"MacBook Cracking Cases" |
![]() |
Waarom dit topic? |
Over de hele wereld zijn er gebruikers die kampen met allemaal dezelfde fabricage fouten... En het zijn allemaal dezelfde problemen, cracking cases, backlight flikkering, gesmolten snoeren, haarlijnen in de bottomcases etc. Moet Apple hier geen gehoor aan geven? Toen Microsoft X360, kampte met problemen, hebben zij de garantie op veel onderdelen verlengt. op de ROD zelfs 3 jaar! Is Apple nu niet aan de beurt met zijn (oude) MacBook? Microsoft neemt maatregelen na klachten over Xbox 360 Microsoft's $1 Billion Xbox 360 Recall Problems Caused By Chip Cheapness Mijn doel is om ervoor te zorgen dat huidige gebruikers via de Apple website kunnen aangeven dat zij fabriek fouten hebben en dat deze gewoon onder garantie vallen. Het plastic van de upper case is van zo'n dergelijk slecht/verkeert gekozen materiaal dat apple hier een oplossing voor dient te verzinnen. Eenmaal vervangen is er 90% kans dat een gebruiker na loop van tijd weer hetzelfde probleem krijgt. |
Hoe nu verder? |
• Radar? • Kassa? • Apple zelf? Ik heb zelf geen ervaring met bovenstaande, maar deze middelen zouden wellicht een goede manier zijn om Apple zo ver te krijgen voor een oplossing. Bel met Apple en er is een goede kans dat je gescheurde case onder coulance kosteloos word gemaakt! |
Wat is er gebeurt waarom ik dit topic start |
Na de afgelopen weken iets intensiever gebruik te hebben gemaakt van mijn MacBook heb ik nu weer een kapotte case, nu zowel aan de bovenkant van het scherm als weer aan het toetsenbord. Ik ben het gewoon een beetje zat... Ik vind dat ik van een product waar ik destijds €1200 voor heb betaald wel iets van kwaliteit mag verwachten na ± 3 jaar normaal gebruik. ![]() ![]() Bovenkant van mijn eigen MacBook, dit kwam ik gister tegen op internet! Herkent iemand anders hetzelfde probleem? Ik doe zelf heel voorzicht altijd met dichtklappen... ![]() ![]() ![]() Bottomcase beginnen weer kleine 'hairlines' te ontstaan... ![]() En uiteraard, voor de tweede keer een 'gecrackte topcase'... ![]() Vanaf maandag begin ik mijn (late 2006) oude macbook aan Apple aan te bieden voor repair van mijn topcase/case van mijn scherm. |
Wat is mijn doel? |
• Primair: Apple zo ver krijgen dat zij (minimaal) drie jaar garantie geven op de cracking cases. • Secundair: • Belangrijk is dat gebruikers mij wel helpen, zodat ik genoeg informatie heb om er bijvoorbeeld een case van te maken. Met één gebruiker kom je niet ver. ![]() |
Meer informatie van andere gebruikers |
Case Cracking: • Cracking MacBook Cases in Pictures • Several different types of cracks have been reported : Wiki AppleDefects • Flickr: My MacBook Was Cracked By Itself • Oud topic uit 2006: White macbook crack, anyone else? • Oud topic uit 2006: A 'different' problem with the MacBook casing • Oud topic uit 2007: @ Discussions.Apple.com: Macbook Case Has cracked Overig: • About AppleDefects.com : De reden waarom de site is opgezet • Handig weetje: Apple Continues Monitoring Discussions • Forum poster reveals Apple might be monitoring posts, user accounts • AppleCares about my cracking macbook • Weblog: Apple macbook problemen - Mijn Tijdlijn • Flickr: Discussing Describe Your Experience My MacBook Was Cracked By Itself In de media: • Engadget: Revenge of the crackBook |
De doofpot...Of toch een sprankeltje hoop? |
Er verdwijnen op flickr steeds meer foto's van mensen met problemen met hun Macbook, wat mij wijst op dat de gebruikers de strijd hebben laten zitten. Ook topics op diverse fora's gaan niet verder dan vorig jaar 2008. Kiezen (witte) MacBook gebruikers nu massaal voor de nieuwe Alu Macbook? [...] Rather than acknowledge the issues, Apple doesn't cover the faulty part and has the user pay for his replacement Not surprisingly, the White MacBook recently started to show the same symptoms as reported by hundreds of users – case suddenly cracks without any outside intervention, the post reveals on. The blogger stresses that he's been using the old MacBook model in very notebook-friendly environments, yet still experienced the widespread issues. Bron 10th of November 2008 [...] Of misschien dan toch.................????????? Apple addressing cracks on white MacBook casings Published: Wednesday, April 8, 2009 Apple is privately acknowledging an issue with the enclosure on some of its white 13-inch MacBooks, which in some cases have seen the formation of hairline cracks during normal usage patterns. The Cupertino-based Mac maker is said to have issued a bulletin to its authorized service providers in March that essentially reverses its stance on replacing the bottom casing of notebooks that may be experiencing these symptoms. It was reported in November that Apple was refusing to cover repairs for the bottom casing of the notebooks despite its willingness on occasion to address identical problems with the top portion of the casings containing the keyboard and palmrests. The bulletin to providers reportedly identified four key areas of the case prone to hairline cracking, including the front portion of the case below the palmrests and trackpad, the areas around the I/O ports, the back rear corners, and the back rear ventilation area. Apple added, however, that other portions of the case could be affected by the cracking issue. For all instances, providers were reportedly asked to inspect the MacBook carefully to determine whether the cracks could be the result of the notebook haven been dropped or other accidental damage caused by the owner. In the event that providers are unable to identify signs that the user is at fault for the cracks, they're advise to escalate the notebook for coverage by Apple, regardless of whether its 1-year limited warranty has expired. Bron Wednesday, April 8, 2009 98 Comments Ik zeg, 'Er is wel degelijk hoop!' ![]() Sinds begin april erkent Apple officieel het probleem met de 'cracking casses', wat ik uit onderstaande online artikelen begrijp worden ook 2006 modellen kosteloos gerepareerd. • PCM Web: Apple erkent haarscheurtjes in witte MacBook • Theinquirer.net: Apple admits cracked Macbooks - Very expensive and perfectly-formed cracks |
Succes verhalen |
Hier komen gebruikers te staan die hun MacBook bij Apple hebben aangeboden om een nieuwe topcase/bottomcase te ontvangen. • Underworld (MacBook late 2006) • Bluedude3410 • ....... |
Disclaimer |
Het idee om dit topic te maken kwam voort uit eigen problemen met mijn MacBook, als je geen problemen hebt met jou macbook of gaat lopen zeuren waarom ik er een hele SP van heb gemaakt houdt je dat maar lekker voor je. Het topic is serieus bedoelt en dient als referentie tot succesverhalen. Hopelijk zijn er mensen die er samen met mij over willen discussiëren. |
Met dank aan Dawuss voor zijn headers

[ Voor 222% gewijzigd door Underworld op 13-05-2009 09:07 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War