Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:29
Beste lezertjes,

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een goede macro lens..(zelf dacht ik aan de Canon 60mm EF-S f2.8 Macro USM )
Mijn budget zit zo rond de 300 euro (of misschien ietsje meer).
Op dit moment ben ik in het bezit van 2 andere lenzen (standaard kitlens - EF-S 18-55 en EF-S 55-250).
Dus groothoek en tele.

Maar ik ben erachter gekomen dat ik macro fotografie steeds interessanter begin te vinden, en wil dus een goede macro lens.

Hier en daar lees ik ook wat over extention tubes enzo, dus ook daar sta ik open voor.

Graag hoor ik van jullie wat jullie een goede macro lens vinden, met toelichting :)

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door wh00pz op 13-04-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wh00pz schreef op maandag 13 april 2009 @ 01:03:
Beste lezertjes,

Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een goede macro lens..(zelf dacht ik aan de Canon 60mm EF-S f2.8 Macro USM )
Mijn budget zit zo rond de 300 euro (of misschien ietsje meer).
Op dit moment ben ik in het bezit van 2 andere lenzen (standaard kitlens - EF-S 18-55 en EF-S 55-250).
Dus groothoek en tele.

Maar ik ben erachter gekomen dat ik macro fotografie steeds interessanter begin te vinden, en wil dus een goede macro lens.

Hier en daar lees ik ook wat over extention tubes enzo, dus ook daar sta ik open voor.

Graag hoor ik van jullie wat jullie een goede macro lens vinden, met toelichting :)

Alvast bedankt!
ik denk dat jou vraag hier beter past .

Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Tokina 100mm is op nikon een hele fijne macro lens dus dat zal op canon niet heel veel anders zijn.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik heb zowel de 60 als 100 Canon macro lens.
Dat is qua bereik zo verschillend, dat je beter zelf kunt kijken welk bereik je wilt hebben.

Verder is er wel zat te vinden op het Internet:
http://www.photozone.de/c...macro-test-report--review
http://www.photozone.de/c...macro-test-report--review

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wh00pz
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:29
Aha.. Is het niet zo dat je met de 100mm erg stil moet staan, omdat het bereik verder is, en dus schokgevoeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Je mag hier inderdaad verder met je zoektocht: Het grote Canonmount-objectieven-topic V11.0 :)

Lees ook nog even de sticky's, is wel zo handig en dan weet je waar wat en hoe hoort ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.