Aankoop computer winkel of via website~Snel hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

• Cryptomic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-07-2025
Hallo allemaal,

Ik zit erg te twijfelen, ik weet namelijk niet of ik een computer moet kopen via een winkel of via een website.

Dit komt omdat ik met mijn vorige pc veel gedonder heb gehad en veel terug naar de winkel moest gaan, zij fixte het snel, als ik hem via internet had besteld, zou ik mij computer veel moeten opsturen omdat hij vaak stuk was. Waardoor ik mijn pc vaak kwijt was omdat hij terug moest gestuurd worden. Ik heb 2 systemen voor de zelfde prijs gezien. En wil graag weten welke jullie mij aanraden en waarom.

Ik wil er nieuwe spellen mee gaan spelen, muis / toetsenbord en beeldscherm heb ik al. Het gaat alleen om de kast. Samenstelling 1: De pc winkel
Samenstelling 2: Tweakers.net

Samenstelling 1 De computer winkel.
Behuizing: Huntkey designkast Zwart
Voeding: 500 watt //staat niet bij welke of wat.
Moederbord: Asus P5Q SE
Processor: Intel Core2duo 8400 // ik heb hier zelf mijn twijfels over wat denken jullie? Misschien Quadcore?
Geheugen: KINGSTON 2x 2048MB DDR2/667
Harddisk:HDD Samsung Spinpoint 500 GB S-Sata
VGA Card Point of View Geforce 9800GT 512 PCI-E
Cd / DVD Samsung WriteMaster DVD +/- RW 22speede Sata

Samenstelling 2 Tweakers samenstelling maart.
Behuizing: Cooler Master Centurion 590
Voeding: Cooler Master Silent Pro 600W
Moederbord: Foxconn A7DA-S
Processor: AMD Phenom II X4 940 BE
Geheugen: OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK
Harddisk: Seagate Barracuda 7200.12 500GB // ik heb een externe hardeschijf dus meer hoeft niet.
VGA Sapphire HD 4870 X2
Cd / DVDSamsung SH-S223F

Koeler Scythe Mugen 2

Wat vinden jullie en waarom?

Btw: De man van de computer zaak zei. De hardware is allemaal 64 bit. Het besturingssysteem kan gewoon 32 bit zijn. Dan draait de hardware nog steeds op 64 bit. // Klopt dit?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 19:24

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Leuke prutswinkel als zo'n man je zoiets aanpraat. :P Als je een 32-bit OS draait, gaat je CPU ook op 32-bit functioneren en kun je dus niet eens je volledige 4GB RAM gebruiken.

Daarnaast zit er tussen die 2 systemen wel erg veel verschil in prestaties. Waarbij ik dus wel moet zeggen, koop je zo'n systeem in een webwinkel, dan is het handig dat je zelf het een en ander kunt testen aan je PC mocht er iets mee mis zijn. Naar een computerzaak kun je inderdaad makkelijker terug als je dat zelf niet kunt.

Maar aan de andere kant zou ik bij zo'n prutser echt geen PC kopen. :P
Iemand die nu nog een 32-bit OS probeert te verkopen heeft echt onder een steen geleefd. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.

Dit topic is gesloten.