enkele cinch naar luidspreker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shol
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:41
Ik heb net een Sony Str-DG720 aangeschaft. Bij het aansluiten van de speakers zit ik alleen met he probleem dat de subwoofer uitgang uit een enkele cinch bestaat (zie ook: http://www.productwiki.co..._str_dg720_rear_panel.jpg)

Echter heeft mijn subwoofer "gewone" luidspreker ingangen. dus zonder stekkertjes, maar gewoon een plus en min draadje erin steken.

Ik heb al op google gezocht of er dergelijke stekkers bestaan, maar kan het niet vinden.

Ik had al een overbodige componentkabel die ik nog had opengeknipt om te kijken wat er nou in zat, maar helaas waren dat niet twee losse draadjes die erin zaten.

Heeft iemand hier een idee hoe ik dit kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243975

De "plug" van een cinch kabel is de plus en de buitenkant is de - oftewel de ground. Je kan dan ook gewoon een tulpkabel gebruiken en die aansluiten. Want een tulpkabel beschikt wel over een binnendeel en een buitenmantel.

@ hieronder

Ohh ja over het hoofd gezien.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 243975 op 11-04-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 18:20
Je kunt het niet op elkaar aansluiten. De enkele cinch moet eerst naar een versterker en van de versterker ga je naar de sub. De cinch uitgang is een onversterkt signaal.
Dus koop of een versterker, of een nieuwe sub met eigen versterker en cinch ingang.

[ Voor 7% gewijzigd door ShittyOldMan op 11-04-2009 16:01 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 08:40

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Op mijn (iets ouder model) Sony zit ook precies zo'n aansluiting, maar die gebruik ik ook niet. Ik heb op mijn 5.1 speaker-set een soort doorlus-systeem. links en rechts lopen naar mijn subwoofer. En vanaf mijn subwoofer zitten die linker en rechter speakers aangesloten. Tevens dien je de receiver correct in te stellen, dat de lage tonen via het linker en rechter kanaal verstuurd worden, en niet via het midden kanaal. Dat kun je instellen via de setup-knop op je receiver.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shol
Ik lees inderdaad in mijn handleiding dat je kan instellen dat de lage tonen niet via het subwooferkanaal maar vie de speakers kan laten gaan. IS het dan een idee om mijn subwoofer gewoon aan te sluiten op een speakeruitgang op de receiver? of kan dat problemen geven.

(De receiver heeft aansluitpunten voor 7.1, maar zelf heb ik nog een 5.1 setje. dus er zijn nog enkele speakeraansluitingen die ongebruikt zijn)

Overigens is het wel mijn bedoeling om mijn speakerset en subwoofer te gaan upgraden, maar op dit moment moet ik daar nog even voor sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 18:20
Welke subwoofer heb je nu precies?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 00:36
volgens mij heb jij gewoon zoon home cinema setje gehad en daarvan de boxjes gebruikt ofniet?

dan gaat het niet werken namenlijk.

dit is namenlijk alleeen een onversterkt signaal.

en op je fronts aansluiten en doorlussen werkt dan ook niet dat is alleen bij sommige setjes die daarvoor gemaakt zijn.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shol
Speeddragon schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:19:
volgens mij heb jij gewoon zoon home cinema setje gehad en daarvan de boxjes gebruikt ofniet?

dan gaat het niet werken namenlijk.

dit is namenlijk alleeen een onversterkt signaal.

en op je fronts aansluiten en doorlussen werkt dan ook niet dat is alleen bij sommige setjes die daarvoor gemaakt zijn.
ja dat klopt.
De subwoofer is er een die bij een oude home cinema set zat van Sony.

Mijn Ps3 kon ik daar echter niet op aansluiten, dus werd het tijd om het een en ander up te graden.

Ik wou nu eerst eigenlijk deze boxjes nog gebruiken en deze tzt vervangen door betere boxen.

Misschien moet ik dat dan maar eerder doen dan gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 00:36
zoiezo zijn dat soort setjes echt op elkaar afgestemd. Vaak lage kwaliteit satelietjes en een subwoofer die dat een beetje probeert te verbergen die niet als sub-woofer dient maar gewoon als woofer...(en dan nog eens mislukt ook)

je kan er een aparte verstereker tussen hangen en met een heleboel gekloot er nog leuke muziek uitkrijgen. of een nieuwe sub kopen(wat ik je niet aanraad want je verliest dan een stuk frequentie in het midden)

of een leuk speaker setje kopen dat bij elkaar hoort.

het is denk ik maar net hoe mierenneukerig jij bent met wat ''een leuke geluidsbeleving is''

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1