Toon posts:

Hoe SBS2003 R1 CD's te kopen bij Microsoft/HP ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd opzoek naar een mogelijkheid om ergens legaal Server 2003 R1 CD's te kopen voor een HP OEM systeem.

Normaal gesproken zou je naar HP zelf toe stappen, alleen HP weet die intern niet te managen en stuurt je naar Microsoft zelf.

Het probleem bij Microsoft is dat men zegt dat het OEM is dus je weer bij je supplier moet zijn.

Allemaal zeer verwarrend dus.

Hier komt ook nog eens bij dat R1 eigenlijk niet meer te krijgen dus, dus krijg je R2. De ene persoon zegt dat R2 alleen R2 door de 2e CD te gebruiken, de ander zegt weer van niet.

Het probleem waar ik bang voor ben is een Licentiekey welke niet gaat werken ivm OEM.

Heeft iemand een goede hint om de CD's te verkrijgen op een manier waar mensen het wel snappen ?

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Misschien heb ik het verkeerd maar als je via minder legale manieren aan een originele cd komt zit je toch ook goed? Het gaat in principe om de licentie key die naar ik begrijp wel gewoon legaal is.

(DPC Crew != Tweakers.net crew)

[ Voor 8% gewijzigd door SandStar op 14-04-2009 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
SandStar schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:41:
Misschien heb ik het verkeerd maar als je via minder legale manieren aan een originele cd komt zit je toch ook goed? Het gaat in principe om de licentie key die naar ik begrijp wel gewoon legaal is
Ik dacht dat dit soort zaken niet getollereerd werden op GoT :? vandaar mijn vraag... zeker niet bij een Crewmember... anyway.

MS doet niet moeilijk over illegale CD's inderdaad. Het probleem is dat een R1 lastig te vinden is... dit was na aanraden MS :)

Dus als ik hem kan bestellen hoop ik wel de juiste versie te krijgen :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Plaats een gezocht advertentie op marktplaats ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:57:
Plaats een gezocht advertentie op marktplaats ?
Zou eventueel kunnen ja... hoewel ik meer mensen ken die kopen in plaats van verkopen op marktplaats als ze zoeken op advertenties.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

zolang je een legale OEM licentie hebt maakt het weinig uit waar de software vandaan komt. Nadeel met veel te downloaden versies is dat er gelijk rotzooi in gestopt is waardoor je weer meer risico's loopt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou allereerst beginnen met het beestje geen R1 te noemen maar gewoon SBS2003, en dat je CD1 zoekt.
Bij mijn weten kan Microsoft je wel vervangende media versturen (eventueel tegen verzendkosten) als je de originele overige CD's of licentie kan tonen.

Een duidelijker verhaal scheelt altijd. Is het overigens een SBS2003 Standaard of Enterprise, en welke taal gaat het om?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Er is nu ook een Technet Plus actie waarbij je 3 maanden lang een gratis abonnement krijgt waarmee je bijna alle Microsoft producten kan downloaden, dus ook de installatiemedia voor SBS2003. Ik weet niet zeker of de retail keys ermee werken maar dat denk ik wel.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:34:
Ik zou allereerst beginnen met het beestje geen R1 te noemen maar gewoon SBS2003, en dat je CD1 zoekt.
Bij mijn weten kan Microsoft je wel vervangende media versturen (eventueel tegen verzendkosten) als je de originele overige CD's of licentie kan tonen.

Een duidelijker verhaal scheelt altijd. Is het overigens een SBS2003 Standaard of Enterprise, en welke taal gaat het om?
Er zit wel degelijk een verschil tussen R1 en R2, dus dat ik dit aangeeft is niet zo gek.

Meeste SBS OEM's zijn standaard... in dit geval ook.. dus standaard. De taal welke ik wil gebruiken is engels. HP heeft best een tijd Nederlands meegeleverd op Entrylevel-servers... iets wat ik raar vind want techdocs worden er niet echt makkelijker op.
shadowman12 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:08:
Er is nu ook een Technet Plus actie waarbij je 3 maanden lang een gratis abonnement krijgt waarmee je bijna alle Microsoft producten kan downloaden, dus ook de installatiemedia voor SBS2003. Ik weet niet zeker of de retail keys ermee werken maar dat denk ik wel.
Zover ik weer ik SBS2003 helemaal niet meer te downloaden als trail ?

Verwijderd

Op TechNet zie ik nog gewoon de normale SBS 2003 staan alsmede de R2 versie. Proefabonnement aanvragen dus en downloaden die hap. Of gewoon naar MS bellen als je echt een MS CDtje wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:08:
Op TechNet zie ik nog gewoon de normale SBS 2003 staan alsmede de R2 versie. Proefabonnement aanvragen dus en downloaden die hap. Of gewoon naar MS bellen als je echt een MS CDtje wilt.
Gaan we die even ophalen :) dank je.

Bedoel jij de 180 dagen trails ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 23:32 ]

Verwijderd

RutgerM, momenteel beschik ik over de 3maanden trial en ik kan bevestigen dat je gewoon de sbs 2003 iso's kunt downloaden :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:41:
RutgerM, momenteel beschik ik over de 3maanden trial en ik kan bevestigen dat je gewoon de sbs 2003 iso's kunt downloaden :)
OK, mijn ervaring was met de trail iso's dat er een probleem was met de trail en dus echt een trail was. Microsoft beweerde jaren geleden dat een trail een herinstallatie nodig had om volledig zonder 3 maanden restrictie te draaien.

Erg verwarrend allemaal.

Heb jij kunnen controleren of je normale keys kon gebruiken zodat je geen 180 dagen trail had ?

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:17:
[...]

Er zit wel degelijk een verschil tussen R1 en R2, dus dat ik dit aangeeft is niet zo gek.
Ik neem aan dat alt-92 dat ook wel weet, het verschil is alleen dat R1 vrijwel nooit R1 wordt genoemd.
Je hebt 2 versie's SBS 2003 en de SBS 2003 R2. Dus als je zoekt naar SBS 2003 R1 zal je veel minder vinden. Vandaar de opmerking dat je beter kan zoeken en vragen naar SBS 2003. Bij telefonisch contact kan je evt aangeven dat je niet de R2 versie wilt.

Maar als je gewoon een key hebt zijn er volgens mij genoeg manieren om de CD te vinden en kan je die volledig legaal installeren en zal het ook geen probleem opleveren!

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• ZeRoC00L
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 01:03:
[...]

OK, mijn ervaring was met de trail iso's dat er een probleem was met de trail en dus echt een trail was. Microsoft beweerde jaren geleden dat een trail een herinstallatie nodig had om volledig zonder 3 maanden restrictie te draaien.

Erg verwarrend allemaal.

Heb jij kunnen controleren of je normale keys kon gebruiken zodat je geen 180 dagen trail had ?
Op technet (waarvoor je dus moet betalen of nu tijdelijk een gratis proefabonnement kunt nemen) staan de volledige versies die je in een proef/ontwikkelomgeving kunt draaien.

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op woensdag 15 april 2009 @ 08:50:
[...]

Op technet (waarvoor je dus moet betalen of nu tijdelijk een gratis proefabonnement kunt nemen) staan de volledige versies die je in een proef/ontwikkelomgeving kunt draaien.
Ik kan geen proefabonnement achterhalen. Op technet.com kan ik alleen een plusabonnement kopen zover ik zie.

Google helpt me ook niet echt met een "evaluation technet subscription".

Of zit ik totaal verkeerd ?

• ZeRoC00L
  • Niet online
Kijk eens in dit topic:
Technet Plus Direct 3 maanden gratis

of meld je hier bij Microsoft aan: http://technet.microsoft.com/nl-nl/dd491981.aspx
Helaas, ik zie dat je te laat bent, op de pagina staat: Onderstaande aanbieding is niet meer van toepassing

[ Voor 24% gewijzigd door ZeRoC00L op 15-04-2009 09:51 ]

Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Waar staat overigens dat het om de SBS versie gaat?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:03

ralpje

Deugpopje

In de topictitel?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Hmmmz...... je hebt gelijk. Mijn excuses.

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:51:
Kijk eens in dit topic:
Technet Plus Direct 3 maanden gratis

of meld je hier bij Microsoft aan: http://technet.microsoft.com/nl-nl/dd491981.aspx
Helaas, ik zie dat je te laat bent, op de pagina staat: Onderstaande aanbieding is niet meer van toepassing
Dit is inderdaad jammer aangezien ik dit best eens zou willen bekijken voor een kleine tijd alvorens voor de serivce te gaan betalen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:42:
[...]

Dit is inderdaad jammer aangezien ik dit best eens zou willen bekijken voor een kleine tijd alvorens voor de serivce te gaan betalen.
Zou ik ook zeker niet doen, want die keys gaan toch niet werken, jouw OEM keys op de technet media dan :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:55:
[...]

Zou ik ook zeker niet doen, want die keys gaan toch niet werken, jouw OEM keys op de technet media dan :P
IK dacht dat OEM ook een probleem was met keys. Maarja, een keychange kan je altijd doen natuurlijk.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nvm..

Je draait er zo omheen dat ik niet duidelijk zag dat je een SBS2003 Standard Edition EN CD1 nodig hebt.

Heb je een COA of de andere CD's met logo nog wel voorhanden?

[ Voor 77% gewijzigd door alt-92 op 15-04-2009 14:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

heb de cd's hier legaal+orrgineel liggen.
PM me en ik maak der een iso van en zet ze voor je online!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog steeds opzoek naar een oplossing voor dit probleem. De machine heb ik destijds best weten te lappen maar ik ben nu genoodzaakt een nieuwe install te doen en de oude schijven aan de kant te leggen als backup.

Als HP nu eens begreep wat ze in de doos doen van een product dat ze verkopen :|

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal R1 ISO's geprobeerd en het blijkt dat de HP licenties hier niet op werken.

Zou HP dan toch zijn eigen ISO's met keys hebben ?

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:09

Tys

Kan, maar dan is het geleverd met een systeem/server en is het dus een OEM licentie. Maar in dat geval heb je een licentie en kan je bij Microsoft een vervangende OEM CD aanvragen.

Edit: Je wist dus al dat het een OEM licentie was, ja dan gaan de CD's van Technet / Trail / Retail niet werken nee.

[ Voor 25% gewijzigd door Tys op 03-01-2010 22:27 . Reden: Aanvulling ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Topicstarter
Je zou zeggen dat dat kan, het probleem is dat HP echt totaal niet weet waar ze die vandaan moeten halen. Ze verwijzen al snel naar MS en die verwijzen weer naar HP.

Heeft al heel wat beltikken gekost :(

Edit: als je dit topic even leest blijkt dus dat men denkt dat het wel moet werken, netzoals bij Acer laptops waar dat voorheen niet zo was.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 22:27 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:29

Duinkonijn

Huh?

misschien kan je het via https://www.best2serve.co...w_flow,RCD/start_flow,RCD bestellen als je je product code ingeeft

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:09

Tys

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:26:
Edit: als je dit topic even leest blijkt dus dat men denkt dat het wel moet werken, netzoals bij Acer laptops waar dat voorheen niet zo was.
OEM en Retail zijn altijd al gescheiden geweest, bij Windows 98 werd er zelfs "OEM" in de key vermeld, voor zover ik weet is het nooit mogelijk geweest om keys uit te wisselen tussen die twee types, het lijkt me ook stuf dat Acer dit wel ooit heeft gehad.

Maargoed, wat je kan doen is een ISO die van Technet plukken en die installeren met bijbehorende code. Hou dezelfde versie aan als je originele licentie en je komt aardig dicht in de buurt van 'legaal'. Hoewel Technet licenties niet voor productie bedoeld zijn, jij hebt je vervanging - waarbij geen cracks e.d. te pas aan komen - maar je bezit theoretisch de juiste licentie, voor SBS2003 dus.

Makkelijker zal waarschijnlijk niet gaan, of je moet bij iemand een kopietje maken van zijn/haar HP OEM CD's.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk wel de Key veranderen na het installeren... ook niet wat je wil, maar het is een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dit topic even kicken.

Ik ben momenteel een testmachine aan het installeren met eenn ISO welke ik "gevonden" heb.

Vreemd is dat de HP machine, een oude G2, er niet mee wil booten.

Ik heb overlegd met iemand uit de US, hij zie op MSDN de R1 en R2 staan, maar met een NL account blijkbaar niet te downloaden.

Zou R2 nu wel moeten werken met een R1 key ? R2 heeft zover ik weet alleen wat meer updates in zich.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nope, is een aparte SKU.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me ook af of ik met dat BIOS verhaal weer aan de gang moet gaan.

Vreemde is dat HP zegt.. tja uhm.. R1, end of life hebben we niet meer.

Wat heb je in godsnaam aan zo'n license dan :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sowieso met die OEM bios files welke er echt niet makkelijk in te plakken zijn... het werkt niet lekker.

Beste oplossing zouden dus de HP OEM CDś zijn en die heeft HP niet meer :\

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32

_AN

Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 22:04:
Ik zit sowieso met die OEM bios files welke er echt niet makkelijk in te plakken zijn... het werkt niet lekker.

Beste oplossing zouden dus de HP OEM CDś zijn en die heeft HP niet meer :\
Deze kun je toch kopieren van iemand?
Dit kan nooit zo moeilijk zijn.... :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
_AN schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 11:45:
[...]

Deze kun je toch kopieren van iemand?
Dit kan nooit zo moeilijk zijn.... :)
Weet niet of je de rest van het topic hierboven hebt gelezen, maar het hele punt is dat hij die nu al ruim een jaar probeert te vinden :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Je kunt die OEM inderdaad niet meer via HP of Microsoft krijgen.
CD kwijt = pech bij oem.

kanalen als marktplaats / illegaal downloaden zijn dan idd je enige optie.

Verwijderd

Topicstarter
jimbo123 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 16:21:
Je kunt die OEM inderdaad niet meer via HP of Microsoft krijgen.
CD kwijt = pech bij oem.

kanalen als marktplaats / illegaal downloaden zijn dan idd je enige optie.
Eindelijk iemand die niet eigenwijs is en deze ervaring deelt.

Ik moet je zeggen dat ik vooral vindt dat je je licenties op orde moet hebben... media... ok mag je niet kopieren, maar ik weet zeker dat MS je liever bij een klant weer een MS boxje er op een legale license mee tot leven brengt :)
Pagina: 1