Bedankt voor jullie reacties wil toch even een andere wending inslaan!
Casco of sleutelklaar ( badkamer betegeld douche en wc erin etc, keukentje erin )???
Ik denk dat de aannemer waar ik nu naartoe ben geweest een juist beeld heeft geschetst van de prijs, ik zal natuurlijk wel naar andere aannemers gaan om de prijs/kwaliteit te bekijken.
Ik denk dat er teveel word gepraat over constructeurs etc. Ik zal de aannemer eigenlijk een order geven om het gebouw volgens overeengestemd bouwtekening te laten bouwen. Ik denk dat ik een extern bureau instel die bij belangrijke dingen mijn aannemer controleerd, maar wil eigenlijk dat mijn aannemer de opzichter word ( zo heb ik dat altijd aanschouwt en werkte erg goed bij de aannemer waar ik voor werkte in ieder geval ) ik snap dat mensen sceptisch zijn over aannemers, er zijn er bij......
Ik ga naar de gemeente maandag en dan zal ik meer horen, gedetailleerd!
Ik zal denk ik een bouwtekenaar zoeken via internet advertensies die voor mij een tekening kan maken voor dit complex, ik denk dat die 12000 euro minder kan! Ik ben aan het twijfelen of ik het heiwerk door een bevriend heibedrijf zelf laat doen ( zelf inschakkelen, maar is dat wel kostenbesparend? ) elke 100 euro is er 1!
De gemeente zal aangeven hoeveel en hoe diep er zal moeten worden geheid.
Dan zal ik de bouwtekening aan de aannemer geven en een voorlopig? offerte/bestek laten maken om de kosten vast te laten stellen, dan zal ik de gemeente mijn bouwtekening laten controleren etc.
wanneer dat goedbevonden word zal ik op zoek gaan naar kopers, ik denk dat een huis ( wat rond de 130.000 euro voor 65 m2 ( berekend volgens aannemer ) een schappelijke prijs is, zeker als ik naar de appartementen kijk die 400 meter verderop zijn gebouwd en verkocht.
Ik ben aan het twijfelen of ik het door een makelaar of zelf laat verkopen, hetgeen wat ik niet heb is klasse, een makelaar is toch een drempel maar ook een positief iets... het is iets betrouwbaars je komt binnen en je hebt een kopje koffie of thee en kijkt. maar aan de andere kant waarom niet zelf verkopen? ik bedoel ik denk dat ze erg gewild zullen zijn dus als dat dan zo is en ik geloof erin dan zullen ze binnen 3 weken verkocht zijn?
Misschien eerst zelf dan makelaar? een makelaar rekent rond de 1,5 % (?) als ik het eerst zelf doe heb ik ook nog advertentie kosten etc... en tijd!?
Ik zag dat argro ook aan haalbaarheidsanalyse doet, zoals dit plan word omschreven ( misschien amateuristisch maar ok, pro heeft dit forum niet nodig? overigens veel hulp mee gehad thnx! ) is het haalbaar?
Is er winst mee te maken? is het te verkopen? natuurlijk ligt dat aan de architectuur en de ligging en de faciliteiten etc.....
Ideeen die ik zelf kan doen inplaats van de aannemer te laten doen? heien? installatie? plafond ( spikkelen )? etc?.......... suggestions!
Bij voorbaat dank;) en zoiezo bedankt voor alle feedback voorzover!
[
Voor 0% gewijzigd door
Anoniem: 299202 op 21-04-2009 00:09
. Reden: edit ]