Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PC[ Een boel spellen vallen niet te spelen

Pagina: 1
Acties:
  • 765 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb dus een niet zo hele goeie PC, maar wel redelijk. Het vervelende hieraan is dat ik wel Call of Duty 4 en The Elder Scrolls IV: Oblivion zou moeten kunnen spelen, maar alleen Call of Duty 4 doet het op 800x600 met medium settings met hier en daar wat haperingen. (Grote gevechten). Oblivion doet het al helemaal slecht, op 800x600 alles zo'n beetje op low en dan buiten lopen gaat bijna niet, ik krijg dan ernstig lage fps.

Het vreemde hieraan is dat ik een paar vrienden heb die een slechtere PC dan mij hebben, alleen die kunnen deze spellen vloeiend op de gewone settings spelen, op hogere resoluties. Misschien weten jullie wat het probleem is?

Dit zijn m'n specs. (Als je meer wilt weten zeg je 't maar, dan probeer ik 't aan te vullen)

Operating systeem: Windows Vista Home Premium Service Pack 1 (build 6001)
Videokaart: Nvidia 8500 GT
CPU Type: DualCore Intel Core 2 Duo E4600, 2400 MHz (12 x 200)
Memory: 2GB DDR2

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe zit het met je drivers? Heb je die up to date net zoals DirectX?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

ligt denk toch aan je kaart, had het zelfde met een 8400gs. nu een 9400gt en die werkt wel prima.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 23:56
het is ligt er ook misschien aan wat je een zwakker systeem vind. want in het geval van jouw systeem is de videokaart zwaar de bottleneck. als je vrienden een ouder, maar beter gebalanceerd systeem hebben verbaast het me niets dat deze spellen dan beter zullen spelen.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoeveel videogeheugen heeft je 8500GT? Er zijn edities met 256 maar ook 512MB dacht ik.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Draai eens wat benchmarks, en vergelijk die met anderen. Dan zie je waar de bottleneck zit.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu is de 8500gt niet echt een 'gamekaart', zeker niet voor de wat stevigere games.
http://tweakers.net/benchdb/testcombo/1346 Kijk voor de gein eens hier, zelfs CoD2 weet er net 10 fps uit te trekken op 'normale' resoluties.

Maar die 'slechtere PCs', welke videokaart zit daar in?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de drivers zijn up to date en het is de 512MB versie. Kan het ook aan m'n scherm liggen? Ik heb nu een Philips 107S. (10 jaar oud!) Ik krijg binnenkort een nieuw beeldscherm, de LG L227WTP.

En voor de post boven mij, ik kan wel CoD2 op het hoogste spelen, op 1024x768. En die slechtere PC heeft de NVIDIA GeForce 7650 GS.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 16:04 ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:59

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:59:
Ja, de drivers zijn up to date en het is de 512MB versie. Kan het ook aan m'n scherm liggen? Ik heb nu een Philips 107S. (10 jaar oud!) Ik krijg binnenkort een nieuw beeldscherm, de LG L227WTP.
Nee je beeldscherm heeft er niets mee te maken (buiten de reso die je ermee draait). Ik zou wat investeren in een ander kaartje, dat kan je een hoop plezier geven. Eventueel ook nog XP erop ipv Vista wat je ook wat meer recources zal geven.

Basement Bios ---- Exo-S

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 09:07
Nee, aan je scherm zou het niet moeten liggen.

edit:
Mystical was me voor.

[ Voor 29% gewijzigd door jaspara op 16-04-2009 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat wordt dus een nieuwe kaart denk ik :/. Wat kunnen jullie adviseren? Budget zal zo tussen de 200-300 euro liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 16:05 ]

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-11 09:07
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:05:
Nou dat wordt dus een nieuwe kaart denk ik :/. Wat kunnen jullie adviseren? Budget zal zo tussen de 200-300 euro liggen.
deze is leuk :)

Maar beter kijk je in de pricewatch naar wat er een beetje leuk uitziet ;)

[ Voor 12% gewijzigd door jaspara op 16-04-2009 16:10 ]

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kun je een aantal leuke kaarten voor kopen inderdaad. Ik heb nu 2x en 8800gt in mijn pc zitten *(zijn nu niet zo duur meer) en daar speel ik behoorlijk veel spelen op de hoogste resolutie op.
Je zou kunnen kijken naar een leuke kaart zoals de 9600gt. Dan hou je nog geld over ook.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SinergyX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:57:
Nu is de 8500gt niet echt een 'gamekaart', zeker niet voor de wat stevigere games.
http://tweakers.net/benchdb/testcombo/1346 Kijk voor de gein eens hier, zelfs CoD2 weet er net 10 fps uit te trekken op 'normale' resoluties.

Maar die 'slechtere PCs', welke videokaart zit daar in?
Psst... CoD2 is slecht geoptimaliseerd, de performance zakt in als je voor kwaliteit kiest (DX9).

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat m'n processoren ook niet echt goed zijn, die zijn misschien ook aan vervanging toe, of kan ik dan beter een hele nieuwe PC aanschaffen?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Erg groot budget hoor als je beetje nieuws volgt :) Zelfs de 'oude' toppers als een 4870 en de gtx-series gaan al voor onder de 150 euro. Meen zelfs dat de nieuwe 4890 net 200 euro is.

Voor je CPU, kijk of je moederbord een E8400 of soortgelijke kan draaien, pak er een 4870 bij en ben voor net 200 euro klaar, eventueel 2GB erbij en 250 euro voor leuk upgrade setje :)

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 16-04-2009 16:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-11 21:25

Praetextatus

the dutch_paki

Ik zou kijken naar een iets mindere kaart zoals de 4850 of 4870. En dan nog 1 gb erbij prikken. Dat zal meer dan voldoende zijn voor jou omdat als jij bijvoorbeeld een 4890 zoals jaspara aanraadt zou kopen daar dan toch geen volledig gebruik van zal kunnen maken. Je processor is daar te traag voor. Voor rond de 100 euro zou je al dan niet een 2ehandse 4850 op kunnen pikken waar je dus echt wel ver mee kunt.

Eventueel kun je er nog zoiets bj kopen ;)
V&A aangeboden: Core2duo E8500

Voor minder dan 250 euro kun je een processor, 1 gb ram extra en grafische kaart kopen als je goed zoekt.

[ Voor 24% gewijzigd door Praetextatus op 16-04-2009 16:17 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal er over nadenken, bedankt voor de snelle reacties! Ik ga misschien overwegen op een hele nieuwe PC aan te schaffen, dan kan ik even vooruit. Het blijft wel een dure hobby :P

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je al een Core 2 Duo hebt is een nieuwe PC totaal overbodig. Er zijn namelijk genoeg snelere C2D's beschikbaar die dus ook op jouw moederbord zullen werken. En een videokaart is ook zo vervangen. Wat extra RAM erbij, en je bent klaar hoor. :)

Het is echt niet meteen nodig alles te vervangen als de basis (moederbord, kast, voeding) verder prima zijn.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-11 21:25

Praetextatus

the dutch_paki

ik ben t met mijzelf, MeAngry en SinergyX eens :) Niet onnodig geld uitgeven. je systeem is volgens mij op een paar punten na snel genoeg.
Tenzij je een boom in je tuin hebt waar geld uit groeid :p

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-11 13:52

Krentenbol

Prutz0r

Praetextatus schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:34:
ik ben t met mijzelf, MeAngry en SinergyX eens :) Niet onnodig geld uitgeven. je systeem is volgens mij op een paar punten na snel genoeg.
Tenzij je een boom in je tuin hebt waar geld uit groeid :p
Agreed.

Kijk wel even of je voeding het aan kan ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal erover nadenken, nogmaals dank voor de reacties. :)

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:28:
Oke, ik zal erover nadenken, nogmaals dank voor de reacties. :)
En dat is dan ook een mooi moment om dit topic te sluiten. Ten eerste horen 'probleemtopics' met eigen inzet in Spielerij - Problemen & Vragen (daar verplaats ik 'm dan ook nog even naartoe). Daarnaast horen welke-hardware-moet-ik-kopen vragen niet in Spielerij thuis. Ook op andere fora op GoT is men overigens terughoudend met het toestaan van dergelijke topics (zie daarvoor ook het beleid van het betreffende subforum). Een goed begin zijn dan in ieder geval de BBG's op de frontpage, de bijbehorende topics in Complete Systemen & Laptops en de overvloed aan benchmarks die er te vinden zijn op internet.

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 16-04-2009 18:41 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.