Ik heb vandaag ook al een topic geopend over een voeding.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1345523
Het gaat dus over dezelfde pc.
Alles vanmiddag aangesloten maar het wil maar niet lukken om hem aan de praat te krijgen.
Specs:
PSU: Energy Hill EH 420 SL 12 (goedkoop)
Mobo: ASRock K8 Upgrade NF3
CPU: AMD sempron 3000+
Geheugen: corsair VS 512 MB
Videokaart: HIS Radeon 9250
Wat ie dus doet:
Alles aangesloten, voeding uit.
Als ik de voeding aanzet dan gaat de fan van de voeding draaien, HDD gaat draaien, en cpu fan gaat draaien voor ongeveer 3 seconden. Dan gaat alles uit en reageert hij nergens meer op. Ook geen beeld.
Hij doet het alleen pas weer als ik de voeding uit en aan zet. zelfde verhaal als hierboven.
Maar de tijd dat alles draait wordt wel steeds korten na elke keer.
Wat me opviel is dat de nortbridge wel gewoon heet wordt als je de voeding aan laat staan. ( wordt al warm na 10 seconden)
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Op het moederbord heb ik geen gekke dingen kunnen vinden. Lekke, kapotte of viese condensators of bruine plekken.
Het enige wat ik heb getest en kan testen is de HDD. Deze doet het.
Voeding doet het ook met doorverbinden.
Ook heb ik alles al uit de kast gehaald en op mn bed gelegd dus hij maakt nergens kortsluiting.
Ook de batterij eruit gehaald en er terug in gestopt. De cmos gereset door middel van de jumpers.
Met een schroevendraaier proberen aan te zetten om te testen of de aan/uit knop niet kapot is.
Het geheugen in een ander slot gestopt/zonder geheugen geprobeerd
Zonder videokaart op proberen te starten
Zonder processor op proberen te starten
En alles combinaties hiervan.
Ik vind het ook gek dat hij helemaal niet piept als je zonder geheugen op probeert te starten. Dat doet mijn eigen pc namelijk wel.
Ik denk zelf dat het moederbord gewoon kapot is.
Of zou het toch komen omdat er geen -5V op de voeding zit
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1345523
Het gaat dus over dezelfde pc.
Alles vanmiddag aangesloten maar het wil maar niet lukken om hem aan de praat te krijgen.
Specs:
PSU: Energy Hill EH 420 SL 12 (goedkoop)
Mobo: ASRock K8 Upgrade NF3
CPU: AMD sempron 3000+
Geheugen: corsair VS 512 MB
Videokaart: HIS Radeon 9250
Wat ie dus doet:
Alles aangesloten, voeding uit.
Als ik de voeding aanzet dan gaat de fan van de voeding draaien, HDD gaat draaien, en cpu fan gaat draaien voor ongeveer 3 seconden. Dan gaat alles uit en reageert hij nergens meer op. Ook geen beeld.
Hij doet het alleen pas weer als ik de voeding uit en aan zet. zelfde verhaal als hierboven.
Maar de tijd dat alles draait wordt wel steeds korten na elke keer.
Wat me opviel is dat de nortbridge wel gewoon heet wordt als je de voeding aan laat staan. ( wordt al warm na 10 seconden)
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Op het moederbord heb ik geen gekke dingen kunnen vinden. Lekke, kapotte of viese condensators of bruine plekken.
Het enige wat ik heb getest en kan testen is de HDD. Deze doet het.
Voeding doet het ook met doorverbinden.
Ook heb ik alles al uit de kast gehaald en op mn bed gelegd dus hij maakt nergens kortsluiting.
Ook de batterij eruit gehaald en er terug in gestopt. De cmos gereset door middel van de jumpers.
Met een schroevendraaier proberen aan te zetten om te testen of de aan/uit knop niet kapot is.
Het geheugen in een ander slot gestopt/zonder geheugen geprobeerd
Zonder videokaart op proberen te starten
Zonder processor op proberen te starten
En alles combinaties hiervan.
Ik vind het ook gek dat hij helemaal niet piept als je zonder geheugen op probeert te starten. Dat doet mijn eigen pc namelijk wel.
Ik denk zelf dat het moederbord gewoon kapot is.
Of zou het toch komen omdat er geen -5V op de voeding zit