Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Atx voedingkabel verkorten

Pagina: 1
Acties:

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
Ivm met een casebuild wil ik de kabel van de voeding een stuk verkorten omdat het een nogal kleine build word. Maar dan rijst de vraag of dat wel vrij makkelijk kan worden gedaan? Het solderen enz. lukt me prima maar ik zit met een oude voeding van +/- 6-7 jaar oud en de moederbordstroomkabel is net wat te lang.
Is het mogelijk de metalen pennetjes waar de kabels aan zitten uit het aansluitingblokje te halen en te verkorten? Ik zie namelijk wel een heel klein puntje dat de boel vasthoudt en er zit wel iets beweging in de kabels dus het zit niet vastgelijmd. Of zijn er gewoon winkels waar je de benodigdheden kan halen?

Daarbij heb ik weinig kabels nodig en kan je die ook zo verkorten dat er geen kabel bende in de case zit?Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/9578/foto070.jpg

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-11 15:48

Shuriken

Life is all about priorities

SouLLeSSportal schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:38:
Ivm met een casebuild wil ik de kabel van de voeding een stuk verkorten omdat het een nogal kleine build word. Maar dan rijst de vraag of dat wel vrij makkelijk kan worden gedaan? Het solderen enz. lukt me prima maar ik zit met een oude voeding van +/- 6-7 jaar oud en de moederbordstroomkabel is net wat te lang.
Is het mogelijk de metalen pennetjes waar de kabels aan zitten uit het aansluitingblokje te halen en te verkorten? Ik zie namelijk wel een heel klein puntje dat de boel vasthoudt en er zit wel iets beweging in de kabels dus het zit niet vastgelijmd. Of zijn er gewoon winkels waar je de benodigdheden kan halen?

Daarbij heb ik weinig kabels nodig en kan je die ook zo verkorten dat er geen kabel bende in de case zit?[afbeelding]
De pennetjes uit de connector halen is een lastig klusje, waar je speciaal gereedschap voor nodig hebt. Daarnaast is het allemaal geklemt, dus je kan het pennetje het ook lastig van de kabel halen.

Het makkelijkste is waarschijnlijk de kabels in het midden doorknippen, inkorten, solderen en dan krimpkous er omheen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Je kunt ze loshalen door met 2 naalden links en rechts van de metalen pennetjes te prikken en te duwen. Dan kun je 2 weerhaakjes indrukken en zo de kabel terug trekken. Daar moet je wat handigheid in krijgen, en het is daarom ook handig om het eerst op een andere voeding te proberen.
Als het meezit druk je ze naar binnen en kan je hem zo terug trekken, afknippen en vast solderen. Als het tegenzit beschadigt het stekkertje een beetje en zul je er een andere op moeten zetten. Er zijn wat shops die ze verkopen, je kunt ze ook van die andere voeding gebruiken waar je op geoefend hebt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt ook even kijken hoe makkelijk je de kabels van de print los kunt solderen. Als dat makkelijk gaat dan kun je vrij eenvoudig de kabels lossolderen, inkorten en er weer in vastzetten :)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
ok, het kan wel maar kan je het blokje dan wel gewoon gebruiken of moet dat dan ook wat anders worden? Ik heb ook geen andere oefen voeding helaas. foto binnenkant voeding:Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/6346/foto071v.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door SouLLeSSportal op 12-04-2009 16:51 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

SouLLeSSportal schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:44:
ok, het kan wel maar kan je het blokje dan wel gewoon gebruiken of moet dat dan ook wat anders worden?
bij mijn manier? ja, het blokje is dan opnieuw te gebruiken :)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
_ferry_ schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:48:
[...]

bij mijn manier? ja, het blokje is dan opnieuw te gebruiken :)
kan je ook iets meer info geven hoe het te doen en wat de makkelijkste manier is?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Bedenk wel dat als je die kabels binnenin de voeding los wil solderen, dat je dan een stevige soldeerbout nodig bent. Die partij kabels verwarm je niet even met 25W, dan heb je meer richting de 100 Watt nodig.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
ze zitten vrij lastig gebundeld, de kleuren zijn per kleur gebundeld, maar aan de andere kant zou het wel veel beter zijn aangezien je dan ook gelijk de overbodige kabels kan weghalen. Wel veel meer risico dat het niet werkt :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mwa als je het netjes soldeert valt het mee.

Even per kleur opschrijven waar deze op de print zit en dan aan de onderkant vnan de print het tinnen eilandje verwarmen tot de draad loskomt.
Gebruik hier desnoods een soldeerpistool voor als je niet genoeg vermogen hebt in je gewone bout (mijn 80W weller station lukt het prima....). Ga niet met verfbranders oid klooien.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
nee ik heb op zich een heeele oude maar prima werkende bout, dat zit wel goed maar ben beetje huiverig om de boel te verknoeien. Als het op de manier lukt als Ferry_ aangaf, wat nog niet echt wil :P, dan doe ik het liever op die manier.

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 12-04-2009 17:20 ]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
updatje, ik heb de eerste pin(en) losgekregen, ik ga dat eerst maar eens proberen :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja je moet de pinnen dan EN weer goed op de draad klemmen EN weer goed in de connector krijgen.
Er loopt namelijk best een forse stroom doorheen.... dus dat is ook niet risicoloos vrees ik.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
klopt ik weet ook dat je niet gewoon soldeertin gebruiken kan, maar hoewel het nog best lastig is heb ik nu 5 van de pinnen los. sommige gaan makkelijker dan anderen. Zoals ik zei ik probeer het gewoon en lukt het niet dan koop ik wel een leuke kleine voeding. Het is geen ramp als een 7 jaar oude voeding kapot gaat :)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:12
Misschien dat dit een leuke oplossing is:
Afbeeldingslocatie: http://www.instalkit.be/b_4670.jpg
Gewoon binnenin de voeding draden doorknippen, in het blokje steken en de juiste kleur aan de andere kant weer bevestigen. Als je ze kort genoeg in de voeding afknipt, dan kan het blokje in de voeding blijven zitten, zodat je het langs de buitenkant niet ziet.
Plus je hebt geen soldeermateriaal nodig, enkel een schroevendraaier en een kniptang :).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-11 15:48

Shuriken

Life is all about priorities

Malantur schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:23:
Misschien dat dit een leuke oplossing is:
[afbeelding]
Gewoon binnenin de voeding draden doorknippen, in het blokje steken en de juiste kleur aan de andere kant weer bevestigen. Als je ze kort genoeg in de voeding afknipt, dan kan het blokje in de voeding blijven zitten, zodat je het langs de buitenkant niet ziet.
Plus je hebt geen soldeermateriaal nodig, enkel een schroevendraaier en een kniptang :).
Een makkelijke oplossing, echter je neemt wel het risico dat je voltages inzakken door de toegenomen weerstand. Daarnaast heb je ook nog met corrosie te maken.

Ik zou dat in elk geval niet doen.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
SouLLeSSportal schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:12:
klopt ik weet ook dat je niet gewoon soldeertin gebruiken kan, maar hoewel het nog best lastig is heb ik nu 5 van de pinnen los. sommige gaan makkelijker dan anderen. Zoals ik zei ik probeer het gewoon en lukt het niet dan koop ik wel een leuke kleine voeding. Het is geen ramp als een 7 jaar oude voeding kapot gaat :)
Ga je die pinnetjes weer hergebruiken dan? Dat gaat je niet lukken namelijk. Je kunt wel de kabel wat inkorten en dan nieuwe pinnetjes kopen (bij freezinghardware bijvoorbeeld) om in de atx connector te steken. Ik heb laatst gewoon de kabel doorgeknipt en er een nieuw stuk kabel aangezet, inclusief nieuwe pinnetjes en connector.

Casemod: Cubeleon

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:12
Shuriken schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:27:
[...]
Een makkelijke oplossing, echter je neemt wel het risico dat je voltages inzakken door de toegenomen weerstand. Daarnaast heb je ook nog met corrosie te maken.

Tja ik zal niet beweren dat ik hier enorm veel kennis van heb, maar komt die corrosie ook niet voor als je gewoon de draden opnieuw zou solderen (zoals eerder in dit topic vermeld)? Uberhaupt eigenlijk ook niet op alle andere draden in de voeding?
Ik denk ook niet dat het spul enorm veel weerstand heeft, het is er immers voor gemaakt om elektriciteit door te vloeien. Je zou natuurlijk de weerstand kunnen bepalen met een multimeter, en daarmee het voltageverlies kunnen berekenen...

Maar ja de TS moet het zelf maar bekijken en afwegen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Als je gaat solderen breng je er ook wel iets extra weerstand in, maar met kroonsteentjes toch een stuk meer. Daarnaast is het gewoon geen geschikte methode om te gebruiken voor een atx kabel, het is veel te fragiel.

Casemod: Cubeleon

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-11 09:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

inderdaad, kroonsteentjes maar niet doen, = toch weer extra zooi in je kast en het werkt niet zo slick als gewoon bij je voeding de zooi los solderen en dan een stukje afknippen, strippen, solderen, en je bent klaar en geen mens die er wat aan ziet (als je goed soldeert :+ )

Signature

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SouLLeSSportal schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:12:
Waarom kun je geen gewoon tin gebruiken? Wat wil je er dan in stoppen, kauwgom? :+.

Kroonsteentje is dom ivm de forse stromen, gebruik dan iig professionele kroonsteentjes. Dan kan het, maar dat kost relatief veel ruimte (en geld).

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
Voor solderen van elektrische meuk heb je andere soldeertin dan een waterleiding :) dat is het verschil. Nou zal dat wel meevallen in een atxvoedingkabel maar toch.
Volgens mij wordt het hergebruiken van die pinnetjes mij idd veel te veel werk + dat de kans dat het kapot gaat redelijk groot. Nieuwe pinnetjes lijkt mij dan ook de beste en snelste oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door SouLLeSSportal op 13-04-2009 22:20 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Ja die meuk voor waterleidingen is hardsoldeer en dat krijg je niet vloeibaar met je soldeerboutje :P daar heb je een gasbrandertje voor nodig, aangezien je denk ik wel het inzicht hebt niet je voeding in de hens te steken is het geen issue. :P

En hoezo nieuwe pinnetjes eigenlijk ? wat is er mis met de gene die je nu hebt als je ze niet sloopt :p

Wat ik zou doen is gewoon de voeding open schroeven > prinje los >aan de onderkant kabels los solderen en inkorten en weer terug solderen. Maar de keuze is aan jou (helaas :+ ).

Signature

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja dat is idd ook wer zo. Hardoldeertin zal wss ook nog wel werken , maar minder.
Dat geldt niet voor S39. Werkt echt prima (in wat het moet doen, opvreten van je print).

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 15:15
Shuriken schreef op zondag 12 april 2009 @ 19:27:
[...]

Kan je dit bewijzen ?

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
niet teveel denken maar doen! zolang je de voeding goed leeggetrokken hebt en genoeg geoefend hebt met solderen dan kan je volgens mij gerust de kabels lossolderen en inkorten stuk voor stuk

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:31

HugoBoss1985

Xenotech

Waarom inkorten?

Kan je de kabel niet deels in de voeding zelf wegwerken? (De kabel dus verder binnenin de voeding.)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
BGB4rn schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:36:
Ja die meuk voor waterleidingen is hardsoldeer en dat krijg je niet vloeibaar met je soldeerboutje :P daar heb je een gasbrandertje voor nodig, aangezien je denk ik wel het inzicht hebt niet je voeding in de hens te steken is het geen issue. :P

En hoezo nieuwe pinnetjes eigenlijk ? wat is er mis met de gene die je nu hebt als je ze niet sloopt :p

Wat ik zou doen is gewoon de voeding open schroeven > prinje los >aan de onderkant kabels los solderen en inkorten en weer terug solderen. Maar de keuze is aan jou (helaas :+ ).
Ik had dat nog wel door idd ;) Maar zoals ik het nu zie moet ik dan elk pinnetje voorzichtig openmaken, draad loshalen, pinnetje vastmaken aan kortere snoertje en weer terug doen, als ik gewoon nieuwe haal is het kwestie van draadje inkorten, oude pinnetje eruit roppen, en nieuwe vast maken. Gezien het wel tering werk is ga ik toch nog het printplaat verhaal proberen, als het lukt is het beter, anders heb ik maar verrotte voeding :P

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:01:
Waarom inkorten?

Kan je de kabel niet deels in de voeding zelf wegwerken? (De kabel dus verder binnenin de voeding.)
Dat zou niet echt een tweakerwaardige aanpassing zijn ;) zoals ik zei is het voor mijn casebuild, komt binnenkort wel een aanvraag voor een cip binnen.

Verwijderd

HugoBoss1985 schreef op maandag 13 april 2009 @ 23:01:
Waarom inkorten?

Dacht ik ook al aan, maar dan word het zooitje wel warm denk ik ;)

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Je kan die pennetjes uit de stekker halen met een mono 3,5mm jackplug.

Hoe? Dat kan je hier lezen: http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=47415

• BGB4rn

BGB4rn

Ja dat is voor de molexjes, niet voor de ATX goede tip overigens maar voor de verkeerde stekker helaas.

Signature

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:31

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 08:53:
[...]

Dacht ik ook al aan, maar dan word het zooitje wel warm denk ik ;)
Ligt eraan :P Als je hem rond de ventilator legt scheelt het al 240 mm in lengte (Bij een 120mm fan.)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:32:
[...]

Ligt eraan :P Als je hem rond de ventilator legt scheelt het al 240 mm in lengte (Bij een 120mm fan.)
het is een 7 jaar oude voeding, dus een 8cm fan, en daar omheen wikkelen ofzo wordt hem niet :) daarbij gaf ik ook al in een eerdere post aan dat het een voeding voor een casebuild betreft en ik zeker niet zo'n houtjetouwtje oplossing zal gebruiken ;) dus laten we nu het verhaal even laten rusten voor het wegmoffelen van de kabel. Er gaat gewoon een stuk af.

[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 14-04-2009 10:53 ]

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
BGB4rn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:14:
Ja dat is voor de molexjes, niet voor de ATX goede tip overigens maar voor de verkeerde stekker helaas.
Had ik ook al eens gelezen maar zoals gezegd niet hier van toepassing ;) maar bedankt voor de info iig!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

wat ik voorheen deed is kleur voor kleur.. dus eerst geheel oranje los solderen.. vervolgens inkorten en dan weer vast solderen. zodoende weet je precies welke kleur waar moet :)

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/epiamod/epiamod_07.jpg
mijn kortste atx kabel ooit :) :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
ReseTTim schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 11:40:
wat ik voorheen deed is kleur voor kleur.. dus eerst geheel oranje los solderen.. vervolgens inkorten en dan weer vast solderen. zodoende weet je precies welke kleur waar moet :)

[afbeelding]
mijn kortste atx kabel ooit :) :P
Ow dus het maakt niet uit als ik wat overbodige kabels weg laat? ik heb namelijk weinig ruimte in de case en heb maar 1 hdd erin hangen + wellicht een slimline dvd fikker. De rest van de 4 pins heb niet nodig. dat zou mooi zijn en tevens des te meer reden om de boel los te solderen. :)
Btw bij mij wordt het ong zelfde verhaal ;) voeding -5cm- mobo aansluiting :)

[ Voor 5% gewijzigd door SouLLeSSportal op 14-04-2009 12:29 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:28:
Ow dus het maakt niet uit als ik wat overbodige kabels weg laat? ik heb namelijk weinig ruimte in de case en heb maar 1 hdd erin hangen + wellicht een slimline dvd fikker. De rest van de 4 pins heb niet nodig. dat zou mooi zijn en tevens des te meer reden om de boel los te solderen. :)
Btw bij mij wordt het ong zelfde verhaal ;) voeding -5cm- mobo aansluiting :)
geen enkel probleem.. sterker nog, ik heb het zelfs andersom gedaan :P :)
Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.nl/coolermaster/6hhdz.jpg
zo kon ik mooi 6 hddz onder elkaar plaatsen :)

let wel, de gele + zwarte zijn gescheiden binnen die zwarte krimpkous door een kleinere krimpkous te gebruiken..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
hehe nicely done! ik zit in mijn game pc ook met zo'n probleem met 4 hdd's, al die kabels zitten de fan onderin mijn p182 in de weg :( maar daar ga ik niet aan komen omdat de boel op zich gewoon goed werkt.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
ok kleine update van de vorderingen, ik heb nog een vraag naar aanleiding van de kabelbundeltjes.
Ik zie namelijk bij meerdere een kleine loop in het bosje zitten, weet iemand waar dat voor nodig is en of het uberhaupt nodig is? (lijkt mij nog het meeste op het opvullen van de ruimte in de printplaat?)
Wie kan mij wat duidelijkheid geven?

Daarbij hebben een aantal wel krimpkousjes maar de meeste niet, wel zitten er van die klemijzertjes omheen. Is het echt nodig om de boel te krimpkousen of is het kennelijk niet nodig, heb nog geen krimpkousjes iig?

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-04-2009 21:12 ]

Verwijderd

krimpkousjes zijn niet nodig, maar het is wel een stuk veiliger. Anders heb je kans dat de kale metalen punten elkaar raken, en dat wil je niet met een PC voeding :P

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
nee ok dat snap ik maar juist degene die dichtbij elkaar staan op mm werk zeg maar, die zijn gewoon zonder krimpkousjes gedaan. :s dat is beetje het rare, ik snap verder de ballen van hoe een voeding werkt en gemaakt wordt. Verder nog informatie over die extra lussen bij de soldeerpunten?

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:42
Heb je er misschien geen foto van? Dat maakt alles in iedergeval een stuk duidelijker. Ik begrijp/zie het zo niet voor me wat je nu precies bedoeld met die loops.

Overigens lijkt het mij dat als je de draden er toch ver genoeg door krijgt dat er geen metaal meer aan de 'bovenkant' van de print van je voeding is dat ze elkaar toch gewoon niet kunnen raken? Mits je ze aan de andere kant kort genoeg houdt.

• BGB4rn

BGB4rn

inderdaad, wat bedoel je met loops ?

Signature

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/6346/foto071v.jpg

Als je kijkt naar de oranje of rode kabels op het pcb, dan zie je dat er een kort stukje extra bij gesoldeerd is in dat metalen hulsje, een soort van loop die eigenlijk geen nut heeft naast, wat ik denk, het opvullen van het gaatje van het pcb. Correct me if I'm wrong, ik heb het ook al aan ReseTTim gevraagd en die wist ook niets anders te bedenken. Het lijkt me vrij onschuldig maar ik heb gewoon dezelfde methode gebruikt, er was niets te zien die aangaf dat het ergens anders voor was.

• BGB4rn

BGB4rn

Wat een aparte manier voor een psu maker om meerdere kabels op een gaatje in het pcb te maken, maar zo te zien kan het geen kwaad als je t los haalt en daarna weer alles aan elkaar maakt.

Je moet het dan wel even isoleren met een stuk krimpkous oid. wel zo netjes :)

Signature

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
let wel dat het een 7 jaar oude voeding uit een medion pc is :P krimpkousjes ga ik nog doen.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
jappas schreef op donderdag 23 april 2009 @ 08:30:
Heb je er misschien geen foto van? Dat maakt alles in iedergeval een stuk duidelijker. Ik begrijp/zie het zo niet voor me wat je nu precies bedoeld met die loops.

Overigens lijkt het mij dat als je de draden er toch ver genoeg door krijgt dat er geen metaal meer aan de 'bovenkant' van de print van je voeding is dat ze elkaar toch gewoon niet kunnen raken? Mits je ze aan de andere kant kort genoeg houdt.
Als je het plaatje bekijkt hierboven bekijkt dan zie je dat ze met van die metalen klemmetjes vastzitten. dat metaal zit vastgesoldeerd onderaan de draden en dat stukje steekt door het pcb. De rest zit erboven. Een krimpkousje lost dat gevaar van elkaar aan raken wel op.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Krimpkousje met een tiewrapje evt is een prima oplossing.
Ga hier nou aub niet op bezuinigen, ook al is het een medion voeding.... het is en blijft het gevaarlijkste component in je pc.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:21:
Krimpkousje met een tiewrapje evt is een prima oplossing.
Ga hier nou aub niet op bezuinigen, ook al is het een medion voeding.... het is en blijft het gevaarlijkste component in je pc.
Impliceer ik dat ik zou bezuinigen? ;) Ik bedoelde te zeggen dat het wel een oude voeding is in de tijd dat een voeding nog vrij onbekend was qua onderdeel van een pc.
Ik weet dat het een risicovolle operatie is maar ik zorg er voor dat alles werkt voordat de stekker in het stopcontact gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door SouLLeSSportal op 23-04-2009 16:31 ]

• Deen1366
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 14:37
misschien een heel stomme vraag, maar waar kun je van die krimpkousjes halen?? :) ik ben zelf ook met me fans aan t solderen en heb nog niets om over het soldeergedeelte heen te doen, nu zit er tape omheen, is ook niet ideaal.

GA-EX58-UD5/i7-920@2.66GHz/Ultra-120 eXtreme/Corsair 3x2GB DDR3-1600 8-8-8-24 Dominator/OCZ Vertex 2 60GB/Samsun Spinpoint 1TB/2x samsung SyncMaster BX2431 24inch/XFX GTX280/Logitech G19/Logitech G500/Logitech G930/SilverStone Strider 700W

• BGB4rn

BGB4rn

ik zat serieus te denken; waar blijft die vraag ? xD

maar dat kun je halen bij een electronicaboer of heel misschien bij de gamma.. of een automaterialenzaak.

Signature

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Electronica zaak of automaterialen...

Misschien de bouwmarkt, maar een wat uitgebreidere DHZ-zaak heeft zo'n assortiment doosje van Skandia.

Verwijderd

Bij de Conrad verkopen ze leukje setjes.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
Ik heb de boel trouwens af, ik zal binnenkort nog ff kijken of het ook werkt :9 maak wel ff een filmpje mocht het mis gaan kunnen we iig ff lachen :D

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
meh helaas geen spectaculaire doorbrandende voeding maar hij geeft gewoon geen kik. Iemand een idee hoe dat zou kunnen? ik heb niets gehoord, geroken of gezien.

Verwijderd

Start je met de juiste draden? (uit m'n hoofd groen en een zwarte even contact laten maken)
Heeft deze voeding misschien een minimale belasting nodig om te kunnen starten?

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
uhm ik heb hem gewoon zonder iets eraan aan de stekker gehangen. zit geen aan/uit knop op. Zal hem als ik weer tijd heb even aan het mobo hangen.

• BGB4rn

BGB4rn

ja een atx voeding heeft dan ook een (dummy) load nodig om aan te slaan

Signature

Verwijderd

nee geen dummy load nodig je moet gewoon groen en zwart verbinden met een nietje of paperclip en dan moet hij het doen.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
ok duidelijk zal het van het weekend proberen. Ben al blij genoeg dat er geen rookwolk ontstond :D

Pagina: 1