word vervangen is mij bekend maar mijn Mac heeft haarscheuren bij de luchtuitlaat van de bottomcase en een scheurtje bij het Apple logo. Daar doet Apple echter tot op heden niets aan. Valt niet onder AppleCare zijn ze van mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:16
Ik heb ook last van een scheur in de topcase van mijn bijna 3 jaar oude MacBook.
Gister met Apple gebeld (50 minuten in de wacht gehangen..)
Ze konden me telefonisch niet veel verder helpen, en verwezen me door naar een iCentre in de buurt (Uitgeest), zodat ze het daar kunnen beoordelen.

Vandaag even langsgeweest met mijn MacBook, stond binnen 5 minuten weer buiten!
Nieuwe topcase is besteld, ik word morgen of maandag gebeld wanneer hij binnen is. Dan kan ik langskomen en zetten ze hem er in een half uurtje in! En dat allemaal onder de garantie!
Superservice!

Heb trouwens ook gevraagd naar vervanging van de bottomcase (ik heb daar ook een aatal haarscheurtjes, lang niet zo erg als de topcase), maar dat wordt niet onder coulance vervangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Superhuuper op 02-10-2009 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 07:09
Superhuuper schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 02:50:
Ik heb ook last van een scheur in de topcase van mijn bijna 3 jaar oude MacBook.
mooi die van mij is net 2 jaar oud, maar dan ga ik ook even langs een icenter. Het is nu echt erg geworden en al meer dan paar centimeter. 4 a 5 aan beide kanten. Gebruik dat ding bijna nooit omdat ik gestopt ben met school :+

Afbeeldingslocatie: http://robin.imdesign.nl/share/p/macbook.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door rhodium op 02-10-2009 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn broertje heeft zijn MacBook bij MacHouse worden ter reparatie aangeboden voor dit probleem. Echter, nu zegt MacHouse Woerden 'vochtschade' te hebben aangetroffen, waardoor de topcase niet meer onder garantie kan worden gerepareerd.
Dit is natuurlijk complete onzin, want een beetje vochtschade (waarbij de laptop dan zelfs nog is blijven werken) kan natuurlijk nooit de oorzaak zijn van de scheuren en breuken in het plastic van de topcase...

Ik had goede ervaringen met MacHouse, maar dit valt me toch wel heel erg tegen. Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt het ook kosteloos vervangen door Apple wanneer het een witte MacBook uit 2008 (gekocht juli 2008) betreft? Heeft iemand daar ervaringen mee? Want ik vind dit nou niet echt mooi en ook nogal slecht. Van de 2007 serie weet ik dat het kosteloos vervangen wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:15:
Wordt het ook kosteloos vervangen door Apple wanneer het een witte MacBook uit 2008 (gekocht juli 2008) betreft? Heeft iemand daar ervaringen mee? Want ik vind dit nou niet echt mooi en ook nogal slecht. Van de 2007 serie weet ik dat het kosteloos vervangen wordt.
Yes, mits de laptop verder in nette staat is.

Over het vochtschade verhaal : op moment dat er vochtschade is geconstateerd vervalt je hele garantie, dus niet alleen van de internals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 23:27
rhodium schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 03:20:
[...]

mooi die van mij is net 2 jaar oud, maar dan ga ik ook even langs een icenter. Het is nu echt erg geworden en al meer dan paar centimeter. 4 a 5 aan beide kanten. Gebruik dat ding bijna nooit omdat ik gestopt ben met school :+

[afbeelding]
Scheurtjes in je topcase bij je topcase vallen gewoon onder extended warranty. Ga naar een APR (Apple Premium Reseller) in de buurt (liefst met technische dienst) en zij zullen een nieuwe topcase bij je bestellen (kosteloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 22:57
Zie dit topic nu pas, maar had er ook last van. Late 2006 MacBook met scheurtjes in de topcase na twee jaar. Heb hem ergens in het voorjaar in Groningen bij MacMe aangeboden en heb ook vervanging onder coulance gehad. Geen enkel probleem.
Na hem te hebben laten zien hebben ze een topcase besteld en me gebeld toen hij binnen was. Toen in een dagdeel vervangen.

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dandeman58
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:19
vanmorgen zag ik tot mijn schrik ook een beste scheur in mijn witte macbook, waar mijn linker pols rust.
Dus meteen maar naar een apple center van de week.

Heeft hier al iemand ervaring mee...gebeurd dit ter plaatse of ben ik m even kwijt?
zoja hoelang ongeveer?

en waar kan ik hem het best heen brengen in uitgeest of hoorn?

is de kans groot dat dit na een reapratie tergu komt?
hij is net een half jaar oud :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:35
Bel eerst even met Apple support zelf, dan kun je 'toestemming' krijgen om het onder coulance te laten repareren. Hou je serienummer bij de hand, dan registreren ze dat in hun centrale systeem en is het bekend bij de Apple centres.

Ik ben 'm geloof ik een dagje of zelfs maar een middag kwijtgeweest. In ieder geval niet gefixt "while you wait". Ik zou op 1-2 dagen rekenen. Vraag het ook even zodra je 'm afgeeft.

Ik weet niet wat er in Uitgeest of Hoorn zit, maar als ze allebei een Apple Authorized Service Provider zijn dan zou het niet uit moeten maken.

Ik heb het probleem zelf niet meer gehad nadat ik 'm weer had opgehaald. Ik ga er van uit dat dit een probleem met het gebruikte materiaal was, en dat vervangende onderdelen van een kwalitatief beter materiaal zijn gemaakt.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ter info: afgelopen week is bij mijn MacBook (late 2006) gekocht in januari 2007 de topcase onder garantie vervangen. Was hem 12 dagen kwijt omdat de iCentre hier het niet zelf kan. Ik had eerst de Apple support gebeld om een aantekening in hun systeem te laten maken.

Het ging om de typische beschadiging rechtsvoor.

[ Voor 27% gewijzigd door Coppertop op 23-09-2010 11:25 . Reden: Aanvulling beschadiging ]

Pagina: 1 2 Laatste