Stereo-receiver óf AV-receiver met twee boekenplankspeakers?

Pagina: 1
Acties:

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:44
LuPo schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:29:
Ik heb eigenlijk even tussendoor een klein vraagje: mijn ouders hebben nu een 2.0 set van Pioneer. Dat is de Pioneer XR-P350 (hier staat de user-manual wel); een set met cassetedeck, cd-speler en tuner ineen. De cd-speler van deze set is al heel wat jaren kapot. Het was mijn idee om de boekenplankspeakers gewoon te houden (die klinken erg mooi) en een receiver te kopen. Vervolgens kunnen we de DVD-speler dan ook aansluiten op de receiver zodat we zowel films als muziek via de DVD-speler af gaan spelen (middels de coaxiale aansluiting op zowel de dvd-speler als een toekomstige receiver).

Nu lees ik achterop de speakers dat ze 60 watt vermogen hebben bij een impedance van 8ohm. Ik ben sinds kort ook geïnteresseerd in audio, maar één ding snap ik nog niet: hoe zit het met die wattages en ohms? Want bij sommige receivers lees je dat ze bijvoorbeeld 5 x 80 watt uitgangsvermogen hebben en andere hebben dan weer 5 x 130 watt. En (wat ik vooral niet snap) lees je vaak dat de ene receiver 5 x 80 watt heeft op 4ohm en een andere heeft 5 x 130 watt op 6 ohm.

Ik ben een beetje de weg kwijt op dit moment volgens mij. :? Hopelijk kan iemand me even uitleg geven zodat ik weer op de goede weg raak. :)
Ik heb eigenlijk een vervolgvraag op bovenstaande post d.d. 28 maart 2009.

Inmiddels hebben wij een nieuwe tv (Full HD) gekocht en deze willen wij dus, samen met onze DVD-speler, op de twee boekenplankspeakers aan gaan sluiten door een receiver aan te schaffen.

Het wordt dus een opstelling met 2 boekenplankspeakers van Pioneer (zie quote), een (nog aan te schaffen) receiver, een DVD-speler en de LCD-TV.

De DVD-speler heeft een coaxiale uitgang en de LCD-TV heeft een optische uitgang. Een vereiste voor de nieuwe receiver is dus minstens één coaxiale ingang, één optische ingang, HDMI en een tuner (dúh; anders is het geen receiver maar een versterker :+ ).

Nu ben ik dus gaan kijken naar een stereo-receiver maar bijna géén van allen hebben HDMI en de vereiste digitale aansluitingen (alleen deze Onkyo DR-S501). Wat ik wél kan vinden zijn plenty AV-receivers (deze) mét HDMI en de vereiste digitale aansluitingen. Maar nogmaals: ik ga van de AV-receiver dus alleen de twee frontspeakeraansluitingen gebruiken.

Dan nu: maakt het iets uit of ik een stereo-receiver ga kopen of een AV-receiver? Met de tuner zal het geen verschil maken (gezien het feit dat het stereo wordt toegezonden), met tv kijken (optisch aangesloten) zal het ook geen verschil maken, maar met de coaxiaal aangesloten DVD-speler dan?

Ga ik geen geluiden missen tijdens films met DD 5.1 en DTS? Aangezien ik alleen de twee frontspeakers aansluit op de AV-receiver zal ik waarschijnlijk bijna geen praatscenes meer horen toch (komt voornamelijk door de centerspeaker, die ik niet heb)? Of is deze veronderstelling onjuist en krijg ik wel al het geluid door de twee boekenplankspeakers?

Ik snap overigens dat bij films die Dolby 2.0 hebben het sowieso goed over de speakers komt, maar niet alle films hebben Dolby 2.0.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Mijn Denon AVR-1306 kan ik gewoon stereo laten afspelen, ook al is de ingang DTS.
Het zou dus geen probleem moeten zijn met 2 boxen.
Daarnaast heb je met een AV receiver die dolby ondersteund altijd nog de mogelijkheid er extra boxen op aan te sluiten als je je later bedenkt en toch 5.1 wilt.

• LuPo
M a r c o schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:07:
Mijn Denon AVR-1306 kan ik gewoon stereo laten afspelen, ook al is de ingang DTS.
Het zou dus geen probleem moeten zijn met 2 boxen.
Daarnaast heb je met een AV receiver die dolby ondersteund altijd nog de mogelijkheid er extra boxen op aan te sluiten als je je later bedenkt en toch 5.1 wilt.
Oké, ik had ook al zo'n vermoeden dat het in principe wel moet gaan lukken. Ik koop inderdaad liever een AV-receiver dan een stereo-receiver, gezien het feit dat we misschien in de toekomst nog wel eens over zouden kunnen gaan op andere speakers. Maar dat blijkt impliciet wel duidelijk uit m'n startpost hoop ik. ;)

Het is dus zo dat via de receiver bij films een speciale mode kan worden ingesteld die het geluid 2.0 stuurt? Overigens snap ik dat je dan geen DTS of DD 5.1 meer hebt, maar het gaat mij erom dat we wel gewoon de film kunnen volgen! :)

[ Voor 17% gewijzigd door LuPo op 10-04-2009 13:13 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
LuPo schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:11:
[...]
Het is dus zo dat via de receiver bij films een speciale mode kan worden ingesteld die het geluid 2.0 stuurt?
Als je op je receiver

Center Speaker: No
Surround Speakers: No
Subwoofer: No

instelt gaat alles goed en komt er gewoon stereo geluid uit je front speakers.

Nickname does not reflect reality

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:29
een paar vragen:
- waarom wil je HDMI (alleen beeld neem ik aan) via de receiver laten lopen?
- ben je er van overtuigd dat de huidige speakers ook op de nieuwe receiver goed klinken?
- waarom kies je niet tussen een AV-receiver en een Versterker + losse tuner?
- wat is je budget?

het is natuurlijk eenvoudig (en veel vaker gezegd):
een stereo versterker heeft maar twee versterkers aan boord, en is dus per definitie beter dan een AV met 5, 6 of 7 tot wel 11 versterkers aan boord.

je gaat niets missen... elke film is ook als 2.0 afgemixed...
ik prefereer een goede 2.0 set boven een brakke 5.1 set....

het nadeel is alleen toekomstige uitbreidbaarheid van een stereo versterker, en het is misschien minder fancy...

• LuPo
107mb schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:34:
een paar vragen:
- waarom wil je HDMI (alleen beeld neem ik aan) via de receiver laten lopen?
- ben je er van overtuigd dat de huidige speakers ook op de nieuwe receiver goed klinken?
- waarom kies je niet tussen een AV-receiver en een Versterker + losse tuner?
- wat is je budget?

het is natuurlijk eenvoudig (en veel vaker gezegd):
een stereo versterker heeft maar twee versterkers aan boord, en is dus per definitie beter dan een AV met 5, 6 of 7 tot wel 11 versterkers aan boord.

je gaat niets missen... elke film is ook als 2.0 afgemixed...
ik prefereer een goede 2.0 set boven een brakke 5.1 set....

het nadeel is alleen toekomstige uitbreidbaarheid van een stereo versterker, en het is misschien minder fancy...
Ja, waarom HDMI? Eigenlijk omdat ik gewoon alles digitaal wil aansluiten. Ik ging er van uit dat HDMI eerst naar de receiver moet lopen, om vervolgens door te gaan naar de tv. Maar kun je de DVD-speler (of toekomstige Blu-rayspeler) ook direct aansluiten - met HDMI - op de tv?

Laat ik voorop stellen dat de set voor mijn ouders is. Ik studeer en woon op kamers. Zelf heb ik de Onkyo HT-C5115 en vooral de receiver en DVD-speler zijn erg goed. De speakerset is wat minder (op zich wel leuk hoor), maar dat wist ik toen ik het kocht. Mijn budget is/was echter niet toereikend om gelijk een dikke installatie te kopen.

Als ik mijn vader zie: die kijkt het liefst drie films tegelijk (steeds tussen de zenders zappen) en dan ook nog is zonder (of met weinig) geluid. Mijn moeder daarentegen luistert af en toe een CD en kijkt alleen het journaal. Mijn plan was eigenlijk om de DVD-speler ook gewoon als CD-speler dienst te laten doen (die wordt digitaal coaxiaal aangesloten). Zoals je wel leest zijn mijn ouders niet echt audiofielen, en derhalve volstaat een 'lichte' receiver mijns inziens wel.

De keuze tussen stereo-receiver en AV-receiver is er één omdat ik niet wist dat je ook een losse versterker met tuner kunt kopen. Krijg je dan twee aparte apparaten? Het komt namelijk in de woonkamer dus in principe zou één apparaat mooier zijn. Maar wat is het verschil met een losse versterker en tuner dan? :)

Het budget van mijn ouders is < 400 euro. Ik zat zelf te denken aan dit of dit.

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10-2025
met een budget van 400 euro is het aan te raden om ook te kijken naar een gewone stereo versterker (dus geen receiver). De meeste televisies hebben een goede oude stereo-uitgang. Je stopt de HDMI van de DVD-speler dus gewoon in de TV en laat vervolgens alle audio over die stereo-uitgang lopen (die je dan dus op een versterker aansluit). Natuurlijk wel eerst even instellen op de TV om te zorgen dat je niet tegelijkertijd ook de speakers van de TV gebruikt.

Voor 400 euro heb je een aardige versterker; in ieder geval beter voor stereogeluid dan een receiver van dat bedrag. De meeste versterkers hebben ook genoeg ingangen om op z'n minst vier of vijf apparaten aan te sluiten. Het enige probleem is natuurlijk dat je niet kunt uitbreiden naar 5.1 of zo.

EDIT: en dan natuurlijk nog een klein bedragje vrijmaken voor een leuk tunertje (waarom eigenlijk?)

[ Voor 6% gewijzigd door rvone op 10-04-2009 17:10 ]

• LuPo
4nGeLuS schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:08:
met een budget van 400 euro is het aan te raden om ook te kijken naar een gewone stereo versterker (dus geen receiver). De meeste televisies hebben een goede oude stereo-uitgang. Je stopt de HDMI van de DVD-speler dus gewoon in de TV en laat vervolgens alle audio over die stereo-uitgang lopen (die je dan dus op een versterker aansluit). Natuurlijk wel eerst even instellen op de TV om te zorgen dat je niet tegelijkertijd ook de speakers van de TV gebruikt.

Voor 400 euro heb je een aardige versterker; in ieder geval beter voor stereogeluid dan een receiver van dat bedrag. De meeste versterkers hebben ook genoeg ingangen om op z'n minst vier of vijf apparaten aan te sluiten. Het enige probleem is natuurlijk dat je niet kunt uitbreiden naar 5.1 of zo.

EDIT: en dan natuurlijk nog een klein bedragje vrijmaken voor een leuk tunertje (waarom eigenlijk?)
Oké, en wat is dan aan te raden als stereo-versterker? Is zoiets dan wat?

Verder lijkt me dat dan ook wel prima op zich. Alleen wordt het dan dus vanaf de stereo-uitgang aangesloten op de stereo-ingang van de versterker? En heb ik dan een 3,5mm jack naar RCA (rood en wit) nodig? Of moet ik dan een hele andere kabel hebben?

Dat tunertje is omdat m'n moeder nogal eens de radio zacht aan heeft staan als er visite is. Die zat nu ook al op het setje wat we hebben en wil ze dus graag ook weer. :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48
Als ik het zo lees zal iedere versterker voldoen, en dan zou ik voor een simpele a/v receiver gaan. Dan kun je er nog een simpele sub bijzetten voor een voller geluid, uitbreiden naar surround, delays instellen zodat het beeld en geluid niet async is met de flatscreen, je kunt wat spelen met mixdown mogelijkheden (surround naar stereo). Het ziet er alleen niet zo mooi uit als zo'n marantz :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

• rvone
LuPo schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:18:
[...]

Oké, en wat is dan aan te raden als stereo-versterker? Is zoiets dan wat?

Verder lijkt me dat dan ook wel prima op zich. Alleen wordt het dan dus vanaf de stereo-uitgang aangesloten op de stereo-ingang van de versterker? En heb ik dan een 3,5mm jack naar RCA (rood en wit) nodig? Of moet ik dan een hele andere kabel hebben?

Dat tunertje is omdat m'n moeder nogal eens de radio zacht aan heeft staan als er visite is. Die zat nu ook al op het setje wat we hebben en wil ze dus graag ook weer. :)
De Marantz PM7001 is een prima versterker voor dat geld. Maar er is natuurlijk veel meer te koop. Ga daarom ook eens kijken bij een hifi dealer (laat je voorlichten en doe een luistersessie; kopen kun je altijd nog online doen of zo). Zorg wel dat je een geintegreerde versterker koopt en dus niet alleen een voor- of eindversterker (dit kunnen ze je allemaal vertellen in de winkel).

De aansluiting gaat niet van 3.5 naar RCA, maar gewoon van RCA naar RCA (tulpjes naar tulpjes dus). Als je alle apparaten dus via de TV aansluit en dan de TV alle audio laat doorsturen naar de versterker heb je meestal ook geen problemen met latency waar de user hierboven op wijst. Ook kun je op de meeste versterkers gewoon een sub aansluiten als je dat zou willen.

Over de tuner: als je digitale TV hebt, heb je meestal ook gewoon radiokanalen in je pakket. Als alternatief voor de tuner kun je dus ook gewoon de televisie het werk laten doen.

Dan dit: zoals hierboven terecht werd gezegd ligt het er ook maar net aan wat eigenlijk de wensen zijn. Veel mensen hechten niet zo heel veel waarde aan het geluidsverschil tussen een goede stereoversterker en een aardige AV-receiver. Je moet je dan ook afvragen of het alle extra moeite wel waard is en of je niet gewoon een leuk receivertje moet halen bij de mediamarkt (natuurlijk hebben ze daar ook heel goed spul staan).

Het punt is dus dat je even goed moet nadenken over wat de bedoeling is, en het kan ook geen kwaad om je in een goede winkel eens te laten voorlichten.

• LuPo
ShittyOldMan schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:48:
Als ik het zo lees zal iedere versterker voldoen, en dan zou ik voor een simpele a/v receiver gaan. Dan kun je er nog een simpele sub bijzetten voor een voller geluid, uitbreiden naar surround, delays instellen zodat het beeld en geluid niet async is met de flatscreen, je kunt wat spelen met mixdown mogelijkheden (surround naar stereo). Het ziet er alleen niet zo mooi uit als zo'n marantz :P
Ik denk, gezien mijn ouders niet zo heel erg thuis zijn op audiogebied, dat een simpele A/V-receiver inderdaad wel gaat volstaan. Als ik gewoon één van de eerder genoemde bestel dan denk ik dat ze daar heel tevreden mee zijn. Bedankt voor je hulp. ;)
4nGeLuS schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 01:58:
[...]

De Marantz PM7001 is een prima versterker voor dat geld. Maar er is natuurlijk veel meer te koop. Ga daarom ook eens kijken bij een hifi dealer (laat je voorlichten en doe een luistersessie; kopen kun je altijd nog online doen of zo). Zorg wel dat je een geintegreerde versterker koopt en dus niet alleen een voor- of eindversterker (dit kunnen ze je allemaal vertellen in de winkel).

De aansluiting gaat niet van 3.5 naar RCA, maar gewoon van RCA naar RCA (tulpjes naar tulpjes dus). Als je alle apparaten dus via de TV aansluit en dan de TV alle audio laat doorsturen naar de versterker heb je meestal ook geen problemen met latency waar de user hierboven op wijst. Ook kun je op de meeste versterkers gewoon een sub aansluiten als je dat zou willen.

Over de tuner: als je digitale TV hebt, heb je meestal ook gewoon radiokanalen in je pakket. Als alternatief voor de tuner kun je dus ook gewoon de televisie het werk laten doen.

Dan dit: zoals hierboven terecht werd gezegd ligt het er ook maar net aan wat eigenlijk de wensen zijn. Veel mensen hechten niet zo heel veel waarde aan het geluidsverschil tussen een goede stereoversterker en een aardige AV-receiver. Je moet je dan ook afvragen of het alle extra moeite wel waard is en of je niet gewoon een leuk receivertje moet halen bij de mediamarkt (natuurlijk hebben ze daar ook heel goed spul staan).

Het punt is dus dat je even goed moet nadenken over wat de bedoeling is, en het kan ook geen kwaad om je in een goede winkel eens te laten voorlichten.
Ah, bedankt voor de verhelderende uitleg. Zoals hierboven ook al gemeld zijn me ouders geen audiofielen en ik denk dat ik dus gewoon voor een simpele A/V-receiver ga. Voor mijzelf ga ik dan sparen voor een mooie stereo-receiver met CD-speler, tuner én natuurlijk een set mooie speakers. :>

Het probleem zit hem gewoon in het feit dat mijn ouders waarschijnlijk weinig gebruik gaan maken van de set. En dan is het natuurlijk zonde om een hele dure stereo-set te gaan kopen. In mijn OP ging het ook eigenlijk om de vraag of een A/V-receiver gebruikt kon worden voor de doeleinden die ik ermee had. Ik twijfelde namelijk of er geen geluiden gemist zouden gaan worden bij films. :)

Verwijderd

LuPo schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:26:
[...]

Ik denk, gezien mijn ouders niet zo heel erg thuis zijn op audiogebied, dat een simpele A/V-receiver inderdaad wel gaat volstaan. Als ik gewoon één van de eerder genoemde bestel dan denk ik dat ze daar heel tevreden mee zijn. Bedankt voor je hulp. ;)

[...]

Ah, bedankt voor de verhelderende uitleg. Zoals hierboven ook al gemeld zijn me ouders geen audiofielen en ik denk dat ik dus gewoon voor een simpele A/V-receiver ga. Voor mijzelf ga ik dan sparen voor een mooie stereo-receiver met CD-speler, tuner én natuurlijk een set mooie speakers. :>

Het probleem zit hem gewoon in het feit dat mijn ouders waarschijnlijk weinig gebruik gaan maken van de set. En dan is het natuurlijk zonde om een hele dure stereo-set te gaan kopen. In mijn OP ging het ook eigenlijk om de vraag of een A/V-receiver gebruikt kon worden voor de doeleinden die ik ermee had. Ik twijfelde namelijk of er geen geluiden gemist zouden gaan worden bij films. :)
Grootte aanrader: http://link.marktplaats.nl/243615061 zijn voor 350-400 wel af te halen. Het beste wat ik heb gehoord tot 2000 euro speakers.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:39:
[...]

Grootte aanrader: http://link.marktplaats.nl/243615061 zijn voor 350-400 wel af te halen. Het beste wat ik heb gehoord tot 2000 euro speakers.
zijn het je eigen speakers? ;)

ze zien er trouwens niet uit.... slecht afgelakt, en dan ook nog wit...

[ Voor 10% gewijzigd door 107mb op 11-04-2009 13:56 ]

• rvone
Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:39:
[...]

Uh, hij heeft het over receivers en jij gaat speakers aanbevelen? :?

EDIT: never mind, ik snap de link nu. Een ding: het beste wat je hebt gehoord tot 2000 euro? Echt? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door rvone op 11-04-2009 14:01 ]

• LuPo
107mb schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:55:
[...]

zijn het je eigen speakers? ;)

ze zien er trouwens niet uit.... slecht afgelakt, en dan ook nog wit...
offtopic:
Ik vind ze er inderdaad ook niet echt mooi uit zien. Slecht gelakt inderdaad.
4nGeLuS schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:58:
[...]

Uh, hij heeft het over receivers en jij gaat speakers aanbevelen? :?

EDIT: never mind, ik snap de link nu. Een ding: het beste wat je hebt gehoord tot 2000 euro? Echt? 8)7
offtopic:
Lijkt me ook sterk hoor. Hij woont trouwens in Sneek en deze set wordt aangeboden in Heerenveen. Familie ofzo? :X Overigens snap ik de link naar die speakers niet helemaal. Of is dat na aanleiding van dat ik zei dat ik ging sparen voor een mooi setje? :?

Maargoed even ontopic: het gaat dus een simpele A/V-receiver worden. Ik heb uit de nieuwe Onkyo-reeks deze op het oog. Ik neem aan dat ik niet veel fout kan kopen aangezien het wordt aangesloten op twee redelijk simpele boekenplankspeakers?

• rvone
LuPo schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:44:
Maargoed even ontopic: het gaat dus een simpele A/V-receiver worden. Ik heb uit de nieuwe Onkyo-reeks deze op het oog. Ik neem aan dat ik niet veel fout kan kopen aangezien het wordt aangesloten op twee redelijk simpele boekenplankspeakers?
Dat is best een leuk ding inderdaad. Kijk, wat je ook kunt doen is even je vader die speakers in de auto laten zetten en langs een hifi-tent rijden. Die sluiten ze meestal graag voor je aan op de gewenste receiver en dan kun je zelf horen of het in orde is. Maar ja, we waren al tot de conclusie gekomen dat het gaat om of je geluid zou missen als je stereo op een 5.1 receiver wilt aansluiten en dat is dus niet het geval. Daarom is luisteren niet per se nodig en kun je met een Onkyo niet verkeerd gaan. Denon heeft ook een leuk apparaat in die prijsklasse en misschien is ook Sony de moeite waard om eens naar te kijken. Misschien hebben je ouders ook een voorkeur als het gaat om het design? Daar kun je ook op selecteren, natuurlijk.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:54
Onkyo heeft vrij warm geluid. Misschien leuk om te noemn wat voor speakers je hebt. Is het wat, of is het echt weinig? In dat laatste geval is alles goed. In het 1e geval kan het zin hebben om op eBay eens te kijken, daar staan echt koopjes.

• LuPo
4nGeLuS schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 20:54:
[...]

Dat is best een leuk ding inderdaad. Kijk, wat je ook kunt doen is even je vader die speakers in de auto laten zetten en langs een hifi-tent rijden. Die sluiten ze meestal graag voor je aan op de gewenste receiver en dan kun je zelf horen of het in orde is. Maar ja, we waren al tot de conclusie gekomen dat het gaat om of je geluid zou missen als je stereo op een 5.1 receiver wilt aansluiten en dat is dus niet het geval. Daarom is luisteren niet per se nodig en kun je met een Onkyo niet verkeerd gaan. Denon heeft ook een leuk apparaat in die prijsklasse en misschien is ook Sony de moeite waard om eens naar te kijken. Misschien hebben je ouders ook een voorkeur als het gaat om het design? Daar kun je ook op selecteren, natuurlijk.
Ik heb voor m'n ouders gisteren de TX-SR307 al besteld. Normaal gesproken was luisteren in een HiFi-winkel inderdaad wel een goed alternatief. Ik heb alleen altijd het idee dat je dan niet zo maar weer weg kunt gaan omdat je dan alleen maar even komt om te luisteren. :$
Sjah schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 21:03:
Onkyo heeft vrij warm geluid. Misschien leuk om te noemn wat voor speakers je hebt. Is het wat, of is het echt weinig? In dat laatste geval is alles goed. In het 1e geval kan het zin hebben om op eBay eens te kijken, daar staan echt koopjes.
In de OP stond wel een linkje naar specificaties. Specificaties kan ik je wel even geven:

Enclosure: Bass-reflex bookshelf type
System: 15 cm 3-way system
Loudspeakers:
Woofer: 15 cm cone type
Mid-range: 6,6 cm cone type
Tweeter: 1,6 cm dome type
Nominal Impedance: 8 ohm
Dimensions: 175 (W) x 270 (H) x 262,5 (D) mm
Weight: 2,9 kg

Ze klinken wel redelijk leuk. Ik ben zelf nog niet zo lang bezig op audio-gebied, maar het is niet heel hoogstaand hoor. Ik denk dat het gewoon een beetje mid-range is. ;)

Verwijderd

LuPo schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:44:
[...]

offtopic:
Ik vind ze er inderdaad ook niet echt mooi uit zien. Slecht gelakt inderdaad.

[...]

offtopic:
Lijkt me ook sterk hoor. Hij woont trouwens in Sneek en deze set wordt aangeboden in Heerenveen. Familie ofzo? :X :?
Het is geen familie van hem hoor, ik ken Johannes. Ik heb zelf ook van deze Rogers staan en vind ze echt super klinken. Ze spelen echt alle speakers eruit, zowiezo onder de 1000 euro zul je geen zuiverdere en strakker klinkende speakers vinden... maar dat is natuurlijk mijn mening....
Pagina: 1