Toon posts:

Samsung ht-tz212 over de TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden avond,

Ik heb gisteren avond de Samsung HT-TZ212 gekocht. Deze heb op mijn LG tv aangesloten. Dit werkt allemaal prima. Ik kan een DVD kijken en dit gaat netjes over mijn boxen heen (het geluid). Ook de FM radio werkt goed, dit gaat ook via de boxen.

Alleen als ik op AUX druk op de afstandsbediening, (dan moet het TV geluid overslaan naar het geluid van de boxen) dan doet springt mijn geluid niet over van mijn TV op het geluid van de boxen.

Ik heb elke aansluiting naar mijn weten geprobeert maar het lukt mij maar niet om het geluid over de boxen te krijgen van mijn LG tv. Ik heb al gezocht op internet en daar kan ik deze zelfde vraag wel vinden maar geen antwoorden hierop.

Ik vroeg me af of hier iemand is ook met de Samsung HT-TZ212 Dolby en DVD set. En hoe het die gene is gelukt dit alles in te stellen. (welke instelling of welke kabels)

Alvast enorm bedankt voor jullie reacties!

Gr Jordi

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48
Het helpt ook om te vertellen _hoe_ het is aangesloten ;)
Als de tv geen aparte audio out heeft kun je de scart in/uitgang gebruiken, dan heb je wel een scartblokje met in/out schakelaar nodig.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ah inderdaad zal ik even vertellen. Op mijn vrij nieuwe LG TV heb ik een aantal aansluitingen:
2x Scartblok ingang
1x Scart met 3 kleuren
1x Component (3 kleuren) met daaronder nog Rood en Wit (auto)
HDMI ingangen

Dus genoeg ruimte op mijn tv. Nu staat er in de handleiding dat ik drie opties heb:
1. Een Scart tussen mijn versterker en mijn tv.
2. 1 Gele kabel tussen versterker en tv
3. Een HDMI Kabel tussen versterker en tv

-------------------------------

Ik heb alle mogelijkheden al geprobeert. Maar het blijft zo dat als ik op
mijn versterker switch naar AUX 1 of AUX 2 dan schiet het geluid niet over
naar de boxen van mijn Samsung set.

Heeft dit dan te maken met hoe ik het instel/aansluit of met mijn TV dat ik
hem toestemming moet geven dat het geluid via mijn Boxen mag.

Hoor graag van jullie!
(PS, waar die die Component in en uitgang voor? Groen/Rood/Blauw zoiets is dat)

Thx! Gr Jordi

• ShittyOldMan
Heb je wel een rood witte kabel gebruikt? Een gele of hdmi gaat niet werken, dat is voor beeld. Je moet een scartblokje halen met in/uitgang switch, die aansluiten op de samsung op de aux1 ingang, dan zou het moeten werken. Component is ook beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ShittyOldMan,

Ik heb even fotos gemaakt, dat is misschien makkelijker. Ook voor de andere leden!

Deze foto is de zeikant van mijn TV:
http://www.webpic.nl/dolby1.jpg

Deze foto is de achterkant van mijn DVD Speler
http://www.webpic.nl/dolby2.jpg

Deze foto is de achterkant van mijn TV:
http://www.webpic.nl/dolby3.jpg

Nu heb ik alle combinaties geprobeert maar misschien doe ik
iets fout..? Ik heb op dit moment een Wit/Rode kabel vanaf
mijn TV in de aux2 in de rood/witte in de achterkant van mijn
dvd speler zitten...

Doe ik dit goed of fout??

Alvast enorm bedankt voor de reactie.

Groetjes Jordi

• ShittyOldMan
Wat is op deze foto het bovenste apparaat en wat is het onderste apparaat?
http://www.webpic.nl/dolby2.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Het bovenste apparaat is de Versterker en het onderste apparaat is een DVD HD recorder.
Sorry vergeten erbij te zetten!

• ShittyOldMan
Haal een hdmi kabel. Sluit deze aan tussen die samsung set en de TV. Haal ook een optische kabel. Sluit deze aan tussen TV en samsung set (op de tv zit een digital optical out). Klaar.

/edit
Voor de HD recorder, haal een component video kabel, sluit deze aan tussen recorder en TV. Sluit het geluid aan op de tv met de rood witte kabel (nog eentje extra halen dus). Als het goed is wordt het geluid van de dvd recorder ook via de tv optical out doorgestuurd naar de versterker, mocht je dat willen, maar dat laatste weet ik niet zeker. Kwestie van proberen.

[ Voor 53% gewijzigd door ShittyOldMan op 11-04-2009 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik haal het niet met een scart? Ik heb echt een HDMI kabel nodig?

Dus de HDMI kabel is dan voor Geluid
Optische kabel is voor het geluid?

En als ik hem dan zet op AUX 1 of 2 dan gaat dat werken??

Bedankt hé, voor je reacties!

Gr Jordi

• ShittyOldMan
HDMI is voor beeld en geluid van de dvd/versterker naar de tv toe, het is van betere kwaliteit dan scart (beeld). De video verbindingen die je nu hebt zijn de minst goede die er zijn. Je bent dus beter af met een hdmi kabel, haal er eentje van 10 a 20 euro, betaal er geen 100 euro voor (wat de verkoper ook zegt).

[ Voor 6% gewijzigd door ShittyOldMan op 11-04-2009 22:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.allekabels.nl/...nica-sml-pcCavcJCGWac.jpg
http://www.allekabels.nl/...nica-sml-2CcsrTSYNRKu.jpg

Dit zijn wel leuke kabels denk ik. Maar wat ik dan niet snap. Waarom kan
ik niet met mijn scart kabels het geluid van mijn TV over mijn Dolby heen krijgen.

En waarom werkt het straks wel met een HDMI en Optische kabel en niet met
een Scart kabel?

Groetjes Jordi

• ShittyOldMan
Omdat in een scart plug de audio ingang en audio uitgang twee aparte pinnen zijn. Met het scartblok wat je nu gebruikt kan het kennelijk enkel als ingang functioneren, dus alleen de tv in, niet uit. Vandaar dat je zo'n input/output schakelaar op het scartblok zelf nodig hebt. Dan schakel je tussen de juiste pinnen.

[ Voor 10% gewijzigd door ShittyOldMan op 11-04-2009 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, helemaal duidelijk. En klopt het dan als ik zeg: Dat de HDMI en Optische Kabel beide kanten op kunnen?? En ja zo een blokje heb ik niet. Dus is het 1-richtings verkeer.

Klopt dit? Jammer dat het Pasen is, haha anders kon ik hem op een Koop-zondag ergens halen. Nu moet ik tot Zaterdag wachten, hahaha.

Nou dan ga ik alles mooi wegwerken en die kabeltjes kopen!
Heel erg bedankt ShittyOldMan!

Fijn Paasweekend toegewenst he.

Groetjes Jordi

• ShittyOldMan
Nee, hdmi gaat van samsung set naar de tv, één richting. De optische kabel gaat van tv naar samsung, ook één richting. Meer is ook niet nodig dan. Je krijgt zo het beste beeld van je samsung op je tv, bij dvd's enzo. Geluid van dvd's werkte al. Met de optische kabel krijg je ook geluid van tv op je speakers.
Met een component videokabel krijgt je ook nog eens het beste beeld uit je HD recorder op je tv.

[ Voor 13% gewijzigd door ShittyOldMan op 11-04-2009 23:02 ]

Pagina: 1