• coltje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-07-2023
Beste tweakers,

Na verschillende topics & reviews gelezen ben ik er nog niet helemaal uit welke tv ik will gaan halen,
wel is mijn selectie wat kleiner geworden.
Ik wil een 100hz 40-42 inch full hd tv mijn budget is €1000 inc verzendkosten. De voornaamste gebruik gaat worden films en series vanaf mijn computer kijken.

Heb een lijstje gemaakt met tv's die mij intressant lijken:
Samsung LE40A656 €760
Samsung LE40A686 €860
Samsung LE40A756 €940
Samsung LE40A856 €920
Toshiba 42RV555D €843
Philips 42PFL7403D €900
LG 42LG7000 €890

Welke tv uit deze lijst adviseren julie en de prijs heeft natuurlijk ook een factor.
Alvast bedankt.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom overweeg je geen plasma?

Bijvoorbeeld de Panasonic Viera TH-42PZ85 of de nieuwe TX-P42G10. Weet niet welke beter is, maar zijn rond de EUR 1000. Die PZ85 kost volgens de pricewatch EUR 1022,- inclusief verzenden. Is dus heel klein beetje boven budget, maar volgens mij een heel goede tv.

De PZ85 was ook testwinnaar bij Tweakers:
reviews: Panasonic TH-42PZ85 en conclusie middensegment

Test is wel van mei 2008, maar toen was de tv ook ruim EUR 1500,- en zo hard is het ook niet gegaan met de ontwikkeling van tv's in de prijscategorie waarin jij zoekt.

[ Voor 119% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-04-2009 09:51 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Na verschillende topics & reviews gelezen ben ik er nog niet helemaal uit welke tv ik wil gaan halen
Waarom moeten wij dat wel weten dan? :D

Het blijft een kwestie van smaak. Loop je lokale MediaMarkt binnen en bekijk de schermen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• coltje
CodeCaster schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:45:
[...]

Waarom moeten wij dat wel weten dan? :D

Het blijft een kwestie van smaak. Loop je lokale MediaMarkt binnen en bekijk de schermen.
Zelf ik ik weinig ervaring met tv's, als er iemand hier meer ervaring heeft en zoiets heeft van nou ...... tv zal ik nemen want die is het beste voor jouw doeleinde help dat zeker.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:43:
Waarom overweeg je geen plasma?

Bijvoorbeeld de Panasonic Viera TH-42PZ85 of de nieuwe TX-P42G10. Weet niet welke beter is, maar zijn rond de EUR 1000. Die PZ85 kost volgens de pricewatch EUR 1022,- inclusief verzenden. Is dus heel klein beetje boven budget, maar volgens mij een heel goede tv.

De PZ85 was ook testwinnaar bij Tweakers:
reviews: Panasonic TH-42PZ85 en conclusie middensegment

Test is wel van mei 2008, maar toen was de tv ook ruim EUR 1500,- en zo hard is het ook niet gegaan met de ontwikkeling van tv's in de prijscategorie waarin jij zoekt.
Hier kan ik alleen maar met meegaan. Neem een Panasonic plasma. :)

• coltje
Tja heb nooit echt naar plasma gekeken, had gelezen dat ze veel stroomverbruik hadden en kunnen inbranden. Dacht ook dat lcd beter dan plasma was en ze vielen een beetje buiten mijn prijs categorie.
Maar misschien is degene die jij aangeeft wel een goede overweging weet niet wat de voordelen ervan zijn tegenover een lcd uit mijn lijstje?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
coltje schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:56:
[...]

Tja heb nooit echt naar plasma gekeken, had gelezen dat ze veel stroomverbruik hadden en kunnen inbranden. Dacht ook dat lcd beter dan plasma was en ze vielen een beetje buiten mijn prijs categorie.
Maar misschien is degene die jij aangeeft wel een goede overweging weet niet wat de voordelen ervan zijn tegenover een lcd uit mijn lijstje?
Beter beeld. :P
Lijkt me toch wel een belangrijk argument? :)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

coltje schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:56:
[...]

Volgens mij is er nog nooit een LCD geweest die als "beste" tv werd bestempeld (op dit moment is nog steeds de beste tv een Pioneer plasma) en in vergelijkende tests in bepaalde prijscategorie zie je eigenlijk ook vrijwel altijd dat de plasma wint (zo ook in de tweakers test).

Stroomverbruik is vergelijkbaar met LCD, het ligt ietsjes hoger. Het lijkt alleen anders, omdat plasma bij wit licht maximaal 450watt verbruikt en bij zwart beeld een paar watt, het gemiddelde ligt op 270 watt en een LCD verbruikt altijd hetzelfde, wit of zwart beeld en dan zie je dat het 250watt is. Het probleem is dat vaak het maximale verbruik met het maximale verbruik wordt vergeleken.

Het inbranden verhaal komt tegenwoordig eigenlijk niet meer voor, dan moet je echt gekke dingen doen. Ik lees er in de plasma topics nooit meer wat over. Maar als jij 24 uur lang hetzelfde beeld gaat laten staan, dan lukt het je misschien nog wel. Dat is echter niets anders dan bij de oude CRT tv's. Ook die kun je laten inbranden als je je best doet. Daar hoorde je ook niemand klagen.

Ga eens kijken in de Pana topics zou ik zeggen :)

• coltje
Bedankt voor de informatie, het wordt denk ik toch een plasma de: Panasonic Viera TX-P42G10
Ga vannmiddag naar de mediamarkt kijken of ze mij daar nog een leuk prijsje kunnen geven.

Verwijderd

Sony W5500 (ca. 1150,-), helemaal top!

Moet je nog wel 150 euri sparen :)

Edit: En ook erg zuinig! Laag verbruik.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 10:49 ]

• coltje
Sony W5500 kost ongeveer hetzelfde als de panasonic maar de vraag is of hij mooie beeld heeft.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, ik zie alweer dat iedereen iets anders gaat roepen. Kortom: aan dit advies ga je heel weinig hebben. TV's uitzoeken moet je nog altijd zelf doen, en wel gewoon in de winkel. Doe gewoon goed vooronderzoek en ga dan naar de winkel om de modellen te bekijken. Dat is de enige manier om de juiste keuze te maken.

We hebben nog een mooie [FAQ] Welke TV moet ik kopen? guide om je een handje te helpen :) Kijk ook nog even op http://koopinfo.nl/ :)

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door voodooless op 10-04-2009 13:24 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.