Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Heb een paar weken geleden een pc gebouwd met Vista 32 bits. AMD X3 en gigabyte MA790X-UD4 moederbord. Al verschillende keren opnieuw opgestart, pc uitgehad nooit problemen mee gehad.

Nu moest het stroom er even af voor de verbouwing waar we mee bezig zijn dus heb me pc even uitgezet en stroom eraf gehaald.

15 min later start ik terug op en me muis doet niks meer. Mijn MX 518 / cheap logitech muisje of welke muis ik er in stop (enkel usb muizen)

Al die muizen werken op me laptop wel normaal maar op me pc gaat het lampje niet eens branden. usb poorten werken nog wel usb stick ziet hij namelijk nog gewoon.

Heb al een paar keer reboot maar dat hielp ook niks. Hier een tig topics gevonden over een Windows update die dit zou veroorzaken. Heb die update inderdaad ook geinstalleerd staan maar die staat er al een maand op dus betwijfel dat dat de oorzaak is. Plus de fix voor die update zou zijn de drivers via hardware manager handmatig installeren bij HID devices maar ik zie helemaal geen HID devices meer.

Iemand enig idee wat het probleem dan wel kan zijn?

*edit* na genoeg keer opnieuw opstarten en starten met laatst bekende configuratie werkt de MX518 nu via ps2. enkel werken de helft van de functies als het scrolwieltje nu niet..

Via usb werkt nog steeds geen enkele muis. En wil dat eigenlijk toch wel opgelost krijgen..

[ Voor 11% gewijzigd door TgR_KILLER op 11-04-2009 14:14 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In je registry eens HKLM\system\currentcontrolset\enum\usb
bekijken en alles met vid en pid 0000 weghalen.

Tevens alle vid_* entries nagaan en kijken welke een muis zijn. Weghalen.
Ff opnieuw opstarten en kijken of muizen wel worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 16:42
al eens op de logitech-website zelf gekeken voor ondersteuning?
logitech support + download

Anders eens kijken naar de USB-drivers en deze eventueel verwijderen en herinstalleren (kijk voordien eens in de lijst bij 'apparaatbeheer'). MAAR, vóór je dit dan zou proberen...probeer eerst nog eens je PC volledig stroomloos te zetten (PC-voedingskabel uit stopcontact) voor een 15-tal seconden en daarna terug aan de stroom. Het zou kunnen dat je probleem opgelost is zonder enige drivers te moeten opnieuw installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door RainerSGF op 11-04-2009 16:57 ]

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Dat van het register zal ik nog wel even nakijken.

Logitech drivers heb ik vandaag maar geinstalleerd maar heb voor vandaag nooit apparte drivers gebruikt en nooit ergens een probleem mee gehad.. En welke usb drivers doel je op? Die van het systeem? alle andere usb dingen werken gewoon he. En de usb drivers voor de muis kan je niet zien in apparaatbeheer want de hele muis word niet meer herkent.

Het hele gedoe begon juist toen ik de pc zonder stroom had staan voor een paar minuten :P dus om hem nu weer zonder stroom te zetten.. Vanwaar zou het dan opgelost kunnen worden?

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TgR_KILLER schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 19:53:
Het hele gedoe begon juist toen ik de pc zonder stroom had staan voor een paar minuten :P
Ik zou eerst toch even die registry dingen nagaan en fixen, maar als het door stroom-onderbreking komt, zou het dan niet gewoon een BIOS instelling eventueel icm een gare cmos-battery kunnen zijn?

Stroom eraf, geen backup batterij: bios naar default instellingen? Tja, zou wel een muis moeten kunnen herkennen natuurlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
met drivers bedoelde ik inderdaad deze van het systeem zelf voor USB.
(i.v.m. het stroomloos zetten, dit zei ik omdat ik ooit dergelijk probleem heb gekend en ik dit toen opgelost kreeg door even de PC een 15-tal seconden zonder stroom te zetten. Zoals ook bij jou, werden bepaalde zaken wellicht niet geladen en resulteert dit in het niet werken van een apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik denk in ieder geval dat het wel de USB drivers zijn. Ik sloot net een keer af om dat 15 sec zonder stroom maar te proberen. Hij begon met afsluiten, daarna werkt me monitor zwart en begon te knipperen als in ik krijg geen signaal meer, enkel bleef me pc wel draaien pas na 2 min begon me pc wat te ratelen en kreeg ik een BSOD. Stond iets in van BUG_USB_Driver of iets in die trant en toen reboote hij. Pc alsnog 15 sec zonder stroom gezet maar dat lost hem niet op vrees ik ;)

Ik zal eens in het register gaan wroeten (laatste keer dat ik dat deed kon ik opnieuw installeren...)

*edit* in het register staat niks van vid_0000 of pid_0000 vind wel 1 vid met info van logitech dus dat zal de muis zijn maar die doet weinig (kan die key niet verwijderen zegt ie).

iemand enig idee of ik ergens chipset drivers/ usb drivers kan vinden? Want denk dat daar de fout in zit maar als ik op de site van gigabyte kijk of van amd krijg ik enkel videokaart drivers (zit geen onboard vid op dit bord..) en geluids drivers + raid. maar nergens aansturing voor usb oid.

*edit 2*

geen idee waarom maar usb doet het ineens weer... misschien was die key toch verwijderd ondanks dat hij die foutmelding gaf.. ik weet het niet maar 2 muizen erop aangesloten gehad en beide werden meteen herkent (hij moest ze opnieuw installeren dat wel) en werken weer.

Ik ga nog is ff rebooten.. kijken of ze daarna ook nog blijven werken.

[ Voor 43% gewijzigd door TgR_KILLER op 13-04-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainerSGF
vóórdat je wijzigingen aanbrengt in een register: altijd eerst een register-backup maken (voor de zekerheid en veiligheid! Ik heb er schrik voor :) ).

drivers? Je zou moeten kijken aldus bij de fabrikant van je moederbord denk ik (FAQ PMG)

Nu je laatst zegt dat je probleem blijkbaar zou kunnen opgelost zijn, misschien waren het inderdaad de register-waarden waar iets aan scheelde (?).

Laat zeker weten of het probleem definitief opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
I know bericht is meer dan 2 weken oud. Maar nieuw topic openen over exact hetzelfde probleem is beetje onzinnig denk ik..

Zelfs probleem is wederom terug. mijn pc staat eigenlijk 24/7 aan. Probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Pc is enkel een paar keer herstart ivm updates etc.. Nu was hij een paar dagen uitgeweest en exact hetzelfde probleem is terug.. alle USB muizen doen niks.. heb hem nu weer met zon mooi groen converter ding in de PS/2 zitten en nu werkt de muis wel..

Had nog even in het register gekeken en dat stond zelfs nog open op de key die vorige keer niet weg wilde (zo vaak kom ik nou in het register..) Maar die wilde dus nog altijd niet weg.

Hopelijk lost het weer min of meer vanzelf op. Word er beetje vervelend van. Op de website van de moederbord fabrikant is weinig speciaals te vinden helaas daar had ik al gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:56
Werken andere USB apparaten wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
MoiZie schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 22:47:
Werken andere USB apparaten wel?
Sorry voor mijn late reactie. Midweekje op vakantie geweest. (muis doet het overigens nog altijd niet :P)

Maar sommige USB apparaten werken blijkbaar.. Cardreader doet het wel webcam doet het ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:56
Maakt het usb slot zelf nog uit? Werkt een apparaat, aangesloten via usb-hub wel? Anders is het gewoon een dode usbpoort op je moederbord lijkt me.
Pagina: 1