'Klik' op HP DV6-1020

Pagina: 1
Acties:

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:03

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Een aantal weken geleden heb ik een HP DV6-1020 gekocht bij een webwinkel. Toen ik deze thuiskreeg bleek dat er een 'klik' hoorbaar was bij het begin van een geluid. Deze 'klik' is het beste te omschrijven als de klik die je hoort als je een jack-stekker van een box in een aansluiting doet. Het is een soort gekraak dus eigenlijk. Deze klik hoor je raar genoeg ook als je het geluid hebt uitgeschakeld via de mute knop op het toetsenbord of de mute knop in windows.

Ik heb contact gehad met HP service en die zeiden dat het mogelijk een hardwarematig probleem is (slechte aansluiting). Hierop heb ik de laptop teruggestuurd naar de webwinkel en een nieuwe gekregen. De nieuwe heeft echter precies hetzelfde probleem.

Wie heeft hetzelfde probleem met de HP DV6-1020 of een andere laptop uit de DV6 serie (misschien ook wel uit de DV5 of DV7 serie)? Ik ben benieuwd of dit probleem vaker voorkomt of omdat ik gewoon te kritisch ben hierin.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:03
Waar hoor je de klik. Komt dit uit je speakers zelf, of lijkt het ergens anders vandaan te komen?

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
De klik komt uit de speakers.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-12 11:15
Heb je ook je geluid op max staan?
Misschien is een keer op mute zetten en opnieuw opstarten kijken wat er dan gebeurt...

...

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:15:
Heb je ook je geluid op max staan?
Misschien is een keer op mute zetten en opnieuw opstarten kijken wat er dan gebeurt...
Geprobeerd, maar heeft geen effect. Probleem blijft zich voordoen.

Net even bij de mediamarkt geweest en een andere DV6-1020 bekeken. Had volgens mij het probleem niet, maar het was ook wel een beetje rumoerig natuurlijk in de winkel.

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
update: Vandaag weer een nieuwe dv6-1020 bij de mediamarkt gehaald, en wat blijkt: deze heeft weer hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat dit een fabricagefout is...

Is er echt niemand anders met hetzelde probleem?

Verwijderd

Ik heb een HP Pavilion dv9000 en als hij opgestart is maakt hij één keer een piep geluidje (systeembel, niet uit de speakers) op een willekeurig moment. Schijnt dat het ook een fabricagefout is. Voor mij persoonlijk stoort het wel niet maar eigenlijk zou het niet mogen zijn.

Verwijderd

Airpower schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:27:
update: Vandaag weer een nieuwe dv6-1020 bij de mediamarkt gehaald, en wat blijkt: deze heeft weer hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat dit een fabricagefout is...

Is er echt niemand anders met hetzelde probleem?
Ja, mijn dv7-2050 van een paar dagen oud heeft hetzelfde. Als de speakers een tijdje uit hebben gestaan komt er een kort gekraak uit de speakers vlak voordat er geluid uit komt. Ik vind het niet storend en het is voor mij geen reden om het notebook hier voor terug te sturen.

Verwijderd

Hoi Airpower,

Ik heb precies hetzelfde probleem, met m'n HP Pavilion DV6! Ik stond op het punt om hem op te sturen naar HP, maar zo te zien heeft dat geen zin.

Om uit te sluiten dat het een software issue is, heb ik gisteren op een tweede partitie, de RC van Windows 7 geinstalleerd. Aanvankelijk leek het daarmee verholpen te zijn, echter....dit kwam omdat die drivers van die geluidskaart nog niet geinstalleerd waren. Wel een soort standaard drivertje van windows ofzo. Ik heb een uurtje of wat met Windows 7 gespeeld, en had geen last van die irritante 'klik'.

Pas na het installeren van de juiste geluidskaart driver (en/of chipset driver - want die begon ik aanvankelijk te updaten), kwam het klikje/ tikje weer terug |:(

Mijn vraag aan jou is: heb je al nieuws? Hetzij van HP, hetzij op een andere manier? Als we nog een paar medestanders kunnen vinden, en HP biedt geen goede oplossing, dan ben ik geneigd om naar Tros Kassa of Radar te stappen. Heb ik vakaer gedaan, werkt prima.

Grt,

Paul.

P.s.

Wat me ook opvalt is dat IExplorer veel van die klikjes genereert, en bijvoorbeeld Safari 4 beta nagenoeg niet. Maar verder heb ik bij het openen van Outlook, verkenner, etc. standaard bij iedere muisklik, de hoogst irritante HP klik.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-12 14:33

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:10:
Wat me ook opvalt is dat IExplorer veel van die klikjes genereert, en bijvoorbeeld Safari 4 beta nagenoeg niet. Maar verder heb ik bij het openen van Outlook, verkenner, etc. standaard bij iedere muisklik, de hoogst irritante HP klik.
"Van die klikjes" ik neem aan dat je andere klikjes hoort in Internet Explorer dan de klikjes die hier beschreven zijn? De klikjes van IE kan je namelijk gewoon uitzetten. In XP, vertaald vanuit het engels dus misschien een beetje anders: Configuratiescherm -> Geluiden en audioapparaten -> Geluiden en dan zoeken naar het geluid "Start navigatie" (of gewoon alle geluiden afspelen totdat je de 'klik' vindt). Als je die weghaalt houdt IE op met klikken.

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:10:
Hoi Airpower,

Ik heb precies hetzelfde probleem, met m'n HP Pavilion DV6! Ik stond op het punt om hem op te sturen naar HP, maar zo te zien heeft dat geen zin.

Om uit te sluiten dat het een software issue is, heb ik gisteren op een tweede partitie, de RC van Windows 7 geinstalleerd. Aanvankelijk leek het daarmee verholpen te zijn, echter....dit kwam omdat die drivers van die geluidskaart nog niet geinstalleerd waren. Wel een soort standaard drivertje van windows ofzo. Ik heb een uurtje of wat met Windows 7 gespeeld, en had geen last van die irritante 'klik'.

Pas na het installeren van de juiste geluidskaart driver (en/of chipset driver - want die begon ik aanvankelijk te updaten), kwam het klikje/ tikje weer terug |:(

Mijn vraag aan jou is: heb je al nieuws? Hetzij van HP, hetzij op een andere manier? Als we nog een paar medestanders kunnen vinden, en HP biedt geen goede oplossing, dan ben ik geneigd om naar Tros Kassa of Radar te stappen. Heb ik vakaer gedaan, werkt prima.

Grt,

Paul.

P.s.

Paul,

Uit jou post blijkt wel dat het mogelijk toch om een software / driver probleem gaat. Echter bieden de nieuwste chipset en geluidskaartdrivers geen oplossing voor mij.

Ik heb vandaag nog contact gehad met HP over het probleem. Zij zijn nog steeds niet bekend met het probleem. Dit terwijl ik het toch al op 4 laptops heb ervaren, misschien dat sommige mensen met het probleem kunnen leven... Inmiddels heb ik mijn DV6 teruggestuurd naar de winkel en mijn geld terug gehad. Voor mij even dus geen DV6 meer.

Ik weet niet of het nog voor jou mogelijk is om jou laptop op te geven als DOA bij de verkoper? Anders kan je nog even met HP contact opnemen over dit probleem. Misschien dat zij hier een oplossing voor kunnen geven...

Groet,

Robert

Verwijderd

Hoi Robert,

Wat ik heb willen duidelijk maken is dat het met de juiste drivers dus niet opgelost is. Bij die clean install van windows 7 had ik aanvankelijk geen last van klikjes, omdat de (volledige?) geluidskaart niet geinstalleerd was.

Na de gele uitroep tekens te hebben weggewerkt in apparaatbeheer, kwamen die irritante klikjes dus gewoon terug.

Hoe dan, ik heb hem nu een week of twee, dus DOA zal wel niet meer lukken:(

Wat ik zo nog kan proberen is het de-installeren van die originele drivers van IDT high definition. Mocht dit de klikjes weghalen, waarbij ik nog wel een soort van geluid uit de laptop kan halen (hoeft ten slotte geen hifi dolby surround te zijn). Ik post mijn bevindingen hiervan nog later vanavond.

Groet,

Paul.

• GENETX
  • Laatst online: 12:03
Waar halen jullie de drivers vandaan? Bij HP of bij de orginele fabrikant. In case of HP, zoek dan de drivers bij de fabrikant van de chip. Het kan dat HP de laatsten nog niet heeft op de eigen site waardoor je met een bugje zit.

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
@DataGhost

Bedankt voor deze goede tip!! _/-\o_
Zat hier toevallig wat te lezen kom ik deze tip tegen. Zit mezelf al anderhalf jaar te ergeren aan die irritante klik bij het internetten en heb er nooit aan gedacht dat het een (standaard ;( ) instelling van windows zou kunnen zijn....

Wat is het internetten toch fijn zonder die 8)7 KLIK!!!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Shaggie_NB op 07-05-2009 22:02 ]

• ThinkPad
  • Nu online
Ik heb ook zo'n klik, maar ik heb hem volgens mij alleen als ik de laptop afsluit (scherm is dan al uit, en de lampjes boven toetsenbord branden nog. Op dat moment hoor ik de klik)

Maar ik let er verder niet echt op, heb er geen last van.

Ik heb een DV5-1160ed trouwens.

Edit: Ik hoorde hem zonet ook ineens, toen Windows aanstond 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 11-05-2009 22:57 ]

Verwijderd

update: gisteren is mijn DV6 teruggekomen van reparatie bij HP, en wat blijkt? De klikjes blijven gewoon bestaan!

Even voor de duidelijkheid: het heeft niks met drivers, OS-en, geluidsinstellingen voor IE of wat dan ook te maken, de klikjes zijn eral vanaf het HP splash screen, en doen zich daarna continue voor bij het openen van internet pagina's, programma's etc.

Ik heb HP gebeld en die zeggen dat het enige wat ik doen is de laptop weer ter reparatie aanbieden (waarvan het resultaat al van te voren duidelijk is).

Ik ben van mening dat het een fabricage fout is en wil daarom klachten van meer mensen verzamelen. Dus, mocht je dezelfde problemen hebben, mail dan svp je reactie naar HPDV6klikjes@hotmail.com

Ik ga vanavond op vakantie, maar zal dit over twee weken verder oppakken.

GENETX: Heb even je e-mail beveiligd, ook al gaat het om een adres waar spam op mag komen. Zie ook de email-tag: Overzicht van UBB-codes #tag_email

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 03-07-2009 10:10 ]

• Citizen Erased
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Ook hier heb ik last van deze irritante 'klikjes'. Na verloop van tijd begint het mij mateloos te irriteren. Voornamelijk ook omdat ik constant een koptelefoon op heb, wat naar mijn idee het des te meer doet opvallen.

Mocht er een oplossing voor zijn gevonden, dan hoop ik dat deze hier gepost kan worden. Nu zit er niets anders op dan mijn muziek maar aan te laten staan (wat niet bepaald een ramp is haha, maar toch).

Edit: Heb zelf een DV6-1215 SD :)

[ Voor 4% gewijzigd door Citizen Erased op 05-12-2009 06:23 ]

• ThinkPad
  • Nu online
Zou het niet door de hardeschijf kunnen komen?

Ik heb de WD3200BEVT (320GB) schijf uit m'n DV5-1160ed in m'n ThinkPad T61 gestopt, en gisteravond hoorde ik ook ineens een klik. Die bleek dus van de hardeschijf te komen die in standby ofzo ging.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb een HP DV5 1010ed (op zich alwel weer een jaar oud) en nog nooit klikjes gehoord eigenlijk.

De DV5 1010ed bevat overigens een 320GB Fujitsu MHZ2320BH G2 schijf.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-12 16:06
Toevallig een Realtek HD Audio chipje, Want ik heb er soms ook last van met mijn 1,5 jaar oude Packard Bell mx52. Het komt bij mij wel met regelmaat. Zit ongeveer 9 seconden tussen.

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Heel gek maar het is mij nog nooit opgevallen met mijn HP-DV5 1010eb.
Nu ontdek ik net dat deze ook een klik geeft na even geen geluid te hebben. Alleen heeeeeel stil.

Nu heb ik ondertussen in mijn IDT driver software een energie besparende optie gevonden die aangevinkt stond.
Ik heb deze uitgezet waardoor het geluid nu gewoon normaal doet.
Pagina: 1