Toon posts:

ten einde raad: alleen lokaal??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Er zijn al wat topics over dit onderwerp, maar ik heb daarin nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Waarschijnlijk zijn er nog anderen die hetzelfde probleem als ik hebben en tot nu toe ook nog geen oplossing gevonden hebben, vandaar nog maar eens een nieuwe topic hierover.

Mijn laptop ziet er als volgt uit:
- Windows Vista
- een netwerkadaptor (Atheros AR928X Wireless Network Adapter)
- waarmee ik verbinding maak met een draadloze modem/router
- nog andere dingen die jullie willen weten... ?

Ik kan dus wel degelijk verbinding maken, maar de wijze waarop is onaanvaardbaar. De automatische verbinding werkt helaas niet en ik krijg alleen lokaal... Dan kan ik dat oplossen door ofwel de router de resetten, ofwel de halve verbinding te verbreken en nog eens te verbinden met het netwerk.

HELP ME AUB

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat bedoel je nou precies? Op welke wijze maak je dan verbinding? Werkt het bekabeld wel? Welke router? Wat is een halve verbinding verbreken?

Je zal echt duidelijker moeten zijn en meer info. verstrekken :)

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-02 13:41
Wat geeft start > uitvoeren > cmd > ipconfig als je alleen lokale verbinding hebt?

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 15:26
Installeer eens de nieuwste versie van je wlan drivers.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dus, je krijgt wel een lokaal IP toegewezen? Je verhaal is redelijk onduidelijk..

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 14:10

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je connect met een router, krijg je altijd een lokaal IP adres, meestal iets van 192.168.1.xxx. Of bedoel je 127.0.0.1? Iets meer info was wel fijn zoals de rest ook al zegt :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal jullie wat meer informatie proberen geven:

http://picasaweb.google.be/lh/photo/3mN1iLoBC3FBcHetb4yF-A?feat=directlink
WANNEER ER ALLEEN LOKALE TOEGANG IS

http://picasaweb.google.be/lh/photo/9J8SHcMUf99P1PfakzR6Ag?feat=directlink
WANNEER ER EVENEENS INTERNET TOEGANG IS

Als er nog essentiële informatie is die jullie willen, laat me het maar weten.
PS: helaas kon ik de foto`s niet in m`n bericht krijgen :( Weet er soms iemand hoe ik die rechtstreeks in m`n bericht kan steken, zonder naar picasa albums te linken? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2009 18:18 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Config voor:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_oLjbEpH0Jbs/SeC_Z-KQGJI/AAAAAAAAAso/6G-ZcY1gnkg/config_voor.jpg

Config na:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_oLjbEpH0Jbs/SeC_ZxWvN9I/AAAAAAAAAsw/DHBvN_4eZJY/config_na.jpg

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:23
in je plaatje van de 2e situatie mis ik om te beginnen een gateway.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-03 13:38

Ethirty

Who...me?

lokaal
http://lh4.ggpht.com/_oLj...-ZcY1gnkg/config_voor.jpg

internet
http://lh3.ggpht.com/_oLj...DHBvN_4eZJY/config_na.jpg

Plaatjes gaan prima hoor.

Ik ken het probleem, heb het met mijn HP laptop met Vista Business ook. Van wat ik begrepen heb na veel zoeken zit het probleem in een nogal aparte implementatie van DHCP binnen Vista en het feit dat routerjes daarmee niet compatible zijn. Ben op een gegeven moment gestopt met zoeken.

[ Voor 2% gewijzigd door Ethirty op 11-04-2009 18:21 . Reden: plaatjes weer verwijderd ]

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

Verwijderd

Topicstarter
Ethirty schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:20:
Ik ken het probleem, heb het met mijn HP laptop met Vista Business ook. Van wat ik begrepen heb na veel zoeken zit het probleem in een nogal aparte implementatie van DHCP binnen Vista en het feit dat routerjes daarmee niet compatible zijn. Ben op een gegeven moment gestopt met zoeken.
Oke, het probleem komt dus nog voor. Het netwerk is niet alleen tegen mij gekeerd. Zou ik het kunnen oplossen door DHCP te omzijlen. Bijvoorbeeld, een vast netwerkadres instellen? Al weet ik niet precies hoe dat allemaal moet...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

0siris schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:17:
in je plaatje van de 2e situatie mis ik om te beginnen een gateway.
Kijk nog eens goed. Iets met 'Standaardgateway'. ;) 192.168.2.1 dus... :) Lijkt op een KPN Experia boxje :) Niet dus, want is een Belkin apparaatje... :)

Kan je in je Belkin niet gewoon een keiharde DHCP lease instellen? Dan ben je denk ik van het gezeik af. :)
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:29:
Oke, het probleem komt dus nog voor. Het netwerk is niet alleen tegen mij gekeerd. Zou ik het kunnen oplossen door DHCP te omzijlen. Bijvoorbeeld, een vast netwerkadres instellen? Al weet ik niet precies hoe dat allemaal moet...
Vast IP-adres kan, moet je uiteraard wel buiten de IP-range blijven zitten van je Belkin, om IP-adres conflicten te voorkomen.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 11-04-2009 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
GJtje schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 18:40:
Kan je in je Belkin niet gewoon een keiharde DHCP lease instellen? Dan ben je denk ik van het gezeik af. :)
De Leasetijd staat ingesteld op "altijd" , andere mogelijkheden zijn: half uur, 1 uur, 2 uur, enz.
Het zal echter niks aan mijn toestand veranderen wanneer ik het bijvoorbeeld op een half uur instel (ik heb dat immers al geprobeerd).

Ik weet nog steeds niet hoe ik een vast IP-adres moet configureren :(
Het model modem router dat ik heb is Belkin N Wireless Router, ik dacht nochtans dat dat geen brol was.

PS: hier staan de instellingen van mijn router eens samengevat
http://picasaweb.google.be/lh/photo/b9EchzM64SqyGsNhIEYlbA?feat=directlink

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2009 10:19 ]

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Ik zou eerst eens kijken of een nieuwe actuele driver van de WLAN kaart de problemen oplossen.
En je moet de instellingen van de netwerkadapter zelf eens opschrijven of een foto maken.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 12-04-2009 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:31:
Ik zou eerst eens kijken of een nieuwe actuele driver van de WLAN kaart de problemen oplossen.
En je moet de instellingen van de netwerkadapter zelf eens opschrijven of een foto maken.
De nieuwste driver is geïnstalleerd, ik zou mss wel nog kunnen downgraden en zien of het dan opgelost raakt?
Misschien moet ik eens een gewone LAN-kabel aansluiten en zien of het probleem dan nog steeds bestaat.
Bestaat het nog -> er is niets mis met de netwerkadaptor, en wrs iets mis met DHCP...
Bestaat het probleem wel nog -> er is iets mis met de netwerkadaptor

Of is dat een foute redenering, ik ken wel iets van computers, maar ben geen expert...

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Hoe is de signaal sterkte als je wel en geen verbinding hebt?

• gaurdian
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-03 14:06
Gebruik je orange/online?
Pagina: 1