Toon posts:

Geforce 2 MX of een ATI Radeon SDR?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke neem ik?
Beide TV-out versies zijn 269,00 piek.

Ik heb de volgende 'eisen':

Mijn maximale relaxte resolutie is 1024*768.

Af en toe een spelletje (veel EA sports en soms Q3 en Alice).

Windows ME.

En als laatste... liefst een AGP snelheid van 92Mhz echter minimaal 88Mhz (leve de BX chipset).

Ben de 2D van 3dfx gewend... :9

Ik wil natuurlijk vooral weten waarom... (en ik draai geen windows 2000)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou eerst eens een fatsoenlijke nick nemen.

Verder zou ik de Radeon nemen. Deze is beter in 2d (aangezien jij 3dfx gewend bent).

Hij is wel iets langzamer in games, maar omdat je toch niet zo heel veel games speelt maakt het niet veel uit.

En ja, die AGP snelheid is natuurlijk niet te garanderen, maar ik denk dat ze het allebei wel halen.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx...
En die Radeon drivers. Die zijn 100% OK in WinME? Alles werkt?

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 12:19

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Op dinsdag 27 februari 2001 18:37 schreef OttoHansFritsTyfusHond het volgende:
Beide TV-out versies zijn 269,00 piek.
Waar koop jij een Geforce 2 MX TV-out voor maar 269??:? Of is dit zonder btw?

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Verwijderd

YoYo, kvind die nick wél ok....Moest er wel om lagguh...Waarschijnlijk zijn Amsterdammers wat meer gewend...;)

Kzou ook voor die Radeon gaan....In 2D superieur over de GF MX.....Als je verder tóch weinig games speelt en je je niet laat verleiden door de3D Mark scores zou ik gaan met die Radeon banaan.....

Jur

Verwijderd

Op woensdag 28 februari 2001 09:19 schreef neudeboules het volgende:

[..]

Waar koop jij een Geforce 2 MX TV-out voor maar 269??:? Of is dit zonder btw?
http://www.intercom-mailorder.com/ Hier en hij kost zelfs maar F259,00 piek!

Tis wel een Powercolor, maar die werkt ook prima met de Nvidia Reference drivers. Ok het ding is niet over te klokken, maar aangezien je toch geen gamer bent is dat geen gemis.

Ik hoor over de Radeon veel goede berichten, zeker qua 2D. Het SDR ding heeft ook Hyper-Z, is ook wel koel. Hoe die drivers zijn weet ik niet, maar ik hoor ieder alleen 'zeuren' over de Win2K drivers. De ME drivers heb ik weinig klachten over gehoord. Bovendien is de Radeon DirectX 8 klaar... de MX niet (las ik ergens op Tweakers). Hij werkt natuurlijk wel op DX8, maar is er niet voor gemaakt, dat is de GF3 pas.

Luck man

Verwijderd

Ik kon niks vinden over de WinME drivers en of alles werkt. Iemand anders?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De win98\Me drivers voor de Radeon zijn dezelfde en gewoon goed.

hier zijn ze allemaal te vinden: http://www.ammoburners.com/3dxtreme/ati.php
Maar nog beter kun je hierheen http://www.rage3d.com/files/drivers/radeonbeta.shtml

ik heb geloof ik de 4.13.7075 nu :)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
snelheid - geforce 2mx
beeld kwaliteit - ati radeon sdr

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

De snelheid is vrijwel identiek, als je de spelletjes die je speelt op 32 bit en 1024x768 wilt spelen moet je de Radoen nemen die is op die resoluties iets sneller.

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Of die powercolor GF2 GTS voor 466 piek (heeft ook tvout) :P

Maar als je budget dit niet haalt... dan maar de Radeon...

Verwijderd

Topicstarter
Wordt denk ik toch die Radeon.
Die GTS heeft dezelfde brakke 2D als de MX?
Als de 2D van die GTS beter is dan een MX, misschien nog ff sparen.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 09:15
Ik geloof dat het algemeen bekend was dat een GF1 DDR iets sneller was dan een GF2 MX, nou een radeon SDR is --iets-- sneller dan mijn DDR.

suc6

Verwijderd

oke welke van deze 3 zouden jullie aanbevelen ik heb nu een tb800 met een geforce ddr ik heb al een dvd drive maar nog geen tv out at zal ik doenvolgens jullie ??? gaan voor de radeon vivo? GeForce 2GTS? of nog effe wachten met die geforce van mij en een pci kaartje er bij proppen????????

Verwijderd

je moet neit kijken naar de prijs maar gewoon naar mijn behoefte (*D) ik speel games maak huiswerk en euhm ik luister mp3z en binnenkort ga ik dvd kijken. Games speel ik af en toe op deze computer maar het echte geweld gebruik ik toch voor mijn tb1000 geforce 2gts-pro 64mb. }:O

Verwijderd

Topicstarter
Als ik jouw was, en het je alleen om de TV out voor DVD films gaat... koop dan een Mpeg2 kaart! Ook al heb je een TB800, dan nog zal je DVD beeld 10x mooier zijn dan de beste TV-out...

Alleen als je ook DivX films wilt kijken heb je een 'gewone' TVout nodig. Mijn persoonlijke ervaring is dat die verschillen tussen Nvidia, Ati, Matrox en 3Dfx nauwelijks zichtbaar zijn op een normale TV.

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 11:17 schreef quicksilver85 het volgende:
je moet neit kijken naar de prijs maar gewoon naar mijn behoefte (*D) ik speel games maak huiswerk en euhm ik luister mp3z en binnenkort ga ik dvd kijken. Games speel ik af en toe op deze computer maar het echte geweld gebruik ik toch voor mijn tb1000 geforce 2gts-pro 64mb. }:O
De ati Radeon AIW had een goeie tv-out dacht ik...
Pagina: 1