Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Navigatie binnen de imageviewer

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik had een suggestie die met die topic sterk te maken had en vond dit topic. Om het centraal te houden gaf ik deze grote kick in plaats van een nieuw topic te starten.

Ik had een suggestie die te maken had met de browsen van de afbeeldingen. Zou het niet handig zijn als je op de afbeelding kan klikken om naar de volgende of vorige afbeelding te gaan? Dit zou je kunnen doen door de een kant bijv. de rechterkant (33%) van de afbeelding te reserveren voor "volgende", de linkerkant (33%) voor "vorige" en het midden (resterende 33%) om de afbeeldingen te vergroten of te verkleinen.

Iets soortgelijks heb ik sinds kort ook bij andere sites gezien zoals Notebookcheck: bij bijvoorbeeld sommige afbeeldingen series van deze review.

En voor de rest ben ik het ook eens met wat in de TS is gesuggereerd. :)
Was origineel gepost in Uitbreiding (userreview) mogelijkheden tweakers.net

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 17-04-2009 14:43 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Regeneration schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:10:
Ik had een suggestie die te maken had met de browsen van de afbeeldingen. Zou het niet handig zijn als je op de afbeelding kan klikken om naar de volgende of vorige afbeelding te gaan? Dit zou je kunnen doen door de een kant bijv. de rechterkant (33%) van de afbeelding te reserveren voor "volgende", de linkerkant (33%) voor "vorige" en het midden (resterende 33%) om de afbeeldingen te vergroten of te verkleinen.

Iets soortgelijks heb ik sinds kort ook bij andere sites gezien zoals Notebookcheck: bij bijvoorbeeld sommige afbeeldingen series van deze review.
Ik denk dat je wat vaker op de frontpage moet lezen :+

Kijk bijvoorbeeld naar deze review en klik op zo'n screenshot :+ (bijkomend voordeel is dat deze ook met het toetsenbord te bedienen is en je de thumbs onderin ziet)

Dus zoiets bedoel je dat we ook zouden kunnen implementeren in de afbeeldingen bij userreviews? :P

• Regeneration
  • Niet online
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt of ik jou. Bij FF 3.0.8 zie ik geen mogelijkheid om:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NN8JWPLVsExeGdpL5GD7z9LT/thumb.jpg
De lijnen en teksten hoef je niet te zien, wellicht dunnetjes bij een mouse-over, maar het gaat hier even om wat ik bedoel met de 33% gebieden op de afbeeldingen zelf.

[ Voor 25% gewijzigd door Regeneration op 17-04-2009 01:02 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dat vind ik persoonlijk waardeloos navigeren, als ik op een plaatje klik dan verwacht ik bijvoorbeeld een uitvergroting, niet dat ik "plotseling" naar een ander plaatje ga.
Er zijn bij onze imageviewer al 3 manieren (die ik weet :X ) om van plaatje te wisselen: klikken op het volgende plaatje onderin, klikken op de pijltjes onderin, gebruik maken van de pijltoetsen op je toetsenbord.

Overigens denk ik toch dat jouw request beter in een apart topic past, ik zie niet wat dit te maken heeft met de userreviews. Derhalve zal ik deze posts even afsplitsen :) done

• Regeneration
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 07:30:
Dat vind ik persoonlijk waardeloos navigeren, als ik op een plaatje klik dan verwacht ik bijvoorbeeld een uitvergroting, niet dat ik "plotseling" naar een ander plaatje ga.
Er zijn bij onze imageviewer al 3 manieren (die ik weet :X ) om van plaatje te wisselen: klikken op het volgende plaatje onderin, klikken op de pijltjes onderin, gebruik maken van de pijltoetsen op je toetsenbord.
Als je de afbeeldingen vergroot, dan vallen de thumbs en de pijlen er soms af. Dan moet je weer iets naar beneden scrollen om de volgende te selecteren. Persoonlijk zou ik niet als bij het andere topic was gesuggereerd, het prettiger vinden als de afbeeldingen groot zouden blijven na 1x de vergroting te klikken. Het zou dan in bepaalde gevallen onprettig zijn als de thumbs en pijlen net van je beeld afvalt waardoor je als je naar de volgende afbeelding wil gaan steeds een beetje naar beneden moet scrollen.

Een andere mogelijk zou kunnen zijn om (ook) van die pijlen naast de afbeeldingen te
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FSKbjzgKFNMNidNbVrvwvRej/thumb.jpg
En dat de afbeelding gereserveerd blijft voor het vergroten / verkleinen.
Overigens denk ik toch dat jouw request beter in een apart topic past, ik zie niet wat dit te maken heeft met de userreviews. Derhalve zal ik deze posts even afsplitsen :) done
Dat andere topic ging toch niet specifiek over userreviews? Er stond ook iets over het browsen van afbeeldingen en voor zover ik weet is dat hetzelfde voor de hele FP (uitzonderingen daargelaten). Maar apart maakt mij ook niet uit hoor. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Regeneration op 17-04-2009 14:44 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Lightboxes die wisselen door op het plaatje te klikken zijn inderdaad nogal vervelend, maar continu die pijlen laten zien is ook een beetje overdreven (zeker omdat je al met de pijltjestoetsen kunt bladeren :9 ).

Is het geen idee om in de linkse en rechtse 100 pixels (of x procent, als het plaatje te klein is) een gebiedje te maken dat pijltjes laat zien zoals op Regeneration's plaatje hierboven? Imo zou dat de beste combinatie van de twee zijn :)

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik vind het belangrijker dat de afbeeldingen even groot blijven als je naar de volgende gaat. Bij high res screenshots moet je nu telkens terug uitzoomen vooraleer je naar de volgende foto gaat, anders kan je weer een heel stuk naar boven scrollen.

EDIT - Ook scrollen zou niet meer als een toetsaanslag gezien moeten worden. Nu kan ik mijn touchpad niet gebruiken om naar links en rechts te scrollen, omdat de volgende afbeelding dan automatisch geladen wordt.

[ Voor 30% gewijzigd door Alfredo op 19-04-2009 16:12 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vind die pijlen stom :P Verder is het ook geen lightbox wat wij gebruiken, dus de functionaliteit mag best wat afwijken imo, won't fix :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.