Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2e Schijf aanwezig, data niet in Windows

Pagina: 1
Acties:

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Ten eerste: kan ook onder hardware vallen, maar ik geef de voorkeur aan Windows:

Ik heb een (oude) schijf gevonden... waarop volgens mij nog belangrijke data staat. Ik heb deze dus ingebouwd in m'n sys, gewoon aan de secondary IDE (alleen) gehangen. Vervolgens opgestart, BIOS ziet hem... alles leuk en aardig. Het gaat om een oude 8GB WD-HD28200. Ik meen me te herinneren dat ik hier eens tijdelijk iets op gebackuped had en aangezien ik aan het opruimen ben wilde ik hem, voordat ie weggegooid wordt, even leegmaken. Voor de rest maakt dit ja ook niks uit...

Het vreemde is nou, dat in in Windows gewoon een driveletter erbij krijg, maar er geen Data op zie staan. Nou ok, dat kan.. hij zou leeg kunnen zijn, maar als ik de eigenschappen van de schijf bekijk zie ik wel dat er 3,5 GB gebruikt is :?
Geprobeerd in veilige modus, niks... uiteraard heb ik alle bestanden weergeven aan, maar dat zou niks uit mogen maken. Iets moet ik zien... enige wat ik zie is de prullenbak.

Ik heb uiteraard research gedaan, maar dan kom ik uit bij van alles recovery tools die, naar mijn mening, nu even niks ermee te maken hebben. Dit omdat Windows wel ziet dat er data is, maar hem alleen niet kan weergeven. Het is gewoon een FAT32 partitie.
Ik heb ook al geprobeerd om met een USB-to-IDE/SATA convertor, maar daar heb ik het zelfde probleem mee. Wel een grootte aanwezig, maar geen data te zien.

Iemand enig idee hoe ik die data nog zou kunnen raadplegen? Bedankt.

• Tommasso
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 16:37
Ik denk dat er dan toch iets mis is met je MFT. Mss zijn er nog bestanden maar geen mappenstructuur om ze weer te geven (kan van alles zijn, kweet niet wat). Soms zegt men ook dat onverklaarbare ruimtegebruik duidt op een rootkit.

iig zal ik wel een recovery programma draaien, kijken of deze nog data kan terug halen. het kan nooit kwaad, want de data wordt niet overgeschreven (als het goed is).

let op: windows heeft erg de neiging om vanalles op de hdd te gaan zetten zodra deze is aangesloten, dit kan de kans op herstel van data ernstig terug brengen. wees hier dus voorzichtig mee...

als je denk dat het probleem aan windows ligt kan je een live cd pakken (ubuntu danwel hirens) en kijken of je hiermee data kan uitlezen.

• brianb
Tommasso schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:59:
Ik denk dat er dan toch iets mis is met je MFT. Mss zijn er nog bestanden maar geen mappenstructuur om ze weer te geven (kan van alles zijn, kweet niet wat). Soms zegt men ook dat onverklaarbare ruimtegebruik duidt op een rootkit.

iig zal ik wel een recovery programma draaien, kijken of deze nog data kan terug halen. het kan nooit kwaad, want de data wordt niet overgeschreven (als het goed is).

let op: windows heeft erg de neiging om vanalles op de hdd te gaan zetten zodra deze is aangesloten, dit kan de kans op herstel van data ernstig terug brengen. wees hier dus voorzichtig mee...

als je denk dat het probleem aan windows ligt kan je een live cd pakken (ubuntu danwel hirens) en kijken of je hiermee data kan uitlezen.
Hmm..
Wat betreft die recovery tool... zal ik Testdisk proberen of heb je een goed alternatief?
Het is een oud beest, stond nog Win 98 op, dus ik denk dat ik de HDD misschien probeer terug te bouwen in het oude systeem en kijk of ik dan kan booten... Dan zet ik wel wat bestanden via Floppy ( 8)7 ) terug, of via USB, maar dan moet ik een usb driver voor Win98 hebben ...

Vind dit echt vreemd.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Zie je 'm uberhaupt wel in de Disk Management tab van de Computer Management? Of via het volgende commando
 diskpart 

list disk 

[ Voor 73% gewijzigd door Turdie op 18-04-2009 01:14 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Zo maar een gedachte, maar probeer eens een (ghost) image te maken van die oude schijf en het dan terug te zetten naar een andere schijf....

Mijn YouTube Channel

• brianb
shadowman12 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:13:
Zie je 'm uberhaupt wel in de Disk Management tab van de Computer Management? Of via het volgende commando
 diskpart 

list disk 
Daar zie ik hem wel... hij krijgt ja ook een driveletter.

• brianb
Snowwie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 01:49:
Zo maar een gedachte, maar probeer eens een (ghost) image te maken van die oude schijf en het dan terug te zetten naar een andere schijf....
Dat kan ik wel nog proberen! Keep in touch..

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47

DJ-Visto

Aye aye, sir!

dir schijfletter\ 

EN kijken wat de uitkomst is? Als hij data ziet dan weet je dat.. En zie ook wat het is ;-)

• brianb
DJ-Visto schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:48:
 dir schijfletter\ 

EN kijken wat de uitkomst is? Als hij data ziet dan weet je dat.. En zie ook wat het is ;-)
Daar ziet ie ook niks mee... maar waar haalt ie die gebruikte GB's dan in godsnaam vandaag...

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als je in HW had gekeken, was je toch een mooie FAQ tegengekomen waar meer dan genoeg tips in staan: OM FAQ - Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Ik zou zeggen, probeer dat eerst eens!

[ Voor 10% gewijzigd door Mad Marty op 19-04-2009 19:20 ]

Rail Away!

Pagina: 1