Toon posts:

Probleem met HP Pavilion dv7-1250ed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Vrij recent heb ik een nieuwe laptop aangeschaft, een HP Pavilion dv7-1250ed. Het dunkt mij te zeggen dat deze toch behoorlijke specificaties heeft;

Processor 2,0 GHz Intel Core 2 Duo-processor T6400
Werkgeheugen 4 GB
Harde schijf 500 GB
Beeldscherm 17 inch met 1440 x 900 resolutie
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Premium (SP1)

Ik ben geen gamer en gebruik het voornamelijk om wat te pokeren, te surfen, tekst te verwerken en een filmpje te kijken. Nu, slechts enkele weken later, ervaar ik een behoorlijke traagheid op mijn laptop. Het opstarten duurt lang en als ik bv het confrigratiescherm of Deze Computer wil openen duurt het extreem lang en zie ik lang "reageert niet" staan. Vervolgens wordt het geopend maar bij het eerste wat ik aanklik loopt het systeem weer vast, wat tot enkele minuten kan duren, zo is het ook met de browsers IE en FF. Er is genoeg geheugen beschikbaar. U begrijpt dat het zo niet lekker werken is.
Nu heb ik een aantal backups ter beschikking op een externe schijf op het moment dat alles nog naar behoren werkt. Na het terugzetten van die backup werkt het een tijdje goed en daarna wordt het weer ontzettend traag. Hiermee kan ik wel uitsluiten dat het een hardware probleem is (denk ik?), ook omdat het in de eerste weken voortreffelijk werkte. Ik gebruik overigens McAfee.

Is er misschien (standaard) HP software wat dit kan veroorzaken wat ik niet (wil) gebruik(en) wat ik mogelijk kan uninstallen?

Kan iemand mij info geven over wat deze traagheid zou kunnen veroorzaken en liever nog, wat ik kan ondernemen om dit op te lossen? Ik heb er zelf vrij weinig verstand van, al helemaal niet met Vista. Mochten jullie meer informatie wensen verneem ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie input.

Met vriendelijke groet,

Erwin

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:23
Druk eens op ctrl+alt+del en kies dan taakbeheer. Kijk hoeveel je geheugen en processorverbruik is. Download verder een cpu-z van www.cpuid.com/cpuz.php en start dit programma (cpuz.exe in de zip file). Kijk of je CPU ook op volle snelheid loopt (2000MHz). Kijk sowieso of je hem op high performance hebt.

Verder kun je een Linux live CD van onder ander Ubuntu kunnen downloaden en deze branden op cd. Probeer Linux te booten vanaf deze CD. Let op, Linux installeert dan niet en na een reboot is je laptop weer zoals voor je Linux er in stopte. Wees dus niet bang dat je iets verkeerds doet. Kijk of je daarmee hetzelfde probleem hebt. Op die CD staat ook memtest, laat dit een aantal uren draaien om je geheugen op fouten te testen.

Waar ik echter zelf vanuit ga is dat je harde schijf niet goed is. Download HD Tune en draai dit programma en post de grafiekjes (maak een screenshot en upload je plaatjes op bijvoorbeeld xs.to) hier. Gebruik de img tags dan. Voor uitleg daarover, zie hier: Overzicht van UBB-codes

Verwijderd

misschien een domme vraag, maar heb je al een virusscan uitgevoerd? het zou een virus kunnen zijn waardoor die zo langzaam word.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik een virusscan gedraaid die geen virus or what so ever heeft kunnen traceren.
Dank voor je antwoord Genetx. Ik ga hier mee aan de slag. Ik zal de bevindingen nog kenbaar maken, dat zal na de paasdagen zijn.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
ik heb hetzelfde probleem met een HP dv7 1140eg

deze laptop heeft 2 harde schijven en het lijkt wel of 1 van die krengen gewoon soms niet meer reageert voor 30 sec. tot 1 minuut

heb ook geprobeerd om het programma HDPARM uitkomst bood maar helaas... :(

ik vind de hele laptop trouwens maar gammel maar goed dat is weer een ander verhaal

Verwijderd

In de bios even esc in drukken en diag draaien van HP zelf. Komt hij met een foutmelding is het ding defect, klantenservice bellen klaar. Anders is het je Windows, even een goede reinstall + nieuwste drivers.. Meestal is dan je probleem spontaan verdwenen....

*** TIP *** Draai even een goede image na een clean install... schilt een hoop klikken.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 11:26 ]

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
heb nieuwe driver voor de Intel ICH9M-E/M Sata AHCI controller gedownload en geïnstalleerd en nu werkt alles weer naar behoren :)

dus inderdaad driver-probleem ;)
Pagina: 1