Verwijderd

Topicstarter
Oke, de vraag zal vaker gesteld zijn maar ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een nogal ouder Compaq moederbord (type Slot A, vroeger workstation, je komt er alleen nog productinfo over tegen op verschillende sites). Via de HP support en andere sites ben ik het type van de PC tegengekomen, waaronder in Windows 98 een biosupdate staat voor nieuwere CPU support.

Het probleem is een Athlon Slot A 750MHz die maar op 5.5X MP / 100MHz bus draait (550MHz). Ik heb nu de biosupdate hier staan en weten weg te schrijven op een floppy emulator (.rom/.bin bestand + flash programma) maar ik weet bij god niet hoe ik 'm wegschrijven kan naar het bios.

Ik mis namelijk een floppydisk zelf, geen USB stick nor brander tot mn beschikking om eventueel te kunnen flashen. De tools die geschreven zijn voor Windows ondersteunen wellicht alleen biosses die met Flash2000 komen (soort functie om ook in Windows geflashed te kunnen worden).

Is er echt geen mogelijkheid om de PC te kunnen flashen zodat het 7.5x MP weer mogelijk wordt? Worst case zou zijn een Windows 98 CD, een HDD met de flashtool erop, booten naar Dos modus en flashen maar. Enige probleem is eerst de HDD in Fat32 leesbaar maken en vervolgens de biosbestanden erop.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het staat sowieso in de FAQ vermeldt: PMG FAQ

Verder is het simpel, je zult toch moeten booten. Regel dus gewoon een bootdevice en je bent er.

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
Je wilt vuur maken zonder dat de tempratuur hoger mag worden dan 5 graden?

Verwijderd

Topicstarter
Het beste zou zijn een bootable CD met in de image de bestanden benodigd voor het flashen.

Alleen weet ik zo niet of die flash wel zo geschikt is. Als het fout gaat ben ik het plankje kwijt, en draait die CPU niet op 750MHz :+

Ook met een GFD wil het ding niet hoger dan 5.5x , het is dus echt een moederbord-limitatie.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:49:
Het beste zou zijn een bootable CD met in de image de bestanden benodigd voor het flashen.

Alleen weet ik zo niet of die flash wel zo geschikt is. Als het fout gaat ben ik het plankje kwijt, en draait die CPU niet op 750MHz :+

Ook met een GFD wil het ding niet hoger dan 5.5x , het is dus echt een moederbord-limitatie.
Ze geven het hierboven al aan: Je zult toch iets moeten doen en ik zie niet waarom een bootable cd niet voldoet. Het gaat niet vanzelf en een klein risico loop je altijd. We kunnen hier niemand voorzien van wonderen en het lijkt er op dat je zelf eigenlijk al prima weet wat je opties zijn. Succes in ieder geval.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 23:49:
Dan maak je die toch?
Pagina: 1