Amp met flinke subuitgang?

Pagina: 1
Acties:
  • 840 views

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Ik ben een tijdje aan het zoeken, maar heb nog niet gevonden wat ik wil.

Wat zoek ik?

Een twee- of meerkanaals versterker met subwooferuitgang (voor passieve sub). Deze subwooferuitgang moet een een aanzienlijk vermogen hebben (300 watt) en bovendien moet het crossoverpunt en de delay in te stellen zijn. Vermogen per kanaal voor de sat's: 100 watt . Heeft iemand een idee of dit verkrijgbaar is?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Welke speakers komen eraan te hangen?

Heb je al gekeken voor stand-alone subwoofer versterkers, geeft misschien ook al veel meer mogelijkheden.

Ik denk dat we toch wel wat meer info nodig zullen hebben willen we goed antwoord kunnen geven.

Life is not about specs, it is about joy!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Funktion-One F81 sattellieten
Funktion-One MB308 sub

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Mooi spul :P

Maar ik zou eens gaan kijken naar PA versterkers
http://www.licht-geluid.n...egory.aspx?categoryid=269
Hier staat wel het een en ander, alleen is het wel zo dat PA versterkers doorgaans altijd 2 kanaals zijn en bridgeable naar 1 kanaal. Dat zou misschien wat zijn voor de sub.
Een crossover gaat meestal apart, voor de versterkers.

Maar wat voor doel dient het eigenlijk? Wil je dit in je huiskamer? De sattelieten zou je met een flinke hifi versterker ook prima aan kunnen sturen natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door AtomicShockwave op 08-04-2009 15:42 ]

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Dank je :)

Wij verkopen de Funktion-One speakers. Als we degelijke PA-versterkers gaan gebruiken, heb je ook een degelijke processor nodig. Uiteindelijk zal de prijs dermate oplopen, dat het voor de klant niet interessant meer is.
Vandaar dat we naar een kant-en-klare oplossing in de HiFi-hoek zoeken, mits deze er is...

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 18:24
Het klinkt eerder alsof je een actieve crossover en een paar PA amps nodig hebt? Of komt het in de huiskamer voor films e.d.?

/edit: spuit 11 dus :P

[ Voor 9% gewijzigd door ShittyOldMan op 08-04-2009 15:46 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik heb eigenlijk in de normale en tevens high end audio nog nooit een (eind) versterker gezien die een actief sub kanaal heeft. wel is natuurlijk van een passieve uitgang van een decoder (of pre out receiver etc) de overgang freq en soms delay in te stellen,

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Maar waar komt het dan uiteindelijk te staan? ik kan ook begrijpen dat je in een huiskamer geen fans wilt horen draaien van de versterker. Maar aan het uiterlijk van de toppen te zien is dit ook niet iets wat je in je huiskamer zet. Je zoekt een oplossing in de hifi hoek, maar denk toch dat je PA moet denken. Sowiesow, wat kost zo'n funktion one setje alleen al? Maakt de prijs van de crossover + versterker dan nog uit?

edit: misschien kun je met zo'n hypex plate amp de sub actief maken?

[ Voor 9% gewijzigd door AtomicShockwave op 08-04-2009 15:53 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:12

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

function one? supervet! maar ga dan inderdaad PA apparatuur gebruiken.

lezen...

[ Voor 11% gewijzigd door powerflux op 08-04-2009 15:56 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Deze speakers zijn zeer geschikt voor de huiskamer, hier willen we ons ook deels op gaan richten met deze producten. Overigens in iedere kleur verkrijgbaar :)

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Waarom neem je geen losse subwoofer-versterker? Gewoon een die je achter op je subwoofer kunt schroeven.
Hier vind je bijv. Hypex versterkers die dan gewoon als een aktieve woofer gebruikt kan worden. En dan gaat er vanzelf een wereld voor je open aan keuze in versterkers.

http://remo.nl/hypex.htm

En echt duur zijn die niet. ook bij conrad te verkrijgen en vast nog een hoop andere zaken. Google even om de goedkoopste betrouwbare winkel te vinden.

http://raptr.com/Doppert/about

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar dit lijkt me geen optie. Er is geen ruimte voor en bovendien ga ik liever niet in de kasten zagen :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:31

JT

VETAK y0

Hoezo heb je processors nodig voor een PA amp? Filtertje is genoeg...En een PA versterker doet echt niet veel meer dan een hifi amp behalve een stuk meer vermogen produceren.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Het lijkt er dan nu op dat je in een soort impasse zit, je verkoopt F 1, wat opsich topspul is. Maar er moet bezuinigd worden op de versterkers omdat het anders niet aantrekkelijk is? Een stevige hifi versterker lijkt een oplossing, maar dan zit je nog met de sub. Je wil geen plaatversterker want je zaagt liever niet in kasten.

Ik heb even voor je gezocht en ik zie dat er wel 2.1 plate amps bestaan
http://www.global-b2b-net...96/amplifier_ps_3100.html
Maar dat lijkt me dan wel een beetje een monster, dat een flink stuk van je kast inneemt.

Ik denk toch dat de goekoopste manier is om 2 niet al te dure pa-versterkers aan te schaffen (waarvan 1 in bridged mode), met een eenvoudige crossover . Dat moet voor 400 - 600 euro te doen zijn. Goedkope PA versterkers maken vaak hun beloofde vermogen niet helemaal waar (correct me if im wrong) , maar dat lijkt me in jouw geval niet echt een probleem omdat je in een huiskamer situatie een stuk minder vraagt van de versterker.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Pre-out van normale receiver op eindversterker?

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
JT schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:24:
Hoezo heb je processors nodig voor een PA amp? Filtertje is genoeg...En een PA versterker doet echt niet veel meer dan een hifi amp behalve een stuk meer vermogen produceren.
Delay moet uiteraard instelbaar zijn.

Een optie is een vier-kanaals pa-amp (MC2 T4-250 bijvoorbeeld) met een Xilica processor. Kanaal 3 en 4 zijn te bruggen. Maar reken maar eens uit wat dit gaat kosten!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-02 15:17

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, een aantal dingen zijn hier niet in orde. Ten eerste komt er vanuit de TS bar weinig eigen inzet. En ten tweede gaan we je hier advies geven om je eigen werk een eind op weg te helpen. Als je in een winkel dit soort spul gaat verkopen lijkt het me niet meer dan normaal dat je zelf de kennis in huis hebt die je nodig hebt om een dergelijke set samen te stellen. Kortom: ik denk dat je dit toch echt zelf met je collega's zult moeten uitzoeken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.