Toon posts:

Het grote Linux Kernel (Open Source) topic Deel 1

Pagina: 1
Acties:
  • 862 views

Verwijderd

Topicstarter
Waarom dit topic??
Zelf ben ik een Linux Kernel verslaafde en zelf ook een Ubuntu gebruiker zowel als Desktop en Server version, omdat ik zelf ook beta versie's test voor verschillende OS'en zoals Windows 7, Ubuntu, Kubuntu, Linux en omdat er veel mensen zijn die nog niet weten over hoe en waarom en het belangrijkste WHY? waarom zal je overstappen naar een andere OS als je zelf maar 1 OS kent?? waarom zal ik overstappen en hoe moet dat? wat zijn me voordelen? daar gaan wij het over hebben in dit topic, elke week zal er een nieuw deel van het topic uit komen met informatie over verschillende OS'en.

Afbeeldingslocatie: http://www.q-5.nl/images/blog/ecommerce/opensource-logo.jpg

Wat is een OS?
OS staat voor Operation System de software voor je PC of Mac waar alles op draait.
Je gebruikt het voor verschillende doeleinde zoals voor prive en zakelijk.
Er zijn verschillende OS'en en ook Open Source OS'en zoals, Linux, Ubuntu, Kubuntu
en vele bekende zoals Windows 95 tot Windows 7.

Hoe beslis je welke OS voor mij het beste is
Dat is zelf lastig te zeggen? sommige gebruikers willen een snelle en krachtige OS
andere willen weer een simpel OS die draait en bijna geen geheugen in beslag neemt.
Om zelf te bepalen welke OS het beste is voor je zal het alles op een rijtje kunnen zetten voordat je echt beslist over te stappen naar een nieuw OS. bedenk het volgende?

Is het voor mij bestemd?
Heeft het enige voordeel?
Kan me computer het aan?
Werkt het voor mij doeleinde?
Zakelijk of Particulier?

Voor vele is dit een groot probleem om zelf te kiezen welke OS het beste is.
Voor zakelijk gebruik zal je Windows Vista kunnen gebruiken omdat Ubuntu of Linux geen compatible systeem aanbied dan alleen Windows zelf.

Voor Particulier is er meer optie zoals Windows Vista, Ubuntu, Linux.
Meer informatie over de OS is altijd te vinden op de Org website van de OS'en

http://www.nl.linux.org/whatis/
http://www.microsoft.com
http://www.ubuntu.com

In het volgende topic gaan we over Ubuntu praten.
Onder andere over de optie's betrouwbaarheid, wat je het beste wel en niet er mee kan doen.
Is het geschikt voor mij?

Alle topic links zullen onderaan dit topic komen.
Elke week is er een nieuw topic!

• Elijan9
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:12
Volgens mij moet je zelf ook nog het e.a. leren:
  • Je titel heeft het over de Linux kernel en je TS over het Linux OS
  • Je noemt als voorbeeld van een OS "Linux" in een zin met "Ubuntu" en "Kubuntu", volgens mij heb je het verschil tussen een OS en een Linux distributie ook niet echt begrepen...
  • Je volgende topic gaat over Ubuntu? Heb je Het grote Ubuntu topic nog niet gevonden dan?
Ik dacht even dat er een topic gestart zou worden over de verschillende kernels/git-trees die er nu zijn zoals de huidige vanilla kernel, linux-next, linux-rt, linux-async, etcetera.

[ Voor 5% gewijzigd door Elijan9 op 14-04-2009 13:09 ]

War is when the young and stupid are tricked by the old and bitter into killing each other. - Niko Bellic

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10-2025

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat is er mis met Het Grote Ubuntu Topic Deel 9 ?

(That is, als je het in het andere topic wat je opende de naam van dit topic bedoelde)

[ Voor 38% gewijzigd door Sprite_tm op 14-04-2009 13:10 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Nog ff en hebben we topics over elke *BSD kernel. Weinig zinvol

Verwijderd

Topicstarter
Ja was verkeerd zat met die naam in me hoofdt.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:58:

Wat is een OS?
OS staat voor Operation System de software voor je PC of Mac waar alles op draait.
Je gebruikt het voor verschillende doeleinde zoals voor prive en zakelijk.
Er zijn verschillende OS'en en ook Open Source OS'en zoals, Linux, Ubuntu, Kubuntu
en vele bekende zoals Windows 95 tot Windows 7.
Zoals je het hier opsomt lijkt het wel alsof je Windows9x t.e.m. 7 ook als Open Source OS ziet...

Buiten het totaal overbodige karakter van dit topic valt het me ook sterk op dat er veel spelfouten in staan, net zoals het ontbreken van enkele noodzakelijke leestekens en hoofdletters...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kraakt iedereen daar op af? fouten kan iedereen maken? jij maakt nooit fouten zeker? jij hebt de beste van de best nooit een fout gemaakt in je spelling? ik doe dit als Hobby niet om af gekraakt te worden omdat ik wat foutjes maakt? ik ben ook een mens iedereen en nee Windows geen opensource ik had dat er bij gezet als voorbeeld.

Jesuz waar mensen wel niet op letten deze dagen let op je zelf.

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Op T.net werd er nu net wél gelet op zulke zaken, zeker bij een topicstart.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Hmm ok, wat is je doel van het topic? Ik zie een aantal feiten en een aantal leuke overwegingen zonder een zinnig antwoord erbij of een waarom van die overwegingen. Dat er dan spelfouten bij staan maakt verder niet bijster veel uit maar het maakt je verhaal wel nog losser en luchtiger.

Verder is de kernel het linux OS. Linux is de kernel, ubuntu is een distributie. Alle informatie over ubuntu staat denk ik intussen al in het grote ubuntu topic, en waarom specifiek ubuntu opnoemen? Ik ben nog geen algemene distributie tegen gekomen waarmee ik niet precies hetzelfde kan doen. Is je doel het opsommen van de verschillen tussen de distributie's? of tussen windows en linux?Daar is al enorm veel over gezegd en daar zal je altijd veel over kunnen blijven zeggen omdat er bij elke versie weer nieuwe voor en nadelen geïntroduceerd worden.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 14:58
Zie mijn post als opbouwende kritiek, want ik vind je topic wel leuk bedacht :)
Hoe beslis je welke OS voor mij het beste is
Dat is zelf lastig te zeggen?
Door hier een vraagteken achter te zetten stel je deze vraag aan de lezer ;)
sommige gebruikers willen een snelle en krachtige OS
andere willen weer een simpele OS die draait en bijna geen geheugen in beslag neemt.
Hier lijkt het net alsof een snelle en krachtige OS niet draait :+
Om zelf te bepalen welke OS het beste is voor je zal het alles op een rijtje kunnen zetten voordat je echt beslist over te stappen naar een nieuw OS. bedenk het volgende?
Kijk nog eens naar deze zin, want hij loopt totaal niet :P En ook hier stel je weer een vraag aan de lezer ;)
Is het voor mij bestemd?
Heeft het enige voordeel?
Kan mijn computer het aan?
Werkt het voor mij doeleinde? -> Welk doel heb ik voor ogen
Zakelijk of Particulier?
Particulier hoeft niet met een hoofdletter :)
Voor vele is dit een groot probleem om zelf te kiezen welke OS het beste is.
Voor zakelijk gebruik zal je Windows Vista kunnen gebruiken omdat Ubuntu of Linux geen compatible systeem aanbied dan alleen Windows zelf.

Voor particulier zijn er meer optie zoals Windows Vista, Ubuntu, Linux.
Kijk ook nog eens naar deze zinnen, want ze lopen totaal niet 8)7 En verder zou ik zeggen: succes ermee! Doe wat met de kritiek die je krijgt en ga er niet tegenin d:)b

Verwijderd

Juist beseffend dat de naam Linux eigenlijk op de Linux kernel slaat en dus geen OS(of distributie) moeten we het dus hebben over wel en wee over drivers, ondersteuning van bestandssystemen zoals ext3 en 4.

Misschien van gedachten wissellen met tweakers die ook iets met development doen om bepaalde zaken te optimaliseren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:13:
Ja was verkeerd zat met die naam in me hoofdt.
Dit neem ik sowieso niet serieus, en ja ik ben ook fan van Linux, en kan er nog weinig mee, en ja ik wil nog veel leren, maar gelukkig weet ik wel hoe een zoekfunctie werkt.

/amen

Verwijderd

Elke week een nieuw topic?
Dat lijkt me niet erg haalbaar en/of overzichtelijk...

Bovendien lijkt het overstappen naar Linux (welke distro dan ook) met enkel interessant voor mensen die zelf heel goed weten hoe dat in z'n werk gaat.
De standaard (lees: windows) gebruiker moet je niet willen opschepen met linux, dat is niet nodig en heeft weinig zin.
Een topic over het overstappen op Linux is op Tweakers sowieso dus niet heel nuttig, omdat hier nauwelijks standaard gebruikers zitten.

Begrijp me niet verkeerd. Het is een prima initiatief, maar misschien niet zo geschikt voor dit forum ;)

Ow, nog even dit:
Jesuz waar mensen wel niet op letten deze dagen let op je zelf.
Als jij op jezelf had gelet (en op je spelling) dan hoeft niemand anders dat voor je te doen. We zijn je vijand niet, het valt gewoon op.
Op tweakers ligt de standaard nu eenmaal wat hoger.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 18:15 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is mij niet helemaal duidelijk waar dit topic nou over moet gaan, voor ubuntu is er al een groot topic, en de opzet is nogal warrig en algemeen op deze manier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.