Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Helaas geeft google/GOT search geen antwoorden die mij helpen, wellicht dat jullie iets weten.

Ik heb voor mijn vriendin een Samsung Omnia gekocht, aangezien ze van Vietnamese afkomst is en graag in haar eigen taal het nieuws leest probeer ik al een tijdje Vietnamese output op dit toestel te krijgen.

Ik heb inmiddels in /windows/fonts een hele rit VN fonts geïnstalleerd (vuahnminh, vnarial, vnheomay, vuhoangyen, vnminhquan, vnphuongthao,vntahoma,vnthahuong,vnuhoai) , echter in zowel Opera Mini als Internet explorer blijven de output half, veel vierkante blokjes. Sommige glyphs worden WEL correct weer gegeven, ect het overgrote deel niet.

Hier een link met de foto (niet in draad, wegens grootte).
http://xs138.xs.to/xs138/09152/photo356.jpg

Wie o wie helpt mij uit de brand?

Thanks.

Sebas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat je deze vraag het best even in Samsung SGH-i900 Omnia - Deel 6 kunt stellen. Daar zitten de Omnia-bezitters :)

Heropend na overleg.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 07-04-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik weet niet of het mogelijk is om legaal van 'n NL-ROM naar 'n VIETNAM-ROM te gaan, was maar 'n hersenspinsel...

Of gebruik jij de Omnia ook soms en begrijp jij weer niks van Vietnamees?

EDIT: Ik weet uberhaupt niet eens of de Omnia daar wel gereleased is :+

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 07-04-2009 17:11 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In denk dat er het verkeerd begrijpt. Er hoeft geen VN rom op. Het probleem is dat vietnamese teksten niet correct worden weergegeven. Vietnamees gebruikt en tekenset die gebasseerd is op latijns script maar niet hetzelfde is. Concreet gaat het er dus om:
Hoe krijgik vietnamese websites/teksten correct weergegeven op een windows mobile 6.1 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat begreep ik, maar dacht VN-ROM is gelijk alles VN.. dus waarom niet...

Voor de rest kan ik je niet helpen.. succes!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Ik heb hier even naar gezocht ivm m'n Thaise vriendin die net een Xperia gehaald heeft, maar tot dusver heb ik alleen instructies gevonden om fonts te installeren die je b.v. in Word Mobile kunt gebruiken. Het werd me niet duidelijk of die fonts ook gebruikt worden binnen de webbrowser als dat niet specifiek aangegeven wordt in de site. Je zou haast denken dat de browser net als op de PC gewoon kijkt welke fonts beschikbaar zijn, en het dus een kwestie is van de juiste fonts installeren.

Ik wilde in de source van wat websites gaan kijken welke fonts er gebruikt worden en die op m'n telefoon dan toevoegen (ik geloof dat het onder WM ook gewoon \Windows\Fonts is) of vervangen (b.v. Arial op de PC heeft volgens charmap ook Cyrillisch, Arabisch, Hebreeuws etc. erin zitten, op de telefoon wellicht niet). Gezien mijn luiheid heb ik dit idee nog niet in de praktijk gebracht, maar wellicht kan het een aanknopingspunt voor jou bieden.

Edit: Ik heb gisteren toch even geexperimenteerd. De Windows/Fonts directory op de telefoon was leeg, ik heb het font dat Thaise karakters bevatte daarheen gekopieerd. Zonder restart van de telefoon (getest op Touch Pro) kon Word Mobile dat font al gebruiken. Webpagina's in zowel Opera als IE gaven helaas nog steeds niet de goede karakters weer. Ik kon ook geen instellingen vinden in beide browsers waarmee ik b.v. de karakterset, taal of regio op Thai kon zetten. In IE kon ik de karakterset wel aanpassen maar niet in Thai (wel b.v. in UTF-8, maar dat veranderde niks aan de blokjes-karakters)

Maar ik bedacht me ook een andere mogelijkheid, die eigenlijk veel makkelijker is omdat je niet in je OS files hoeft te gaan prutsen: Skyfire gebruiken. Zelf vind ik dit niet echt fijn werken, maar smaken verschillen. Skyfire rendert de pagina op een server en stuurt de gerenderde pagina naar de telefoon. Inclusief allerlei plugins (Flash) en vreemde fonts. http://www.skyfire.com/

[ Voor 34% gewijzigd door Myedvyed op 08-04-2009 09:28 ]

Pagina: 1