buddhole schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:38:
Interessante discussie. In mijn interpretatie is een referral een link met bijv. een affiliate code waardoor de affiliate geld verdient zodra een derde op de link klikt en zich bijvoorbeeldt aanmeldt op de betreffende site via de link met affiliate. Aangezien er geen geld (direct) wordt verdiend met MyBrute zou het naar mijn toegestaan moeten zijn.
Een affiliate code of referral linkje is in principe hetzelfde en hoeft geen geld op te leveren. Als we alleen dat zouden verbieden, vallen referrallinkjes waarbij je producten gratis krijgt (na x clicks) dan ook? En wat als ik geld inzamel voor een goed doel? Of als myBrute ineens wel iets gaat uitkeren (wat dat dan ook moge zijn). Wij hebben bepaalde referral / affiliate mag niet, dus dan klinkt het heel zwart wit, maar dat maakt het tenminste wel duidelijk.
Verder vraag ik me af of de FAQ (waar overigens referal staat) wel van deze tijd is gezien de AdWords revolutie. Een website bouwen, hier een klein beetje zinnige informatie op zetten en volhangen met AdWords module zou dus wel mogen ? Het blijft een moeilijk grijs gebied.
Ja, want je genereert op z'n minst alleen meer traffic. Als je Adwords in je sig gaat zetten, dan mag het dus niet.
Overigens meng ik me in deze discussie uit pure interesse, ik realiseer me dat ik hier te gast ben en me daardoor aan de regels moet houden, of ik het er nou wel of niet mee eens ben.
Als gast is het soms ook interessant om een discussie aan te zwengelen. We zijn geen volledig dictatuur