Toon posts:

upscaling nodig of niet voor een av receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een av receiver kopen met een ps3 of xbox360 elite maar mijn voorkeur gaat nog uit naar een ps3 vanwege de vele media opties die er mogelijk zijn hoewel ik de spellen voor een 360 momenteel velen malen beter vind. Dat kan dus gelijk vraag 1 zijn :p

Maar wat ik eigenlijk wil weten van jullie, ik ben een normale film liefhebber en wil graag iets meer geluid dan de kant en klare sets die er momenteel overal uitkomen en zit daardoor erg te twijfelen tussen de Yamaha RX-V863 Denon 1909 en de bekende onkyo 606, ben erg lui wat betreft het instellen van de speakers (KEF 2005.3 wil ik ook nog aanschaffen of de mordaunt short genie maar heb al gezien dat dat een eindeloze discussie is en neerkomt op smaak) en wil dan eigenlijk meer voor het auto instellen van de 1909 of v863 gaan tenzij de onkyo dat ook kan maar heb daar nog weinig over gehoord of gezien. Nu kan de 1909 upscalen naar 1080p maar ik vraag mij af of dat nodig is als ik een ps3 koop en dan niet beter voor de 2808 van denon kan gaan die niet upscaled. Kom ik dan later in de problemen door de hdmi 1.3a aansluiting die de 2808 niet heeft (zover ik weet) en ik snap ook wel dat de denon 1909 of de yamaha / onkyo beter upscalen dan de ps3 althans dat neem ik aan.

Ik waardeer elke op/aan merking en zal regelmatig hier te vinden zijn

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 18:24
Hoezo zou een versterker beter upscalen dan een ps3? Nu heb ik geen ervaring met beide, maar computers zijn toch altijd de beste scalers, de ps3 lijkt me niet veel anders.
Verder zit er natuurlijk ook nog een scaler in de TV, misschien voldoet die ook wel prima.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-02 22:05
Ik kan je melden dat de PS3 zeer goed upscaled, dus wellicht maakt dat de keuze makkelijker.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-01 21:49
Het voordeel van de receiver die upscaled is dat het werkt op alle bronnen die er op worden aangesloten. Heb je dus nog wat oudere video apparatuur, dan kan het nuttig zijn.

Verder zit de Denon 2808 die je ook overweegt wel een klasse hoger dan de 1909. Het is wel een model van vorig jaar, maar mist niks wat de 1909 heeft (inclusief HDMI 1.3a en video upscaling), en heeft wel zwaardere versterking en iets meer features en inputs (vergelijking van Denon)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hangt er ook maar net vanaf hoe goed je tv is in het upscalen, die doet dat tenslotte zelf wel als het aangeboden signaal in een lagere resolutie is dan zijn native resolutie :)

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een PS3, Onkyo 606 en Philips 9703. Qua scaling is de PS3 het mooist, daarna de TV en dan pas de Onkyo dus ik gebruik het eigenlijk nooit. Overigens kan de 606 alleen niet HDMI bronnen scalen dus als de PS3 met HDMI naar de 606 gaat en dan naar de TV zal die sowieso niets gaan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn televisie is een samsung LE40A656, heb ondertussen in duitsland gezocht naar de versterker een 1909 voor 444 euro en een 2309 voor 538 euro, maar als de 2808 nagenoeg hetzelfde kost denk ik toch dat ik voor de 1909 / 2308 ga vanwege de extra hdmi poort en wat kleine dingen die mij opvallen, maar goed ik ben maar een huis tuin en keuken gebruiker misschien dat er anderen zijn die mij op de betere voordelen van een 2808 kunnen wijzen.

Zijn er trouwens al ervaringen van de denon met de 2005.3 eitjes van KEF? (mammadant wil ook wat voor het zeggen hebben dus staande zuilen is uit den boze, in dit geval wil het oog ook wat :( )

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Jheroun schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:03:
Overigens kan de 606 alleen niet HDMI bronnen scalen dus als de PS3 met HDMI naar de 606 gaat en dan naar de TV zal die sowieso niets gaan doen.
Dan zal ik er wel 1 met een productiefoutje hebben, want de mijne kan toch echt wel upscalen ook als het HDMI is.

Maar wat hier al eerder is gezegd. Allemaal leuk en aardig dat upscalen van receivers, als je tv het goed doet, heb je er geen reet aan. Mijn tv heeft een goede scaler, dus ik ben juist blij dat de SR-606 het signaal 100% 1 op 1 doorgeeft (veel receivers hebben een soort cut-off van het kleurbereik). Denk dat dat dus belangrijker is.
Pagina: 1