[feat] geen topicstitels met maar 1 woord

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Is het niet een idee om geen topictitels meer toe te staan die maar uit een woord bestaan.
probleem
Frisdrank
Raid-0
Flashmovies

Het scheelt weer een actie voor een modje om een edit te doen als de gebruiker er eerst even voor gewaarschuwd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik zie niet in waarom het onmogelijk gemaakt moet worden om een topictitel van 1 woord te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:55
Waarom denk je dat die titels duidelijker zouden worden met 2 woorden, het hangt vooral van de poster af. Als de poster er geen energie in steekt maakt zo'n eis toch niets uit en krijg je alleen langere titels die nergens op slaan denk ik. Daarnaast.. sommige topics kunnen best met 1 woord in de topictitel af, anderen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Mwa, het is wat betuttelend misschien, maar an sich is het idee helemaal niet gek om een kleine 'warning' te geven a-la "Je hebt wel een érg korte topictitel gekozen. Weet je zeker dat je wil doorgaan?". Je hoeft het ook niet te verbieden maar je kunt er wel even op wijzen ;)

Ik zie regelmatig topics waar men vergeten is de titel af te maken met ergens onderaan de topicstart of in een TR iets van "@mods: willen jullie de titel a.u.b. even aanpassen naar...."

Het is misschien wat overkill om er iets voor te gaan devven maar ik vind het idee helemaal niet zo gek.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
$title = trim($_POST['title']);
$forcecontinue = $_POST['continue']=='1';
if (!strpos($title, ' ') && !$forcecontinue)
  showwarning();
} else {
  //Do magic tricks here
}

Met mijn 1337 PHP skillz :Y)
(En ja, ik snap ook wel dat 't niet zo simpel is)

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 08-04-2009 15:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

RobIII schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:33:
Mwa, het is wat betuttelend misschien, maar an sich is het idee helemaal niet gek om een kleine 'warning' te geven a-la "Je hebt wel een érg korte topictitel gekozen. Weet je zeker dat je wil doorgaan?". Je hoeft het ook niet te verbieden maar je kunt er wel even op wijzen ;)
Gewoon een kleine javascript warning ofzo? Dat zou opzich wel kunnen denk ik, alleen wat versta je onder "kort". Wil je dat in aantal tekens meten, in woorden of een combinatie?
Het is misschien wat overkill om er iets voor te gaan devven maar ik vind het idee helemaal niet zo gek.
Wat je ook wel ziet is dat sommige alleen een [tag] invullen, wil je ook dat afvangen etc etc. Zodra je zo'n functie maakt komen er altijd veel meer dingen die erbij komen, het begint altijd als iets simpels :P

edit:
Ah, je hebt er een stukje php bij ge-edit, zelf zou ik voor een client-only oplossing kiezen in dit geval :)

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 08-04-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Erkens schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:38:
Wat je ook wel ziet is dat sommige alleen een [tag] invullen
:Y Die zie ik ook regelmatig
Gewoon een kleine javascript warning ofzo?
Sure; kan ook :P
Wil je dat in aantal tekens meten, in woorden of een combinatie?
Afhankelijk maken van karma :P
Nah, je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wil en zelfs bijv. in de devschuur topictitels "eisen" met een [tag] en in LD topictitels met "Erkens O+" afdwingen :P Maar het aantal tekens danwel minder dan (zeg) 3 woorden kan wel behulpzaam zijn (maar misschien ook wel annoying). Ik speelde gewoon even het spelletje van TS mee en vind het idee an sich zo gek nog niet. Concrete voorstellen zou ik even wat langer over moeten denken :)
wil je ook dat afvangen etc etc. Zodra je zo'n functie maakt komen er altijd veel meer dingen die erbij komen, het begint altijd als iets simpels :P
Da's het voordeel van een functie; die is zo aangepast als er functionaliteit bij moet :Y)
edit:
Ah, je hebt er een stukje php bij ge-edit, zelf zou ik voor een client-only oplossing kiezen in dit geval :)
Dat was ook niet echt helemaal serieus bedoeld :P

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 08-04-2009 15:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Klinkt goed, idd ook handig bij vergeten iets na de tags te noemen. En inderdaad waarschuwen, niet verplichten. (OTOH, lege titels worden ook verboden en vaak zegt die titel van een woord net zoveel als geen titel :+ )

Je zou in de waarschuwing zelfs kunnen verwijzen naar de alg. forumfaq waar het belang van fatsoenlijke titels (en topicstarts) is genoemd.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Zoiets dus gewoon wat hele basic checks dmv van regexen ofzo. Zo moeilijk kan het niet zijn om te scripten om een sanity check uit te voeren op een titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
F_J_K schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:48:
Klinkt goed, idd ook handig bij vergeten iets na de tags te noemen. En inderdaad waarschuwen, niet verplichten. (OTOH, lege titels worden ook verboden en vaak zegt die titel van een woord net zoveel als geen titel :+ )

Je zou in de waarschuwing zelfs kunnen verwijzen naar de alg. forumfaq waar het belang van fatsoenlijke titels (en topicstarts) is genoemd.
Een klein lief dingetje dat vraagt: "Je topictitel is maar één woord lang. Weet je zeker dat hij aan de eisen voldoet?" zou al genoeg zijn, en met een beetje geluk zorgt dat ook nog voor een algemene lift in niveau van die topics (als ze dan toch de FAQ voorgeschoteld krijgen...)

Het klinkt inderdaad een beetje betuttelend, maar het zou wel werken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

offtopic:
MaarwatalsjespatiebalkkapotisenjewilteentopichieroveropeneninOverigeHardwareofWOS?

:+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met Pasta ( :+ ).

Ik maak zelf vaak gebruik van 1 zelfstandig naamwoord om iets te omschrijven, wel een charmante oplossing maar om daar nou een workaround voor te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

JS validatie ingebouwd met confirm optie voor korte titels (< 10 karakters) (SVN)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.