Laptop met Stroomcircuit Issues

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-01 20:15

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een XXODD XNi8227d, echter laatst bemerkte ik dat hij zichzelf niet meer uit schakelde, nadat vista was afgesloten ging het scherm op zwart, en was de laptop muis stil, echter het indicator lampje van zowel Wireless als de aangeschakeld indicator bleven aan.

Vervolgens kon ik hem uitzetten door de Powerknop ingedrukt te houden.

Daarna was het echter niet meer mogelijk om hem aan te zetten, wanneer ik de Powerknop indrukte ging alleen het ledje aan wat aangaf dat de laptop aanstond. Ik kon hem vervolgens ook niet met de Powerknop uitdrukken maar moest de accu / of de stroom (wanneer de accu eruit was ) eruit trekken.

Nadat ik de stroom eraf had gehaald startte hij ook niet op, vervolgens de batterij eruit en de stroom er weer op en toen deed hij het weer.

Echter toen ik wilde testen of hij het bleef doen (dus uitzetten) bleven weer die 2 indicatoren aan en moest ik hem weer met de Powerknop forceren om uit te gaan. Toen ik hem daarna weer aan wilde zetten kreeg ik weer alleen de indicator dat de laptop aan was, echter geen opspinnende koelers en ook geen oplichtend scherm.

Vervolgens de batterij helemaal opgeladen maar zowel op stroom, als op accu en stroom deed hij het niet.

Vervolgens de stroom losgekoppeld en alleen op de accu opgestart en hij deed het weer, uitschakelen en opnieuw proberen leverde wederom geen werkend resultaat op.

De stroomkabel weer ingeplugd maar nu gaat dus ook de stroom indicator niet altijd aan, hij blinkt wel even op maar valt soms weg.

Ik weet niet goed waar ik het probleem moet zoeken en hoop niet dat het moederbord gerelateerd is want dat betekend haast altijd dat hij terug moet.

De 2 keer dat Vista wel opstartte gaf hij geen interne fouten iniedergeval.

Heb iedere combinatie van Accu en Stroom al geprobeerd, ook geprobeerd zonder beide de Powerknop in te drukken (had dat ergens gelezen) maar zonder resultaat.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Verwijderd

tja een ingewikkeld en ook lastig probleem. ik denk dat er wel meer met je laptop aan de hand is dan alleen een kapotte powerknop. ik denk misschien je mobo, voeding, powerknop en wie weet nog wel meer. ik zou ermee teruggaan naar de winkel als je nog garantie hebt. probeer het anders eens door hem uit elkaar te halen en alle hardware op een ondergrond te leggen die geen electrische geleiding geeft. misschien zit daar sluiting of iets. echter je moet wel goed nadenken voordat je het doet, want meestal vervalt je garantie als je hem uit elkaar hebt gehaald.
De stroomkabel weer ingeplugd maar nu gaat dus ook de stroom indicator niet altijd aan, hij blinkt wel even op maar valt soms weg.
staat hierover niets in je manual? over dat blinken?

edit: heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen? daarmee kom je denk ik al een stuk verder.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2009 21:11 ]

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik ga er maar met veel tegenzin mee terug, daar gaat al m'n data, jeej :).

Stel dat ik nou een nieuwe NoteBook krijg (Zal vast niet, maar wie weet), ben ik dan mijn zelf ingezette Brander kwijt of moet ik die vooraf / achteraf claimen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:55
Kun je niet de HDD en de brander eruit halen en dan het apparaat opsturen?

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ja ik weet niet of ze dat bij XXODD goedkeuren. Ten eerste is die wet die Asus lange tijd genegeerd heeft nog altijd niet al te happig ontvangen bij Laptop bouwers (de wet omtrend het door de gebruiker aan mogen passen van de HDD, het RAM en de Optische Drive) dus als dat ding half leeg aankomt weigeren ze hem misschien wel omdat ik er zelf aan heb lopen "sleutelen".

Zal het er morgen met de Leverancier (CD-Rom Land) over hebben.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
JunkieXP schreef op zondag 19 april 2009 @ 15:32:
Ja ik weet niet of ze dat bij XXODD goedkeuren. Ten eerste is die wet die Asus lange tijd genegeerd heeft nog altijd niet al te happig ontvangen bij Laptop bouwers (de wet omtrend het door de gebruiker aan mogen passen van de HDD, het RAM en de Optische Drive) dus als dat ding half leeg aankomt weigeren ze hem misschien wel omdat ik er zelf aan heb lopen "sleutelen".
Dat was bij Asus enkel met de EeePC, ik vond het al vreemd eigenlijk. Men heeft er bij Asus bij de rest namelijk geen enkel probleem mee zolang je de orginele onderdelen maar terugplaatst voor een RMA.
Pagina: 1