Toon posts:

Home cinema set met draadloze achterluidsprekers

Pagina: 1
Acties:
  • 636 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een vraagje, we willen een home cinema set kopen, maar dan met draadloze achterluidsprekers erbij, zodat je geen draden/snoeren door de hele kamer hebt liggen.

Wie kan mij helpen, waar kan ik ze vinden op internet?

Ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen, welke goed zijn en waar te vinden.

Heb er eentje gevonden van Sony namelijk de: Sony DAV-IS50

Is rond de € 600,- Zo iets zoek ik. Maar misschien weten jullie andere goeie alternatieven.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 12:40 ]

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 10:43

BLN

Logitech heeft een set met draadloze achterspeakers. Verder zijn er vrij weinig, en dat is niet zonder reden. Draadloze achterspeakers klinken gewoon minder, altijd terwijl de prijs wel hoog is. Ik weet niet wat je budget is, maar als je iets knaps zoekt, zou ik een kabelgootje maken of een kabel onder het huis door trekken.

If it ain't broken, don't fix it

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02
het klinkt een beetje als een luie opening zonder enige voorbereiding, dus ik denk dat het topic snel dicht gaat.

om je iets op weg te helpen:
  • als je geen draden wilt hebben, koop dan stereo! klinkt ook zeer goed.
  • draadloze surroundspeakers bestaan niet, want je moet ze aansluiten op het lichtnet.
  • en wat is het probleem van kabels trekken? even de plinten lostrekken, kabels erachter, en klaar is d(r)amaster71 ;)

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-02 15:48
107mb schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:24:
het klinkt een beetje als een luie opening zonder enige voorbereiding, dus ik denk dat het topic snel dicht gaat.

• draadloze surroundspeakers bestaan niet, want je moet ze aansluiten op het lichtnet.
  • en wat is het probleem van kabels trekken? even de plinten lostrekken, kabels erachter, en klaar is d(r)amaster71 ;)
Zijn ze er niet die op batterijen gaan?
TS is wel erg sumier. Geef aan wat je al hebt gedaan etc.
Simpelweg je vraag dumpen op het forum is wel erg easy.

Verwijderd

Topicstarter
107mb schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:24:

Is geen luie opening, heb er niet zoveel verstand van.
Op het lichtnet is niet zo'n probleem, dat is wel weg te werken achter de bank en gordijnen.

Is dit een optie: Sony DAV-IS50

En bedankt voor je opmerking, mag toch wel een vraag stellen.

Verwijderd

Topicstarter
CappieL schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:27:
[...]

Zijn ze er niet die op batterijen gaan?
TS is wel erg sumier. Geef aan wat je al hebt gedaan etc.
Simpelweg je vraag dumpen op het forum is wel erg easy.
Heb wat rond gekeken op internet, maar kwam er niet echt uit, dus dacht vraag het hier, hier hebben ze er verstand van.

Heb een LG plasma tv van 42 inch en verder nog niet veel, ja nu alleen een dvd speler, maar we willen graag een Home Cinema set.
En de draden wordt erg lastig, langs de muren helaas.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:44

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:29:
[...]

Is geen luie opening, heb er niet zoveel verstand van.
offtopic:
Het geeft niet dat je er niet veel verstand van hebt, maar als je wat zoekt vind je verschillende modellen. Als je die modellen in de openingspost noemt en de voor en nadelen die voor JOU gelden tussen deze speakers (prijs, grootte, kwaliteit etc etc) kunnen wij jou hier verder helpen met wellicht eventuele andere alternatieven of onze visie geven op de door jou genoemde speakers. Dat is een duidelijke openingspost en dat wordt hier op Tweakers verwacht.

Daarnaast als je 2 posts achter elkaar doet, gebruik dan de edit knop. Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif Die is er speciaal voor gemaakt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 07-04-2009 12:34 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Kan je ze niet omhoog trekken met een kabelgootje en dan in de hoeken van het plafond rond leiden? Als via de grond/plinten niet gaat is dat ook een optie. Mooi afdekgootje er overheen in de kleur van het plafond en het valt bijna niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Mystikal schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:33:
[...]

offtopic:
Het geeft niet dat je er niet veel verstand van hebt, maar als je wat zoekt vind je verschillende modellen. Als je die modellen in de openingspost noemt en de voor en nadelen die voor JOU gelden tussen deze speakers (prijs, grootte, kwaliteit etc etc) kunnen wij jou hier verder helpen met wellicht eventuele andere alternatieven of onze visie geven op de door jou genoemde speakers. Dat is een duidelijke openingspost en dat wordt hier op Tweakers verwacht.

Daarnaast als je 2 posts achter elkaar doet, gebruik dan de edit knop. [afbeelding] Die is er speciaal voor gemaakt :)
Ok duidelijk, sorry, zal erom denken voortaan

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:36:
Kan je ze niet omhoog trekken met een kabelgootje en dan in de hoeken van het plafond rond leiden?

Als via de grond/plinten niet gaat is dat ook een optie. Mooi afdekgootje er overheen in de kleur van het plafond en het valt bijna niet op.
Dat vind ik niet zo mooi staan, we hebben de tv hangen aan het muurtje van onze bar, dus niet aan een grote muur, vandaar dat het nogal ingewikkeld wordt met de kabels. Tegen over het muurtje hebben we ons bankstel staan bij het achterraam, is zo'n 3/4 meter.

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 10:43

BLN

Je kan t ook laten installeren, je hebt nog steeds niet laten weten wat je budget is. Maar ook met lage budgetten is er vaak wel iemand te vinden die t netjes kan installeren.

Als je t gewoon op de normale manier doet, eindig je met een betaalbaar surround systeem met goed geluid. Als je het draadloos wil aansluiten eindig je mogelijk met een vrij duur systeem, met matig geluid.

If it ain't broken, don't fix it

• 107mb
mijn opmerkingen halen misschien de kracht van mijn eerste bericht weg, dus nog een maal:

mijn voorkeur gaat echt uit naar een stereo set.
draadloze speakers zijn:
  1. te duur
  2. niet geheel ruisvrij
  3. niet draadloos, vanwege netsnoer.
al deze nadelen wegen imo zo zwaar dat ik van het hele surround zou afstappen. dan nog liever een kef "fake-surround" set zoals de KEF KIT120. Gelijkwaardig principe als Bose, maar dan met een betere prijs prestatie gehalte. Nu ik het over Bose heb... is dat niet iets voor jou? kost wel wat, maar ik denk dat het best wel geschikt voor jou is.....

Verwijderd

Topicstarter
107mb schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:47:
mijn opmerkingen halen misschien de kracht van mijn eerste bericht weg, dus nog een maal:

mijn voorkeur gaat echt uit naar een stereo set.
draadloze speakers zijn:
  1. te duur
  2. niet geheel ruisvrij
  3. niet draadloos, vanwege netsnoer.
al deze nadelen wegen imo zo zwaar dat ik van het hele surround zou afstappen. dan nog liever een kef "fake-surround" set zoals de KEF KIT120. Gelijkwaardig principe als Bose, maar dan met een betere prijs prestatie gehalte. Nu ik het over Bose heb... is dat niet iets voor jou? kost wel wat, maar ik denk dat het best wel geschikt voor jou is.....
Ok geen probleem man............ ;)

Je bedoelt zo'n set met een subwoofer en 2 boxen ernaast?
Dan heb je toch ook het surround geluid/gevoel, of heb ik dat mis.

Mijn budget is zo rond de600/700 euro

Je bedoeld zoiets: http://www.kieskeurig.nl/...eem/onkyo/ls-v501/315197/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 13:16 ]

• 107mb
ik zei net bose/kef, maar eigenlijk bedoel ik dit soort dingen:
NAD + Quad, E 899:
Afbeeldingslocatie: http://www.raf.nl/webshop/images/NADl54_quad_650065.jpg

ik denk dat je niet weet wat je overkomt als je dit vergelijkt met de Sony set. De beleving zal met deze stereoset vele malen beter zijn dan met een gammel 5.1 setje....

[ Voor 35% gewijzigd door 107mb op 07-04-2009 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
107mb schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:07:
ik zei net bose/kef, maar eigenlijk bedoel ik dit soort dingen:
NAD + Quad, E 899:
[afbeelding]

ik denk dat je niet weet wat je overkomt als je dit vergelijkt met de Sony set. De beleving zal met deze stereoset vele malen beter zijn dan met een gammel 5.1 setje....
Ziet er wel strak uit, zal eens rondkijken wat er allemaal is.

Is dit een super geluid, ook voor films enzo, want we spelen niet zoveel muziek af maar is meer voor films.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:29:
[...]

Ziet er wel strak uit, zal eens rondkijken wat er allemaal is.
Nou... kijk... we zouden het op prijs stellen als je daarmee zou beginnen. Op naar de winkels dus! :+

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.