Toon posts:

[Testserver] HP Proliant ML150

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een test/reserve server die ik wil gaan gebruiken om o.a. backups te testen.

De huidige 1U rackservers servers die wij hebben (HP DL140, DL360) maken bij het opstarten ongelofelijk veel lawaai. Dit is geen probleem zolang ze in de server ruimte staan. De test server wil ik graag bij mij op kantoor neerzetten zodat ik er fysiek toegang tot heb.

Heeft iemand ervaring met de HP Proliant ML150? Maakt deze minder lawaai of krijg ik bij een restart ook de hele afdeling in mijn kantoorttje om te vragen wat er aan de hand is.

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06-2025
Yep, deze servers gaan ook voor korte tijd blazen bij het starten. Maar ik neem aan dat je hem toch niet constant opnieuw gaat starten?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:48

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

ik heb geen ervaring met die servers opzich maar ik weet wel dat de meeste alle niet gemaakt zijn om stil te zijn maar goed koel en vooral redundant, dus ik denk niet dat je een stille 1u server gaat vinden aangezien daar niet eens met grote minder lawaaierige fans gewerkt kan worden.

En hoezo moet het eigenlijk een echte server zijn en kun je daar niet een normale desktop pc voor pakken
?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil meerdere besturingssystemen testen (windows 2003 sbs en windows 2008 sbs) dus meerdere keren installeren. Waarbij de server natuurlijk regelmatig opnieuw zal starten. Als er nou servers zijn die niet als een straaljager staan te blazen bij het opstarten dan zal dat net zo rustig zijn.

Heb ook aan een desktop pc zitten denken maar denk dat het ook wel handig is als we een reserve server hebben. Misschien dan toch maar een destop en anders maar even de deur dicht van het kantoor ;)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-02 14:27

ralpje

Deugpopje

En anders een HP server pakken (bijvoorbeel de door jou genoemde ML150) en met ESX(i) meerdere machine virtueel draaien. Als je dan een guest wilt rebooten hoeft niet je hele fysieke machine plat.
Daarnaast is het handig voor het troubleshooten van problemen. Je trekt een P2V image van een server, laadt die in je ESX omgeving, en je kunt vrolijk virtueel testen, terwijl je fysieke omgeving (je live server) gewoon door blijft draaien.

[ Voor 38% gewijzigd door ralpje op 08-04-2009 11:17 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:16:
En anders een HP server pakken (bijvoorbeel de door jou genoemde ML150) en met ESX(i) meerdere machine virtueel draaien. Als je dan een guest wilt rebooten hoeft niet je hele fysieke machine plat.
Daarnaast is het handig voor het troubleshooten van problemen. Je trekt een P2V image van een server, laadt die in je ESX omgeving, en je kunt vrolijk virtueel testen, terwijl je fysieke omgeving (je live server) gewoon door blijft draaien.
Dit is natuurlijk de allermooiste oplossing maar ook de duurste (hardware + software licenties).

Heeft iemand ervaring met drivers voor Windows server 2008 op een HP desktop PC?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-02 14:27

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:54:
[...]

Dit is natuurlijk de allermooiste oplossing maar ook de duurste (hardware + software licenties).
De hardware kan hetzelfde zijn (hooguit wat extra geheugen?), en de ESXi is gratis. Kost je dus alleen je windowslicenties, maar die heb je ook als je het niet virtueel doet :)

[ Voor 9% gewijzigd door ralpje op 08-04-2009 12:03 . Reden: selectief quoten ftw! ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op woensdag 08 april 2009 @ 12:03:
[...]

De hardware kan hetzelfde zijn (hooguit wat extra geheugen?), en de ESXi is gratis. Kost je dus alleen je windowslicenties, maar die heb je ook als je het niet virtueel doet :)
Ahh dat scheelt weer, ik ga me hier eens in verdiepen, aangezien dit wel een hele mooi oplossing is natuurlijk.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik weet niet of je gebonden bent aan HP maar de Sun X2200m2-serie is uitermate stil voor een 1u-server.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Ik heb onlangs ook een HP ML150 G5 gekocht (dubbele voeding, enkele CPU) deze maakt vanwege de grote fans zeer weinig lawaai. (Staat bij mij in de kast van een woning). Ik was eerst bij Dell aan 't shoppen maar zag dat deze 2x het lawaai maakt dan de HP. Alleen bij het opstarten gaan de fans voor enkele seconden op full speed en daarna naar een zeer stille modus. Voor jouw info, ik slaap aan de andere kant (ertussen een 7 cm gips muurtje) en hoor de server niet.
Er zitten bij mij 4 harde schijven in. Ik draai er ESXi op met een Dell Perc 5i raid controller.

Als je voor ESXi wil gaan zou je zeker hier even moeten kijken:

VMware ESXi welke hardware?

[ Voor 18% gewijzigd door PisPix op 08-04-2009 12:37 ]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-01 15:47
ik heb zelf een ML110 met in totaal 5GB ram en een 3ware 9650 SATA raid controller. Dat gaat lekker rap (lezen trek ik met gemak een gigabit vol) en dit hele geintje draait prima met ESXi. Tis een leuk apparaatje voor een zeer vriendelijke prijs alhoewel die raid controller het wat duur maakte (met schijfjes, controller en 4GB extra geheugen een kleine E1000,-). Daarnaast heb je geen redundant voeding e.d. maargoed, ik neem aan dat je zoiets aan een UPS hebt hangen en die voedingen in de ML150 zijn volgens mij niet hotswapable dus als er een voeding kaduuk gaat moet die ook uit.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:58

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit wordt zo een opsomtopic waarin stille servers worden genoemd. Servers horen in een rekencentrum thuis, niet op een kantoor. Je kan bijvooreeld met ILO die dingen prima overnemen vanaf je werkplek..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.