Toon posts:

Downmix DTS HD naar DTS met ffdshow?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een file die heeft DTS HD audio. Alleen de ingebouwde receiver van mn soundbar ondersteunt alleen maar DTS Neo 6, DTS en Dolby Digital(En pro logic2)

Ik verstuur het geluid over coax dus s/pdif als ik het goed begrijp allemaal :P Nou zat ik te kijken in ffdshow of het daar mogelijk is om zo'n DTS HD stream te downmixen naar DTS of Dolby of voor mijn part gewoon stereo. Want nu hoor ik helemaal niks. Kan iemand me uitleggen hoe je dit met software kan oplossen? Er staat bij de codec lijst MLP voor dts hd audio met erachter works only if AC3 encoding is enabled.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is in theorie niet nodig, omdat DTS HD backwards compatible is met DTS. Doen films met DTS het wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die werken allemaal prima. Ik krijg met deze file alleen wat gekraak en gepiep zeg maar.

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
je kan de DTS core uit de DTS HD halen en deze opnieuw muxen in het bestand. Dit wel gewoon het DTS geluid.
Zie http://forum.doom9.org/showthread.php?t=125966

[ Voor 42% gewijzigd door RiCkY82 op 09-04-2009 13:37 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 17:49
Is het een DTS audio file of is het een video met DTS geluid er achter? Want het aan de praat krijgen van DTS audio files, zoals audio dvd's zonder beeld werken bijna nooit via sp/dif, tenminste dat is mijn ervaring.

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

ATR

Probeer eens wat te spelen met de sample frequentie waarmee je het signaal uitstuurt. Vaak moet deze 48 kHz zijn of een veelvoud daarvan 96 of 192 kHz. Standaard staat deze vaak op 44.1 kHz wat niet ondersteunt wordt door de meeste receivers.

Daarnaast is een decoder ook erg belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn avi bestanden, geen mkv's trouwens. Maar het geluid zit er al in, dus niet zo'n losse dts audiofile erbij.

Audio bitrate: DTSHD Master Audio Core 5.1 1509kbps 48kHz/24-bit.

Heb net even geprobeerd om mijn geluidskaart in te stellen op 24 bit/48khz ipv 96 maar dat maakte geen verschil.

Misschien is het bestand wel gewoon corrupted want de rest speelt altijd prima :S

Btw bedankt voor de link rick.

Net even VLC gedownload, die speelt hem vreemd genoeg wel af. Dus het ligt toch aan de software decoder. Alleen ik heb een hekel aan vlc aangezien het er altijd 20x zo blokkerig uitziet dan in WMP.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 13:55 ]

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:41:
Het zijn avi bestanden, geen mkv's trouwens. Maar het geluid zit er al in, dus niet zo'n losse dts audiofile erbij.

Audio bitrate: DTSHD Master Audio Core 5.1 1509kbps 48kHz/24-bit.

Heb net even geprobeerd om mijn geluidskaart in te stellen op 24 bit/48khz ipv 96 maar dat maakte geen verschil.

Misschien is het bestand wel gewoon corrupted want de rest speelt altijd prima :S

Btw bedankt voor de link rick.

Net even VLC gedownload, die speelt hem vreemd genoeg wel af. Dus het ligt toch aan de software decoder. Alleen ik heb een hekel aan vlc aangezien het er altijd 20x zo blokkerig uitziet dan in WMP.
VLC zal hem intern wel naar een correcte codec decoderen, zodat ie het kan afspelen. Lijkt mij niet dat ie hem bitstreamt...

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja hoe dan ook het probleem is opgelost zo, alleen een beetje stom dat VLC er zo gaar uitziet behalve op direct x output en dan switcht ie naar windows 7 classic view:S Iig bedankt iedereen.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 23:11

Mojo

The Power Within

Je moet de video-mode van VLC aanpassen.

Daarnaast kan je eventueel de MasterDTS track met EAC3TO decoderen naar de DTScore track van 1536kbps, daarna opnieuw muxen en klaar.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48
Het is nu al enkel de core

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1