Toon posts:

Pc start wel op, maar geen beeld.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.620 views

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken geleden deed ik mijn pc aan en kreeg ik geen beeld meer, hij starte nog wel op maar alleen het beeld bleef op stand-by staan. Ik hem het aangesloten via mijn onboard kaart doet hij het opeens wel, ik dacht dus mijn videokaart zal wel stuk zijn, dus ik schaf een nieuwe videokaart aan, deze draait 3 dagen goed totdat ik de pc een keer opnieuw opstart en weer geen beeld kreeg, de volgende dag (gisteren) ik denk laat ik de pc maar weer eens opstarten via de videokaart en heb opeens weer beeld, start de pc een half uur later ff opnieuw op en weer geen beeld, ik heb nu geen idee meer wat ik zou kunnen doen?

Hier zijn enkele specificaties:

Moederbord : Acer FG965M
Chipset : Intel G965
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400 MHz
Fysiek Geheugen : 4096 MB (4 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : Intel(R) G965 Express Chipset Family
Harde Schijf : WDC (500 GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD+-RW GSA-H31N
DVD-Rom Station : QY0649D KEP650C SCSI CdRom Device
Monitor Type : LG Electronics L1919S - 17 inches
Netwerkkaart : Intel Corporation 82566DC Gigabit Network Connection
Netwerkkaart : Intel Corporation 82566DC Gigabit Network Connection
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Home Premium Home Editie 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00
Windows Performance Index : 3.8

Er zit ook nog een OCZ voeding in van 500 Watt en een Geforce 9600GT videokaart.
Heeft iemand een idee wat dit hoe ik dit kan oplossen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen.
Blijkbaar is er meer mis dan alleen de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:32:
Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen.
Blijkbaar is er meer mis dan alleen de videokaart.
Ja maar ik kan daar niks in vinden wat op dit probleem lijkt, en het is ook zo vreemd dat hij wel beeld geeft als ik hem op mijn onboard kaart aansluit en niet op mijn videokaart, en dat mijn videokaart het soms doet.

Verwijderd

al een bios flash geprobeerd? of reset?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:36:
Nee nog niet, maar zou het dan kunnen wezen dat de nieuwe videokaart en de bios een conflict hebben?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

k
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:36:
dude serieus ,waarom roep je bios flash? alsof dat alles verhelpt....
Heb jij ergens gelezen dat een bios update dit specifieke probleem verhelpt ? , zo niet, houd dan het flashen voor gezien aub....

[ Voor 22% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-04-2009 17:56 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
CrankyGamerOG schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:41:
k
[...]

Ik denk zelf trouwens dat het aan het moederbord ligt, maar wat precies weet ik niet.

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Heb je al een andere dvi/vga kabel geprobeerd?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:28:
[...]

Ja maar ik kan daar niks in vinden wat op dit probleem lijkt, en het is ook zo vreemd dat hij wel beeld geeft als ik hem op mijn onboard kaart aansluit en niet op mijn videokaart, en dat mijn videokaart het soms doet.
Het gaat er ook om dat je de troubleshooter doorneemt om te achterhalen welk onderdeel het probleem veroorzaakt. Doe dat dus eerst eens.

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:41:
k
[...]

Heb jij ergens gelezen dat een bios update dit specifieke probleem verhelpt ? , zo niet, houd dan het flashen voor gezien aub....
ja... ik zat te denken dat het probleem tussen de graka en de chipset van het moederbord zat. Dat is namelijk een probleem dat ik wel vaker heb gehoord. Maar jij denkt dus niet dat dat door middel van een biosflash opgelost kan worden?

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:29:
[...]

Het gaat er ook om dat je de troubleshooter doorneemt om te achterhalen welk onderdeel het probleem veroorzaakt. Doe dat dus eerst eens.
Heb er zonet een ander beeldscherm aangehad en die deed ook niks.

• Lumics
  • Laatst online: 07-05 11:46
Videokaart controleren in een ander PC. Indien dat goed functioneert, dan zou je kunnen veronderstellen dat het een MOBO probleem is. Een bios flash is m.i. onzin, omdat het altijd goed heeft gefunctioneerd op de huidige bios.

Hopelijk dan nog garantie op je MOBO.

Maaruh, de hangen en opstarten FAQ leidt echt wel toch het uitsluiten van bepaalde situaties.

Tot wanneer zie je beeld? Zie je de PC wel booten/POST'en. Of verdwijnt het beeld in windows.
In dat geval kan het ook een driver probleem zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Lumics op 10-04-2009 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:59:
Videokaart controleren in een ander PC. Indien dat goed functioneert, dan zou je kunnen veronderstellen dat het een MOBO probleem is. Een bios flash is m.i. onzin, omdat het altijd goed heeft gefunctioneerd op de huidige bios.

Hopelijk dan nog garantie op je MOBO.

Maaruh, de hangen en opstarten FAQ leidt echt wel toch het uitsluiten van bepaalde situaties.

Tot wanneer zie je beeld? Zie je de PC wel booten/POST'en. Of verdwijnt het beeld in windows.
In dat geval kan het ook een driver probleem zijn.
Ik zie helemaal geen beeld als ik mijn pc aansluit op mijn videokaart, maar hij start wel gewoon op want als ik hem aansluit op mijn onboard kaart dan zie ik gewoon dat hij opstart.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nogmaals, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens helemaal door tot je het probleem gevonden hebt. Alleen een andere monitor testen is niet voldoende.
Anders heeft het topic weinig zin, want dan blijven we maar gokken wat het probleem zou kunnen zijn.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Als een onderdeel kapot gaat en je het vervangt en dat ook weer kapot gaat, dan kan het toch alleen maar de voeding (of het moederbord) zijn?

Heb je voor de aardigheid al eens naar de voltages gekeken in de bios, toen je nog wel beeld had?

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je er een andere voeding in zet. (van andere pc bijvoorbeeld)

In de troubleshooter staat als het goed is ook iets over het strippen van je pc (alle onderdelen loskoppelen / eruithalen, behalve cpu en geheugen). Heb je al eens geprobeert of je pc wel start als er verder niets bij in zit?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:37:
Als een onderdeel kapot gaat en je het vervangt en dat ook weer kapot gaat, dan kan het toch alleen maar de voeding (of het moederbord) zijn?

Heb je voor de aardigheid al eens naar de voltages gekeken in de bios, toen je nog wel beeld had?

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je er een andere voeding in zet. (van andere pc bijvoorbeeld)

In de troubleshooter staat als het goed is ook iets over het strippen van je pc (alle onderdelen loskoppelen / eruithalen, behalve cpu en geheugen). Heb je al eens geprobeert of je pc wel start als er verder niets bij in zit?
Al ik mijn vga kabel aansluit op mijn onboard videokaart aansluiting heb ik gewoon beeld en draait de pc ook gewoon zonder problemen, maar zodra ik mijn vga kabel aansluit op de aansluiting van mijn videokaart krijg ik gewoon geen beeld meer, maar de pc loopt gewoon door, dat ik het hele probleem.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 17:24
Heb je al eens de onboard VGA uitgeschakeld in de BIOS en AGP/PCI-e/wathetookis als eerste video output geselecteerd in de BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:09:
Heb je al eens de onboard VGA uitgeschakeld in de BIOS en AGP/PCI-e/wathetookis als eerste video output geselecteerd in de BIOS?
Dat kan je in mijn BIOS niet aan of uitzetten omdat die optie niet in mijn de BIOS staat.

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:23:
[...]

Dat kan je in mijn BIOS niet aan of uitzetten omdat die optie niet in mijn de BIOS staat.
Maar je kan wel de primaire GPU instellen? Want als windows het beeld uitpoept naar de primaire GPU en deze staat ingesteld als onboard dan komt daar het beeld uit, niet uit de videokaart.
Dat hoort misschien ook wel automatisch te gaan, lees de handleiding eens door van je moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:13:
[...]

Maar je kan wel de primaire GPU instellen? Want als windows het beeld uitpoept naar de primaire GPU en deze staat ingesteld als onboard dan komt daar het beeld uit, niet uit de videokaart.
Dat hoort misschien ook wel automatisch te gaan, lees de handleiding eens door van je moederbord.
De videokaart heeft het 3 dagen gedaan zonder dat ik ook maar iets in de BIOS heb veranderd, en nu doet hij het opeens niet meer, het lijkt me dan vreemd om nu opeens wel iets in de BIOS te moeten veranderen.

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:21:
[...]

De videokaart heeft het 3 dagen gedaan zonder dat ik ook maar iets in de BIOS heb veranderd, en nu doet hij het opeens niet meer, het lijkt me dan vreemd om nu opeens wel iets in de BIOS te moeten veranderen.
Mja je kan het tenminste proberen?
Als iets eerder wel werkte en daarna niet meer is het meestal kapot ;-)

Waar het hier op lijkt is dat je onboard GPU alleen maar in gebruik is, deze hoort uitgeschakeld te zijn met een aparte videokaart, wat dus niet gebeurd. Tijd om het te forceren.

Het ligt ook niet aan windows (dus ook niet drivers) omdat je ook geen beeld hebt tijdens POST

Check ook even of de connector wel goed schoon is en of de videokaart er wel goed in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Moning2 op 10-04-2009 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er toch niet uit, breng hem wel eens weg naar een reparateur, maar in iedergeval bedankt voor alle reactie's ;)

Verwijderd

Moederbord.. vorige maand ook zelf gehad, pc gaat aan maar beeld blijft zwart.

Had toen zelf ook al videokaart, geheugen getest. Nieuw moederbord toen maar gehaald en probleem was opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:12:

Had toen zelf ook al videokaart, geheugen getest. Nieuw moederbord toen maar gehaald en probleem was opgelost
Ok bedankt, zal dan maar eens om een nieuw moederbord kijken.

• Moning2
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:12:

Met een andere videokaart er bij in? Want ik begrijp uit het verhaal van de TS dat het beeld wel werkt van zijn moederbord. Beetje jammer als hij dan een nieuw moederbord koopt om er achter te komen dat zijn videokaart gewoon kapot is of dat hij gewoon iets is vergeten aan te sluiten? (Zoals een extra stroom connector of een jumper dat op z'n moederbord anders moet etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Moning2 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:59:
[...]

Met een andere videokaart er bij in? Want ik begrijp uit het verhaal van de TS dat het beeld wel werkt van zijn moederbord. Beetje jammer als hij dan een nieuw moederbord koopt om er achter te komen dat zijn videokaart gewoon kapot is of dat hij gewoon iets is vergeten aan te sluiten? (Zoals een extra stroom connector of een jumper dat op z'n moederbord anders moet etc.)
Ik heb die videokaart nog maar 3 dagen en die heb ik gekocht omdat ik daarvoor precies hetzelfde probleem had, dus dan denk ik dat het niet aan mijn videokaart(en) ligt. En ik vindt het vreemd dat die nieuwe videokaart 3 dagen zonder problemen gedraaid heeft en dan opeens er mee ophoud, en daarom denk ik dat het niks met een jumper of een stroom connector te maken heeft, maar ik kan er naast zitten en dat die nieuwe videokaart ook opeens stuk is gegaan.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee?

Verwijderd

zoals eerder gezegd probeer het is met een andere mobo. Als je die zelf niet hebt kan je misschien wel bij iemand anders proberen. Verder nogmaals wat TERW_DAN zei de hangen en opstart troubleshooter echt goed doornemen. Als je dat doet kom je al een heel eind. Dit heeft zo geen zin.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Inderdaad: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Als je niet weet waar het precies ligt, gewoon vooraan beginnen en alles aflopen. Dit heeft zo weinig zin, wij kunnen ook wel dingen roepen, maar je zult toch zelf moeten proberen.

• KabamAppien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 20:41

KabamAppien

IT Enthousiast

[XP] Computer start opnieuw op, zonder melding te geven.

Hier heb ik ongeveer al antwoord op proberen te geven.
Of ligt dit probleem anders :?

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan zal ik binnenkort eens om een nieuw moederbord kijken. :)

• HMeijer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
tjah.. als je liever een nieuw moederbord koopt dan een simpele gids door te nemen om het probleem te achterhalen. |:(

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:59
Inderdaad, er wordt nu al een aantal keer verwezen naar een troubleshooter die er speciaal voor is gemaakt om je problematische stukje hardware te achterhalen. De eerste keer zeg je dat je probleem er niet in staat (logisch, het is ook geen Q&A, maar een stap-voor-stap guide om het een en ander uite sluiten), vervolgens zeg je een ander scherm geprobeerd te hebben, maar verder niets over de troubleshooter inhoudelijk. Nu is dit topic een beetje uitgegroeid tot een wirwar van posts waarin we alleen maar wat kunnen roepen zonder concrete argumenten, met als voornaamste reden dat jij onvoldoende inzet toont om gewoon even je pc open te schroeven en die troubleshooter door te nemen.

Ik wil je niet beledigen ofzo, echt niet, maar die troubleshooter is er niet voor niets. Je snapt toch zeker wel dat niemand hier een kristallen bol heeft, waarop wij kunnen zien wat er mis is met je pc? Doe ons maar vooral jezelf eens een plezier en neem die troubleshooter eens door, alleen zo kunnen we met zekerheid vaststellen welk onderdeel de boosdoener is :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:06:
Ok, dan zal ik binnenkort eens om een nieuw moederbord kijken. :)
Als je niet de moeite neemt om even de troubleshooter door te nemen en wat te doen met de reacties van mensen die je proberen te helpen dan heeft het weinig zin. Nergens is duidelijk gemaakt dat je maar een nieuw moederbord moet gaan kopen.

Je bent al te vaak gewezen op de troubleshooter, als er niets mee gedaan wordt kan dit topic op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.