Toon posts:

Welke desktop kopen om te gamen ?? (ten einde raad)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.207 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Graag had ik een nieuwe desktop pc aangekocht, met als hoofddoel om te gamen. Ik zou dan ook graag de nieuwste games a la CoD: Modern warfare en Total war Empire gespeeld, op normale settings.

Ik heb vandaag Oostende en omstreken rondgereden om eens te kijken welk aanbod er is, en ik moet zeggen toch wel teleurgesteld te zijn. Ik heb een budget van rond de 950 euro voor desktop + scherm. Volgende desktops heb ik gevonden en leken mij interessant. Nadat ik nu nog uren het internet heb afgeschuimd naar info of het al dan niet goede grafische kaarten zijn en dergelijke snap ik er echter geen bal meer van. Als
iemand mij dus kan zeggen met welke pc ik het beste af ben om te gamen...

Ik heb gevonden:

Packard bell Imax X6620 (Bij selexion computers Middelkerke)
- Intel core 2 quad Q8200 (1,33Ghz)
- nVIDIA Geforce G100
- DVD Rom R/RW DL
- 7.1 kanaals HD Audio
- 1 x IEEE 1394
- optische netwerkkaart
- incl muis en klavier
- Windows vista home edition
- 640 Gig HD
- 2x 2gig DDR2 Ram
PRIJS = 699euro (geen scherm dus)

Packard Bell Imedia A7077 + 22inch scherm (Bij Photohall oostende)
- Processor AMD Quad core Phenom 9100e
- 4096 MB ram
- HD 640 GB
- Nvidia Geforce 9400 (256mb ram)
PRIJS = 799 euro

Packard Bell Ixtreme X6503 (Photohall oostende)
- Intel core 2 quad 98200
- 4 gig ram
- 640GB HD
- Nvidia Geforce 9500GS (512mb dedicated)
PRIJS = 748 euro (zonder scherm)

Hewlett Packard HPa6743 (Mediamarkt Oostende)
- 6 Gb DDR2
- 2,66Ghz x 2 Intel core quad 2
- nVIDIA GeForce GT120 (1gb)
- HD 1,25tb
PRIJS = 899 euro (zonder scherm)

Acer (Vandenborre Oostende)
- Acer aspire M3641
- Intel core 2 quad 9660
- 4gb DDR2 memory
- 640 Gig HD
- Nvidia Geforce 8600GT up to 1663mb
PRIJS = 599 (zonder scherm)

HP a6723 + 22inch scherm (Vandeborre Oostende)
- Intel core 2 duo E7300 2.66ghz
- 640gig HD
- 4096mb DDR2 SDRAM
- ATI Radeon HD3650, 512mb up to 2303mb
PRIJS = 850 euro

Voila, voor de mensen die er meer van kennen dan de prutsers zoals ik, heel dankbaar voor uw mening!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 22:41

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou het gamesysteem uit de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2009 er bij kunnen pakken en die naar eigen wensen kunnen tweaken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
ehhh geen van alle?

De bovenste begrijp ik al helemaal niet 1,33ghz ?!

De rest is qua videokaart ook butt.

Voor die prijzen kan je beter zelf wat in elkaar zetten. (met een 4870 bijvoorbeeld)

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-12-2025
Als je een beetje uitgebalanceerd game-systeem wil voor dat budget moet je sowieso zelf bouwen, want in die kant en klare systemen zitten altijd nogal zwakke videokaarten.

Dus kijk zoals hierboven gezegd eens in de Best Buy Guide, rustig doorlezen, en dan ben je al een heel eind. :) En vergeet de Pricewatch natuurlijk niet ;)

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:43

Pinjataaa

Hit me!

Wat een slechte pc's, een packard hell koop je niet om te gamen.
Bouw er zelf 1, zoals hierboven al gezegd is.. en je kan je er nog een TFT bij kopen ook!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:41

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

inderdaad, zelf bouwen ! en het had onder csl moeten staan overigens..

EDIT

Acer (Vandenborre Oostende)
- Acer aspire M3641
- Intel core 2 quad 9660

die processor, is ie nieuw op de markt ? :X

[ Voor 48% gewijzigd door BGB4rn op 14-04-2009 19:41 ]

Signature

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:34

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Als je jezelf niet wil bezig houden met componenten uitzoeken, ga dan voor een leuke Dell XPS 430 met Core 2 Quad Q8200 en ATi 4850 videokaart.
http://www1.euro.dell.com...ldhs1&l=nl&ref=dthp&s=dhs

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor alle antwoorden. Het is duidelijk dat ik niet veel van computers ken.

Als jullie nog juist zo vriendelijk willen zijn om uw ideeën over volgende twee pc's te geven?

HP Pavilion a6650be + 22inch scherm

- Intel core 2 quad processor Q9300

- NVIDIA Geforce 9600gs met 768mb ram en HDMI

- 4gb ram en 1tb Harde schijf

- Pocket media drive bay van 250gb

HP M9553BE

- Intel core 2 quad q8200 2.33ghz

- 1tb harde schijf

- 4096mb ram DDR2

- Bluray lezer

- Nvidia Geforce 130GT, 786mb dedicated, up to 2559mb

- scherm + toetsenbord

Zal ik met (één van) bovenstaande computers spellen zoals call of duty modern warfare en total war empire kunnen spelen op redelijke instellingen?

Hartelijk dank

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-01 16:08
CoD4 zal prima draaien op een 9600GT, dus eventueel op een GS ook nog wel.. Het lijkt me alleen slimmer om iemand met pc ervaring op te zoeken en te vragen of hij een systeem voor je wil bouwen ;) Als je aangeeft dat er een ATI Radeon 4850 (perfect voor jouw doeleinden) en bijvoorbeeld een Intel E8400 of AMD Phenom X3 720 ofzo in moet zitten dan komt menig pc bouwer er al snel uit. (cpu's zijn zo even uit de lucht gegrepen).

Dus als je je systeem nou eens basseert op bijvoorbeeld die AMD X3 720, een Radeon 4850 en pak em beet 4Gb geheugen..... Dan zit je met je pc alleen nog lang niet aan de 600 euro lijkt me. Dan nog een hele leuke 20" monitor ofzo voor een euro of 200 en je bent klaar voor 800 met een VEEL beter systeem dan elke andere pc die jij aangeeft ;)

Je kan je systeem ook prima baseren op één van de BBG's hier uiteraard :)

één is geen, twee is één

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-12-2025
arvid: Kort antwoord: nee. Iets langer antwoord: Alle kant en klare computers die je hebt genoemd zijn kortweg ruk voor gaming. Je wil graag een flinke jongen als videokaart en dan moet je denken aan een Radeon 4870 of Nividia GTX 275 of als dat niet in je budget past een Radeon 4850 of soortgelijke Nvidia (iets met GTX 2xx in elk geval, ben er niet enorm in thuis). Bovendien wil je liefst een AMD Phenom II processor, die geeft je dezelfde of iets betere prestaties dan de Intel Core 2 Quads voor een lagere prijs, en de mogelijkheid om in de toekomst nog eens een betere processor te kopen omdat de Core 2 Quad eigenlijk al een verouderd product is. Wil je het beste van het beste, dan moet je kijken naar een Intel Core i7, maar ik vermoed dat die buiten je budget valt.

Mijn advies: Zelf bouwen, of als je dat niet wil in elk geval zelf samenstellen en in elkaar laten sleutelen door de webshop waar je bestelt. Dan krijg je voor een paar tientjes extra een compleet gemonteerde computer thuisgestuurd. Als je in de BBG onder het lijstje onderdelen op "importeren" drukt krijg je alles in je winkelmandje, en kan je zo zien bij welke webshop je het beste kan bestellen.

En nog een advies: laat iemand met je meekijken die verstand van zaken heeft. Een familielid, vriend of vriendelijke buurman/-vrouw... Gewoon om te zorgen dat je geen verkeerde beslissingen maakt en die je kan helpen om alternatieven te zoeken wanneer een webshop iets niet op voorraad heeft bijvoorbeeld.

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:42

artificial_sun

Mazda Rx7

arvidvp ik heb jou wensen in het juiste topic gezet Namelijk het BBG aanschaf game systeem topic (op pagina 66)

Dat is de juiste plaats voor deze vragen en daar word je zeker verder geholpen

Stadia was beter....

Verwijderd

Topicstarter
Oké prima, van harte bedankt aan allen voor de hulp. Blijkbaar zet Lingier computers in Oostende desktops in elkaar, ik zal daar mijn licht eens gaan opsteken.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:12
Welkom op GoT

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.