[MacBook Pro] Batterij problemen

Pagina: 1
Acties:

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-02 16:10
Goedemorgen medetweakers!

Ik heb sinds kort de MBP van mijn vader overgenomen, die heeft volgens mij alleen vreselijke dingen met de batterij gedaan. Het is als volgt:

Aan de power supply doet mijn Mac het perfect! Op het moment dat ik hem los koppel, valt hij na 10-15 minuten uit. Alsof de batterij leeg is. Ik kijk vervolgens naar de batterij LEDs, deze geven aan dat hij nog 60-80% vol zit (verschilt per keer). Als ik de Mac probeer te booten, gaat hij na 1 minuut weer uit, ook na meerdere keren proberen.

Nu komt het vreemde. Als ik het SMC reset (d.m.v. batterij eruit + 10 sec power knop indrukken) dan doet hij het weer! Na 10-20 minuten valt hij dan weer uit.

Weet iemand hoe ik dit in hemelsnaam kan oplossen? Of is de batterij vervangen de enige manier?

Dank!

Verwijderd

Wat voor macbook heb je? heb je nog garantie? dan zou ik anders even naar een Apple store gaan!

Verwijderd

Ken je iemand die ook een macbook pro heeft? Probeer dan zijn batterij uit..

Heb je nog garantie? Ga dan gewoon meteen naar de apple store of bel Apple even. Ik heb ze gister ook gebeld omdat mijn oplader kapot was, en ze sturen graag een nieuw product naar je huis toe wanneer je nog binnen de garantie valt.

• Nexz
Nee, helaas is dit beestje alweer 2 jaar oud :). Geen AppleCare o.i.d.... Voor de rest ken ik geen mensen met MBP's...

Verwijderd

Je kan ff langs de winkel lopen en vragen of je ff mag proberen met een batterij.. Als dit het probleem is moet je gewoon een nieuwe batterij kopen. Anders moet je hem denk ik opgeven voor repair..

• Nexz
Had gehoopt dat het een softwareprobleem was, en dat iemand kwam "o maar hiermee kun je!", helaas :)
Even langs de winkel dan maar.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het kan ook een fabricagefout zijn, Apple heeft er ook een speciaal batterijvervangingsprogramma voor. Ik had precies hetzelfde probleem met mijn Macbook. Apple wilde de batterij eerst niet vervangen omdat het serienummer niet in aanmerking zou komen, uiteindelijk zijn ze wel over de brug gekomen. Je moet alleen niet proberen te bellen naar het algemene servicenummer want daar schepen ze je meteen af als je geen AppleCare hebt.

Topic: Geschil met Apple oplossen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Weswyp
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-02 22:55
Johnny schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:07:
Het kan ook een fabricagefout zijn, Apple heeft er ook een speciaal batterijvervangingsprogramma voor. Ik had precies hetzelfde probleem met mijn Macbook. Apple wilde de batterij eerst niet vervangen omdat het serienummer niet in aanmerking zou komen, uiteindelijk zijn ze wel over de brug gekomen. Je moet alleen niet proberen te bellen naar het algemene servicenummer want daar schepen ze je meteen af als je geen AppleCare hebt.

Topic: Geschil met Apple oplossen?
Als je macbook al ouder is dan 2 jaar dan is er helemaal geen kans op een uitzondering op je batterij. Die batterij actie loopt tot 2 jaar na aankoop datum.

EDIT: Lees net de topic in je post, via een dergelijke extreme weg zal er waarschijnlijk wel een mogelijkheid zijn :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Weswyp op 09-04-2009 12:31 ]

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 22:42

nnk

Spreek uit: en en kaa

Heb je al een battery update uitgevoerd? Welke versie heb je van je mbp?
Update: http://support.apple.com/downloads/Battery_Update_1_2
Info: http://www.apple.com/supp...macbookpro/batteryupdate/

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-02 23:16
Check eens via je System Profiler onder Hardware/Power wat er staat bij Full charge capacity (mAh)

Deze waarde hangt gewoonlijk bij een normale batterij tussen de 4000 en 6000 bij MBP's. Als de waarde bij jou drastisch lager is, dan is je batterij defect. Cycle count geeft je ook een goede weergave hoe je batterij gebruikt is.

Apple beweert dat als je minder als 300 cycles hebt (bij minder dan 1 of 2 jaar gebruik), dat je nog steeds 80% van je start capaciteit zou moeten overhebben.

Everything is possible if you really want it.

• Nexz
Als ik geluk heb, is mijn MBP ongeveer 1,5 jaar oud... (2 was ceil(); :P) Kuch, geen programmeursgrapjes meer. In ieder geval, ik zal zeker eens gaan bellen met ons allerliefste Appeltje.
Pagina: 1