Raid-0

Pagina: 1
Acties:
  • 896 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb gister me pc opnieuw geinstalleerd met raid 0 aan het ging vrij moeilijk.
Nu heb ik Windows Vista Ultimate 32 Bit draaien maar nu behaal ik in windows
met Hdtune een max van 7 mb/s nu lijkt me dit niet egt goed voor die tijd haalde ik
ongeveer 70 mb/s met beide schijven.

Me specs zijn:
Asus M2R32-MVP
Amd 5200+ 2.6GHz
2x 1024MB DDRII/800 Kingston HyperX
2x ASUS EAX1950 CrossFire 512 MB

Dus bij deze als mensen wat weten laat maar horen.

Groeten Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waarom ging de installatie moeilijk?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Drivers voor je moederbord up to date? Drivers voor je (soft)raid controller up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:28

Wish

ingwell

Nou ja, 7 mb/s is best snel voor bejaarde EDI schijven....

Maar welke harde schijven gebruik jij? En wat heb je zelf al bedacht en uitgevonden waar het NIET aan ligt?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Installatie ging moeilijk omdat ik de drivers van asus gedownload had en die werkte eerst niet goed.
Heb alle drivers van internet van asus gedownload van me mobo dus lijkt me up to date.
Ik heb er 1 samsung HD403LJ en 1 Samsung HD401LJ in zitten.

Mvg Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:40
Wat is je CPU usage tijdens de HD-tune test? Als dat 100% is zou ik eens gaan kijken of je UDMA/PIO instellingen juist zijn. (Genoeg over te vinden hier op GoT) Draai ook eens een bad-sector scan, just to be sure.

[ Voor 14% gewijzigd door Fauna op 08-04-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Softraid van windows gebruikt, of met tool in je bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Najah zit nu op school zal hem vanaaf ff aan zetten als ik thuis ben maar volgens mij komt die niet tot de 100% maar zal vanaaf wel ff melden als ik thuis ben.
voor de raid 0 deden ze het perfect de hdd's en dan had ik iets van 7% cpu usage.

maar ik zal vanaaf meer laten horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dan maak je waarschijnlijk gebruik van een software raid oplossing, dat is behoorlijk traag maar 7mb/s is dan nog aan de lage kant, ik haal 185mb/s met 3 schijven.

Ik had in mijn bios (Asus Crosshair) de mogelijkheid om te kiezen of ik een SiliconImage raid controller of een NVIDIA raid controller wou gebruiken, nou heb ik nooit de SiliconImage geprobeert maar volgens sommige mensen kan die problemen geven.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb me hele bios na gekeken maar kan der niks meer in vinden over raid en dat programma waar je de raid in bouwt staan ook niet veel instellingen in dus najah zal vanaaf ff kijken met dat cpu gebeuren enzo dan hoor je nog van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Wat een belabberd topic. Nietszeggend titel, topicstart met weinig info en taalgebruik van een 12-jarige.
Wat betekent vanaaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graviton12 de raid controller die er op zit is een JMicron JMB360.
Maar de rest zal ik vanaaf even posten van hdtune test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwomkwommr
  • Laatst online: 25-07 07:36
aval0ne schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:19:
Wat een belabberd topic. Nietszeggend titel, topicstart met weinig info en taalgebruik van een 12-jarige.
Wat betekent vanaaf?
En jou post voegt wel iets toe?

ontopic:

Apparaatbeheer > IDE ATA/ATAPI-controllers >
primair en secundair channel > eigenschappen > geavanceerde instellingen

Check daar of je array in pio of ultra dma loopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag: hoe heb je de array gemaakt? in windows, of in je bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in me bios raid aan gezet en toen met het opstarten met fastbuilt de arrray gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Redskillz schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:12:
[...]

En jou post voegt wel iets toe?
Inderdaad, ik wijs hem op de fouten hij maakt; zowel over de topictitel, topicstart als het taalgebruik. Deze zijn helemaal niet volgens de regels van dit forum.
Het algemeen beleid #topicplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Najah excuses voor mijn barre taalgebruik en verkeerde topic titel.
Was even snel getypt maar wist niet dat er hier ook op je taal werd gelet.
Maar back to topic hij loopt nog steeds brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu zelf nog even aan het zoeken geweest maar heb me hele bios door gepluist en met dat fastbuild programma kun je ook niet egt veel me instellen en in windows zelf zit het denk ik niet.
aangezien hij al sloom is met het opstarten van windows en met de installatie ook al .
dus misschien iemand die nog wat weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:57

Jiffy

God, you're ugly!

Probeer dit eens. Dat zal je waarschijnlijk een behoorlijk eind op weg helpen. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jah dank je als je nou gwoon helpt en in plaats van op dingen te wijzen die al gemeld zijn....
het staat er nu tog al in het hele gesprek maarjah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik kijk ook en huiver: je atapi cd-rom staat op UDMA-2... so what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geen idee man maar denk zet alles er neer voor de zekerheid

ik heb nog even foto gemaakt van gegevens in fastbuild :
http://www.thomasdesign.nl/zut/upload//Fastbuild.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben met die instellingen windows nog maar is een x opnieuw aan t installeren maar het overkopieeren enzo is nog extreem traag niet zo als het hoort dus heeft waarschijnlijk niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik gebruik zelf geen RAID-0. Heb toevallig twee nieuwe WD 640 Green schijven die ik maandag binnengekregen heb even om te testen een half uurtje in RAID-0 gezet maar dat is het geloof ik wel zo'n beetje. Nu zitten ze in RAID-1 in het systeem waar ik dit nu op schrijf.

Ik ben ook niet bekend met dat Fastbuild BIOS maar wat denken de mensen die dat wel zijn van die Write-Through instelling die ik rechts nog net zie staan? Kan die hier alleen verantwoordelijk voor zijn? Ik neem aan dat het ook op Write Back/Behind te zetten valt.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neen kan aleen op WriteThru blijven staan kan het niet veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jongens modereren laten we aan de modjes over, niet dat sommige personen geen gelijk hebben. Dit topic voldoet niet echt aan de op GoT gestelde eisen. De topic titel dekt de lading absoluut niet, daarbij dient een topic start helder uit een te zetten wat het probleem is en ook wat de TS reeds zelf uitgezocht heeft.

Daarnaast is een topic kicken binnen 24 uur ook niet toegestaan, wat de TS reeds meerderemalen heeft gedaan. De verwijzingen naar de GoT regels is dus niet zo vreemd.

Overigens is er ook genoeg te vinden over dit onderwerp en over de prestaties die je mag verwachten, daarom raad ik de TS aan eens op onderzoek uit te gaan, er is op GoT hier voldoende over te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 09-04-2009 23:17 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.