Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc Voeding Waarden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.kennethdhoe.be/IMG/Spf.jpg

nu, is mijn vraag of de waarden die je van onder ziet, in speedfan, of die nog binnen normen zijn.
het is een voeding van 420 watt, en heb de indruk dat dat te weinig is.

Specs:

GA-73mvp-s2h
8800GT 265 mb
2x500GB HDD
DVD-RW/CD-RW DL
Q8300 @ 2.50Ghz
PSU: 400watt, onbekend merk!

heb al op google gezocht, maar kan echt niets gerelateerd vinden, ook op Tweakers heb ik niets gevonden

Hopelijk zijn jullie zo vriendlijk om me even te helpen.

Groetje's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 13:42 ]

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mochten deze waarden reeel zijn dan zou je toch wel last moeten hebben van vastlopers of andere vage acties.

Beste methode om een voeding '' uit te lezen '' is even met een multimeter meten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals hier nu aangegeven wordt is de +12Volt lijn veel te laag, maar de vraag is ondervindt je nu ook problemen, zo ja, welke?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad, als ik te veel open zet, dan loopt het systeem gewoon vast, is het dan beter om een zwaardere voeding te nemen? en zijn er andere tools om dergelijke uit te lezen?

groetje's

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:19:
Zoals hier nu aangegeven wordt is de +12Volt lijn veel te laag, maar de vraag is ondervindt je nu ook problemen, zo ja, welke?
Vast lopen, zonder BSOD, lijnen in mijn beeld, pixels die weg vallen.
Met mijn E4600 had ik daar geen last van
nu met Q8300 wel

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Pak eens een multimeter en meet die waardes zelf eens na, want volgens mij start je systeem niet eens op met een 8.5 volt op de 12 volt :)
Speedfan zit er wel vaker naast ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 al eens bekeken? Daar staat al een boel info in, dan kun je gelijk zien hoe je kunt meten of de voeding inderdaad nog goed is en wat je ongeveer nodig hebt voor je systeem.
Zoek eens uit wat voor merk voeding het precies is, dan is er vaak al een stuk meer te zeggen over de kwaliteit.

Verder krijgt dit topic een schopje richting OH, want het heeft niets met PMG te maken. Daarnaast haal ik even de !!! uit je topictitel, die zijn niet nodig.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik had dat ook voor, op Vista met ook een 430W en een Gigabyte moederbord...
Maar multimeter gaf juiste waarden aan...

Op XP was er geen enkel probleem.... (trouwens, ook geen vastlopers of what ever :P)..

Maar het probleem is dat je een B-merk 400W hebt, dat is TE weinig, dus deze waarden kunnen WEL juist zijn bij jou...
Probeer eens een multimeter aan een molex-aansluiting te hangen...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
heb zo juist een meting gedaan met een multi meter, tussen de Gele en de Zwarte Draad, en ik meet tussen de 8.51 en de 9 volt, te weinig dus?

Terw_Dan, ga ik direct doen ze!!
en is een Wit merk, kan echt niets vinden van merk

Zojusit het eerste deel gelezen en de waarden die daar aan komen, kom ik Belange nog niet aan,

Pc uitzetten en wachten tot ik een nieuwe voeding heb lijkt mij veiliger?
Straks kan alles weg gooien door die stomme voeding.

600 watt lijkt mij genoeg voor het boeltje stabiel te houden?
(ben niet zo'n kei met cijferkes en formules)

Groetje's

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 12:31 ]

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
ja, speedfan geeft die waardes niet accuraat neer. Bij mij ook met een gigabytebord toevallig. Je ziet dan onder load de v12 omhoog gaan, als in dat ie het verbruik weer geeft of zoiets.
Het is zeker tijd voor een betere voeding

[ Voor 12% gewijzigd door steppert op 06-04-2009 12:30 ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:26:
heb zo juist een meting gedaan met een multi meter, tussen de Gele en de Zwarte Draad, en ik meet tussen de 8.51 en de 9 volt, te weinig dus?

Terw_Dan, ga ik direct doen ze!!
en is een Wit merk, kan echt niets vinden van merk

Zojusit het eerste deel gelezen en de waarden die daar aan komen, kom ik Belange nog niet aan,

Pc uitzetten en wachten tot ik een nieuwe voeding heb lijkt mij veiliger?
Straks kan alles weg gooien door die stomme voeding.

600 watt lijkt mij genoeg voor het boeltje stabiel te houden?
(ben niet zo'n kei met cijferkes en formules)

Groetje's
niet vergeten dat je een a-merk voeding nodig hebt....
Ik raad Cooler Master, Zalman, OCZ, Be Quiet en Antec (beetje minder, maar in het geval dat de rest er niet is) aan...

[ Voor 3% gewijzigd door Dima_2005 op 06-04-2009 12:34 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja das veel te weinig, nieuwe voeding dus :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En je systeem start verder wel op?
Heb het nog niet eerder voor elkaar gekregen een systeem op een dergelijk laag voltage te laten starten. Maar als je dat echt meet op een belaste voeding (dat is belangrijk) dan zou ik het ding zeker vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
de voltages dalen zelfs nog waneer ik undercover opstart, ongeveer een 7.5 volt ongeveer,

http://www.alternate.be/h...Details.html?artno=TN6M50

Die moet voldoende zijn he?
ben echt niet goed van die cijferkes

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:38:
[...]

En je systeem start verder wel op?
Heb het nog niet eerder voor elkaar gekregen een systeem op een dergelijk laag voltage te laten starten. Maar als je dat echt meet op een belaste voeding (dat is belangrijk) dan zou ik het ding zeker vervangen.
ja pc start perfect op, heel soms heb ik wel als de Post komt, dat hij mijn HDD niet wil herkennen, maar dan gwn reset, en de nest is vertrokken en zit nu trouwen op die computer.

enig idee hoe ik die voltagen 'voorlopig' omhoog kan halen?
E4600 terug steken?
of grafische kaar eruit nemen, en voorlopig op die van het moederbord draaien?

groetje's

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Weet je wel zeker dat de multimeter werkt? 7,5 Volt lijkt me echt veel te weinig om uberhaubt nog aan te gaan.
Voltage omhoog halen zit er niet in als het echt zo laag is moet de voeding maar snel in de container voordat die onderdelen gaat slopen. ;)
En wat betreft de vraag wat voor voeding je nodig gaat hebben die kan hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 ;)
600 Watt is iig nogal overdreven. :)

[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 06-04-2009 13:07 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik denk dat dat te laat is, want ik krijg pixel fouten in mijn beeld, strepen enzo... gisteren begon zelfs mijn beeld te vervormen, na spelen van NFS undercover.

ik bestel die voeding van alternate, die moet volgens mij voldoende zijn.
http://www.alternate.be/h...Details.html?artno=TN6M50

groetje's

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:07
Behalve dat de +12V lijn op 8,51V staat, staat de -12V lijn op -16,72V; dat lijkt me ook veel te hoog? Geen idee wat er zoal gebruik maakt van die lijn, maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is voor de warmteontwikkeling om er een 40% hoger voltage op te zetten.

Misschien is er in de meting gewoon iets verkeerd, of gaat er iets mis met de 0 lijn? Het spanningsverschil tussen +12 en -12 is 25.23V, wat weer wel aardig klopt.

• -The_Mask-
  • Niet online
Soultaker schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:31:
Behalve dat de +12V lijn op 8,51V staat, staat de -12V lijn op -16,72V; dat lijkt me ook veel te hoog? Geen idee wat er zoal gebruik maakt van die lijn, maar ik kan me niet voorstellen dat het goed is voor de warmteontwikkeling om er een 40% hoger voltage op te zetten.

Misschien is er in de meting gewoon iets verkeerd, of gaat er iets mis met de 0 lijn? Het spanningsverschil tussen +12 en -12 is 25.23V, wat weer wel aardig klopt.
Dat is een goede ja. d:)b
@TS misschien even het spanningsverschil meten tussen de ground van de voeding (zwart dus) en een andere ground bijvoorbeeld de radiator. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
als ik de zwarte draad van een Molex conector neem, en die van de radiator meet ik niets, nul
ma bon, die er nu in steekt is een 400 watt, dus moet ik toch een zwaarde nemen, want wat mask zegt, neem ik dan terug een van 400 watt, en met 600 zit ik zeker safe:)
+dat die modulair is, wat mij toch leuk, en overzichterlijk lijkt.

Verwijderd

Op welk meetbereik stel je de meter telkens in voor die metingen?

Verwijderd

Topicstarter
DC 20V

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:41:
als ik de zwarte draad van een Molex conector neem, en die van de radiator meet ik niets, nul
ma bon, die er nu in steekt is een 400 watt, dus moet ik toch een zwaarde nemen, want wat mask zegt, neem ik dan terug een van 400 watt, en met 600 zit ik zeker safe:)
+dat die modulair is, wat mij toch leuk, en overzichterlijk lijkt.
400 Watt zit je ook wel safe als je bedenkt dat een echt goede 300 Watt voeding ook genoeg is.
;) Maar je moet het zelf weten natuurlijk. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
mag wel een slotje op, heb voldoende informatie, heb eigenlijk nog een vraag, maar die hoort hier niet thuis.
Goed om te weten dat dus een quad core VEEL energie zuipt als hij Loaded is:)
Idle Geen probleem:)

Greetz

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:06:
mag wel een slotje op, heb voldoende informatie, heb eigenlijk nog een vraag, maar die hoort hier niet thuis.
Goed om te weten dat dus een quad core VEEL energie zuipt als hij Loaded is:)
Idle Geen probleem:)

Greetz
Nee hoor de quadcore is erg zuinig waarschijnlijk ergens bij de 60 Watt verbruik max. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:11:
[...]

Nee hoor de quadcore is erg zuinig waarschijnlijk ergens bij de 60 Watt verbruik max. ;)
hoe komt het dan dat ik met die Dual Core E4600 geen problemen had :p en nu met die Quad Core Q8300 wel?

LOL

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:13:
[...]

hoe komt het dan dat ik met die Dual Core E4600 geen problemen had :p en nu met die Quad Core Q8300 wel?

LOL
Misschien was het voltage al veel te laag en liep de voeding al op z'n tenen. En werd de Quadcore hem net te veel. :) Zei niet dat de dualcore meer nam. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
mja, wel jammer, maarja :p kga straks eens die grafische kaart der uit foefele, en zien of mijn Voltage dan beter is:)

Verwijderd

Met die spanningen zou ik niet te veel meer foefelen en de pc gewoon uitlaten tot er een nieuwe goede voeding inzit...
Pagina: 1