• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb een video gemaakt voor de brandfighters videowedstrijd.

Het filmen kostte een dag maar in totaal ben ik er twee weken mee bezig geweest. Was wel leuk, maar op het laatst vertelde iemand me dat de deadline een paar dagen eerder was dan ik dacht. Dus heb ik helaas een hoop shots moeten 'abandonen' ookal was ik er niet tevreden mee (zal dadelijk toelichten).

Check de video:
http://www.youtube.com/watch?v=TTf6CzTeyYM

Ik was erg laat met inzenden dus ik loop een paar duizend views achter, maar als ik voor het eind van april de meeste heb dan mag ik een skydive maken boven de Grand Canyon. :D
Dus als je me wilt helpen moet je vooral ff 5 sterren raten, toevoegen aan je favorieten, en evt de link doorpasen naar je netwerken!

Haast-consessies die ik deed:
  • Dat shot met die eerste kerel is vreselijk (nep). Het was eigenlijk mijn draft die ik oppoetste en geen tijd had opnieuw te compositen.
  • Sound track als laatste -> heel erg gehaast en dus niet goed gedaan.
  • Heb individuele shots niet goed gecolor-matched.
  • De plons op het laatst is echt slecht.
  • Soms is bluescreen-rommel nog zichtbaar.
Maargoed, los daarvan ben ik erg blij met het resultaat en was het leuk om te doen (totdat ik moest haasten)

Gebruikte software:
  • After Effects CS3
  • Première Pro
  • Photoshop
  • VirtualDub
  • AviSynth/DGIndex
  • FFMpeg (voor MP2 proxies)
  • x264 (voor final MP4, beter dan AE's MainConcept)
Ah, tweakers heeft een video-tag. Maar volgens mij moet je toch even de link volgen om het in HD-kwaliteit te kunnen zien. :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TTf6CzTeyYM]

Wat vind je ervan?
Wat vind je de bruutste fouten die ik niet zelf al genoemd heb?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Het is echt een geweldig filmpje! Echt heel erg goed gedaan, zou het zelf niet kunnen.

Een aantal fouten zit het volgens mij met name in de realiteit van het filmpje. Dat 'ie wegvliegt op een fiets in de lucht, is echt vet komisch en daar heb ik me dan ook niet aan gestoord. Maar hoe kan hij wegvliegen van die gozer op de grond, en even later een ei voor z'n voeten gooien? Daar heb ik me een beetje aan gestoord (noem het mierenneuqerij...). En de veren van die kip, die hadden bijvoorbeeld veel sneller weg moeten vliegen (de fiets gaat namelijk gigantisch snel door de lucht).

Maar zoals ik net al zei, een geweldig filmpje waar (volgens mij) heel veel tijd in is gaan zitten en goede effecten!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Dankje! :D
Die fouten van plaatsverschil die je noemt daar was ik voordat ik het ging uitvoeren al van 'op de hoogte', maar ik hoopte dat het bullocks gehalte dat deed vergeten :P De veren gaan inderdaad te langzaam, evenals de vlammen bij het vallen trouwens. Ik baalde er ook van maar ik kon het niet meer tweaken na het renderen. Die vlammen dan. Want die veren daar zat ik niet zo mee, maar nu je het zegt stoor ik me er ook aan. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)