Op zoek naar 4 x 4 ohms versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views

• jimte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik wil graag vier 4 ohms speakers aansluiten op een versterker. Ik ben een redelijke leek op dit gebied, maar heb begrepen dat dit niet veel voorkomt.

Heeft iemand suggesties welke, niet al te dure, liefst zwarte, versterker dit zou kunnen?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:19
'Een versterker' zegt natuurlijk niet zo veel. Vier ohms speakers zijn meestal autospeakers. De meeste autoradio's zijn dan ook ontworpen om speakers met een impedantie van vier ohm aan te sturen. Een versterker die voor acht ohm ontworpen is, kan vier ohms speakers best aansturen. Je moet alleen uitkijken voor clipping en je versterker dus niet te hard zetten.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48
Waarom 4 speakers en niet 2 goede? Mijn ervaring is nog steeds: als het met 4 speakers beter klinkt dan met 2, dan zijn het slechte speakers.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• alphacentauri
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-12-2012
Hoe wil je deze luidsprekers aansluiten ?
Op iedere 'gewone' 8 ohm versterker zou je deze vier kunnen aansluiten: twee parallel op links, twee parallel op rechts (parallel = beide luidsprekers op dezelfde aansluitingen).

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jimte schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:41:

Heeft iemand suggesties welke, niet al te dure, liefst zwarte, versterker dit zou kunnen?
Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Loop eens een winkel binnen, lees je in in de materie, zoek gebruikerservaringen. Een topic op GoT openen is zeker niet de eerste stap.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.