Grote bestanden uitwisselen; FTP/HTTP?

Pagina: 1
Acties:

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 10:07
Een klant wil graag met zijn klanten én leveranciers een manier hebben om op een goede en snelle manier, grotere bestanden (+/- 200MB) uit te wisselen. Echter, wat we ook proberen, het lijkt altijd fout te gaan bij zijn klanten/leveranciers.

Wat heb ik al geprobeerd:
- FTP Server lokaal bij klant (IIS)
- PHP_FTP applicatie gemaakt/bijgeschaafd (geen echte FTP, maar HTTP upload......)
- FTP Server geinstalleerd op dedicated server
- FTP Server geinstalleerd op dedicated server binnen mijn eigen bedrijf
- FTP Applet (JSCAPE) aangeschaft

Wat gaat er mis:
- Klanten mogen geen software installeren
- Klanten mogen vaak geen JAVA draaien/installeren
- Passive/Port mode werkt niet altijd en wisselen hiervan (zelfs binnen IE) is verboden
- Uploaden faalt bij diverse klanten via JScape Applet
- HTTP Upload is beperkt (time-outs)

Ik raak zo langzamerhand door mijn ideeen heen, hoe ik iets kan maken/schrijven/installeren wat WEL werkt en waar hij grotere bestanden mee kan versturen en ontvangen.

Heeft iemand nog goede ideeen hiervoor ? Ik ben benieuwd!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HTTP upload beperkt? Da's ofwel een server-side instelling ofwel een brakke proxy. Dat eerste moet je zelf fixen, dat laatste is michien te omzeilen met https.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mischien iets met SCP doen ? Is vaak niet geblokkeerd, en SCP clients (putty) kun je bijna altijd draaien.
Tevens is het meteen beveiligd, ik weet niet of dat een eis is.

Elke *NIX distro heeft een SSH versie , en OpenSSH is ook nog gratis.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 08:57

TeeDee

CQB 241

Of nog 'raarder': rapidshare, megaupload, yousendit etc etc.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is en onbetrouwbaar (availability, je weet niet of het goed werkt) en niet echt veilig.

Zou ik niet blij van worden. Snelheid enzo is ook altijd maar geluk hebben. Bij een eigen server heb je dat iig zelf in de hand.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 14:03

DeTeraarist

#Boots2Asses

Wat ik uit je probeersel opmaak is dat je alles via FTP wil laten lopen. Zo te zien heb je daar ook al wat research inzitten, het zou dan zonde van de tijd zijn om dit niet te benutten.
Het probleem ligt bij deze bij de klanten/leveranciers van je klant. Immers, jij hebt je FTP opgezet, zij kunnen er niet bij. Simpelste oplossing die ik kan bedenken is gewoon een brief opstellen over de automatiserings plannen, wat voor hun de voordelen zijn en wat zij daarvoor uit moeten voeren. Geef desnoods een aantal voorbeelden mee. Stuur deze brief 2 keer op en vraag om 1 exemplaar aan het systeembeheer te overhandigen, het kan zijn dat je met een leek te maken hebt en er weinig van begrijpt.
Schaam je er niet voor hoor, heel veel bedrijven sturen brieven naar hun contacten als er automatiseringsplannen zijn waar de bedrijven direct of indirect bij betrokken zijn. 't Maakt het werk voor beide kanten een stuk makkelijker, dus grote kans dat ze daar gewoon aan mee willen werken.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-02 10:07
Ik wil niet alles persee via FTP laten lopen, maar het is het meest logische protocol als het gaat om het versturen/ontvangen van grotere bestanden. Het is een goede standaard, waarbij iedereen het zou moeten kunnen gebruiken. En toch gaat het mis......

Vandaar dat ik gehoopt het op andere oplossingen eventueel.

Yousendit etc is geen oplossing. Klant wil wel iets meer beveiliging dan dat hebben ;)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 22:50
Ik heb ook zoiets gemaakt en de huidige versie gaat tot 800MB, geen problemen gemeld door klanten, als je maar duidelijk vermeld dat het even kan duren, zeker als de klant geen flinke upload heeft.

Dit betreft een simpele PHP bestandsuploader die unieke id's koppelt aan bestanden en ze zo weer opvraagbaar maakt. Zie ook dit topic: Bestanden opsturen naar klanten

[ Voor 10% gewijzigd door Arnout op 20-04-2009 12:54 ]

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Als je FTP gebruikt, doe dan wel SFTP als het om klantbestanden gaat....
Pagina: 1