Toon posts:

E8400 naar 3.4 Gig met deze Hardware;

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om mijn E8400 naar 3.4 Ghz te overclocken met standaardkoeler? ( of raden jullie lager aan? )
Ik ben vrij nieuw op dit gebied, en hoop eigenlijk vrij simpel te overclocken naar 3.2-3.4 Ghz zonder teveel na te denken..

Me configuratie is als volgt;
Asus P5Q-Pro
GeiL 4 GB DDR2-800 Kit (Retail, Black Dragon, GB24GB6400C5DC)
Cooler Master Centurion 5 Case.
Heb er voor de rest geen Extra coolers inzitten.
Nu is mijn vraag aan jullie (jullie zijn tenslotte de slimme mensen)
Moet ik de FSB zetten op; ( 3400 / 9 = 378 Mhz )
En Als dit goed is, wat doe ik dan met de rest? Volt enzo? Las namelijk her en der dat hier niks aan gewijzigd hoeft te worden tot 3.6 Ghz ongeveer.
heb ook weinig trek om het geheel te testen, als je in princiepe ziet dat mensen hem gemakkelijk op 4 gig hebben draaien, en 3.6 Ghz, dan is naar mijn idee 3.2-3.4 een eitje zonder al te veel te belasten.
Ik kan het uiteraard mis hebben, ik wacht geduldig af op jullie commentaar.
Alvast vriendelijke dank!

Ps; mijn videokaart wordt een Sapphire ati radeon HD 4850 Vapor-X
Hebe een 500 WAT voeding van Ocz.
( kan me computer morgen halen bij Alternate )

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

specs | 3360wP met SE3000

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:48

_Apache_

For life.

Op papier haalt ie het wel ja, zelfs tot 3,6 Ghz gaat er op papier nog niets in het rood. Voor de rest het topic dat Kensei aandroeg, daar vind je de rest in.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• leuk_he
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je hoeft niet slimte zijn op tweakers, maar wat zelf werkzaamheid is nooit weg.

[OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/info Topic Deel 2

/edit: spuit 2.

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 08-04-2009 11:53 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al zitten kijken in topic hierboven.
Maar ik zie enkel maar aantekeneningen met andere koelers.
Geen 1 in die lijst die met het standaard blok van de E8400 zelf komt.
En denk dat 3.6 Ghz te hoog gegrepen is zonder andere koeling.
Ik vroeg me dus ook af of iemand een 3.4 Ghz configaratie had die stabiel is.
Heb wel een 3.3 Ghz configuratie gezien, dat zou eventueel een optie zijn denk ik.
Suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
In princiepe kan je er toch van uit gaan, als mensen een processor van 3 Ghz kunnen overclocken naar 4 - 4.5 Ghz, dat een 3.3 - 3.4 Ghz goed te doen moet zijn zonder al te veel poeha?

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

gaat waarschijnlijk wel goed met de standaard koeler, die processor wordt op de standaardsnelheid gewoon al niet echt warm (ik heb em ook).. een kleine overclock op hetzelfde voltage moet dan makkelijk gaan :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom probeer je het niet uit? Temperatuur blijven meten tijdens een stresstest en je weet het.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

meten = weten

Had op mijn vorige mobo de E8400 met de stock Intel koeler op 3,7GHz. Beantwoord dat je vraag dan?

Verwijderd

Topicstarter
Nog een laatste vraag, ik heb het volgende uit zitten rekenen;
Ik wil de E8400 Overclocken naar 3.4 Gig, hier kom ik op uit;

378 FSB x 4 = 1512 Mhz Frontside Bus
378 FSB x 9 = 3402 Mhz CPU-Klokfrequentie ( 3.4 Gig )
378 FSB x 2 = 756 Mhz Geheugen-Klokfrequentie

Ziet er naar mijn idee goed uit, enige wat ik dan niet begrijp is het aantal volt.. ?
Kan ik dit geheel gewoon standaard op Auto laten? of is het slimmer om hier aan te wijzigen..
Begrijp het namelijk niet echt.

Ps; 3.7 ? Woa netjes :)

Verwijderd

Topicstarter
PS:
Heeft het ook NUT om te Overclocken in combinatie met een
Ati Radeon HD 4850 ( 512mb ) Vapor - X ?
Ik meen namelijk dat je via de laatste Ati Catalysator ook de Videokaart ietsje kan improven.

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:35:
Waarom probeer je het niet uit? Temperatuur blijven meten tijdens een stresstest en je weet het.
Stresstest moet je minimaal 8 uur laten draaien ?

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:24:
Nog een laatste vraag, ik heb het volgende uit zitten rekenen;
Ik wil de E8400 Overclocken naar 3.4 Gig, hier kom ik op uit;

378 FSB x 4 = 1512 Mhz Frontside Bus
378 FSB x 9 = 3402 Mhz CPU-Klokfrequentie ( 3.4 Gig )
378 FSB x 2 = 756 Mhz Geheugen-Klokfrequentie

Ziet er naar mijn idee goed uit, enige wat ik dan niet begrijp is het aantal volt.. ?
Kan ik dit geheel gewoon standaard op Auto laten? of is het slimmer om hier aan te wijzigen..
Begrijp het namelijk niet echt.

Ps; 3.7 ? Woa netjes :)
T' is geen C2Q maar een C2D dus moet je die 378 toch maal 2 doen ipv 4... of zit ik nu verkeerd...? En je kan je Vcore het best op je VID zetten heb ik mij laten vertellen... Deze kun je aflezen met CPU-z en dan verhogen als het nodig is...(onstabiel systeem)

[ Voor 9% gewijzigd door Lubbers92 op 08-04-2009 14:46 ]

Verwijderd

als ik jou was zou ik eerder voor 8x 400 FSB gaan. Nette 3,2Ghz en 1:1 met je RAM. mocht dat allemaal soepeltjes lopen kan altijd nog 8,5 x 400 proberen, zou me niet teveel zorgen maken dat hij het niet trekt op stock voltage.

for the record, mijn E8400 slechte OCer, doet 3,6Ghz met standaard Vcore: 1.25 in BIOS. No worries dus, zorg er alleen wel voor dat je handmatig je Vcore instelt, grote kans dat je Mobo 'm anders hoger gooit dan nodig...

[edit]
probeer voor de grap eens je Vcore zelf in te stellen (1.25V), je FSB:RAM vast te zetten (1:1), en je FSB naar 400 te gooien, wedden dat je nix-nul-hickups krijgt?

[edit2]
ik begon mijn OC verhaal ook met een standaard koeler, nooit geen gevaarlijke temps meegemaakt op 3,6Ghz, standaard Vcore.. (best logisch ook, standaard Vcore, standaar cooler :9)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 14:53 ]

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-01 18:57
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:44:
[...]

Stresstest moet je minimaal 8 uur laten draaien ?
Dan doe je dat toch, jij wilt hier overclocken.. niet wij. 3,4 Ghz zal wel gaan. en je videokaart overclocken, daar is ook een guide voor;) Link zoek je zelf maar even;) En er zit een edit knop boven je post, dus niet in 1 uurtje 3 post achter elkaar doen, is wat overzichtelijker

[ Voor 13% gewijzigd door ErgoStijn op 08-04-2009 14:50 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

en ook zou het handiger zijn om de rest van je vragen in het topic [OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/info Topic Deel 2 te zetten ipv een apart topic ernaast te laten lopen.

Je vragen zijn legitiem, da's niet het probleem, maar de kenners en OC'ers van de E8x00 zitten in genoemde topic. Lijkt me toch handiger.

Verwijderd

Topicstarter
oke, thanks guys!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49
[OC] Core 2 Duo E8xxx Wolfdale 45nm OC/info Topic Deel 2 is inderdaad the place to be :)

Verder ga je er iedere keer maar vanuit dat wat je in je hoofd hebt ook moet kunnen, maar bij overclocken zijn er echt geen garanties.
In jouw geval lijkt het me gewoon een kwestie van proberen. Haal je je gewenste snelheid met je standaard koeler dan is dat mooi meegenomen. Maar zelfs met een andere koeler kan het best zo zijn dat je die 3.4 GHz gewoon niet haalt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.