Toon posts:

Hou nou eens op met die 3DMark onzin!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en Heren,

ik ben bang dat een hoop mensen het gepoch met 3DMark een beetje zat zijn...(ik iig wèl!!!).
De mensen voor welke deze scores van belang zijn zijn de mensen die willen weten hoe een bepaalde configuratie draait. Dus ALLES standaart en niet Oc'd. Geen enkel systeem is het zelfde op het moment dat je gaat Oc'en, en kun je dus ook geen objectief beeld krijgen van de desbetreffende config.
Het is leuk om te laten zien dat je een hoge score behaald met een gefocked systeem, maar daar is inmiddels al genoeg aandacht aan besteed!!!!

Afnokken dus :(

Jur

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:54

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik durf het bijna niet te vragen.

Wat zijn jouw scores¿¿ :p

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Topicstarter
ALLES STANDAART :

Duron800/128mb PC133/Radeon 64mb DDR ViVo/SB Platinum/AsusA7V

4975

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Je bent tegen deze vergelijkingen, maar je plaatst ze wel:?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Ik vind dit echt onzin. 't juist heel zinvol om je systeem te benchen als je iets aan 't tweaken / OC-en bent geweest. Kun je tenminste zien of het zinvol is geweest. Om ermee te pochen is inderdaad onzin, maar het kan anderen wel een idee geven over wat er met hun systeem te bereiken is. En het is natuurlijk gewoon leuk om meer te hebben. (this one goes to eleven - Spinal Tap) :)

Verwijderd

o o o wat heb ik toch weer een score gehaald. iemand interesse???

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

666, en warm dat ie wordt! >:)

de betaler vervuilt

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

MetalStef

gietijzer

Kijk dan in de Online Results Browser van Gekke Ui. Daar staan ook een hoop results, volgens mij ook nog met hoe men die heeft behaald.
Lijkt mij veel handiger dan hier een vraag posten en dan afgezeken worden door iedereen die zat is van al dat 3DMark-gelul, net als ik.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Topicstarter
@Blue_White_Army: Goed lezen jongen ;) Ik ben niet tegen benchmarking...Ik word moe van mensen die pochen met een gefocked systeem.....

@Blissard : Het is voor JEZELF zinvol om te benchen na een tweak/clock, maar daar schiet niemand buiten jijzelf wat mee op...

@Sbronsgeest : NEE!!!

@MetalStef : BULLSEYE!!!

Verwijderd

Je post anders zelf wel in die topics.

Jij bent niet degene die bepaald wat er bij deze forums gebeurd. Dat zijn de gebruikers.
Vind je het niks?
Laat het dan links liggen.
Misschien staat mij jou kop niet aan, kijk ik toch gewoon de andere kant op!
Ik trek je kop er tich niet af!

Ik vind het ook wel eens goed, maar toen ik tweakers joinde, vond ik het WEL cool.

Btw No hard feeling ;)

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

ff checken of je wakker was.

Ben het wel met je eens, ik snap trouwens niet dat sommige mensen hier een wedstrijdje van maken. Is hetzelfde als " die van mij langer als die van jouw" Toch????

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op vrijdag 09 februari 2001 12:56 schreef GA!S het volgende:
666, en warm dat ie wordt! >:)
Hahah :)

Whatever.

Verwijderd

Hoe kom je trouwens aan de nick jaHOERiaan?

Verwijderd

Topicstarter
OFF-TOPIC :
Heet Juriaan...Mijn vrienden noemen me Jahoeriaan omdat ik me in het weekend op het Leidseplein als een jaHOERiaan gedraag met de dames....:)
Is nu echter aan het temperen, want heb inmiddels een zoon van 2....

Verwijderd

sjeesiz, maak je toch niet druk man, gebeurt toch niet in je huiskamer, als je het niet wilt lezen dan lees je het toch niet...
Gejank steeds, het is een hobby neem het nou niet zo serieus man....

Vind jou zieliger, ik bedoel, lees gewoon de topics die jou interesseren, en verder moet je niet zeiken.

Dat vind ik,

Verwijderd

Topicstarter
ZUCHT.....Het gaat niet om mij...het gaat om het NUT van die benchmarks.....Een forum dient als "informatieve vraagbaak", en niet als vergaarbak van benchmarks (zie MadOnion). Ik weet dat ik antfocking overkom, maar het is de waarheid.
Toen ik een nieuw systeem ging samenstellen, raadpleegde ik dit forum. Met name de benchmarks geven een goede indicatie van de compatibiliteit van diverse hardware. En ook de prestaties worden op die manier goed weergegeven. Maar je haalt geen nuttige informatie uit forums met "gefockde" puutjes, omdat je ze zo ook niet in de winkel koopt.

Verwijderd

Wat een ongelooflijk gelul zeg...

Heb je wel eens gekeken hoe dit forum heet??
Gathering of TWEAKERS ... Mensen die van computers houden en ermee experimenteren en op zoek gaan naar de grenzen. En natuurlijk is de 3D Mark dan interessant en natuurlijk mag je dan pochen met een hoge score. Dat is alleen maar leuk, een soort van wedstrijdje zeg maar.

Kijk als je daar dan niet tegen kan, dan moet je je computer verkopen en een cursus breien gaan volgen..

Topics of 3D Mark zijn de best bezochte en vaak ook de meest interessante, als je er geen zin in hebt dan sla je die toch gewoon over?

Stel je in ieder geval niet zo gruwelijk aan.

Verwijderd

Ben(ch) nog nooit een gratis benchmark proggie tegengekomen dat echt betrouwbare resultaten opleverde.

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 19:56 schreef Keescpk het volgende:
Ben(ch) nog nooit een gratis benchmark proggie tegengekomen dat echt betrouwbare resultaten opleverde.
En wat dacht je van Quake 3 demo?
De best en goedkoopste benchmark voor als je OpenGL games wilt draaien.
Elke benchmark is gewoon een programma. Het zegt alleen hoe snel dat programma uit te voeren is. Vaak met een hoop details of instellingen maar het bijft gewoon een programma.
En als jouw computer dit langzamer doet, dus lager scoort, dan de mijne, dan is mijn computer hierin sneller. Maar dat hoeft niet zo te zijn dat mijn computer ook meer }:O-en doet. Dat kan je ook vergelijken.

Duidelijk? 3Dmark is een manier om computers te vergelijken en is tevens prima betrouwbaar. Al zijn er wel manieren om je 3D score te beinvloeden. :+

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Gewoon zoveel mogelijk benchmarks draaien en vergelijken, tuurlijk zijn er veel mensen die uit hun nek lullen, maar dat hou je toch met alles, en ik zeg altijd maar : Hoe sneller hoe beter :)))

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 14:50

picobyte

MhIHIHI!

Gekke ui is idd wel de meest geschikte plek om te vergelijken :)
Ennuh als je een echt goede benchmark draait, dan test je er toch wel een paar game benchmarks en eventuele andere apps bij die jouw systeem snel moet kunnen draaien voor een goed resultaat :)

Powered bij meergranenbrood.

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:11
3DMark is dat niet dat programma wat gesponserd word door NVidia >:)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:42
ja... en door AMD

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

3dmark test je 3d performance van je systeem
Het geeft je 'n indicatie van wat voor performance je van je systeem kan verwachten

Je weet hoe goed 3dmark of quake/ut/mdk(veel gebruikte bench games) op je sysje loopt maar andere 3d games/apss kunnen een wat ander beeld geven maar 'n hele hoop mensen staren hier blind op voorral in reviews
ze zeggen Quake is 'n repensatief game bench
als dat zo was dan zouden mdk ut en al die duizenden titel ongeveer het zelfde presteren
dacht 't niet.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Leuk allemaal, maar ik wil weten wat er uit mijn systeem te halen valt en of ik het maximale eruit haal. Dus 3dmark lijkt me wel op de juiste plek te staan (incl gepoch)

Verwijderd

Ben het helemaal eens met jahoeriaan
wat boeit het ons nou wat voor scores je hebt
het gaat erom dat de pc doet wat ie doen moet

Verwijderd

Topicstarter
@rEPLICa0 : Het heet idd TWEAKES.NET en niet POCHERS.NET!!!!!!!!

Just wanted to make a point....

Jur

Pms : SLOTJE LIJKT ME NU WEL OP ZIJN PLAATS.

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 16:57 schreef Warez het volgende:
Ben het helemaal eens met jahoeriaan
wat boeit het ons nou wat voor scores je hebt
het gaat erom dat de pc doet wat ie doen moet
Dit vind ik de grootste onzin die er is.

Mijn vorige proc en mainbord deden ook alles wat ze moesten doen, maar dit werkt een stuk sneller, dus lekkerder.

Jij zit zeker nog met een p1 of k6 te werken?

Verwijderd

Ik vind het prima...sommige mensen laten bijna hun leven afhangen van bijv. een 3DMark bench....krijgen zo ongeveer een hartstilstand bij het ontdekken van een lage score. Prima, prima....vooral die newbies, denken dat ze pas een erectie kunnen krijgen als hun score boven het gemiddelde komt....enz enz...

Maar goed, er is niets mis mee natuurlijk. Zo zullen er wel dingen zijn waar ik een kick van krijg maar die andere mensen totaal niet kunnen boeien. Gelukkig heeft een ieder zijn eigen interesses (en sommige dingen gezamelijk :)).

En wat die topics over benchmarking scores betreft...wat me niet boeit, lees ik niet. Of dat nou over scores gaat, de lengte van hun jantjes/pietjes of de inhoud van hun hersenen danwel hun PC...ik houd me verre van dat. Gelukkig kunnen we zelf bepalen wat we lezen toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik met je eens, maar er zijn veel mensen die een forum als GoT bezoeken als referentie voor een bepaalde configuratie. Je kunt echter geen objectief beeld vormen van al die gefockde machientjes.....Dat is mijn punt....Ik blijf vinden dat een "all standard" benchmark het beste beeld geeft...Maar dat is een mening die waarschijnlijk meerderen met mij delen...

SLOTJE!!!!!!

Verwijderd

Op vrijdag 09 februari 2001 12:44 schreef jahoeriaan het volgende:
ALLES STANDAART :

Duron800/128mb PC133/Radeon 64mb DDR ViVo/SB Platinum/AsusA7V

4975
Standaard...

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op vrijdag 09 februari 2001 21:10 schreef Madman007 het volgende:
Leuk allemaal, maar ik wil weten wat er uit mijn systeem te halen valt en of ik het maximale eruit haal. Dus 3dmark lijkt me wel op de juiste plek te staan (incl gepoch)
Kan je beter je systeem met verschillende games benchen want 3dMark is gebaseerd op 'n synthetische game engin dus 'n bepaald type game.

Die 3dmark kan je enigzins instellen dus ik weet niet of je verschillend kan benchen want dan heeft 3dmark totaal geen waarde

dan liever met real games benchen

het gaat om de minimum fps niet de max fps

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1